Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyHorseGirl schreef:@timilon, poekel
dan moet je geen paard nemenIk kijk heus wel vooruit, maar ik hoef geen ander paard en zo ben ik blij en gelukkig. Heb verder alles wat mn hartje bezielt.. dus dat geld maakt me echt niet nog gelukkiger.
@M_D_H
nee.. dat doe ik echt niet.. ik kan haar verder alles bieden. Dure stal, extra voer, dekjes alle spullen weet ik het, dus ik hoef haar ook niet weg te doen. Ze blijft bij mij, wat er ook gebeurd.
M_D_H schreef:MyHorseGirl schreef:@timilon, poekel
dan moet je geen paard nemenIk kijk heus wel vooruit, maar ik hoef geen ander paard en zo ben ik blij en gelukkig. Heb verder alles wat mn hartje bezielt.. dus dat geld maakt me echt niet nog gelukkiger.
@M_D_H
nee.. dat doe ik echt niet.. ik kan haar verder alles bieden. Dure stal, extra voer, dekjes alle spullen weet ik het, dus ik hoef haar ook niet weg te doen. Ze blijft bij mij, wat er ook gebeurd.
nu nog wel ja
nu je ouders merendeel betalen...
kun je dat straks ook nog?
als je gaat studeren? of op jezelf gaat wonen?
en wie zegt dat je over 5 jaar paarden nog leuk vind?
en er dan nog mee rijdt?
mijn paard krijgt ook alles wat hij nodig heeft,
komt ook echt niks te kort...
maar ik weet wel dat ook wij (mijn vader en ik zijn beide eigenaren) en dan vooral ik het een tijdje zwaar heb gehad...
en natuurlijk komt hij dan nog niks te kort (en gelukkig viel me vader ook bij)
maar ik ben wel rieel!!
als hij het ergens anders beter kan krijgen gaat hij weg!!
timilon schreef:MyHorseGirl schreef:@timilon, poekel
@M_D_H
wijsneus
ik heb heel m'n leven paarden gehad, ook toen ik het zelf moest bekostigen..
helaas kwam er even wat pech tussendoor.
toch geprobeerd paard aan te houden, omdat ik dat aan hem verplicht was.
maar ik was ook aan hem verplicht hem voldoende aandacht/eten/ijzers/beweging te geven.
en dat kost GELD en tijd.tijd heb ik wel ,geld niet meer.
nu heb ik spijt dat ik hem niet in zijn glorie-tijd heb verkocht, had er heel wat meer voor kunnen krijgen.
(en spijt dat ik tov m'n paard misschien verkeerde keuzes heb gemaakt...
M_D_H schreef:MyHorseGirl schreef:@timilon, poekel
@M_D_H
nu nog wel ja
nu je ouders merendeel betalen...
kun je dat straks ook nog?
als je gaat studeren? of op jezelf gaat wonen?
en wie zegt dat je over 5 jaar paarden nog leuk vind?
en er dan nog mee rijdt?
mijn paard krijgt ook alles wat hij nodig heeft,
komt ook echt niks te kort...
maar ik weet wel dat ook wij (mijn vader en ik zijn beide eigenaren) en dan vooral ik het een tijdje zwaar heb gehad...
en natuurlijk komt hij dan nog niks te kort (en gelukkig viel me vader ook bij)
maar ik ben wel rieel!!
als hij het ergens anders beter kan krijgen gaat hij weg!!
M_D_H schreef:nee idd geld heeft niks met liefde te maken,
daar heb je gelijk in...
maar met liefde betaal je het voer niet, de stal niet, het strooisel niet, de da niet, de hoefsmid niet, het harnachement niet, het weiland niet en ga zo maar door...
en dan krijg je van die mensen die in eens hun paarden opgehaald zien worden door de dierenbescherming...
omdat ze wel de liefde hebben, maar niet het geld!!
waarom iemand met geld mijn paard een betere toekomst zou geven?
als ik miljardair was...
dan zou mijn paard in een stal 2 keer zo groot staan dan waar hij nu staat...
dan zou hij in een wei staan, die niet alleen uit gras bestaat... maar ook uit bos en heide...
dan zou hij in de regen in een overdekt weiland staan...
dan zou hij tegen alle mogelijke ziektes geent worden,
dan zou hij de beste op maat gemaakte zadels en hoofdstellen dragen...
dan zou hij de beste ruiter op zijn rug mogen dragen...(want ik ben rieel, en ik weet dat ik niet de beste ruiter ben)
moet ik nog even door gaan?
met wat mijn paard allemaal wel niet zou kunnen krijgen als ik miljardair was?
ik heb nu de finaciele mogelijkheden om mijn paard oged te verzorgen...
maar nog steeds aat hij weg als iemand er een miljoen voor bied!!!!
M_D_H schreef:nee idd geld heeft niks met liefde te maken,
daar heb je gelijk in...
maar met liefde betaal je het voer niet, de stal niet, het strooisel niet, de da niet, de hoefsmid niet, het harnachement niet, het weiland niet en ga zo maar door...
en dan krijg je van die mensen die in eens hun paarden opgehaald zien worden door de dierenbescherming...
omdat ze wel de liefde hebben, maar niet het geld!!
waarom iemand met geld mijn paard een betere toekomst zou geven?
als ik miljardair was...
dan zou mijn paard in een stal 2 keer zo groot staan dan waar hij nu staat...
dan zou hij in een wei staan, die niet alleen uit gras bestaat... maar ook uit bos en heide...
dan zou hij in de regen in een overdekt weiland staan...
dan zou hij tegen alle mogelijke ziektes geent worden,
dan zou hij de beste op maat gemaakte zadels en hoofdstellen dragen...
dan zou hij de beste ruiter op zijn rug mogen dragen...(want ik ben rieel, en ik weet dat ik niet de beste ruiter ben)
moet ik nog even door gaan?
met wat mijn paard allemaal wel niet zou kunnen krijgen als ik miljardair was?
ik heb nu de finaciele mogelijkheden om mijn paard oged te verzorgen...
maar nog steeds aat hij weg als iemand er een miljoen voor bied!!!!
gekvanfleur schreef:maar is dat om het geld, of om de betere verzorging?
wat maakt jou paard die grotere wei uit en al die onzin. hij zal misschien twee procent gelukkiger zijn, omdat geluk bij paarden anders is als bij mensen.
verder heb ik het niet over noodsituaties, dan gaat paard omdat je nu eenmaal geld nodig hebt voor een paard. maar dat is hier niet relevant.
het gaat over paarden die het al goed hebben, maar het dan nog beter zouden krijgen. ik twijfel dan aan je motief.
en het is niet erg als je een miljoen liever hebt dan je paard, maar ik kan er slecht tegen als er dan zo'n verhaal omheen wordt gemaakt waar je zo doorheen prikt( geldt overigens als algemeen in topic niet op jouw!)
je hebt 90 precent kans dat miljonair paard in een box zet, wordt ie daar gelukkiger van?