Manege nieuwe regel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 03:20

Slaat nergens op, echt gevaarlijk..

Anoniem

Re: Manege nieuwe regel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 03:31

Ik vraag me echt af hoe erg je voeten stinken als je je zo druk maakt :))

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 03:42

Hmm lekker op je sokken door de schijt een daarna je laarzen in :+

Ik zou dat echt niet pikken... vooral omdat m'n leren rijlaarzen nogal prijzig waren (En de binnekant insmeren met schijt hebben ze met niet aangeraden), maar zoiezo :o

Edit; Maaaar ik lees dat in de stallengang geen nieuwe vloer is gelegd, maar een nieuwe LAAG...
Dus een dun laagje over de oude vloer neem ik aan en dan moet het wel ff liggen zonder gebanjer eroverheen ;)

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:03

Daphne__ schreef:
Hmm lekker op je sokken door de schijt een daarna je laarzen in :+

Ik zou dat echt niet pikken... vooral omdat m'n leren rijlaarzen nogal prijzig waren (En de binnekant insmeren met schijt hebben ze met niet aangeraden), maar zoiezo :o

Edit; Maaaar ik lees dat in de stallengang geen nieuwe vloer is gelegd, maar een nieuwe LAAG...
Dus een dun laagje over de oude vloer neem ik aan en dan moet het wel ff liggen zonder gebanjer eroverheen ;)
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar is ook wel waar. Misschien ff uitkijke!

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:09

dat zou dan betekenen at e paaren er ook niet over mogen lopen??
lekker een aantal weken in stal...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:10

Ben nog steeds benieuwd welke manege het is. Ik zou in ieder geval m'n laarzen never nooit niet uittrekken in een gangpad. En ook niet in de kantine, dan kom ik daar gewoon niet meer.

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:10

Janine1990 schreef:
Maren11 schreef:
Hmmmm... vreemde regel,

eigenlijk geloof ik het niet helemaal omdat je ook niet de naam van de manege wil noemen. dus ik vind het vrij vaag.

Omdat ze de naam van de manege niet wil noemen?

Dat vind ik juist heel netjes van haar. Ze had ook meteen een goede naam te grabbel kunnen leggen. En aangezien de nieuwsbrief niet helemaal duidelijkheid schept, vraagt ze het hier... Er zullen vast vloeren zijn waarbij dat gebeurd.

Zoals Germie zegt, beton mag je 4-5 weken niet overheen. Weet niet het fijne van beton. Maar wel meerdere verbouwingen meegemaakt. Het is wel zo dat beton geruime tijd moet liggen, alvorens er een vloer overheen gelegd kan worden in een huis. In hoeverre dat met stallen zo is, geen flauw idee...
In een huis wil je het spik en span hebben natuurlijk, maar in een stal... Tsjah, als het dan wat butsen en deuken bevat... Ach...
Ze noemen die vloer een steentapijt blijkbaar (wtf?) :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:13

Beton moet een tijd uitharden, en goed beton kan ook in de winter gelegd worden. Dan zul je dus tijdelijk er niet over mogen. Maar dat is tijdelijk, daar kan men wel begrip voor tonen (behalve als je paard opgesloten moet staan in een stal, dan moeten ze maar iets anders regelen zoals een tent huren ofzo voor een maand).
Soms breng je nog een aparte laag aan na het uitharden van het beton. Dat moet dan ook weer een tijd drogen, maar ook hier kun je nog een keer inkomen. Is tijdelijk.
Maar een vloer waar wel paarden over mogen, maar geen rijlaarzen, sorry, dan spoor je gewoon niet.

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:30

vannah schreef:
dat zou dan betekenen at e paaren er ook niet over mogen lopen??
lekker een aantal weken in stal...
nee, zoals ik schreef kunnen paarden gewoon via de linkerstaldeur (heeft elke box 2 deuren: 1 gangpad, 1 direct naar het land buiten). Maar moeten paarden goed verzorgen voordat ze weer terug gaan in de stal.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:47

Maar wat denk je van de kou?????

Het is toch ook stervens koud als je nu op je sokken zou moeten lopen.
En natuurlijk is het super link ivm met op je tenen getrapt kunnen worden.

En paarden met ijzers dan, beschadigen die dan niets????

Maffe regel, die volgens mij, niet na te leven is.

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:47

Paardje1993 schreef:
Ze zeiden dat paarden er weinig over lopen, maar de ruiters vaker. dit is ook ivm verkleuringen.
wat voor tips hebben jullie dan voor m'n aigles en kousen? Anders zien jullie over 1 jaar wel vanzelf 'kantine X ergste zweetvoetengebouw 2011'.
Even terug naar deze vraag... ;)

Gioyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:26

Paardje1993 schreef:
Gioyy schreef:
In de stallengang ? <-- die vat ik niet helemaal , dat is hartstikke koud !
in de kantine hebben wij het ook ;)
Ja, staat zo in onze nieuwsbrief! Maar hadden jullie het al lang in de kantine?

Ja , we hebben een heel klein katinetje , en als iedereen er met zn modderschoenen naar binnen loopt blijven we schoonmaken!

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 12:29

Op zich wel begrijpelijk: liever uit dan een modderpoel!

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:40

wat belachelijk.....iedereen moet dan sloffen neer zetten met stalen neus erin ofzo. wat zal t een zooitje worden met al die sloffen zo in de gang op een rij, en dan ben je 1 slof kwijt, wie heeft mijn ene slof gezien maat 39 donkergrijs....pfffff

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:48

STEENTAPIJT?!?!?!?

Dat hebben wij in onze woonkamer... Wij noemen het een grindvloer...
Hoe ziek ben je om dat in de stallen aan te leggen. Gesealed is het ontzettend glad, helemaal voor paarden met ijzers. En ongesealed krijg je echt een hele vadsige vloer.
Hoeft maar 24 uur te drogen. Echt niet langer.

En ziek dat ze dit in de winter doen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:51

Dit is echt belachelijk, zeker in de stallen. Gaat er maar een een paard op je voet staan.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:01

Ik krijg nu echt het idee dat ze in die gangen heel erg duur parket hebben gelegd :+

Maar als het een tijdelijke oplossing zou zijn omdat het beton moet harden, zou dat toch ook gewoon in de nieuwsbrief staan? En dan zou het niet tegelijkertijd vermeld worden met de kantine lijkt me.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:07

Het blijft raar hoor..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:07

savasan schreef:
Ik krijg nu echt het idee dat ze in die gangen heel erg duur parket hebben gelegd :+

Maar als het een tijdelijke oplossing zou zijn omdat het beton moet harden, zou dat toch ook gewoon in de nieuwsbrief staan? En dan zou het niet tegelijkertijd vermeld worden met de kantine lijkt me.

Google maar eens wat afbeeldingen...
Duur vloertje dat zeker, het heeft ons 100 euro per m2 gekost. Onze woonkamer is 45m2...
En dan hebben we het niet laten sealen...

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:32

@janine1990: Een grindvloer die gesealed is, is helemaal niet glad. Ik heb hem zelf twee maanden geleden later storten. Waarom heb je hem niet laten sealen? Zo komt er overal vuil tussen wat je er niet meer uit krijgt....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:35

veersche schreef:
@janine1990: Een grindvloer die gesealed is, is helemaal niet glad. Ik heb hem zelf twee maanden geleden later storten. Waarom heb je hem niet laten sealen? Zo komt er overal vuil tussen wat je er niet meer uit krijgt....

Bewuste keuze, gesealed was het net een zeil vloer... Dat wilden we niet. Ongesealed zit hij er nu al 6 jaar in, spik en span. Eén keer een machine gehuurd (vorig jaar!!!) om schoon te maken, wat niet heel erg nodig bleek. De vloer is donker beige met een donkerbruine rand.

Gesealed vonden wij 'm wel glad, zeker voor paarden. Het is toch wel even heel wat anders dan beton, wat toch een ruwer oppervlak is.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:55

Weet je zeker dat je niet dubbel-gesealed bedoelt? Dubbel gesealed is het inderdaad een gladde vloer maar ik heb hem gesealed en hij is echt niet glad. Hij is nog net zo onregelmatig als ongesealed, alleen met een glansje en er kan geen rotzooi doorheen komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:27

veersche schreef:
Weet je zeker dat je niet dubbel-gesealed bedoelt? Dubbel gesealed is het inderdaad een gladde vloer maar ik heb hem gesealed en hij is echt niet glad. Hij is nog net zo onregelmatig als ongesealed, alleen met een glansje en er kan geen rotzooi doorheen komen.

Nee, we hebben verschillende gesealde vloeren gezien. Een dubbelgesealde vloer zit ook bij een recreatieplas in de buurt, en dat is inderdaad gladder.
Dat glansje zit er bij ons ook op zonder dat de vloer gesealed is, en van rotzooi hebben we geen last. Ondanks dat we er met vier personen over lopen, altijd op schoenen er op lopen en ook nog een hond en een kat hebben die de nodige oliebol mee naar binnen nemen. Er is onder andere rode wijn en koffie op gesmeerd, en ohja, kaarsvet... Maar dit is allemaal met de hand erg eenvoudig te verwijderen.

M'n ouders hebben er nog steeds spijt van dat we destijds de keuken (dat was 6 jaar eerder) en de hal waar de hondemand staat niet hebben gedaan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:32

erg vreemd zou in elk geval de boel lekker aanhouden of in :D eens ff een gesprekje daarover aangaan dat dat niet haalbaar is natuurlijk. die paarden mogen er dan ook zeker niet meer uit want anders word het vies.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:41

Vergeet niet de manege-eigenaar te vragen om goede sokken... Gegarandeerd dat je op die manier veel sokken kapot zult hebben.... :P