peer2005 schreef:Hoi Arno mannetjes van 80 zijn niet automatisch onschuldige lieve besjes die helemaaaal geen belang bij centen hebben hoorIk heb gewoon meer vertrouwen in onafhankelijk onderzoek persoonlijk, en liefst ook van meerdere bronnen. En 'terugkrabbelen', uhm, het is voor mij geen spelletje wat neerkomt op gelijk krijgen hoor... Misschien voor jou wel?
Je schiet steeds zo in de verdediging valt me op. Ik heb geen enkel probleem met het toegeven van fouten of miskleunen qua verwoordingen. Jij aast zo op mijn 'brandwonden', ik ging er toen even over nadenken waar ik dat op baseerde. En dat was eigenlijk op mezelf, ik geleidde een paard aan een touwhalster, het geleidetouw was van hetzelfde materiaal gemaakt, hij schrok ergens van en probeerde zich los te trekken, resultaat bij mij: fikse brandwond. Toen kwam ik er dus achter dat het materiaal fel kan inwerken, ja, bij mij weliswaar. Ik heb het nog nooit bij een paard meegemaakt. Ik rijd zelf regelmatig met touwhalster trouwens, in combinatie met een bit om mijn jonge paarden bitwijs te maken. Voor een fijne inwerking alleen vind ik het niks, het is te grof.
Het is voor mij geen spelletje van gelijk krijgen, maar meer jou zover krijgen dat je toegeeft dat je onzin verspreid. Dat heb je nu bij deze gedaan en dat waardeer ik. Hierdoor krijgen mensen een eerlijke kans om een eigen mening te vormen.
Stel dat iemand in de fase is dat ze nog nadenkt over het gebruik van een touwhalster en ze leest hier dat het brandwonden kan veroorzaken. Dat kan een reden zijn om dan toch maar met bit te blijven rijden. Dan kun je mij drammerig vinden dat ik hier duidelijk wil maken dat het absolute onzin is wat jij zegt, maar ik vind dat niet meer dan normaal.
Het mag wel duidelijk zijn dat de brandwond bij jou kwam door de snelle wrijving van het touw langs je hand, iets dat bij het paard dus onmogelijk kan gebeuren, of je moet een heel lang touw pakken, zijn haar afscheren en dat touw razendsnel en met een flinke druk langs dat kaalgeschoren stuk halen.
Ik heb gewoon meer vertrouwen in onafhankelijk onderzoek persoonlijk, en liefst ook van meerdere bronnen. En 'terugkrabbelen', uhm, het is voor mij geen spelletje wat neerkomt op gelijk krijgen hoor... Misschien voor jou wel?