SUPER DAZEN en VLIEGEN PRODUCT ONTDEKT!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:49

Ik heb het net gekocht bij van Rijs in Zevenhuizen (vlak bij Rotterdam). Ze zeiden daar tegen mij dat het erg goed werkt maar dat 1 op de 5 paarden allergisch er voor is en dat je het dan onmiddellijk met koud water en shampoo moet afwassen. Ik wacht even tot na mijn wedstrijd zondag met proberen.

Als gebruiksaanwijzing gaven ze aan dat je in ieder geval je paard eerst moet wassen en daarna met een nat uitgeknepen washandje het spul moet opbrengen. Ben ook erg benieuwd! Ik houd jullie op de hoogte!

Moritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:57

toen ik nog in Brabant stond met mijn paard, reed ik altijd met een vliegendeken over het zadel, ging prima, werd alleen ik nog geprikt ...

Ik sta nu in het Gooi en zie af en toe een daas, dan begint meteen iedereen panisch te roepen dat het stikt van de dazen, moeten ze eens in Brabant komen!

Reinhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:10

Hoe heet dat Product?
Was het soms Unicorn Protector?

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:20

ja zo heet het

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:26

ik las net dat dat spul alleen in belgie/ limburg te koop is maar vanaf donderdag ook in sommige plaatsen in nederland. Bijvoorbeeld in veldhoven ( maar dat zal wel bij de meeste onbekend zijn) maar als je naar deze mensen mailt met je woonplaats laten ze weten waar je het kunt kopen

Reinhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:32

Ik hoor hier in België dat het zeker zeven dagen werkt.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:37

ja ik heb het hier ook van veel mensen gehoord maar wij zitten ook bijna tegen de grens met belgie...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:37

ik raad aan om het spul idd op een nat washandje aan te brengen enzo open te wrijven,ik leng het zelfs een beetje af met water,het is wel een plakkerig goedje,maar het helpt bij mij toch hoor!
gister heb ik de tuinslang op pretty gezet,ff zien of ze vandaag weer vol zit van vliegen,ik denk ni dat het spul waterdicht is Scheve mond

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:30

Ik heb gemaild en die man zei dat ik het via hun kon bestellen (de site) en dat het rond de 30 euro kost.. Bloos
Nu vind ik dat best wel heel erg veel, helemaal nadat ik hier lees dat sommige het voor 12 euro hebben gekocht...
Ben ik nu heel brutaal als ik vraag wat die anderen er voor betaald hebben. Haha! .....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:50

Wij hebben er 29 euro voor betaald bij een ruitersportzaak in België.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:55

Wij kregen afgelopen week een papiertje over dat spul... Wij hebben het niet zo nodig, er zitten hier niet zoveel horzels en dazen, een paar maar. Met hun vliegenmasker en een beetje gewone vliegenspray hebben zij nergens last van!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:22

Mijn paarden worden op het ogenblik helemaal gek van die steekbeesten ; zelfs mijn "Dr. Schaette" spul, (wat naar volle-asbak-met-bier-erover-gegoten-en-al-4-weken-staat Lips are sealed ruikt) helpt niet meer
Ze hebben de pech dat ze naast een beekje staan, waarlangs ook nog eens huizenhoog de brandnetels groeien Scheve mond !
Ik heb dat spul afgelopen zat. besteld en kreeg het dinsdag al thuis geleverd Lachen !
Ga vanavond Dikke maar eens op een klein plekje insmeren, om te kijken of hij er niet allegisch op reageerd !
Mijn merrie durf ik niet zo goed in te smeren; zij is hoog drachtig (áls het goed is, nog een paar dagen Knipoog ). Weet iemand misschien of je het dan toch kan gebruiken ?? (ik vond het nergens in de bijsluiter terug Scheve mond !!).
Uitgerekend zij, is het paard wat er het allermeeste last van heeft Verdrietig !!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:36

Ik heb er 24,5 euro voor betaald ook in een ruitersportzaak in België.
De vorige versie was met veel citronella olie en die hebben ze er moeten uitgooien omdat sommige paarden allergisch reageerden. Ik vind het alleszins beter dan Phaser (daar staat ook niet op wat erin zit trouwens).
Op het hoofd helpt een dag of 3 maar voor de rest toch langer.

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:50

Heb het juist gekocht, 24 euro, de nieuwe versie van het product. Er waren inderdaad paarden alergisch aan het ingrediënt dat zorgt voor de geur dat de dazen wegjaagt. De mevrouw van de winkel zei zelfs dat de firma gezegd heeft dat ze het oude product, indien het 1x gebruikt is en alergie opwekt, terug mag nemen en een fles van het nieuwe product mag meegeven aan de klanten.

groetjes Cool

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:17

Manon 2 schreef:
Ik heb het net gekocht bij van Rijs in Zevenhuizen (vlak bij Rotterdam). Ze zeiden daar tegen mij dat het erg goed werkt maar dat 1 op de 5 paarden allergisch er voor is en dat je het dan onmiddellijk met koud water en shampoo moet afwassen. Ik wacht even tot na mijn wedstrijd zondag met proberen.

En die van mij was dan de ene op die 5 Scheve mond

Idd gelijk met koud water en shampoo helemaal gewassen en na een paar dagen waren de zwellingen weg, maar die jeukten volgens mij wel als de pest.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:41

Ik heb het spul gisteren nog eens geprobeerd, nu in het iets minder vol met dazen zittende NL Haha!
Geen succes, heb m'n paard echt helemaal ondergesmeerd, binnen no time hele vieze strepen en het hielp echt niet goed genoeg... Ik ga maar weer over op de Phaser denk ik.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:08

Manon 2,wat heb jij ervoor betaald bij van Rijs?Misschien ga ik het daar ook even halen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:24

Ik heb Dikke gister op 2 plekken ingesmeerd: bovenop z´n kont en op z´n borst; hij reageert er goed op, dus ik ga hem vanavond maar eens helemaal insmeren Lachen !
Ik heb het met een vochtig badstoffendoekje er op gesmeerd en dat ging prima !

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:58

Pellie"]
[quote="Anya"][quote="Sugarmiss schreef:
Uit de gegeven site blijkt dat de 30 onderzochte paarden geen huidirritaties kregen...
Hoelang hebben ze deze paarden ermee ingesmeerd staat er niet bij. Verward

De 3 gedane Ecotoxiciteitstesten hebben 2 tot 4 dagen geduurd. Lips are sealed

Ik geloof het pas als er van het middel na jaren nog geen schadelijke bijwerkingen zijn gerapporteerd. Schijnheilig

Heus niet alle ecologische middeltjes zijn zo lief als men ons wil doen geloven.

Daar heb je wel gelijk in...Aan de andere kant is het middel niet alleen getest op de huid van paarden maar ook op algen, watervlooien en zebravissen...zie hieronder. Als je op de linkjes van de site klikt krijg de testresultaten daarvan ook. Ik hou niet van dierproeven, maar kennelijk is het ook getest volgens voorgeschreven protocols....

Dit stukje is dus een kopie van hun site...
Unicorn Protector werd uitgebreid getest op aquatische testorganismen volgens de protocols die voorgeschreven werden door het Europees Chemicaliën Bureau.

Toxiciteitstest op Daphnia magna (Watervlooien)

Toxiciteitstest bij Scenedesmus subspicatus (Algen)

Toxiciteitstest bij Danio rerio (Zebravis)

Deze testen tonen aan dat Unicorn Protector onschadelijk is voor mens, dier en milieu.
[/quote]

en ik stem proefdiervrij... >;)
[/quote]

Juist, en dan gebruik je je huisdier of je zelf maar als als proefdier, toch. Cool

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:04

Ik heb "de test" bij mijn paarden gedaan: een paard kreeg een paar bobbels, alsof ze al op die plek gestoken was, is dat dan die alergische reactie ????

Samoerai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 17:58

ja!

Samoerai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 18:00

Ik heb het nu opnieuw op mijn paardjes gedaan, en het blijft heel goed werken! Ik ga regelmatig in eht bos uitstappen als ze vrij bezweet zijn of gewoon een buitenrit maken en ze hebben er geen last van, normaal wordt 1 horendol als hij alleen een daas nog maar ziet, nu hij ook een beetje door heeft dat het middeltje werkt heeft hij zoiets van : nou, u doet maar, je gaat me tog nooit prikken! Het werkt super, bij mij heeft het 9 dagen geholpen!

Belli De Belg

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:04

Weet iemand dat hoe je de "oude" flessen van de "nieuwe" kunt onderscheiden, met die alergische reactie moet ik dan toch bijna wel de oudere versie van het spul hebben ?

Samoerai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 18:07

Het is nieuw spul , die unicorn, ik denk niet dat er een oudere versie is Boos! niet dat ik weet toch Bloos

hopelijk vind je het, als het bestaat!

Belli De Belg

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:10

Ze hadden het hier op bokt over een nieuwe versie van Unicorn, waarbij 1 bestanddeel eruit gehaald was, waar sommige paarden alergisch op reageerden, ik dacht de citronella olie....