hoe veel betalen jullie voor bijrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yaraa_

Re: hoe veel betalen jullie voor bijrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:28

ik betaal 40 euro per maand
daarbij zit geen les helemaal niks
ik ga daar dan 2 keer per week heen

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:21

Voor mijn bijrijd pony's heb ik nooit wat hoeven te betalen. Zij hield tijd over voor haar kind ( hele drukke baan ). Maar ze wouden het liefst wel dat ik soms ff de shetlander ging poetsen of de stallen doen.

CandyDeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:57

Ik HAD 3 jaar lang een lease paardje voor €70,- in de maand.. 7 dagen per week en ik mocht er alles mee! (dus eigenlijk gewoon eigen paardje) ;)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:08

Ik heb andehalf jaar lang een pony verzorgt, hoefde daar niks voor te betalen.
Had de fulltime verzorging over het beestje, mocht er ook alles mee doen.
Wel heb ik een nieuw hoofdstel voor met gekocht toen zijn eigen kapot ging, en
je moest het eten zelf klaar zetten dus af en toe kocht ik een zak voer.
Op die manier droeg ik bij in de kosten, en daarnaast moest ik ook gewoon mesten en in de zomer
poepscheppen in het land.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:12

Ik betaal €20,- per week!
Ik rij 3x per week en krijg 1x per week een uur prive les!
Dus eigelijk heel goedkoop!
En als ik geen les heb of krijg dan betaal ik helemaal niks!

chicominora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:15

Ik betaal voor me pony, Chico, 80 euro in de maand.
Maar dan ben ik ook de enigste die er wat mee doet (er word wel naar omgekeken als ik er niet ben etc. maar ik ben de enigste die ermee rijdt!)
Hierbij komen dan natuurlijk nog lessen en andere kosten.

Vroeger betaalde ik voor een KWPN tuigpaard, Nanda, 150 per maand.

´xxx

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:24

Ik moest vroeger 25euro per maand betalen, mocht eigenlijk doen wat ik wou en ook zo vaak rijden als ik wou. Na een tijdje moest ik niet meer betalen omdat ze wisten dat ik bleef komen. Ik heb toen van hun zelfs mijn eigen paardje gekregen en die heeft daar nog 2 jaar gestaan. Ik betaalde toen terug 25euro per maand voor haar eten, verzorging, hoefsmid, dierenarts,... Bleef wel op hun paard rijden want het mijne was een veulen. Kon dus echt niet klagen. Ondertussen is mijn eigen paardje 5 jaar en heb ik ook voor haar een bijrijdster in de vorm van half-pension. Bijrijdster betaald 160 euro per maand voor in principe 3 keer per week rijden. Normaal komen daar nog helft van andere kosten bij van hoefsmid en dierenarts, maar dat vind ik zelf te veel. Is tenslotte mijn paard. Mijn paard staat wel op stal waar je niets hoeft te doen, alleen rijden en verzorgen.

Ik vind het normaal dat er mee wordt betaald, ze rijdt immers even vaak als ikzelf en mag er ook zo goed als alles mee doen. dit is nu eenmaal de vaste prijs en dit wordt ook niet aan mij betaald, maar rechtstreeks aan de stal.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:26

ik betaalde 120 euro in de maand.
maar dan kon ik het paard ook elke dag pakken, en hoefde ik geen rekening met anderen houden.
omdat het baasje nog een paard had en zei die reed.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:27

Niks
Ik koop wel eens een halster ofzo en betaal wedstrijd geld zelf

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:28

Ik betaal niks, ik mest op zondag de stallen uit (3) Ik mag zo vaak rijden als ik wil en alles doen wat ik wil. :)

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:03

Bij ons betaalen ze de helft van het pension geld als ze hem 3 of 4 dagen beweegen en vol pension als ze 6 of 7 dagen komen, dat komt dus uit op ong 125 halfpension en 250 vol pension.
Maar dat is dan weer hier in spanje, hier heeft eigenlijk niemand zijn paard thuis staan, dus kosten worden gedeeld

Vere_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:05

Ik doe helemaal niks,
Ik ben er blij mee,
De eigenaar is er blij mee dat ik kom,
En de pony is blij xD

Maar ik mest ook wel soms 3-4 of meer stallen per dag xD
Ik denk dat dat mn betaling is :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:05

Niks!

Hoewel ik er wel bij moet vermelden dat ik me alsnog volledig blut koop aan paardenspullen. :')

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:31

Ik heb momenteel wat op het oog.
Prijs is €35,- per maand voor 2x per week. Paard staat op een stal met enkel buiten bak wat betreft bak-mogelijkheden (over niet bestaande woorden gesproken :') ). Uitmesten moet zelf gedaan worden, net als voer klaar zetten en het terrein schoonhouden. Met het paard mag onder voorbehoud mee naar buiten worden gegaan.
Denken jullie dat deze prijs goed zit, áls je het over prijzen hebt? Mijn excuses voor de wazige vraag.

Eerder vroeg iemand mij om voor 45 euro per maand haar paard bij te rijden, maar dat vond ik voor één keer in de week teveel. Of was dat ook niet rieel van mij :o ?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:58

Ik betaal er niks voor.
Ik hoef geen stallen uit te mesten of andere klusjes te doen (oke als het hooi op is vul ik dat bij)
Pony is herstellende van een peesblessure en mag alleen nog stappen, vandaar dat de eigenaar geen bijdrage vraagt.

Karine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:40

Ik betaal niets, ik krijg zelfs gratis les.
Beter kun je volgens mij niet krijgen! :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:36

Ik vraag niks aan mijn bijrijder, puur omdat ik elke dag wel kan en we dus samen alles doen.
maar als ik een dagje niet kan, vraag ik het haar.
daarvoor ben ik haar dan dankbaar en hoeft ze niks te betalen.

Ik zou het persoonlijk anders vinden als ze vaste dagen 3/4 dagen in de week mijn paard reed en er alles mee mocht doen,
dan kun je het zien als een lease pony en dan zou ik waarschijnlijk wel een bedrag vragen.
wegens de kosten van stal, hoefsmid ofzo.
;)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:01

Naborah schreef:
Ik heb momenteel wat op het oog.
Prijs is €35,- per maand voor 2x per week. Paard staat op een stal met enkel buiten bak wat betreft bak-mogelijkheden (over niet bestaande woorden gesproken :') ). Uitmesten moet zelf gedaan worden, net als voer klaar zetten en het terrein schoonhouden. Met het paard mag onder voorbehoud mee naar buiten worden gegaan.
Denken jullie dat deze prijs goed zit, áls je het over prijzen hebt? Mijn excuses voor de wazige vraag.

Eerder vroeg iemand mij om voor 45 euro per maand haar paard bij te rijden, maar dat vond ik voor één keer in de week teveel. Of was dat ook niet rieel van mij :o ?

Dat is zeker wel reeel van je hoor ;) voor een heleboel minder kun je 1 x in de week een priveles krijgen op een manege.

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:33

Kijk je kan ook doen inplaats dat ze moeten betalen dat ze dan de stallen en de weides moeten doen en als je het liever dat zelf doet kun je geld vragen
* een vriendin van mij betaald €50,00 in de maand dan mag ze op wedstrijden en naar de ponyclub overal waar ze heen wil en ze krijgt les van de eigenaar
lotusbloem schreef:
hey hallo

ik ben er over na te denken, of ik een bijrijdster te nemen
nou vroeg ik me of wet jullie vragen of betalen voor het bijrijden van een paard?

groetjes merel

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:12

Voor de mensen die twijfelen over geld vragen of niet; logisch of niet; geld betalen maakt minder gemotiveerd.

Wij zien het duidelijk op mijn werk; voor studenten waren bepaalde cursussen altijd gratis. Dit jaar moeten ze voor het eerst (een klein beetje) betalen... we hebben nog nooit gehad dat er zoveel niet op kwamen dagen!!!

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:42

Ik betaal nu niets, ze zijn allang blij dat ik kom helpen.
Wel help ik ook mee met stal-klusjes, zoals mesten e.d., maar dat vind ik niet meer dan normaal :)

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:31

Ik betaal helemaal niets. Ik hoef ook niet te mesten of andere klusjes te doen, maar dit doe ik wel. Ik mag met het paard doen wat ik wil, naar het bos, naar de les, op concours. helemaal geweldig :D

maar nu ga ik haar 3 maanden op pension zetten, en deze kosten zijn natuurlijk wel helemaal voor mijzelf. maar dit vind ik ook niet meer als normaal eigenlijk :)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:06

Ik heb (vroeger) 4,5 jaar lang een verzorgpony gehad. Deze reed ik 4 á 5 dagen in de week vast, en in vakanties iedere dag. Mocht er alles mee doen wat ik wilde. Hij stond op een volpension dus hoefde niet te mesten, en werd door zijn eigenaresse iedere dag op de wei gezet en eraf gehaald voordat ik kwam rijden. En daar heb ik nooit voor hoeven te betalen...

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:17

Ik betaal 50 euro per maand, dit is ook omdat de eigenaresse haar anders niet kan houden(betalen). Ben er 4/5x in de week, en mag alles met haar doen. Verder voer ik ook altijd als ik er ben en 1 keer in de week voer ik alle paarden die bij ons op stal staan. Als het nodig is hoort het uitmesten er ook bij. Maar normaal gesproken staat ze 24/7 op een grote wei dus hoeft er niet uitgemest te worden. Ik vind het niet erg om te betalen, verzorg haar al 2,5 jaar en de eigenaresse en ik overleggen en beslissen alles samen. (bij ons op stal wordt ook les gegeven, als ik hier gebruik van maak moet ik zelf gewoon de 20 euro per half uur betalen).

Liiset_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:40

ik hoef niks te betalen
de eigenaar is blij dat ik haar paarden voor haar rij
meestal als ik kom mest ik de stallen ook uit, haal de paarden uit de wei en voer ik ze