Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moontje1991 schreef:Ik krijg hier echt het gevoel dat de mensen die hier zeggen dat was me te duur daar heb ik een nieuwe van gekocht.
Dacht oo volgende week wordt me paard ingeslapen ik ga vast effe een nieuwe uitzoeken dan heb ik daarnaa gelijk weer vervanging.
JoycexLynn12 schreef:Moontje1991 schreef:Ik krijg hier echt het gevoel dat de mensen die hier zeggen dat was me te duur daar heb ik een nieuwe van gekocht.
Dacht oo volgende week wordt me paard ingeslapen ik ga vast effe een nieuwe uitzoeken dan heb ik daarnaa gelijk weer vervanging.
Nou zo dacht ik dus helemaal niet.. nunique heeft lynn voor ons uitgekozen en ook zo snel mogelijk.
toen lynn er was kon ik juist gaan verwerken.. en dat zag ik al helemaal niet als vervanging..
lynn is nunique niet, klaar..
Moontje1991 schreef:Ik krijg hier echt het gevoel dat de mensen die hier zeggen dat was me te duur daar heb ik een nieuwe van gekocht.
S__L schreef:Moontje1991 schreef:Ik krijg hier echt het gevoel dat de mensen die hier zeggen dat was me te duur daar heb ik een nieuwe van gekocht.
Idd, als een soort vervanging! Ik snap dat ook niet, hoe kan dat nou? Je grootste vriendje (neem ik aan?) is er niet meer en dan kan er binnen een korte tijd weer een nieuwe staan.
S__L schreef:Moontje1991 schreef:Ik krijg hier echt het gevoel dat de mensen die hier zeggen dat was me te duur daar heb ik een nieuwe van gekocht.
Idd, als een soort vervanging! Ik snap dat ook niet, hoe kan dat nou? Je grootste vriendje (neem ik aan?) is er niet meer en dan kan er binnen een korte tijd weer een nieuwe staan.
Isabonny schreef:Lilliputter schreef:Ik zou het liefst mijn paard ook laten cremeren, maar bedenk wel dat je er met €2000 euro niet bent!
Nee? Wat kost het dan?
Over Rendac hoor ik ook verschillende verhalen. De een zegt dat het nu € 499 kost en de ander zegt dat ze gewoon voor een euro of € 80 worden opgehaald.
Als ik op de tarievenlijst kijk, dan zie ik iets van € 499 excl. BTW staan voor het individueel ophalen en verwerken van het paard.
Maar ja...wat kost het nu voor de particulier als ze gewoon in een algemene rit het dier opladen?
Als er nog een slachterij in de buurt had gezeten (die in het dorp is gestopt vlak voor zomervakantie), en ze zou nog in staat zijn om op de trailer te gaan zonder te veel pijn, dan had ik voor slachterij gekozen, maar nu....overbuurman bellen met zijn graafmachientje, mooi groot gat graven in wei en begraven?. Dat was me wel het liefste, maar helaas mag dat niet. Dus zal het gewoon Rendac worden. Cremeren en as in urn e.d. zegt me weinig. Ze merkt er toch niks meer van.
aliealie schreef:Zolang mijn paarden leven zal ik altijd goed voor ze zorgen. Mijn paarden zullen ook niet naar de slager gaan, mocht de dag komen dat er eentje niet meer verder kan, dan laat ik ze in hun eigen vertrouwde omgeving inslapen. Maar dood is dood bij mij. Dan zullen ze gewoon door de Rendac worden opgehaald.