Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:35

@M_D_H

ik leef nu, kijk niet zo heel ver vooruit, maximaal een jaar. En als ik ga studeren en je houdt echt van je paard, dan blijf je dat bieden. Als je denkt ach, ik verkoop m toch wel, dan moet je geen paard nemen.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:37

MyHorseGirl schreef:
@timilon, poekel

dan moet je geen paard nemen ;) Ik kijk heus wel vooruit, maar ik hoef geen ander paard en zo ben ik blij en gelukkig. Heb verder alles wat mn hartje bezielt.. dus dat geld maakt me echt niet nog gelukkiger.

@M_D_H

nee.. dat doe ik echt niet.. ik kan haar verder alles bieden. Dure stal, extra voer, dekjes alle spullen weet ik het, dus ik hoef haar ook niet weg te doen. Ze blijft bij mij, wat er ook gebeurd.

_O- wijsneus :D ik heb heel m'n leven paarden gehad, ook toen ik het zelf moest bekostigen..
helaas kwam er even wat pech tussendoor.
toch geprobeerd paard aan te houden, omdat ik dat aan hem verplicht was.
maar ik was ook aan hem verplicht hem voldoende aandacht/eten/ijzers/beweging te geven.
en dat kost GELD en tijd.tijd heb ik wel ,geld niet meer.
nu heb ik spijt dat ik hem niet in zijn glorie-tijd heb verkocht, had er heel wat meer voor kunnen krijgen.
(en spijt dat ik tov m'n paard misschien verkeerde keuzes heb gemaakt...
Laatst bijgewerkt door timilon op 31-05-10 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:38

mijn pony blijft.. ik heb me gek gevochten op haar te krijgen en dan gaat ze voor een miljoen niet weg.
wat is geld als je kijkt wat dat dier voor mijn leven betekent heeft....

verder zie ik hier echt rare opmerkingen voorbijkomen. tuurlijk kan het zijn dat je over tien jaar het geld niet meer hebt.
maar diegene die een miljoen biedt kan ook morgen dood zijn... en dan? over tien jaar kan heel de werled niet meer bestaan inclusief paard, maar daar maak ik me nu geen zorgen om.
@MDH wat heeft geld met liefde te maken? waarom zou hij daar een betere toekomst krijgen als bij mij? ze heeft het prima. je maakt mij niet wijs dat als jij nu de financiele mogelijkheden hebt om haar goed te onderhouden dat je haar wegdeed omdat je haar zo'n goede toekomst gunt. want die heeft ze bij jou ook. en wat ik al zij: de nieuwe eigenaar kan ook morgen doodgaan.

mijn pony gaat niet weg, simpelweg omdat ik heb geleerd dat in het leven geluk meer betekent dan geld voor mij ooit zal betekenen.
en gelukkig ben ik met haar...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:39

M_D_H schreef:
MyHorseGirl schreef:
@timilon, poekel

dan moet je geen paard nemen ;) Ik kijk heus wel vooruit, maar ik hoef geen ander paard en zo ben ik blij en gelukkig. Heb verder alles wat mn hartje bezielt.. dus dat geld maakt me echt niet nog gelukkiger.

@M_D_H

nee.. dat doe ik echt niet.. ik kan haar verder alles bieden. Dure stal, extra voer, dekjes alle spullen weet ik het, dus ik hoef haar ook niet weg te doen. Ze blijft bij mij, wat er ook gebeurd.

:')
nu nog wel ja :D
nu je ouders merendeel betalen...
kun je dat straks ook nog?
als je gaat studeren? of op jezelf gaat wonen?
en wie zegt dat je over 5 jaar paarden nog leuk vind?
en er dan nog mee rijdt?

mijn paard krijgt ook alles wat hij nodig heeft,
komt ook echt niks te kort...
maar ik weet wel dat ook wij (mijn vader en ik zijn beide eigenaren) en dan vooral ik het een tijdje zwaar heb gehad...
en natuurlijk komt hij dan nog niks te kort (en gelukkig viel me vader ook bij :D)
maar ik ben wel rieel!!
als hij het ergens anders beter kan krijgen gaat hij weg!!

dus als ik bel dat ik meer geld heb als jij gaat hij meteen mee?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:40

timilon schreef:
MyHorseGirl schreef:
@timilon, poekel

@M_D_H

_O- wijsneus :D ik heb heel m'n leven paarden gehad, ook toen ik het zelf moest bekostigen..
helaas kwam er even wat pech tussendoor.
toch geprobeerd paard aan te houden, omdat ik dat aan hem verplicht was.
maar ik was ook aan hem verplicht hem voldoende aandacht/eten/ijzers/beweging te geven.
en dat kost GELD en tijd.tijd heb ik wel ,geld niet meer.
nu heb ik spijt dat ik hem niet in zijn glorie-tijd heb verkocht, had er heel wat meer voor kunnen krijgen.
(en spijt dat ik tov m'n paard misschien verkeerde keuzes heb gemaakt...

het blijt moeilijk als iemand een andere mening heeft.. :z

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:40

Absoluut, mooie blauwe strik en hij is weg :D

MyHorseGirl

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:43

@timilon

ik ben geen wijsneus ik zie het gewoon anders ;) Heb met moeite deze pony bemachtigd en dan zou ze weg moeten voor een miljoen? Ik ben wel gek ;) ík hou zoveel van mn pony dat ik dat nooit zou doen. Ze is mn soulmate. Ik voel haar aan zij mij. Ik ken haar door en door en dan verkopen? No way!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:43

Ik ben één van de mensen die zei dat het paard toch echt weggaat voor 1 miljoen, maar de reacties hierboven/op de vorige pagina dat hij het beter heeft bij iemand met meer geld? Niet altijd juist, hoor. Mijn pony staat nu op een rustig weitje, de hele dag bij z'n paardenvriendjes, rustig gelegen met een eigen buitenbak. Ik betaal amper 150 euro volpension (voer, hooi en houtvezel inbegrepen, mesten en voeren wordt ook gedaan!) en mijn pony heeft echt de hemel op aarde. Niet vreselijk veel luxe maar hij heeft het top. Ik snap niet wat iemand met meer geld m'n pony gelukkiger zou maken? Op een dure pensionstal met gouden handvaten op de stal wordt m'n poown heus niet gelukkiger dan op dat schrale weitje waar hij nu staat..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:44

nee idd geld heeft niks met liefde te maken,
daar heb je gelijk in...
maar met liefde betaal je het voer niet, de stal niet, het strooisel niet, de da niet, de hoefsmid niet, het harnachement niet, het weiland niet en ga zo maar door...
en dan krijg je van die mensen die in eens hun paarden opgehaald zien worden door de dierenbescherming...
omdat ze wel de liefde hebben, maar niet het geld!!

waarom iemand met geld mijn paard een betere toekomst zou geven?
als ik miljardair was...
dan zou mijn paard in een stal 2 keer zo groot staan dan waar hij nu staat...
dan zou hij in een wei staan, die niet alleen uit gras bestaat... maar ook uit bos en heide...
dan zou hij in de regen in een overdekt weiland staan...
dan zou hij tegen alle mogelijke ziektes geent worden,
dan zou hij de beste op maat gemaakte zadels en hoofdstellen dragen...
dan zou hij de beste ruiter op zijn rug mogen dragen...(want ik ben rieel, en ik weet dat ik niet de beste ruiter ben)
moet ik nog even door gaan?
met wat mijn paard allemaal wel niet zou kunnen krijgen als ik miljardair was?

ik heb nu de finaciele mogelijkheden om mijn paard oged te verzorgen...
maar nog steeds aat hij weg als iemand er een miljoen voor bied!!!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:45

@timilin: ik zou mijn pony aanhouden eomdat ik van haar houd, niet omdat ik dan later spijt kan krijgen van het geld....
sorry, maar dat komt op mij over alsof geld belangijker is als het paard.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:46

in bepaalde situatie's is geld inderdaad belangrijker dan het paard!
en zie de post boven je, met liefde betaal je niets...met geld wel.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:46

quote="gekvanfleur"]
M_D_H schreef:
MyHorseGirl schreef:
@timilon, poekel

@M_D_H

:')
nu nog wel ja :D
nu je ouders merendeel betalen...
kun je dat straks ook nog?
als je gaat studeren? of op jezelf gaat wonen?
en wie zegt dat je over 5 jaar paarden nog leuk vind?
en er dan nog mee rijdt?

mijn paard krijgt ook alles wat hij nodig heeft,
komt ook echt niks te kort...
maar ik weet wel dat ook wij (mijn vader en ik zijn beide eigenaren) en dan vooral ik het een tijdje zwaar heb gehad...
en natuurlijk komt hij dan nog niks te kort (en gelukkig viel me vader ook bij :D)
maar ik ben wel rieel!!
als hij het ergens anders beter kan krijgen gaat hij weg!!

dus als ik bel dat ik meer geld heb als jij gaat hij meteen mee?[/quote]

ik zou het er erg moelijk mee hebben...
en dat meen ik...
ook ik heb gevochten om mijn pony te krijgen...
en ik heb nog meer en harder gevochten om zijn respect, acceptatie en zijn vriendschap...
de band met mijn pony is mij heel dierbaar...
maar... ik zou het zeer zeker in overweging nemen...
en het waarschijnlijk ook doen ja!!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:47

@Joycebunny

ik weet niet of je mij bedoelt, maar zoja, pony kan het geweldig hebben op allerlei manieren. Luxe maneges/stallen is voor mij niet nodig. Als ponylief daar gelukkig is, is het toch prima? Bij ons op stal is het volpension, (dubbele wat jij betaald maargoed) ze gaan elke dag naar buiten en alles wordt dus gedaan. Dat is ideaal. Pony heeft het daar naar haar zin, wat nog meer?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:48

M_D_H schreef:
daar heb je gelijk in...
maar met liefde betaal je het voer niet, de stal niet, het strooisel niet, de da niet, de hoefsmid niet, het harnachement niet, het weiland niet en ga zo maar door...
en dan krijg je van die mensen die in eens hun paarden opgehaald zien worden door de dierenbescherming...

als ik miljardair was...
dan zou hij in een wei staan, die niet alleen uit gras bestaat... maar ook uit bos en heide...
dan zou hij de beste ruiter op zijn rug mogen dragen...(want ik ben rieel, en ik weet dat ik niet de beste ruiter ben)

alsof het paard een zoveel gelukkiger zou zijn met een aantal van deze punten.. belangrijkste voor een paard is, is dat hij zijn eten krijgt, schone stal heeft, weidegang en vooral liefde & aandacht! Zo bekijk ik het

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:49

M_D_H schreef:
daar heb je gelijk in...

als ik miljardair was...

maar is dat om het geld, of om de betere verzorging?
wat maakt jou paard die grotere wei uit en al die onzin. hij zal misschien twee procent gelukkiger zijn, omdat geluk bij paarden anders is als bij mensen.
verder heb ik het niet over noodsituaties, dan gaat paard omdat je nu eenmaal geld nodig hebt voor een paard. maar dat is hier niet relevant.
het gaat over paarden die het al goed hebben, maar het dan nog beter zouden krijgen. ik twijfel dan aan je motief.
en het is niet erg als je een miljoen liever hebt dan je paard, maar ik kan er slecht tegen als er dan zo'n verhaal omheen wordt gemaakt waar je zo doorheen prikt( geldt overigens als algemeen in topic niet op jouw!)
je hebt 90 precent kans dat miljonair paard in een box zet, wordt ie daar gelukkiger van?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:51

gekvanfleur schreef:
maar is dat om het geld, of om de betere verzorging?
wat maakt jou paard die grotere wei uit en al die onzin. hij zal misschien twee procent gelukkiger zijn, omdat geluk bij paarden anders is als bij mensen.
verder heb ik het niet over noodsituaties, dan gaat paard omdat je nu eenmaal geld nodig hebt voor een paard. maar dat is hier niet relevant.
het gaat over paarden die het al goed hebben, maar het dan nog beter zouden krijgen. ik twijfel dan aan je motief.
en het is niet erg als je een miljoen liever hebt dan je paard, maar ik kan er slecht tegen als er dan zo'n verhaal omheen wordt gemaakt waar je zo doorheen prikt( geldt overigens als algemeen in topic niet op jouw!)
je hebt 90 precent kans dat miljonair paard in een box zet, wordt ie daar gelukkiger van?

amen. Ik ben het helemaal met je eens.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:52

ik weet haast wel zeker dat een paard gelukkiger is met aan aantal van deze punten...
ooit het verschil gezien tussen een paard in een grote box en een paard in een wat kleinere box?
ooit het verschil gezien tussen een paard met opmaatgemaakt harnachement en niet op maat gemaak harnachement?
ooit een paard zien vechten voor zijn leven omdat hij ziek was?
ooit het verschil gezien tussen een paard met grasland en een paard met grasland en bos en heide in zijn weiland?
ooit het verschil gezien tussen een paard met een super goede ruiter en een paard met een normale ruiter?
ooit het verschil gezien tussen een paard wat ziek was van verkoudheid omdat hij de hele dag in de regen buiten stond en een paard wat gezond was omdat hij een overdekt weiland had?

vast niet, anders zou je dat niet zeggen ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:54

njaa ik zou het echt niet doen voor het geld...
mijn paps en mams hebben wel geld zat ;)

en nee, ik zou hem ook niet verkopen aan iemand die hem in de box laat staan, en waarbij het dier meteen naar de slacht zou gaan als hij dochterlief er af zou bokken...

maar ik zou hem voor dat geld wel verkopen aan iemand die mijn paard wel gelukkiger maakt!!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:58

Een paard maakt het niet uit of hij nou in een grote of kleine box staat, hij gaat liever naar buiten. Als het paard al naar buiten kan, dan is dat vaak al een luxe, aangezien dit heel vaak niet kan. Maakt niet uit of paard dan gewoon een grasland heeft óf met een heel bos en weet ik het eromheen.

Paard is denk ik ook al gelukkig als de zadelmaker komt en een goed zadel aanmeet dat niet al te duur is en niet van de allerbeste kwaliteit hoeft te zijn! Als het maar goed zit.

Of een paard voor zijn leven vecht? Ik mag toch wel hopen dat als je een paard hebt dat je er goed voor zorgt en zorgt dat de DA komt als het nodig is ongeacht of je er nou geld voor hebt of niet.. Soms is de DA echt nodig en als je die niet laat komen gaat dit ten koste van het paard.

Paard is denk ik ook blij met een normale ruiter. Het ligt er maar helemaal aan wat je met het paard doet. Kijk als je als 'normale' ruiter een Z ruiter wilt nadoen en dit doet door in de bek te trekken, tja dat werkt niet. Maar als je recreatief rijdt, dan is er toch geen probleem?

Paarden kunnen prima tegen hele dagen buiten staan, ongeacht of het regent. Paard van mn vriendin is nu op vakantie, staat buiten zonder schuilstal, maakt het prima. Ben vorige week nog wezen opzoeken nadat het erg slecht weer was geweest. Hij stond er erg blij bij, zag er gezond uit, schuilstal is fijn, maar het is niet altijd aan de orde.

En nu jij weer ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:04

_O- :')
this geen wedstrijd of zo hoor...
kijk ik heb dit allemaal wel gezien...
en nee mijn paarden hebben gelukkig nog nooit hoeven vechten voor hun levens...

maar al die dingen hebben me allemaal wel doen besluiten wat ik net zij
als ik miljardair was...
dan zou mijn paard het beste van het beste krijgen
gewoon omdat hij dat verdient!!
en het beter voor hem is...

kennelijk heb jij met je 16 jaar nog niet alles gezien :')

maar ik ben helaas geen miljardair...
dus moet mijn paardje het doen met wat ik tot mijn beschikking heb...
en dat betekend 8 uurtjes naar buiten,
een mooi ruim stalletje voor snachts,
met regen binnen enz enz

maar als hij het ergens anders beter kan krijgen...
dan gaat hij echt wel weg...!!!!
ik gun mijn alles echt alles!!!!

ohjah nog even over de recreatie ruiter...
ook die kunnen in bekken trekken, en het paard tot last zijn!!!!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:16

Dat toch nog tot last zijn van je ruiter reken ik bij de slechtere ruiters.

Hahaha ja ik ben misschien nog 16, maar dat hoeft ook nog niet alles te zeggen. Maar als je paard het al heel goed heeft, waarom dan nog wegdoen voor iets nog beters als het paard het al heel goed heeft? Dat denk ik dan.

En leeftijd hoeft trouwens ook niet alles te zeggen. Doet me gelijk weer denken aan dat jonge mensen ook niet kunnen rijden en bijna nergens verstand van hebben.

Maar als je je paard al bijna alles kan gunnen en daar blijkbaar gewoon blij mee is, waarom zou je hem dan nog meer gunnen? Dan ben je wel mooi je alles kwijt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:21

omdat me alles mischien beter verdient?

zoals ik al zei, liefde betekend ook loslaten...
en ik ben dat bereid als ik hem daarmee gelukkiger kan maken...
en je hoeft geen slecte ruiter te zijn als je je paard tot last bent...
90% van de ruiters in nederland is zijn paard tot last...

kennelijk behoor jij dan tot die 10%?

maar goed, zinloze discussie verder,
ik ben mijn mening toe gedaan, jij de jouwe...
laten we dat dan maar respecteren!!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:24

Onee ik zeg zeker niet dat ik bij die 10% hoor, zeker niet.

Loslaten hoort er ook bij, maar ik snap niet dat als je paard het al heel goed heeft het dan nog beter moet terwijl paardlief al gelukkig is?

Precies, duidelijk meningsverschil. Prima zo. ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:37

Als ik weet dat mijn paard een lekker leven leidt bij zijn nieuwe baas gaat ze weg hoor. Wat kan haar het nou verotten bij wie ze is, zolang ze krijgt wat ze nodig heeft :P

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:43

Met een gratis zak voer erbij! 8-)

Voor de helft of zelfs 1/10e ook wel hoor, zonder er een nacht over te slapen.

Ik ben héél gek op mijn paard, kan me werkelijk waar geen beter paard wensen, hij is echt mijn maatje en een héérlijke vent, maar voor dat geld koop ik liever een huisje met een stukje land erachter om een nieuw paardje op te laten lopen, dan dat ik verder blijf modderen met mijn eigen paard.. :P

Ik denk niet dat ik niet net zo gelukkig kan worden met een ander paard. Mijn paard is absoluut niet vervangbaar, hij is uniek, maar ik zou best tevreden kunnen zijn met een nieuw paard, als ik zoveel geld kreeg. :D