mijn vader is een penny

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:47

Mijn vader niet nee... Die weet ondertussen wel beter na 16 jaar samen in de paarden te zitten. :Y)
Maar vriendlief daarentegen? Hij kan ook niet begrijpen dat ik nog lessen neem. Want ja, we rijden daar toch maar rondjes in die manège? En zelfs na zoveel jaren kan ik nog altijd niet steigeren zoals het paard van Zorro... :D Tja, ik denk dat ik er gewoon niks van bak!

SaBiNa_S

Re: mijn vader is een penny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:51

M`n moeder gister was aan t kijken bij n les zegt ze:

``Kijk nou, die is gek! Die gaat met deken en al de bak in!``

Ik zo: ``Uhh, mam.. Dat doen ze met losrijden, en daarna gaat hij of..

``Ooohja, dat is slim``.

Right...

Mijn ma was n jaar geleden echt erg.

Maar valt nu wel mee

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:55

mijn penny man en papa
mompeld elke keer tijdens een proef
of parcours "BRAAF" echt
schattig joh. Moet de rest eens kijken
die het hoort. :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:57

maras schreef:
Toen ik 15 werd ( jaren geleden :-) ) kreeg ik een pony, door mijn vader zelf uitgezocht en gekocht zonder dat ik het wist ( was een pony van mensen uit het dorp, paardje deed het leuk in de sport en vader had geinformeerd of dit paardje voor mij een leuk beestje zou zijn, verder had hij er totaal geen verstand van) afijn die pony die mijn vader had gekocht was een vos. Hij kwam een keer kijken naar een wedstrijd en ik heb toevallig de schimmel van een clubgenootje vast omdat zij even weg moest. Komt mijn vader eraan, bekijkt heel triomfantelijk en goedkeurend de schimmel en zegt blij: wat een mooi paardje heb ik toch voor je gekocht ! ". Ik heb nooit durven te zeggen dat dit niet de pony was die hij gekocht had.........

_O- _O- _O-

Mijn vader heeft de schurft aan paarden omdat ze gevaarlijk zijn volgens hem :)) Dus ik heb helaas geen penny verhalen, maar ik vind die van jullie wel erg leuk! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:02

Geweldig allemaal :D

Mijn vader is ook zoon penny :\ Die kan namelijk op elk paard van Anky winnen :+ zonder trainen en maakt niet uit welk ras :+

Mijn moeder is een held op sokken.
Die ging twee zomers terug wel even een stukje met mijn shetlandmerrie wandelen. Mijn vader liep bij mijn tinkermerrie in de wei en ik was in de schuur een stal aan het uitmesten.
Ineens hoor ik mijn moeder schreeuwen. Dus laat alles vallen en ren als een idioot naar buiten.
Staat mijn moeder daar op het pad met in 1 hand mijn shetlandermerrie aan het einde van haar touw en in haar andere hand mijn tinkermerrie van 1,5 aan haar halster.
Die laatste was uit het weiland ontsnapt en langs haar gerend. die had ze maar even gepakt. Maar ja, wat daarna he :+

Heb de merrie van 1,5 maar overgenomen aan haar halster en weer terug op stal gezet. Mams stond nog steeds na te bibberen.
Stoere mams!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:04

Mijn vader heeft niet zo veel met paarden, maar mijn moeder heeft vroeger wel gereden en flapt er soms wel eens wat uit.
Toen ik mijn huidige paard kocht, zag ik de volgende dag dat mijn moeder op facebook triomfantelijk had gepost:
"Elke heeft een paard gekocht, een heel mooi, een ruin en ze heet Samira"
En dankuwel mama voor de gratis geslachtsoperatie!

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:07

Mijn vader vind het ook raar dat ik nog lessen moet nemen.

Huh je kan toch al paardrijden?

ehh... ja maar niet goed genoeg en dan vind hij het weer raar hahah

fiona2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:13

Ik probeer altijd dingen uit te leggen en ik moet zeggen, hij krijgt er steeds meer 'verstand' van. Alleen gebruikt hij nogal vaak het verkeerde woord. Zoals Halster(ipv hoofdstel) en ga zo maar door.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:16

Ik heb geluk (Of ongeluk...) dat mijn ouders vroeger zelf een paard hadden, voor ik geboren werd. Mijn oma zei dan ook gekscherend (schijnbaar) tegen m'n moeder: Ik ga naar m'n kleinzoon kijken - waarbij ze dus het paard bedoelde (Amurad was zo'n 1m80, dus klein... Nou ja.).

M'n ouders hebben dat nu overgenomen: Ynia is hun 'kleindochter'. Wel hebben ze allebei een eigen aanpak en proberen dus wel advies te geven. M'n moeder is van het geduld. M'n vader is van het aanpakken met die handel - cout-que-cout.

...Leg eens uit, hoe zijn ze het ooit eens geworden over het krijgen en opvoeden van een kind...?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:20

Mijn vader helemaal niet, zondag had ik fnrs wedstrijd.
En ik was met 2 vriendinnen aan het inrijden, de moeders van die vriendinnen helemaal zeggen wat ze moesten doen: teugels iets korter, handen rechtop, handen bij elkaar enzo.

Zegt mijn vader tegen mij: Steef, blijf er wel op zitten, he!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:21

wat een geweldige vaders allemaal! *(is jaloers)*

Mijn vader vindt dat het enige goede paard een biefstuk is :Y)
hij heeft ons net een keer te vaak in het ziekenhuis zien belanden...

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:22

mijn vader is zo lief en hij straalt een rust over paarden dat is niet normaal mijn haflinger jaarling zat eens met ze benen over de stang in de trailer en me vader met zijn oerkracht had hem zo terug en trailer af. Hij moest de trailer weer op en de jaarling liep zo mee niks aan het handje. Vind dat mijn pa altijd wijze raad heeft daarom vraag ik het hem ook als ik ergens niet uit kom. Hij is ook het type niet zeuren gewoon doen. :o

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:26

Ons pap vind ieder zwart paard met wat behang een Fries, alle bonte zijn Tinkers, kleine pony's zijn Shetlanders en alle paarden met enigzins de kleur van een Haflinger zijn Haflingers :D
Verder zijn alle merries pismerries :D
Op z'n werk patst ie met onze paarden tegen collega's, ze zijn nl gewéldig :D Verbaast me niks als ze bij hem op werk denken dat ie echt verstand van paarden heeft :D
Hij heeft ook een keer op het Z dressuurpaard van m'n vorige baas mogen "rijden" :+ Gewéldig gewoon :))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:28

gillian schreef:
Ons pap vind ieder zwart paard met wat behang een Fries, alle bonte zijn Tinkers, kleine pony's zijn Shetlanders en alle paarden met enigzins de kleur van een Haflinger zijn Haflingers :D
Verder zijn alle merries pismerries :D
Op z'n werk patst ie met onze paarden tegen collega's, ze zijn nl gewéldig :D Verbaast me niks als ze bij hem op werk denken dat ie echt verstand van paarden heeft :D
Hij heeft ook een keer op het Z dressuurpaard van m'n vorige baas mogen "rijden" :+ Gewéldig gewoon :))

Dat doet die van mij ook. Maar alleen over mijn tinkermerrie. Nier over mijn twee shetlanders, want dat zijn toch geen paarden :\

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:29

Wat grappig allemaal!
Mijn vader wou eerst echt helemaal niks weten van paarden, maar sinds ik mijn eigen heb, vind hij het toch wel heel leuk :D!

Kom ik even lang met mijn paard tijdens buitenrit en komt papa naar buiten zegt hij: Oh die wil vast wel een appeltje he? Niet weggaan, ben er zo weer.. Komt hij daarna met een appeltje aan :P.
Of in de zomer als het warm is zegt hij meteen: heeft ze geen dorst? *loopt weg*
Komt hij ineens aangelopen met een volle emmer met water :).
Laatst bijgewerkt door stunning op 17-02-10 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:31

Ons pa heeft standaard pepermuntjes op zak. Je weet maar nooit he, straks kom je toevallig een paard tegen :D

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:31

Nanna schreef:
_Rapido_ schreef:
Mijn vader is ook een penny! :D

Hij denkt dat hij er heel veel vanaf weet maar eigenlijk snapt hij er niks van.
Ik had een New Forest pony en dat had hij zo goed uit zijn hoofd geleerd dat ie bij elk paard zei:
'Dat is een New Forest, toch?'

Mijn vader denkt dus dat elk zwart paard een fries is :+

helemaal goud, ik heb het met mijn oma, ze denkt dat elke belg een fries is, een shire een tinker is en een frys een shira is ofzo:P
en we hebben een belg op stal, en ze ziet hm bijna elke dag zegt ze nogsteeds : Kijk wat een mooie frys he :P met die mooie klosjes (sokken) bij zn hoeven . waarom neem jij er niet zo een? ( uhmm nee oma ik heb al een paard en k wil graag verder in de hogere springsport)*met een belg kom je denk ik niet zo ver in de springsport

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:33

Mijn moeder: "Zeg, is dat niet zielig dat zo'n paard de hele dag op zijn benen moet staan?" _O-

Mijn vader heel serieus toen ik Storm net had gekocht: "Wat is 'ie mooi hè? Ik denk dat dit toch wel het mooiste paard van deze hele stal is hoor als ik zo eens om mij heen kijk."

Even als extra informatie: Hij is nog geen 3 dus er is nog niets mee gedaan, hij zit VOL in zijn wintervacht en ik sta op een stal met prachtige wedstrijdpaarden die meer dan 20.000 hebben gekost. Begrijp me niet verkeerd ik vind mijn paardje ontzettend leuk, maar hij is ècht niet het mooiste paard van stal. Vooral nu niet :') !

Keet

stunning schreef:
Of in de zomer als het warm is zegt hij meteen: heeft ze geen dorst? *loopt weg*

Hihi, zo kreeg ik bij de snackbar een keer goedbedoeld een patatbakje met water :+ voor het paard (shet van 90 cm :+ )

Naambordje

Ti_Amo schreef:
MANDY JE VERLIEST JE SPATLAP! (hij bedoelde dus strijklap!)

Hahahaha :') hier moest ik echt om lachen. Zie het zo voor me!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:36

Evelli schreef:
stunning schreef:

Hihi, zo kreeg ik bij de snackbar een keer goedbedoeld een patatbakje met water :+ voor het paard (shet van 90 cm :+ )

ahh das wel heel lief bedoeld:Phadden ze geen emmers meer?:P

wel leuk he

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:37

Mijn vader is geen penny maar makt wel foute opmerkingen. Ook vind hij paarden een beetje eng ( hoewel hij zelf in jongere jaren veel heeft gereden ) als ik vraag of hij even mijn pony wil vast houden wordt dat gedaan met gestrekte arm zover mogelijk van hem af en aan het puntje van de teugels of halstertouw.

Ook gebeurt er altijd wel iets als hij meegaat, hij denkt dat de paarden schrikken van hem :S Zo viel ik er de eerste keer leoihard af, en bij de wedstrijd ontsnapte de pony's en ga zo maar door.

Stomme is als op de wedstrijden of langs de weg mijn pony super gespannen is en ik hem niet goed kan houden neemt mijn vader hem aan de hand en dan wordt ze super rustig en lief. En dan durft hij het ook wel. Ook kwam er eens een pony op hem af op het losrijterrein. Me pa hem meteen gevangen omdat hij het zielig vond want de teugels zaten om zijn benen. Zo is hij dan ook weer.

Kellsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:38

foxy80 schreef:
Mijn vader heeft niet zo veel met paarden, maar mijn moeder heeft vroeger wel gereden en flapt er soms wel eens wat uit.
Toen ik mijn huidige paard kocht, zag ik de volgende dag dat mijn moeder op facebook triomfantelijk had gepost:
"Elke heeft een paard gekocht, een heel mooi, een ruin en ze heet Samira"
En dankuwel mama voor de gratis geslachtsoperatie!

hahaha geweldig zeg :=

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:38

Mijn pa die zegt nooit zoveel, hij ziet alleen wel als het rijden niet goed gaat en zegt dat dan ook. :+
En als ze het goed doen op wedstrijd dan doet hij altijd extra lief tegen ze. :Y) En verder mept hij mijn pony altijd te trailer in . :Y)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:39

Naambordje schreef:
Ti_Amo schreef:
MANDY JE VERLIEST JE SPATLAP! (hij bedoelde dus strijklap!)

Hahahaha :') hier moest ik echt om lachen. Zie het zo voor me!

Hahaha die is echt leuk. :+