Ninx schreef:Waarom zou je niet iets bij een particulier huren/ of boer, en dan gaan rijden in een bak waar je iets voor betaald?
Je kunt toch je paard ergens stallen, en dan rijden bij iemand id buurt die wel een bak heeft? Heb je hem direct goed kunnen instappen.
Denk je het nou eens in: stal van 3x3, 23 uur per dag... 1x pd kom jij hem eruit halen en moet hij aan het werk. De rest van de dag kan hij geen paard voelen, spelen, rennen, niets. En dat is zo belangrijk voor zijn algemene ontwikkeling.
Daarbij doen het stof en de ammoniaklucht de longen geen goed, je moet echt proberen die staltijd verder terug te brengen en meer naar buiten.
Omdat wij hier alleen koeienboeren hebben die geen paarden hebben, dus dan zou hij alleen staan.
Binnen mijn bereik zijn er hier ook weinig bakken. We zitten een beetje in een vervelende omgeving.
Zoals ik al zei ga ik wel proberen om hier wat aan te doen. De shetlanders van de eigenaar staan bijvoorbeeld winter's wel buiten, misschien mag hij hierbij in oid.