Rijden met slechtweer --> slechtweerruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:38

Anneert

Re: Rijden met slechtweer --> slechtweerruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:42

Dat is wel handig, dan heb je twee in één! Misschien moet ik die ook eens aanschaffen

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:48

Ik vind altijd zo lekker dat het met slecht weer altijd heerlijk rustig is in het bos. Ga mijn plannen niet wijzigen omdat het toevallig regent (heeft ook geen nut in een land als nederland), dus gewoon kleding erop aanpassen en gaan met die banaan. :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:08

Anneert schreef:
Dat is wel handig, dan heb je twee in één! Misschien moet ik die ook eens aanschaffen

Het is idd heel handig ja! en je kunt het ook nog voor op de fiets gebruiken en je rolt het op als ware dus als het begint te regenen en je zit op het paard dan rol je die broek uit en dan wordt je niet nat :D
en het is dus veilig voor op straat :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:58

Lekken die broeken niet, zodat de onderkant van je been nat wordt?

pink_gerbera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:02

Mij boeit het slechte weer ook niet. Alleen vervelend dat het in de rijbak soms meer zwemles is dan training. Ook in het bos is het bij ons soms te zwaar.
Het enige waar ik niet van houd is harde wind. Ik kan niet zo goed tegen die herrie in mijn oren.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:42

het liefst rij ik lekker wanneer het mooi weer is en niet te koud.
maar ik ga het rijden niet afzeggen voor als het regent ofzo!
Als ik maar plezier heb met paard

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:46

Bliksem schreef:
Ik vind altijd zo lekker dat het met slecht weer altijd heerlijk rustig is in het bos. Ga mijn plannen niet wijzigen omdat het toevallig regent (heeft ook geen nut in een land als nederland), dus gewoon kleding erop aanpassen en gaan met die banaan. :D

+:)+ Zo denk ik ook!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:30

djuulsie schreef:
Lekken die broeken niet, zodat de onderkant van je been nat wordt?

nope nog nooit last van gehad ze zijn speciaal voor het rijden aangemaakt en je hebt ook nog maten broeken:D :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:27

ik ben er soms zelf ook een! :j
maar met storm rijd ik niet, dan kan ik wachten tot ik eraf val, Bella word daar zooo druk van! :oo

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:45

ja ik vind storm ook niet zo geweldig om dan te rijden,regen geef ik niet om,maar als het zo hard waait en je hoort alleen maar de wind loeien...liever niet

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:25

Oorwarmers!!!! Nu er zoveel wind staat heb ik oorwarmers op. Tja t is niet zo'n fraai gezicht maar ik krijg zo ontzettend last van 'windoren'. Eh... dus oorpijn. Maar heb t nog niet geprobeerd tijdens t rijden...... Bij t buitenrijden zou t denk ik wel kunnen helpen als niet zo ontzettend intensief bezig bent met trainen....

Ik heb geloof ik die rainlegs wat ik hierboven las, ook nog ergens liggen.... Maar waar? :? Ze zijn hartstikke handig als je in de regen rijdt.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:28

hee ja oorwarmers zijn ook wel heel slim idd ! mis doe ik die ook maar om want dit echt niet lekker weer zo..

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 01:06

Zo'n regenbroek lijkt me wel wat!
Als ik aan het rijden ben en het begint te regenen= niet zo erg. Maar door de regen fietsen en er dan doorweekt op opkruipen is vervelend, want die natte kleren bewegen niet mee :-)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 01:40

ik rij ook t hele jaar door als ik een paard ter beschikking heb, al haat ik tegenwoordig slecht weer ivm mn kapsel (word dan weer stylen als t al lukt en ik niet opnieuw moet wassen) echt heel irri, ervoor boeide het me minder.

maar hoe dan ook ik ga wel! maar t heeft zeer zeker niet mn voorkeur, althans buiten niet. in manege vond ik t altijd wel gezellig dat getik op het dak, verstond dan alleen helemaal niks meer

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:25

Hier ook een slechtweerruiter.
Ik rijd alleen maar buiten (buitenrit/buitenbak), dus ergens zou het wel moeten. Ik vind het alleen maar heerlijk.
Paardlief vind het wat minder leuk, maar daar meot hij maar aan wennen.
Het is zo heerlijk rustig dan buiten!!!
Keiharde regen en hagel hoeft van mij niet hoor! Dat vind ik dan ook weer overdreven (een keer in een keiharde hagelbui gereden, met mn vorige draver, stoer dier kachelde gewoon door)

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:01

Hier nog een slechtweerruiter.
Het moet alleen niet stortregenen, want dan stop ik met rijden of ik ga gewoon niet rijden. Maak ik het paard niet blij mee, aangezien die dan in volle staking gaat :=
Met die harde wind, rij ik ook gewoon door :j
Laatst bijgewerkt door _Cassandra_ op 05-11-10 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:02

haah geen problemen mee gewoon gana rijden welk weer het ook is :) je gaat er niet dood aan en je paard ook niet

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:06

Ja storm is fijn! Regen vind ik ook geen probleem (regenjas + cap+ rainlegs en je voelt er niets van!) maar als er van die hele koude regen en wind is, dan loopt mijn paardje de hele tijd scheef met haar kont in de wind. (Ik rij in de polder, vooral op de dijken hebben we dit probleempje wel eens)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:33

ik kan zelf wel goed rijden bij wind etc. maar me poown niet echt.
ze begint te trippelen enzo dus tjaaa

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:47

Ja, hier ook een "slecht" weer ruiter.
Ik kan niet goed tegen warmte, boven de 22 graden haak ik af, vind het gewoon niet prettig.
Regen, wind en kou, daar kun je je tegen kleden. Ik vind het heerlijk en mijn beest maakt het ook niets uit. :D
Het is wel eens lastig als de bak te nat is, want door de weeks ben ik afhankelijk van de bak '('s avonds na mijn werk). Maar in het weekend heerlijk de bossen in, dan maakt het me allemaal niets meer uit. Genieten gewoon. ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:58

de slechtweer/stormruiters konden hun lol gister wel op volgens mij :) Ik heb wel in de storm gereden. Moet zeggen dat ik er best tegenop zag omdat mijn vorige paarden enorme hittepetitten waren in de storm, maar ik heb me gister voor het eerst in de storm met dit paard echt super vermaakt. Ze trok zich helemaal niks aan van de rondwaaiende bladeren, de krakende boomtakken en de regen. Lang geleden dat ik zo'n relaxed paard had :)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:47

Ik rijd het liefst bij droog weer :)
Maar ik zie er ook niet tegenop om te rijden als het regent, tenzij het stormt :=

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:06

Ik rijd ook liefst buiten of nu droog is of regend... maakt mij niet uit! :D
Maar ik heb z'n lange wax jas aan en daar blijf ik goed droog bij.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:10

Ik rijd ook altijd buiten, en ik ga ook zoveel mogelijk naar mijn poowns toe :) Voor het rijden ga ik nu kijken voor een Loesdau jas, als ik eens geld gespaard heb komt die er ook zeker!