erg slechte zaak wel dat zadels met een scheve boom verkocht worden. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Huertecilla schreef:Sorry, maar ik word een beetje miesj van het gezeur en leedvermaak over zadelmarkt.
Ja, ze verkopen goedkoop spul en nee dat is niet geen kwaliteitsspul. Nou en!?
Laat het gewoon patijverkoop zijn, laat het een stal of hal zijn als verkooppunt, laat er geen deskundige voorlichting zijn. Nou en!?
Bottom line is dat niet iedereen een zadel wil of nodig heeft dat een leven lang mee gaat, Verder zal het ook bij zadelmarkt beslist zo zijn dat een oplettend koper voor weinig geld een redelijk product kan vinden en dan is de prijs/kwaliteit daar dán prima.
Jullie moeten niet zo zeveren. Uiteindelijk willen de mensen die daar naartoe gaan zelf op een goedkoopje gaan! Wat verwacht je nu voor zó weinig geld!? Zijn jullie niet goed wijs of zo? Niet zo zeuren!
Het stockzadel dat wij er vandaan hebben is ook geen Syd Hil, maar voor de prijs belachelijk goed.
Beetje relatieveren en niet zo afzeiken over een ondernemer die een andere marktbenadering heeft graag.

Huertecilla schreef:Sorry, maar ik word een beetje miesj van het gezeur en leedvermaak over zadelmarkt.
Ja, ze verkopen goedkoop spul en nee dat is niet geen kwaliteitsspul. Nou en!?
Laat het gewoon patijverkoop zijn, laat het een stal of hal zijn als verkooppunt, laat er geen deskundige voorlichting zijn. Nou en!?
Bottom line is dat niet iedereen een zadel wil of nodig heeft dat een leven lang mee gaat, Verder zal het ook bij zadelmarkt beslist zo zijn dat een oplettend koper voor weinig geld een redelijk product kan vinden en dan is de prijs/kwaliteit daar dán prima.
Jullie moeten niet zo zeveren. Uiteindelijk willen de mensen die daar naartoe gaan zelf op een goedkoopje gaan! Wat verwacht je nu voor zó weinig geld!? Zijn jullie niet goed wijs of zo? Niet zo zeuren!
Het stockzadel dat wij er vandaan hebben is ook geen Syd Hil, maar voor de prijs belachelijk goed.
Beetje relatieveren en niet zo afzeiken over een ondernemer die een andere marktbenadering heeft graag.
) Huertecilla"]
[quote="Sugarmiss schreef:Maar er bestaat ook nog zoiets als een 'beginnende' ruiter die wel wat 'berscherming' kan gebruiken.
imker schreef:Wat ik uit eruit opmaak, is dat ze primair een handel hebben in tuinartikelen, vissen en zwembaden en daarnaast nog de groothandel in ruitersportartikelen....
Gewoon een handelsonderneming in alles wat los en vast zit.
Nou ja, 1 van ons zo'n stockzadel meegenomen. Daarover later. Tuigen gekeken, natuurlijk maar 1 maat lag er, erg dun tuig met van die kleine oogjes erop, gewoon eng om te gebruiken. Nog wat andere zadels gekeken, de helft lag gewoon gestapeld in dozen. Er waren een aantal zadels die zacht aanvoelden, misschien heel dun leer? Ze hadden niet eens normale zadelbokken, van die kratjes, nou daar kun je lekker een zadel proberen, laat staan dat er goed advies is om je te helpen met het passen van een zadel. En dat stockzadel thuis uitgeprobeerd, stond al versteld van dat blauwe vilt aan de onderkant, punt 1: geen gezicht, punt 2: lekker stevig
Allemaal even in dat zadel gezeten op het paard, zadel wipte ontiegelijk, beugels konden bij mij niet op de goede maat. Daarna degene die dat zadel had gekocht even geprobeerd. Paard ging op de loop, na een half rondje ging het zadel al verschuiven!
Net zolang tot degene eraf viel, zadel hing onder de buik, na 1 rondje zadel eraf gepleurd, dikke scheuren in het o zo stevige vilt, beugelriem stuk en wat nog meer. Ze heeft het zadel meteen terug gebracht en haar geld teruggekregen.
maar laat ze dan niet van met van die achterlijke berichten adverteren, van 1100 euro voor 299 euro. Dat vind ik nog het meest misselijkst.
en moet je goed zitten, anders glij je wat weg. Het zadel schuift ook een beetje, en ik verwacht niet dat het meer dan 2 jaar mee gaat. Maar ach het is een zadel, en je kunt erop rijden. Prima oplossing met een schapen bont shabrak eronder. Heeft je paard er ook geen last van. Maareh dat shabrak was dus net zo duur als het zadel, tja wat wil je. Ben je nog duur uit....
, complimenten. Maar anderzijds is dit natuurlijk vreselijk voor Zadelmarkt.nl. Nederlanders (en zeker Urkers...) zijn handelaars en daar is niks verkeerd mee. Alle waar is naar zijn geld. Als je naar de Schoenenreus gaat kun je ook geen topkwaliteit verwachten voor die 20 of 30 euro. De schoenen zitten ook vast niet zo lekker en zijn minder mooi en solide dan bijv. Doc Martins. Als je niet zoveel geld hebt koop je nu eenmaal geen Kieffer, vaak begin je ook met een goedkoop zadel en spaar dan door voor een betere. Wat ik wel jammer vind is de slechte voorlichting van die zaak. Uit het winkelverslag blijkt dit, maar ook zelf heb ik die indruk gekregen toen ik de breedtematen vroeg van de stockzadels. Ik kreeg daar via email geen antwoord op, alleen dat ik maar langs moest komen. Is toch een eenvoudige vraag lijkt me.
, paarden die één uurtje per week aandacht krijgen of buiten komen vind ik persoonlijk veel erger. En als ze dan in dat ene uurtje zo'n Zadelmarkt zadel op hun krijgen is dat nog het minst erge. Mijn statement is dus: we hebben een vrije handelsmarkt en alle waar is naar zijn geld. Zelf opletten en niet te veel zeuren als je zadel van 200 piekies het na een jaar begeeft.