dancertje schreef:ik heb zelf pas een leuke jonge friese ruin gekocht van 4 jaar met een leuk papier maarja dat boeide me niet en wist ik eerste instantie ook niet.
ik heb 3500 betaald dit paard kan alleen stappen draven galopperen maar is wel harstikke gezond en dit had ik graag over voor mijn recreatie paardje hoewel de meeste het te duur vinden vind ik het paard het dubbel en dwars waard
3500 euro vind ik ook niet heel veel voor een friese ruin...
Ik ben alleen een beetje bekend in het friezenwereldje, en soms is het wel bizar wat mensen ervoor vragen, alleen omdat het fries is... De meest lelijke lompe knollen die nog voor 5/6000 euro weggaan ' want 't is een fries' ... Weet nog wel dat toen ik opzoek was, we geen ruinen onder de 10.000 vonden en gewoon brave merries van een jaar of 5/6 ook niet onder de 6000, maar mss keek ik scheel (we hebben het nu ook over een jaar of 5 geleden)..
Dat vind ik wel tamelijk bizar soms, aan de andere kant kozen we zelf voor een fries..
Zolang de gek het er voor over heeft, ben je natuurlijk stom als je minder gaat vragen...
Wat betreft de geografische bepaling van prijzen
Logisch dat ze in het noorden wat minder vragen, paard houden is daar voor bijna iedereen wel ' toegankelijk' financieel gezien... In de randsteden is het toch wel echt wat meer weggelegd voor de mensen die toch wat ruimer verdienen, omdat stalling etc. gewoon heel duur is. Dus logisch dat die ook paarden in een andere prijsklasse aanbieden
Het is een ander type mensen denk ik...