gijsenkim schreef:Ik doe nu pas een jaar of 18 paarden beleren. maak er ongeveer (de laatste twee, drie jaar wat minder) 15 per jaar zadelmak.........en dan moet alles geleerd worden van vaststaan tot het dragen van de ruiter en alles wat er tussen in zit.............Heb er een klein beetje ervaring mee. klein beetje maar hoor.
Blijf nog steeds bij mijn mening dat NH een gevoel is dat je hebt of niet!
Je kan het niet leren uit boeken, je kan het niet leren van technieken, je kan het niet leren in fases, je kan het niet leren uit kliniks, je kan het niet leren van methodes........maakt niet uit hoeveel geld je aan welke goeroe aan uit geeft. NH heb je in je of dat heb je niet....
Sterker nog, dat wat nu als NH voor veel geld over de toonbank gaat had ik 15 jaar geleden al kunnen schrijven......is gewoon basisomgangsvormen
Nou dat slaat dus helamaal nergens op!!!!
IK heb het ook geleerd uit boekjes ect!!!
En de rest bij ons op stal ook!
En als jij denkt dat jij het niet hebt snap je of het principe van NH niet of je bent zo dom dat je niet snapt dat natural horsemanship op een paarden manier met je paar omtegaan is!Stel je voor dat jij het paard bent dat jij als je iets niet doet omdat je er geen kloot van snapt klappen krijgt wat zou jij doen???
Want de mens denkt dat ze dat dan zomaar snappen telkens een tik of een klap met een zweep of steeds maar vooruit te schoppen terwijl het beesje al loopt!!!!
En als je dat niet snapt snap je dus ook helemaal niks van paarden.En in mijn ogen genruik je ze dan alleen maar om lekker op te rijden!!!!!En een beetje te laten zien hoe goed jij wel niet bent om je paard te slaan!!!!
want ik zie zat mensen die als ik met me paard aan het wrk ben blijven staan kijken en vragen heb jij dat je paard zelf geleerd en als me paard naar me toe komt dan dingen zeggen zoals zo das mooi of zo dat zie je niet veel!! En die mensen rijden niet eens paard ,maar die zien wel dat er iets aparts maar toch iest goeds gebeurt!Nou en als jij met je zoveel jaren paadrijervaring dat nog niet inziet of denkt dat je dat niet kan leren!!
Een paard is er niet om aleen op te rijden en winstpunten te heben.Neehj EEN PAARD IS ER OM VAN TE HOUDEN OM EEN BAND MEE OP TEBOUWEN OM PLEZIER MEE TE HEBBEN EN DAN NIET ALLEEN VAN JOUW KANT NEE HET PAARD MOET OOK PLEZIER HEBBEN MET JOUW EN WILLEN WEKREN VOOR JOUW EN ALLES VOOR JE OVER HEBEN!