Het geroddel op pensionstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:11

woods schreef:
Ach, pensionstallen zijn vaak net kleuterklassen. Er wordt moord en brand geschreeuwd achter elkaars rug, maar in de pauze speelt iedereen weer gezellig samen :Y)

Whaha, fantastisch gevonden en zooo waar.
Bij mij op stal is de afgelopen jaren veel veranerd, dan een klein stalletje met alleen een buitenbak en recreatieruiters is het nu een grote stal, met binnenbak en fanatieke wedstrijdruiters. Dat is wel ff een verschil qua sfeer. Vooral omdat iedereen toch wat meer water bij de wijn moet doen en dat niet iedereen even goed af gaat :D .
Over het algemeen is het het beste om nooit (negatief) over anderen te praten en niet in te gaan op gepraat over anderen (als je je omdraait doen ze het over jou).
Tot nu toe werkt dit voor mij prima, ik bemoei me met niemand, doe aardig tegen iedereen en heb het leuk met mijn paar. Daar kom ik tenslotte voor! Soms hoor ik van mensen dat iemand anders een minder leuke mening over mij of mijn paard of iets in die richting heeft, nou dat hoef ik eigenlijk niet eens te horen, kan ik toch niets mee.
Op deze manier heb ik het goed naar mijn zin op mijn stal (waar mijn paard het super goed heeft), sommige personen heb ik meer mee dan anderen, maar dat heb je overal.

off topic: TS, waar sta jij als ik vragen mag? Mijn plan is om in de zomer richting harderwijk te verhuizen en zag in je profiel dat je in die regio staat. Ik ben al een beetje aan het orienteren voor een leuk plekje voor mijn paard in die regio. Kan ook via pb, alvast bedankt!

__Nathalie__

Re: Het geroddel op pensionstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:15

In harderwijk zit naar mijn ervaring niet veel soeps (beetje afhankelijk van je wensen)
Er zitten wel wat kleine stallen met alleen een buitenbak wat eventueel wat voor je kan zijn.
Ik woon zelf in nunspeet en sta nu met mijn paard in oosterwolde (elburg)
Kon zelf tussen harderwijk en nunspeet in niks geschikts vinden.

En ja geroddel heb je overal. Zolang het niet te erg word vind ik dat niet zo erg.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:19

Haha dit herken ik ook. Sta nu maar met een aantal ensionklanten op een stal en hier heb ik er geen last van. Maar op mijn vorige pensionstal waren het altijd dezelfde mensen die kritiek hadden op iedereen. Op hun manier van lopen, rijden en wat voor paard ze hadden. Maar zelf konden ze niet eens een B proef uitrijden dus probeerde me er maar niks van aan te trekken :Y)

Nu heb ik dat gelukkig niet meer.

Deianeira87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:02

Bij mij op stal is het verschikkelijk, en dan ook nog samenzweren. Op een gegeven moment stond ik op het punt te vertrekken. Maar wilde hen dat geluk niet gunnen. Ik heb me er niets meer van aangetrokken, was lekker met mijn pard bezig, en op ene gegeven momnet lieten ze me met rust. Of ja. het geroddle bereikte mij niet meer.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:04

Bij mij op stal wordt ook veel geroddeld :( Er is een meid die regeld echt alles daar. De springles die wordt gegeven door een vrouw van buiten af en die bepaald ook hoeveel mensen er mee mogen doen in de les. En die meid gaat dat allemaal regelen. Laatst heb ik gewoon mn paard gepakt en ben ik mee gaan doen in de springles. Was ze niet blij mee hihi. Heb mij vaak laten weg pesten op manege's en pensionstallen maar nu heb ik zoiets van, ik kom voor mijn paarden en niet voor de roddelaars. Houdt de eer aan mezelf en zeg netjes goede dag en als ze over me willen roddelen dan doen ze dat maar. Maar het lef om het recht in mn gezicht te zeggen hebben ze niet...
Zo dat is eruit hihi

moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:10

mensen gunnen elkaar niets.. dat is het denk ik..laat iedereen lekker in hun eigen waarde..en vergeet niet dat als je naar een ander wijst er altijd drie vingers jou kant op wijzen.. verbeter de wereld begin bij je zelf!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:31

moreno_ schreef:
mensen gunnen elkaar niets.. dat is het denk ik..laat iedereen lekker in hun eigen waarde..en vergeet niet dat als je naar een ander wijst er altijd drie vingers jou kant op wijzen.. verbeter de wereld begin bij je zelf!

Maar, wat moet je dan als je geen inhoud hebt maar toch iets te melden meent te moeten hebben?

moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:33

hahah ja dat is waar..;)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:34

Haha :-)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:35

Ook hier is er altijd wel wat te roddelen. Sta nu achteraf op een stukje (wel op een pensionstal overigens) met nog een andere pony. Nou ik vind het heerlijk, lekker rustig. Geen mensen die zich met je bemoeien, geen gezeur. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:39

Het beste is gewoon: geniet van je paard en verzorg het en kom er voor je paard.

Niet voor de roddels. en hou het beetje op afstand en oppervlakkig dan heb je ook nergens last van .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:50

Ragdollcat schreef:
Het beste is gewoon: geniet van je paard en verzorg het en kom er voor je paard.

Niet voor de roddels. en hou het beetje op afstand en oppervlakkig dan heb je ook nergens last van .

Nou nee, ik sta er ook voor de contacten. En om zonder zorgen een week op vakantie te kunnen gaan, in de wetenschap dat de paarden verzorgd achter blijven.

Het valt me ondertussen wel op dat op stallen waar (een aantal) mensen staan die menen iets voor te stellen, veel meer wordt geroddeld dan op stallen waar iedereen z'n ding doet en voor de rest geen behoefte heeft aan uiterlijk vertoon.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:51

Ik denk dat je bij paardrijden sowieso sneller jaloezie en geroddel hebt omdat het een individuele sport is, en er sneller "competitie" is, vooral bij wedstrijdruiters misschien. Bv. bij hockey (heb ik een aantal jaar gedaan) was dit bijna helemaal niet, omdat je met z'n alleen 1 team bent en elkaar ziet als vrienden, bij paardrijden meer als concurrentie ofzo.

Volgens mij zijn mensen die roddels/gemene dingen over anderen rondbazuinen gewoon onzeker en willen de aandacht van zichzelf afleiden, óf zijn stinkend jaloers.

Denk dat het het fijnste is voor jezelf om je er niks van aan te trekken, gewoon naar stal gaan voor je paard en vervelende mensen links laten liggen. Of als je er echt last van hebt, gewoon rustig tegen iemand in z'n gezicht zeggen dat je er niet van gediend bent. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:58

Ik heb idd wel op stallen gestaan waar roddelen hoog in het vaandel was, maar de pension stal waar ik nu sta is dat zeker niet het geval. We gaan allemaal super met elkaar om!! Heel gezellig.
Er kwam voorheen wel eens een instructrise van iemand, en veel mensen van die stal mochten haar niet ( en terecht want hoe die zich gedraagd is niet om over naar huis te schrjven ) en viel er wel eens een opmerking...maar dies al ff weg en is de rust weer wedergekerd!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 20:00

__Nathalie__ schreef:
In harderwijk zit naar mijn ervaring niet veel soeps (beetje afhankelijk van je wensen)
Er zitten wel wat kleine stallen met alleen een buitenbak wat eventueel wat voor je kan zijn.

En ja geroddel heb je overal. Zolang het niet te erg word vind ik dat niet zo erg.

Heb je in Oosterwolde wel uitrij mogelijkheden dan?
(sorry off topic)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:01

horseszfan schreef:
Ze denken dat ze zelf het allemaal goed weten en kunnen enzo...
Lekker niks van aantrekken....

Inderdaad,
en ik denk dat er op elke stal zoiezo geroddeld word,
Ookal denk je van niet.

Heb ooit een prachtige quote gelezen:
Mensen die MET jou roddelen, zullen ook OVER jou roddelen

BobjeWesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:03

Heey!
Ik sta met Wesley&Bobje op de zelfde stal.Ik ben daar niet zo zeer over te spreeken!Er word veel gerodelt en gestolen.Ik ga ook naar een andere stal ergens waar het betrouwbaarder is!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:22

Ragdollcat schreef:

Precies! Doe gewoon je ding! Ik denk dat het vooral jaloezie en afgunst is. Helaas rijd ik op een stal waar ook erg veel geroddeld word, vaak zijn dit ook de mensen die meer in de kantine zitten dan op hun paard. Ik kan er niet wakker van liggen, ik geniet van mijn paard en de beste stuurlui staan toch meestal aan wal.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:51

Als je er last van hebt, stap naar de staleigenaar en of beheerder, die stuurt ze wel weg, als ze het te bont maken.

Ooit had ik op de stal gestaan waar ik ook zeer binnenkort ga staan, er was me toch een vervelend verwend kind van 16 die er dacht te bepalen wie wanneer er mag gaan rijden en of de paarden buiten mag zetten en of wel of niet het land op mag, nou die is weggegaan naar een ander stal, want de staleigenaar negeerde haar straal en haar ouders ook, wie denken ze wel dat ze zijn? ze hebben voor deze stal gekozen dus dan houden ze zich maar aan de regels van de eigenaar en houden ze maar rekening met stalgenoten ipv er de dienst uitmaken.

Als er niet met ze te praten valt en of met ze te overleggen/ naar een ander oplossing te vinden valt, dan negeert de eigenaar ze straal en doen wij gewoon onze dingen en gaat alles gewoon door en houden geen rekening meer met deze vervelende stalgenoot, koekje van eigen deeg dan gaan ze vanzelf weg.

Het was zelfs zo erg dat die wilde dat er een vergadering gehouden werd met allen om alles op papier te zetten van hoe en wat ze willen en het dan overhandigen aan de staleigenaar, dat hij deze dan moet gaan lezen en eraan houden, belachelijk toch? mooi dat ik er niet aan meewerk, ik vind dat de eigenaar en of beheerder de regels bepalen en als het je er niet bevalt ga je toch naar een ander stal dat meer bij je past.

Tenminste wel op de stal waar ik ga staan, vervelende mensen gaan vanzelf weg, dus het is gewoon prima daar.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 13:55

Daar heb je gelijk in, de staleigenaar heeft veel invloed op de gang van zaken.
Ik heb bij voorgaande reacties helaas ook wel gelezen dat het geroddel erger werd door de staleigenaar.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:57

Ik denk dat het meer komt doordat eigenlijk niemand meer écht met zn paard bezig is(uitzonderingen daargelaten)en zo dus tijd over hebben om anderen het leven zuur te maken.
Ik bedoel als je écht met je paard bezig bent,en of dat nou wedstrijd gericht is of recreatief maakt niet uit,dan heb je geen tijd en zin om anderen zwart te maken.

Ik heb menige pensionstal meegemaakt,zitten ze allemaal op een stoel vóór de stal een potje te roddelen en rijden ho maar!Stallen waren vaak vies want tja het roddelen en sigaretten roken was belangrijker.
En niemand heeft ook nog maar iets voor een ander over,ik bedoel het is makkelijker om iemand af te kraken dan deze persoon een helpende hand toe te steken.

Er is geen saamhorigheid meer,iedereen wil boven een ander uitsteken en dat is niet juist.
Het kon zo gezellig zijn als iedereen zich ook daadwerkelijk met zn paard zou bezig houden.
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 06-01-11 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:58

mika11 schreef:
Daar heb je gelijk in, de staleigenaar heeft veel invloed op de gang van zaken.
Ik heb bij voorgaande reacties helaas ook wel gelezen dat het geroddel erger werd door de staleigenaar.

Ja precies, dat is wat ik al eerder zei in dit topic... je moet het bij de kern zoeken want daar ligt vaak het probleem.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:58

oh oh, heb niet alles gelezen, maar as woensdag vertrekken wij van een stal van 4 personen (waarvan we elkaar nooit zagen) naar een stal met 10 personen. Ben benieuwd haha.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:57

mika11 schreef:
__Nathalie__ schreef:

Heb je in Oosterwolde wel uitrij mogelijkheden dan?
(sorry off topic)

Ja je moet er alleen wel een stukje voor langs de weg.
maar ik sta nu op een stalling met 20/60 buiten bak en 20/40 binnebak en dat word een 20/60 binnebak.
Lekker een stal met buitenluik, en een gezellige sfeer :j en voor de fasiliteiten betaalbaar!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:56

Heb zat van dit soort stallen meegemaakt, in het begin maakte
ik me er altijd druk om.. inmiddels heb ik geleerd dat je gewoon
voor je paard moet komen en niet voor de gezelligheid, zo krijg
je het ook niet mee als er over je geouwehoert wordt en hoef
je het over anderen ook niet aan te horen.

Heb vroeger weleens gehad dat een meisje mn paard afkraakte
omdat hij zijwaarts soms nog weleens moeilijk vond, en toen
was ze zelf een keer aan het rijden heb ik keihard door de bak
geroepen "En dat zegt wat over mij!? Die krijgt nieteens haar
paard nageeflijk en moet daarom maar met een slof rijden!"

Ze stond zo voor PIEP dat ze nooit meer over me gepraat heeft. 8-)