Net de DB gebeld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Re: Net de DB gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:07

ik heb haar geen aanbod gedaan van verhuizing, maar van verkoop. ik ben benieuwd of ik wat hoor, maar ben bang van niet...

ik hoop iig dat haar vader tot haar door kan dringen

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:09

In ieder geval lijkt er nu een oplossing in zicht, goed gedaan dus! Hou je ons wel op de hoogte?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:21

zodra ik nieuws heb, meld ik het. ik ben heel benieuwd wat er verder gaat gebeuren

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:24

Heb ook op zo'n stal gestaan, vrees alleen dat je weinig kunt doen als hij water voer en een stal heeft... Ik blijf dit wel volgen!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:34

Oreo schreef:
Mag ik die link van belazerd op het net nog een keertje? ik kon het onderwerp niet vinden in de lijst met topics in die link.

@TS: Ze ontvangt jouw brief morgen? Heb je haar dus een aanbod gedaan het paard te verhuizen naar jou toe?

Natuurlijk!

http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopic.php?f=20&t=441

En anders: forumindex.... Forum: diversen... daar staat het bovenaan.

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:44

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit af gaat lopen en goed dat de vader van haar is ingelicht misschien kun je even contact met hem opnemen met de mededeling dat jij het paard eventueel wilt overnemen.
Ik ben ook benieuwd of de eigenaresse nog contact met je opneemt ivm de brief die je haar hebt gestuurd.
Veel succes in elk geval ;) hoop dat binnenkort weer alles goed voor het paard draait want die is nu de dupe.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:01

Ik zou ook de stoute schoenen aantrekken en bij paps aankloppen,wie weet is ie wel blij met een snelle simpele oplossing :D

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:45

[[/quote]

Natuurlijk!

http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopic.php?f=20&t=441

En anders: forumindex.... Forum: diversen... daar staat het bovenaan.[/quote]

Ah, dank je wel, tjeetje dat is ook een heel gedoe zeg, onvoorstelbaar dat dit soort zakenbij wet niet beter zijn geregeld.................

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:05

Wat ik raar vind is dat de stalhouder het paard niet goed verzorgt. Ook de mede pensiongasten kunnen het paard ook helpen door hem elke dag water te geven en even los te laten.
Dat deze dame niet betaald, daar mag het paard niet de dupe van te worden.
De stal eigenaar schrijft gewoon elke gebruikte baal hooi en stro op en stapt daarmee naar zijn rechtbijstand en gaat dan kijken wat er kan gedaan worden om deze vrouw tot betalen over te laten gaan.
Dat paard de dupe laten worden dan vind ik al die mensen net zo schuldig als de eigenaresse en niet getuigen van enige dierenliefde.

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:26

Ik zou er ook niet tegen kunnen als een paard zo behandeld zou worden, als pensiongast of stalhouder.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:36

Goed gehandeld door de DB te bellen, zo ga je niet met je paard om en zeker niet in de barre wintermaanden. Snapt ze dan niet dat die dieren beweging en verzorging nodig hebben? Verschrikkelijk gewoon.

beye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:36

ik vind ook dat je goed hebt gehandelt
ik ben zelf eigenaresse van een paarden rusthuis /paardenpension en ik vind het echt niet normaal want bij ons zijn er contrackten voor en als iemand niet betaald dan zijn daar ook regels voor
vind het ook niet normaal dat die pension eigenaar dat arme dier zo laat staan het dier kan er niks aan doen dat zijn baasje geen geld heeft en niet betaald
ik vind dus heel goed dat je dierenbescherming heb gebeld ik geef je aleen 1 tip hou de dierenbescherming warm bel ze maar flink gek en laat als het kan je vriendinen en andere op stal ook bellen hoe meer meldinge hoe sneller ze iets doen
of mischien iets doen
want in nederland doen ze helaas niet zo veel
ik heb zelf net ook 6 paarden op genamomen waar de eigenaar niet meer voor kon zorgen
maar ja die eigenaar wou wel mee werken maar als je haar niet te pakkenkrijgt word dat moeilijk
je kan ook nog naar de politie gaan
als je die beetje gek maakt komen ze ook kijken en dan bellen hun ook nog eens de dierenbescherming en dan doen ze vaak iets meer
maar ga er niet te veel van uit dat ze iets doen want ze doen heel vaak heel weinig voor mijn gevoel doen ze in nederland te weinig aan dierenmisahandeling
en verder zou ik zelf zorgen dat dat paardje eten en drinken heeft
want hij kan er niks aan doen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:00

Ook ik sta op een stalletje nu waar je alles zelf moet en ook hier mensen die hun paard erg slecht verzorgen (natte stal paarden staan echt te soppen!! weinig ruwvoer,geen hoefsmid enz) Ik irriteer me er kapot aan en zet elke dag deze paarden buiten/binnen en voorzie ze van hooi. Het enige wat de mensen doen is savond's uit het werk 2 minuten drollen scheppen en voer klaar zetten en weg zijn ze weer!! Poetsen, rijden en verder verzorgen ho maar!! Sommige staan zelfs nog onder een zomer dekentje. Als ik de stal eigenaar er over aan spreek zegt hij ach, de mensen zijn druk en de meiden zijn jong hé!! Het is echt schandalig hoe sommige mensen met hun dieren omgaan. En ik zei de gek ben elke dag druk ermee om ze nog enigzins een paard waardig leven te bieden. Bah, ik walg van dit soort praktijken en helaas, je ziet het erg vaak en juist op de stallen waar iedereen alles zelf moet doen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:54

Je hebt goed gehandeld. Ik vind ook dat de pensionhouder het dier in leven hoort te houden en fatsoenlijk hoort te verzorgen. dat is helaas het risico van zijn werk, maar een dier hoort daar de dupe niet van te zijn.

En het kan ook anders. Bij ons op stal staat al een jaar een tinker waarvoor niet betaalt wordt. Pensionhouder doet er alles aan zijn geld te krijgen. Het wordt nu een rechtszaak als ik het goed begrijp. Maar de tinker krijgt te eten, komt buiten, er wordt zelfs hoefsmid en enting geregeld. Ik vind het schandalig dat mensen een dier op zo'n manier kunnen laten verrekken vanwege een in gebreke zijnde eigenaar. Zo ook een slot op de stal. Eveneens schandalig.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:57

Heb je nog nieuws ?

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:04

ik heb het verhaal helemaal gelezen en ik wacht vol spanning op een vervolg!

Echt super dat je dit allemaal doet! :)

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:10

Jee wat erg zeg. Hopelijk krijgt dat paard het snel beter!

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:20

Lonnie, wat goed dat je actie onderneemt. En wat een erge situatie, arm paard! Ik blijf dit volgen. Hopelijk krijgt ze op haar s*de**** van haar pa en komt er een goede oplossing voor het paard. Blijf dit even volgen....

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:13

Heb je inmiddels al nieuws van iemand?
Of heb je al contact met de vader gehad?

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:23

Ik heb het topic helemaal doorgelezen en ik vind deze situatie werkelijk waar te gek voor woorden!! Arm paard. Hoop dat de eigenaresse eindelijk eens haar verantwoording gaat nemen en het paard dan aan jou verkoopt.
Ik vind dat je goed bezig bent en ben heel benieuwd hoe dit verder gaat lopen, met name hoe en of vader van eigenaresse dit gaat doen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:36

Ik hoop dat je het paard kan opvangen. Heel veel succes!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:22

Anya schreef:
Je hebt goed gehandeld. Ik vind ook dat de pensionhouder het dier in leven hoort te houden en fatsoenlijk hoort te verzorgen. dat is helaas het risico van zijn werk, maar een dier hoort daar de dupe niet van te zijn.

En het kan ook anders. Bij ons op stal staat al een jaar een tinker waarvoor niet betaalt wordt. Pensionhouder doet er alles aan zijn geld te krijgen. Het wordt nu een rechtszaak als ik het goed begrijp. Maar de tinker krijgt te eten, komt buiten, er wordt zelfs hoefsmid en enting geregeld. Ik vind het schandalig dat mensen een dier op zo'n manier kunnen laten verrekken vanwege een in gebreke zijnde eigenaar. Zo ook een slot op de stal. Eveneens schandalig.
Slot op de stal bij wan betalers mag en kan mits de stalhouder het paard wél blijft verzorgen en beweging geeft.
Dit is wettelijk bepaald!

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:26

StableEnable schreef:
Jee wat erg zeg. Hopelijk krijgt dat paard het snel beter!

Jaa ik hoop hier ook heel hard mee!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:32

dat kan dan nog zo wettelijk bepaald zijn, maar je doet het een dier niet aan om hem 3 maanden of langer in een stal op te sluiten. Dat valt bij mij onder dierenmishandeling :j want die beweging zie ik ze dan niet krijgen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 13:37

hallo allemaal!

Ik ben gisteren niet online geweest, en helaas ook geen nieuws meer gehad. De post is gisteren bij de eigenaresse langsgeweest, dus ze moet mijn brief gehad hebben, maar geen reactie.

Wat betreft de vader, die wil het paard niet (of misschien nog niet?) verkopen. MAar ik ben beneiuwd hoelang ze dat volhouden. Als hij zijn dochter niet zover krijgt dat ze weer komt en gaat betalen (en dat wordt lastig als je zoveel schulden hebt) ben ik benieuwd of hij dan de komende weet ik hoeveel jaar eke dag voor het paard zal zorgen...Daar zal de lol ook wel snel vanaf zijn denk ik als het jouw paard niet is.

MAargoed, ik heb al 4 paarden, dus ik hoef er ook niet per se een bij :D. Ik wacht maar gewoon af hoe het loopt allemaal. In ieder geval is de pa wel achter hooi en stro aangegaan, dus wat dat betreft zijn we een stapje vooruit!