Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mizzpoez schreef:Nou nou, niet de TS tot de grond af gaan branden, ze is pas 16 en volgens mij weet ze niet veel beter dan dat deze situatie 'gewoon' is, zo is ze dus opgevoed, en je hebt 16 en 16, ze zijn niet allemaal bijdehand en zelfstandig op die leeftijd.
Maar ik vind het absoluut niet normaal dat er ergens 4 paarden lopen, het wordt winter en er wordt duidelijk niet dagelijks naar omgekeken en al helemaal niet bijgevoerd. Dat een van de paarden dus is gaan manken en er niet gewoon fatsoenlijk een D.A. bijgehaald wordt door de eigenaar (niet TS) kan natuurlijk al helemaal niet kloppen en dat er vervolgens meteen wordt overgegaan tot euthanasie, wat een meisje van 16 dus moet beslissen omdat ze moet kiezen voor het paard en daarbij ook nog bang is voor de reactie van haar vader vind ik dit gebeuren niet alleen heel erg sneu voor TS maar ook wel erg onwerkelijk anno 2010. Het lijkt wel of dit gebeurd is in een gebied waar de normen en waarden niet helemaal met de tijd zijn meegekomen en ik wens TS dan ook heel veel sterkte toe en ik hoop echt dat er mensen op je pad komen die je alles kunnen bijbrengen wat paardenwelzijn betreft en dat de overige 3 paarden meer zorg en aandacht zullen krijgen dan de overleden hengst. (Heeft hij niet gevochten met 1 van de anderen en daarbij zijn achterbeen verwond? Hij was natuurlijk al niet zo'n sterke jongen meer.)
Edit: Mag ik eigenlijk vragen waarom je vader deze paarden heeft? Zijn het allemaal hengsten?
Deeday schreef:Ts je paarden kunnen niet leven op 2 scheppen brok en 2 scheppen malas.. Ze hebben echt hooi nodig! Waarom overweg je niet iemand die je kan helpen een groot deel vd kosten op zich neemt door bijvoorbeeld te leasen?
coxietje schreef:esmolove schreef:
ze kan er mischien zelf nieteens wat aan doen?!!
mischien heeft ze wel zo'n vader als mijn schoonpa!!!!
daar kan je ook 300x tegen zeggen dat zijn paarden een beetje te dun zijn maar hij doet er niks aan en snauwt je alleen maar af!
dan heb het ook geen zin als je er iets van zegt. wat er is gebeurd is heel erg! maar ze geeft zelf toe het erg te vinden, dan kan je haar toch wel begrijopen!
sterkte nog met het verlies van je paard en de andere paarden!
bedankt!!bedankt dat er toch nog mensen zijn die mij begrijpen!!ik vind het niet mooi van de mensen die niks van mij afweten en niks afweten van het achterliggende verhaal!!je moet geen vooroordeel vellen want het zou nog wel eens kunnen tegen vallen!!en blijkbaar leven er maar 2mensen misschien 3 of 4 mensen met mij mee!ik weet dat ik ook in de fout ben!maar ik ben een kind!!!ik kan niet voor 4paarden zorgen!!!!
Ragdollcat schreef:Oh is het haar paard niet? ik dacht dat het ook haar paarden waren samen met haar vader.
Ik heb nu echt het hele topic gelezen, nu begrijp ik wel dat ze er eigenlijk niets aan kan doen, want zonder geld ben je machteloos zeker als 16 jarige. TS sorry duizendmaal.
Want ik was wat verblind van ongeloof van hoe er met deze paarden omgegaan werd enzo, dit vind ik zo erg voor de paarden.
Wat je nu doet is al heel wat en veel, meer kan je niet doen.
Mijn steun heb je nu ook.
Mitchall schreef:Ik vind jullie reacties schandalig! Waarom zo fel?
Je kunt van een kind niet verwachtten dat deze een paard, en in dit geval 5,
kan opvoeden! Het is dus mede de verantwoording van de ouders.
Dat ze van de ouders hierbij geen steun kan verwachtten is natuurlijk ook niet normaal.
Ts, misschien kun je beter beginnen met gewoon één paard, informatie gaan zoeken
en zo doorgaan. Want zo kun je écht niet verder met 5 paarden.
intral schreef:Mitchall schreef:Ik vind jullie reacties schandalig! Waarom zo fel?
Je kunt van een kind niet verwachtten dat deze een paard, en in dit geval 5,
kan opvoeden! Het is dus mede de verantwoording van de ouders.
Dat ze van de ouders hierbij geen steun kan verwachtten is natuurlijk ook niet normaal.
Ts, misschien kun je beter beginnen met gewoon één paard, informatie gaan zoeken
en zo doorgaan. Want zo kun je écht niet verder met 5 paarden.
Nee ?! ik ben 14, mijn ouders hebben beide niks met paarden, maar hebben me toch een eigen paard gegeven. Mocht 1 van hen zien dat ik dat paard verwaarloos of laat ondervoeden, er langer als een dag niet heenga of iets dergelijks, dan word ik naar beneden gegild en denk ik dat ik mn paard toch heel snel kwijt ben. Een kind van 16 is niet achterlijk. En ik ben een puber maar ik heb wel inlevingsvermogen, easygoing. Niet iedereen typt zo harteloos als de TS.
intral schreef:Nee ?! ik ben 14, mijn ouders hebben beide niks met paarden, maar hebben me toch een eigen paard gegeven. Mocht 1 van hen zien dat ik dat paard verwaarloos of laat ondervoeden, er langer als een dag niet heenga of iets dergelijks, dan word ik naar beneden gegild en denk ik dat ik mn paard toch heel snel kwijt ben. Een kind van 16 is niet achterlijk. En ik ben een puber maar ik heb wel inlevingsvermogen, easygoing. Niet iedereen typt zo harteloos als de TS.