_Marinke_ schreef:Het valt me wel op dat de kosten soms enorm uit een lopen zeg
Klopt, maar de een staat op een hele luxe stal, de andere heeft het paard aan huis. En het ligt er natuurlijk ook aan in welke regio je woont.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
manonlalala schreef:Bij ons kost de stalling voor 1 paard E440 per maand volgensmij. Dan heb je alles er bij zitten. Voeren, mesten, weide (niet privé), gebruik v.d. bakken etc.
_Marinke_ schreef:manonlalala schreef:Bij ons kost de stalling voor 1 paard E440 per maand volgensmij. Dan heb je alles er bij zitten. Voeren, mesten, weide (niet privé), gebruik v.d. bakken etc.
Jeetje!
Ik zou voor een vol pension (dus inderdaad uitmesten, voeren, weide etc.) 215 per maand betalen..
Faciliteiten zijn, binnenbak (grote), buitenbak, wasplaats, poetsplaats (is appart van elkaar), weide en in de zomer een springwei..
Ben ik dan zo goedkoop uit of?
brigitteb schreef:Jemig de stallingskosten die jullie betalen zijn gemiddeld zo extreem weinig. Als je hier in de omgeving rond kijkt ('t gooi) dan betaal je voor een stal zelfs 560 euro per maand, en dan heb je alleen nog maar de stal. Bij sommige stallingen moet je 20 euro betalen per dag als je gebruikt wilt maken van de bak voor het rijden of longeren. En dat komt dus op de stallingsprijs van ruim 300 euro waardoor je als je elke dag zou willen rijden paar honderd euro bij zou moeten betalen... De gemiddelde prijs hier van een stalling is 350 euro, de goedkopere zijn 280. Er zijn enkele uitzonderingen die lager liggen, rond de 200 euro, maar dan krijg je ook erg weinig... Pech als je een paard goedkoop wilt stallen hier!
ikke schreef:_Marinke_ schreef:
Jeetje!
Ik zou voor een vol pension (dus inderdaad uitmesten, voeren, weide etc.) 215 per maand betalen..
Faciliteiten zijn, binnenbak (grote), buitenbak, wasplaats, poetsplaats (is appart van elkaar), weide en in de zomer een springwei..
Ben ik dan zo goedkoop uit of?
Nee, dat is het verschil tussen wonen in Twente of wonen in de Randstad.
Wist dat de randstad veel duurder was maar zoveel duurder.
brigitteb schreef:Jemig de stallingskosten die jullie betalen zijn gemiddeld zo extreem weinig. Als je hier in de omgeving rond kijkt ('t gooi) dan betaal je voor een stal zelfs 560 euro per maand, en dan heb je alleen nog maar de stal. Bij sommige stallingen moet je 20 euro betalen per dag als je gebruikt wilt maken van de bak voor het rijden of longeren. En dat komt dus op de stallingsprijs van ruim 300 euro waardoor je als je elke dag zou willen rijden paar honderd euro bij zou moeten betalen... De gemiddelde prijs hier van een stalling is 350 euro, de goedkopere zijn 280. Er zijn enkele uitzonderingen die lager liggen, rond de 200 euro, maar dan krijg je ook erg weinig... Pech als je een paard goedkoop wilt stallen hier!

Brainless schreef:In de randstad zijn grond en huizen veel duurder dan bv hier op de Veluwe. Hier is het weer veel duurder dan bv in Friesland.
Dat zie je ook terug in de huurprijzen van woningen en grond.
En dus ook in de (huur)prijzen van de stalling.