Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Je paard, of je vriend(in)

Optie 1 : Je Paard
271 (71%)
Optie 2 : Je Vriend(in
108 (28%)

Totaal aantal stemmen: 379

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:19

Je paard verkopen om je relatie te redden (of iig te hopen dat het dan beter gaat) is voor mij van eenzelfde orde als aan een kind beginnen om je relatie te redden. Als zulke ingrijpende maatregelen 'nodig' zijn, dan is er idd eerder in het traject al iets niet helemaal lekker gegaan.

En misschien moet je dan wel concluderen dat je niet dezelfde verwachtingen hebt in je relatie of zelfs van je leven, en dat je zonder elkaar beter af bent. Is toch ook geen schande?

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:24

Citaat:
De meeste relaties zijn niet voor het leven.
Een paard is wel voor het leven.
Als je je paard wegdoet voor je vriend kan het zo zijn dat je vriend het een maand later uitmaakt.
Paarden maken het niet uit!

Even relativeren

Een paard wordt een jaar of 20, pony nog een stukje ouder.
Mijn man wordt hopelijk minstens tachtig. Wat is er dan voor het leven?

Als je je vriend wegdoet voor je paard kan het zijn dat je paard een maand later koliek krijgt of een been breekt en doodgaat.

Ik vind de uitslag van deze poll echt belachelijk. Ik spreek jullie nog wel als je als bejaarde helemaal in je remi overblijft omdat je je partner het huis uit gejaagd hebt. Wat heb je dan nog aan je paarden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:27

saswes schreef:
Ik vind de uitslag van deze poll echt belachelijk. Ik spreek jullie nog wel als je als bejaarde helemaal in je remi overblijft omdat je je partner het huis uit gejaagd hebt. Wat heb je dan nog aan je paarden.

Met de poll kan ik ook weinig.

Maar ik begin toch écht niet aan een relatie om maar niet moederziel alleen te zitten als ik straks bejaard ben. Een partner kan óók vroegtijdig komen te overlijden, en dan? Blijf ik alsnog moederziel alleen 'over'. ;)

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:30

Citaat:
Maar ik begin toch écht niet aan een relatie om maar niet moederziel alleen te zitten als ik straks bejaard ben. Een partner kan óók vroegtijdig komen te overlijden, en dan? Blijf ik alsnog moederziel alleen over.

Kun je altijd nog een paard kopen. _O-

Karin

Re: Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:31

Precies, grote kans dat ik dat doe. :j

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:37

Paardje blijft voor altijd,

en als het financieel niet gaat, dan verkoopt ie maar zn auto :P fietsen is net zo gezond :P

edit; Ik lees hierboven vanalles over paard gaat eerder dood blablabla, weet je wat ik er van vind, dat als een man jouw de 2e liefde van je leven wil afnemen, is hij niet geschikt voor jouw, dan zou ik toch echt op zoek gaan naar een andere lieve man, geen handje vol maar een landje vol, en het zegt iets over een jongen als hij zijn liefste zoiets wil afpakken...

Dit was het serieuze bericht overiging van heel mijn post :P

Superrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:45

goeroe schreef:
Migetje schreef:
Waarom kiezen tussen vriend en paard?
Nou 2 jaar geleden had ik een vriend (het was best serieus).
Maar hij hield niet van paarden, eerst had ik er nog geen last van.
Maar na een maand of 6 begon hij steeds meer te zeuren dat ik te veel bezig was met mijn paard, en te weinig met hem. (Ik was maar 2,5 uur per dag bij mijn paard) Hij werd ook agressief (echt) ik heb het uitgemaakt en hij heeft me nog een héle tijd gestalkt. Uiteindelijk is hij opgepakt voor mishandeling. Dit is dus de reden van deze poll..

Maar in een ander bericht van je lees ik dat je 11 jaar bent. Wat heb jij dan al veel meegemaakt! :(:)

Nee ik ben 15, zoals ik al zei zit mijn zusje er ook wel eens op dus past ze het aan..

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:47

Ik denk m'n Paard, ik heb dan niet zelf een Paard maar toch.
Licht aan de relatie, als je supergehecht bent aan je paard en niet meer een supergoede band met je vriendin hebt, zou ik voor je Paard gaan.
Maar het licht er gewoon aan vind ik. ;)

JFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:50

ik zou ook voor me paard kiezen!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:54

Ik zou ten eerste al niets beginnen met een jongen, waarvan ik weet dat hij niet met paarden overweg kan. Of het hem niet interesseert, want dan lijkt het me logisch dat je voor problemen komt te staan.
En om te zeggen dat mijn vriend van paarden houdt...Nee. Maar het interesseert hem wel, al is het alleen maar omdat hij ziet dat ik er gelukkig van wordt. En ik vind ook dat dat zo moet zijn, of hij zou het maar moeten accepteren.

Maar zou dan toch voor mijn paard kiezen. Daarvan weet ik zeker dat hij me niet boos maakt, of jaloers..

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:06

Hangt ervan af hoe het moeten kiezen tot stand komt.
Moeilijk om een éénduidig antwoord op te geven.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:55

Er zijn idd meerdere redenen tot kiezen. Als hij mij ineens zou laten kiezen is mijn keuze makkelijk en kies ik voor mijn paarden. Maar als wij om financiele redenen het niet redden dan snap ik ook wel dat er wat verkocht moet worden. Er is hier in de buurt wel mogelijk in elk geval 1 aan te houden.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:17

Ik kies voor mijn man, daar heb ik kinderen mee en daar ga ik oud mee worden. Oh ja, hij brengt geld binnen, een paard kost alleen maar geld, dus als ik het niet meer zou kunnen betalen kan mijn man extra gaan werken, een paard niet minder eten ;)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:22

Ik vind dat je niet eens voor deze keuz zou moeten komen te staan..
Ja als het echt om een serieus iets gaat en je moet kieze..
Maar oke ben pas 19 vriend 23 maar heb altijd gezegt m'n beestje gaat voor..
die kan niet zelf koken,stal uit mesten binnen en buiten komen.

kijk als ik op het punt sta om naar me paard te gaan en der is iets met me vriend kies ik natuurlijk voor hem.. als ik voor hem zorgen moet omdat paard ziek is gaat hij voor en ga ik later naar paard..

Maar moet ik kieze hij de deur uit of paard dan maar hij.(mits der dus niet een hele goede rede voor is!!

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:55

Citaat:
edit; Ik lees hierboven vanalles over paard gaat eerder dood blablabla, weet je wat ik er van vind, dat als een man jouw de 2e liefde van je leven wil afnemen, is hij niet geschikt voor jouw, dan zou ik toch echt op zoek gaan naar een andere lieve man, geen handje vol maar een landje vol, en het zegt iets over een jongen als hij zijn liefste zoiets wil afpakken...

Daar ben ik het dus wel mee eens. Hieruit trek ik de conclusie dat iedereen die hier in dit topic heeft gekozen voor paard ipv voor zijn partner, dus een fout vriendje heeft. Nou jongens, dat wordt allemaal uitmaken die relaties vanavond.

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:06

Niemand??? Nog wat kolen op het vuur:

Citaat:
Als je je paard wegdoet voor je vriend kan het zo zijn dat je vriend het een maand later uitmaakt.

Misschien niet, maar ik ken ook geen paard dat er een hap minder om eet als zijn vaste verzorger/ruiter van de een op de andere dag niet meer op komt dagen en vervangen wordt door een andere.

Wat vinden jullie dan van deze:
Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je kind?

Nou gaat iedereen vast steigeren....

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:09

Paard.

Zij heeft mij niet als baasje gekozen, ik haar wel als mijn paard.
Maakt mij dus echt niet uit waar het aan ligt, wat de situatie ook is, ik kies voor mijn paard

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:10

saswes schreef:
Niemand??? Nog wat kolen op het vuur:

Citaat:

Misschien niet, maar ik ken ook geen paard dat er een hap minder om eet als zijn vaste verzorger/ruiter van de een op de andere dag niet meer op komt dagen en vervangen wordt door een andere.

Wat vinden jullie dan van deze:
Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je kind?

Nou gaat iedereen vast steigeren....

oei die is lastig... Want je kind heeft jou niet gekozen als moeder en jij wel voor je kind (dus eigenlijk net als bij een paard)
Ik zorg gewoon dat ik nooit in de situatie kom dat ik hoef te kiezen ;)

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:16

Citaat:
oei die is lastig...

Dat meen je toch niet serieus? Laat dit maar aan je partner lezen dan, dan hoef je in ieder geval niet meer te kiezen tussen hem en je paard, dan is ie toch al pleite.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:51

Nou zeg.. als ook maar iemand hier twijfelt over Kind of paard dan vraag ik me af wat daar mis voor is.

Je kind gaat toch zeker voor ALLES?

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:44

Zoals ook je levenspartner voor alles zou moeten gaan... Mits je natuurlijk een partner hebt gekozen zonder wie je niet kunt leven, in plaats van, wat vaker het geval is, met wie je best kunt leven. Volgen jullie het nog??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:50

Stelt hij me voor de keuze mag hij zijn koffers gaan pakken nog voor hij uitgepraat is. :) Daar doen we niet aan. Heeft het andere reden... Tja als je er bv financiëel zo slecht voor staat dat het op dergelijke dingen aan komt, dan was het sowieso verstandig en eerlijker geweest als je dat dier al veel eerder verkocht had. :) Maar als het puur om zo'n ego-dingetje gaat van "nu kies je of voor dat beest of voor mij" dan kies ik voor degene die me niet voor zo'n keuze zet. :)

Zelfde geld ook voor een vriend die zou zeggen of ik er uit of een gewone kameraad er uit.... Andersom trouwens ook, een kameraad die zou zeggen "of ik of je vriend" zou ook vlotjes gedaan zijn.

Als een vriend je voor zo'n keuze zet en jij volgt dan slaafs zijn commando... Dan zit er iets niet goed... :)

Ik geloof trouwens niet in "iemand waar je niet zonder kan leven".
Iedereen is vervangbaar. Als je niet zonder persoon A kan leven dan heb ik zelfs een beetje "medelijden" in die zin dat ik het ontzettend jammer vind dat mensen hun leven kunnen laten afhangen van 1 persoon.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:57

dat ligt er aan, over 't algemeen verkies ik mijn paard boven een relatie. Maar bijv. zoals dat meisje hier op bokt wiens halve duim is afgebeten door een paard. Stel dat ik zo'n paard heb als waardoor dat meisje gebeten is. En dat paard bijt de halve duim van m'n vriendin af, dan kan ik best begrijpen dat ze dat paard het liefst naar de andere kant van de wereld wenst. En dan ook 'eist' dat ik 'm wegdoe. Maargoed nu heb ik gelukkig een erg lief paard. En verder... behalve echte doomscenario's verkies ik altijd m'n paard boven m'n relatie.

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:58

Citaat:
Iedereen is vervangbaar.

Zo ook je paard. Ik vind het een beetje jammer dat mensen hun leven laten afhangen van een paard, dat er zoals eerder gezegd, geen hap minder om eet als jij als verzorger/ruiter opeens niet meer op komt dagen en vervangen wordt door een andere.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:02

Ik laat mijn leven er niet van af hangen. Maar als mijn vriend me voor zo'n keuze stelt dan heeft hij me duidelijk niet goed begrepen en is ie me niet waard. Peerd laat me niet kiezen.