Loopt mijn shet aan de teugel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:20

Ik vind je niet te groot/zwaar ogen op die ene foto. Missschien wel op een andere foto, van onderaf lijk je al gauw kleiner in verhouding tot het paard. Bovendien is het een shetlander, die kunnen meer hebben dan je denkt. Ik vind iedereen erg overdreven reageren op dat gebied.

Je pony loopt niet aan de teugel en die hulpteugels vind ik ook niet vriendelijk ogen..

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:23

Marloez schreef:
Ik vind je niet te groot/zwaar ogen op die ene foto. Missschien wel op een andere foto, van onderaf lijk je al gauw kleiner in verhouding tot het paard. Bovendien is het een shetlander, die kunnen meer hebben dan je denkt. Ik vind iedereen erg overdreven reageren op dat gebied.

Je pony loopt niet aan de teugel en die hulpteugels vind ik ook niet vriendelijk ogen..

Dat denk wel meer mensen, ze kunnen in verhouding meer hebben dan een paard. wil niet zeggen dat je op een shetje van bijv. 1m een kind van 50 kilo kan zetten ;)
bovendien kan je een shetlander ook gewoon uit balans halen met je lengte ;)

Marloez

Re: Loopt mijn shet aan de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:24

Door hun compacte bouw kunnen shetlanders van een meter met gemák een kind van 50 kilo dragen, mits diegene maar kan rijden. Met 30 kilo kan je een paard ook uit balans krijgen als je niet goed meegaat in de bewegingen.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:28

lengte en gewicht hoeven niet perce samen de oorzaak te zijn dat de ruiter er niet meer op past. want bijv. een kind van 40 kilo en 1,60m zie ik niet rijden op een shet van 1 m. al kan het gewicht nog wel ;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:34

Klopt, lengte kan wel een groot probleem veroorzaken, maar ook dat kun je met een juist balans redelijk goed id hand houden. Ik vind de TS niet extreem groot lijken, haar voet steekt niet extreem ver onder de buik uit, maar goed, de foto is dan ook van onderen gemaakt.. Ik vraag me af hoe het totaalplaatje eruit ziet als ze van opzij zijn gefotografeerd.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:36

als ze er nu al te groot uit ziet dan kan je wel bedenken hoe het er uit ziet op een foto die niet van onder is gemaakt ;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:39

Het punt is dus dat ik haar op die foto niet te groot vind lijken. :))

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:41

Waarom een hulpteugel eraan knuppen die superlos staat? Dat kun je net zo goed zonder rijden? En dat hij anders gras gaat eten is lariekoek, ik bedoel kun je je pony wel aan? Als hij zomaar gras gaat eten?
Ik denk dat dit niet zo'n vriendelijk topic gaat worden zo ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:43

Marloez schreef:

vele andere geven je ongelijk := maarja ieder voorzich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:54

1: ik zie geen blije pony op de foto
2: Ts vraagt wat daar krijgt ze antwoord op
3: Ts kan niet tegen kritiek
4: Ts heeft geen ervaring en weet bijgod niet waar ze over praat, al denkt ze van wel.

DUS waarom zouden wij Bokkers nu nog in dit topic reageren?

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:56

Ik zal even een foto voor je opzoeken uit mijn eigen profiel, dat mijn verzorgpony ( waar ik overingends niet meer op rij )
aan de teugel loopt! ( zonder hulpteugel )

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:58

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:56

Marloez schreef:

Vraag me ernstig af wanneer voor jou de grens bereikt is. Is er een grens volgens jou? :=

Een shet kan idd meer hebben in verhouding dan een groot paard.
Een groot paard rond de 15 a 18 % van zijn gezonde lichaamsgewicht.
Bij een shet is dat 20 %, wat uitkomt op zo'n 50 kg op een grote shet en dat incl tuig en kleding.
Daarbij voor de lengte van de ruiter heb je nog het hefboomeffect ofwel kracht maal arm is kracht maal arm. (google)
Laatst bijgewerkt door superwoman op 10-10-10 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:03

Tja ik vind haar serieus niet te groot/zwaar lijken. Ze moet niet groter zijn, maar ik heb het idee dat deze foto het beeld vertekend. Ben daarom erg nieuwsgierig naar een foto van opzij. Ik vind dat men tegenwoordig maar overdreven betuttelend doet wat betreft paarden en pony's.. Die 3 rondjes die ze tegenwoordig nog moeten lopen.. Natuurlijk, goed verzorgen is belangrijk, maar ik vind dat er vaak te ver wordt doorgeslagen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:12

heb nog even wat toegevoegd.
Naar mijn mening worden pony's juist eerder overbelast dan betutteld.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:18

Ik denk zelf dat de TS een grensgeval is maar niet extreem te zwaar. Ik vind daarom de reacties hier erg overtrokken. Het gebruik van de 'hulpteugels' is wel erg onverstandig..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:22

Marloez schreef:
Ik denk zelf dat de TS een grensgeval is maar niet extreem te zwaar. Ik vind daarom de reacties hier erg overtrokken. Het gebruik van de 'hulpteugels' is wel erg onverstandig..

Op de eerste foto is al een voet te zien die daar niet hoort, hierdoor en de andere foto daarbij kun je ookal opmaken dat de ts niet correct op de pony kan zitten en dus niet de juiste hulpen kán geven. Simpelweg te groot dus.
Dat gaat dus om jhet geven van hulpen, maar zoals eerder gezegd hefboom is ook nog van toepassing omdat ze ook nog lengte heeft die behoorlijk boven de pony uitkomt

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:24

Ik heb maar 1 foto gezien? En daar steken beide voeten gewoon 1 voetlengte onder de buik uit, waar immers niets mis mee is. :) Gewoon netjes, niets scheefs aan. :=

[edit]Deze foto bedoel ik. http://i52.tinypic.com/2mh9a90.jpg

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:31

voet komt net boven de knie en haar been is nog niet gestrekt en ligt vrij ver naar achter (niet correct). Door de beweging gaat zij gegarandeerd de pony in de weg zitten.
Dáárbij is haar rijtechniek nog niet zover ontwikkeld dat zij een topruiter is en dus zal ze onbedoeld toch regelmatig de pony uit balans halen.
Als je merkt hoeveel je gewichtverplaatsing uitmaakt op een passende combinatie, dan zal je daar wsl hard van schrikken. Hoe moeilijker de oefeningen, hoe meer je dat verschil zal merken. Bij een combinatie waarbij de ruiter te groot is, zijn die gewichtverplaatsingen nog vele malen heftiger (hefboom)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:34

Nee hij loopt niet aan de teugel, helemaal niet.

Ziet er erg ongelukkig uit.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:02

TS zal haar pony heus geen kwaad doen, en wat weegt ze nou?? :? Kom op zeg, wat een nutteloze offtopic discussie weer. Ze vraagt nergens of ze te groot is, en ze beschermt bij wijze van de kleinkinderen die er wel op rijden.
En al rijd ze er wel op, is dat niemands zaak hier. Die shet gaat er heus niet dood aan.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:14

superwoman schreef:
voet komt net boven de knie en haar been is nog niet gestrekt en ligt vrij ver naar achter (niet correct). Door de beweging gaat zij gegarandeerd de pony in de weg zitten.

Ik heb niks gevraagd over mijn houding :?
Ik weeg btw 43 kg.

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:36

En hier gaat bokt weer }:0

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:41

Miracle_ schreef:
Die shet gaat er heus niet dood aan.

nee, alleen vroegtijdige slijtage wat pijnlijk is, maar dat is idd niemand zijn zaak hier :roll:

Ts: je hebt er idd niet om gevraagd, maar soms krijg je gewoon wat meer uitleg. Wees er blij mee zou ik zegggen :Y)

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:16

in je pro staat dat het je vp is?