Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:17

een quat gaat echt wel harder als die 60 km/u

Vooral met een of andere boer/crimineel die zijn wel op dergelijke acties behoed

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:19

hangt ook van de quat af. Een grote quat mag volgens mij zelfs tegen de 120 (zelfde als motor)... Dus dat gaatie sowieso nie redden met een paard. :)
Hangt maar net van het vermogen van je quat af, je rijbewijs en als wat je hem laat inschrijven.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:21

Ayasha schreef:
IndianLady schreef:
Ik woon nu 2 jaar in Ede en op mn stalgenoten na ken ik bar weinig mensen hier :+
Ik rijd hier in het bos op de hei en voor een trekker zijn mijn pony's niet bang, maar een quad is sneller, maakt meer geluid en je ziet hem in het bos niet.

Er is wel degelijk verschil, gewoon motoren op de weg zijn ook totaal dan crossmotoren ;)

En jij ziet nooit een crosmotor op de weg? :=
Quat maakt echt niet meer geluid dan een harley of een tractor. :)
Magoed, eigenlijk is deze hele discussie nogal zinloos en off topic.
Maar geef mji toch maar een quat boven een trekker. (hoewel peerdlief van geen van beide schrik heeft)
Paarden van tegenwoordig zijn watjes. :D

Die 100 meter die ik over het asfalt moet niet nee. Ze rijden in het bos en maken behoorlijk lawaai.
Op straat hoor je ze, zie je ze aankomen en ze zijn weer weg. In het bos hoor je ze maar je ziet ze nooit.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:29

Gentlegiant schreef:
een quat gaat echt wel harder als die 60 km/u

Vooral met een of andere boer/crimineel die zijn wel op dergelijke acties behoed

Jamaar knappe jongen als 'ie dat ook op een smal hobbelig bospaadje ofzo durft.
En chiel maakt dat echt niks uit. (Wie er op dat moment op zit soms wel maar die heeft dan effetjes pech. %) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:30

iemand die met zo'n ding kan rijden lukt dat best hoor MM. :) Quad kan best veel aan. ;) Zeker als je er mee kan rijden kan je behoorlijke snelheid op hele smalle paadjes maken.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:33

Ayasha schreef:
hangt ook van de quat af. Een grote quat mag volgens mij zelfs tegen de 120 (zelfde als motor)... Dus dat gaatie sowieso nie redden met een paard. :)
Hangt maar net van het vermogen van je quat af, je rijbewijs en als wat je hem laat inschrijven.

Ik denk niet dat boefje daar op let :=

als je een beetje handig bent in omgang met de quat ben je echt wel sneller als een paard
Een quat kan veel hebben anders had die van ons al lang niet meer gereden,,,,

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:35

Als quad afgesteld op 45 of maar het vermogen tot die snelheid heeft, heeft ie niet veel andere keus tenzij ie de tijd wil nemen om t plaatje af te schroeven en t juiste buisje weg te halen enz. :D

Maar een quad die niet afgesteld is en iemand die er beetje me uit de voeten kan, is beslist sneller dan een paard, ook op bospadjes. Zeker zo'n echte cross-quad

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:37

Ayasha schreef:
iemand die met zo'n ding kan rijden lukt dat best hoor MM. :) Quad kan best veel aan. ;) Zeker als je er mee kan rijden kan je behoorlijke snelheid op hele smalle paadjes maken.

Ieks bah zeg. :oo
Kun je nagaan ik schijt 'm bij 60 af en toe al. Maar goed op een quat zit dan wel weer een goeie rem. :+

@Ayasha: Wacht even meneer agent, nog 1 schroefje en dan ben ik klaar voor de achtervolging. Gaat u dan ondertussen even een paard vorderen? :D

Edit: Maar als agent net probeert om op het paard van 1 van de bokkers hier te klimmen, dan heeft ie mischien wel zoveel tijd. _O-
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 13-09-10 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:37

die van mijn broertje loopt nu +- 100

En ik moet zeggen dat ik zeker de 80 haal in kleine rot paadjes en die quat heeft hier veel te verduren

Als boefje een beetje slim is weet hij ook dat een agent makkelijk sneller is als 45 km/u en zal die quat wel harder lopen denk je niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:38

Hangt er vanaf of tie die quad voorop gepland heeft of dat ie 'm onderweg mee gesnapt heeft. :D

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:40

Mijn paard vorderen om er als een dolle achter een quad mee aan te gaan? Ammenooitniet :n
Dan verzin ik ter plekke wel dat mn paard een beenblessure heeft, dus dat hij alleen mag stappen.
Ze moeten me er maar eens af zien te krijgen, succes! Echt niet dat zo'n oom agent op mn paard stapt en ermee
wegrijd :n

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:41

Ben ik even blij dat ik een sneue pony heb :+
Die vorderen ze tochniet omdat ze vrij aan de maat is :o
Ondanks dat, kan ze heeeel hard & is ooknog eens goed in vang-de-boef/koe spelletjes :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:47

Ik zou mn paard wel meegeven (even buiten of dat verplicht is) Ik zou het met pijn in mn hart doen, maar stel dat de verdachte een klein meisje verkracht heeft of weet ik veel wat gedaan heeft. Ik hou zielsveel van mn paard, maar ik zou ook willen dat zo een man gepakt wordt.

Ik zou er overigens wel even bijvertellen dat mn paardje een oudje is en het never nooit niet gaat winnen van een quad ;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:41

Wel een leuke discussie dit :D . Maar ik zou mijn paard echt onder geen voorwaarden meegeven aan een agent die zonder blikken of blozen mijn paard zou vorderen :n . Echte paardenmensen weten namelijk dat niet ieder paard geschikt is voor een achtervolging of dat niet ieder paard iedere ruiter zomaar accepteerd of ver genoeg is in de opleiding, zoals een jong paard wat voor het eerst mee gaat op buitenrit. Je kan er dus eigenlijk van uit gaan dat een politie agent die "zomaar eventjes" een paard denkt te vorderen geen idee heeft waar hij/zij mee bezig is, en dat het dus onverantwoord is voor de agent, het paard en de omgeving.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:35

Ben ik de enige met een paard wat waarschijnlijk braaf naar oom agent zou luisteren? Al kan hij misschien wat enthousiast worden in galop als het geen goede ruiter is. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:05

ik zou niet weten wat mn paard zou doen :D Ik weet wel dat ze van boscrossen houd en HARD gaat heeel hard!
Zou em idd kapot lachen als ze dan iets doet waardooroom agent eraf vliegt ( ineens omdraaien als ze een hert ziet of door heeft dat ik nie mee ren )

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:15

Ik ben ervan overtuigd dat mijn ruin het te gek zal vinden om met meneer de agent (of mevrouw) een achtervolging in te gaan zetten. Probleem ontstaat alleen bij de eerste ontmoeting. Agent rent op paard af, paard ziet agent en denkt even een hoefje geven voordat we verder praten. Altijd belangrijk dat je elkaar de hand/ hoef schudt. Helaas zal agent dan niet meer op ruin willen ben ik bang.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:51

ooooh ik zeg gewoon als mij dat ooit gebeurt of die ervaring heeft met stuiterpaarden. _O- geef m gelijk een hele gebruiksaanwijzing mee!
politie zou er wel snel zijn met die knol van mij, maar dan moet ie wel een goude zit hebben :')
vind het eerlijk wel beetje raar dat ze zomaar je eigendom mogen innemen en dusdanig gewoon loslaten..

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:30

Nah, ik denk niet dat oom agent snel mijn paardje zou vorderen voor een achtervolging.
Zie het plaatje al voor me: grote stoere vent + mijn fjordje van 1.41 met wapperende manen (voor het complete plaatje denk er even een touwhalstertje en rythmbeads bij) ... tenzij het z'n plan is om degene die achtervolgt wordt de slappe lach te laten krijgen zodat hij van z'n quad afvalt :Y)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:05

Mariss schreef:
Ben ik de enige met een paard wat waarschijnlijk braaf naar oom agent zou luisteren? Al kan hij misschien wat enthousiast worden in galop als het geen goede ruiter is. :')

denk het wel :=
ik zou mijn paard niet afstaan. dan maar een flinke boete of wat de straf ook is, ik draai om en zou gewoon wegrijden. ik ga mijn paard toch niet in gevaar brengen voor een vreemde?
A: wie zegt wat zo'n politieangent ermee gaat doen en B: wie zegt dat m'n paard de hele tijd braaf blijft?
m'n auto.. mjah.. als er echt niet anders opzit.. maar m'n paard? never ever :n

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:14

Ik ben toch zo benieuwd welke agent ook maar in de vage waan zou kunnen raken dat je met mijn dikke IJslander een boef op een quad inhaalt.

Maar los daarvan :Y) Geheel in stijl met het eerste filmpje heb ik een zadel zonder beugels. En ben heus niet te beroerd om die agent even op mijn paard te helpen hoor O:) Ik weet nu hoe het moet :D :D :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:17

Mijn paarden zouden al paniek schieten als de meneer nog maar op ons komt afgerend :')

No way dat ik mijn paard zou afgeven...
Voor de veiligheid zou ik het al niet doen (voor de ruiter dan) en ik laat niemand er de held mee uithangen met de kans dat mijn paard een paar benen breekt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:18

Ik denk dat als meneer erop staat en zijn geweer trekt jullie allemaal je paard afstaan ;)

Of het verstandig is is een ander verhaal.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:21

meneer mag zijn geweer niet trekken naar onschuldige burgers :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:21

Als jij weigert je paard af te staan in landsbelang ben je geen onschuldige burger meer ;)