paard te koop: bizarre foto's?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:28

Paard loopt niet echt lekker hierboven!

Een stalgenootje van mij had ook zulke maffe foto´s toen ze haar paardje wou gaan verkopen, maar dat waren meer foto´s waar je gewoon om moet lachen.

paard met een kroontje op, en helemaal in kerstoutfit, inclusief lampjes opgetuigd voor een kersttocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:28

@randie: dat is ook niet echt iets waar ik naar zou gaan kijken...en al helemaal niet als het verweg was...
Erg zonde dat sommige mensen gewoon geen goede foto's maken voor verkoop...

de foto's die mijn paard stonden waren ook niet geweldig... 1 hoofdfoto (waar hij een enorme ramskop op leek te hebben en dat heeft hij niet) een stand foto waar hij erg uitverhouding leek. en een "rij" foto in stilstand waar hij aan de teugel werd getrokken..

eppie38

Re: paard te koop: bizarre foto's?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:32

Wel grappig eigenlijk dat wij het beoordelen op een foto, ik heb dat zelf ook, als ik iets wil kopen kijk je toch naar de foto die je het meest aanspreekt, best wel misleidend eigenlijk, want hoe mooi de foto ook in werkelijkheid kan het best tegen vallen en andersom natuurlijk ook, lelijke foto , mooi paard .

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:42

Tja niet iedereen kan overal getalenteerd in zijn, maar dan kun jij als koper bij interesse toch je communicatieve talenten gebruiken...? ;)
Als het paard niet verkocht word, zal de verkoper vaak wel inzien dat de advertentie niks is...
En zo niet, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden, of in dit geval een paard verkopen. (bijv. via via).

En wat nou als je analfabeet bent, of niet uit de computertijd komt, mag je dan geen paardje hebben? (of verkopen mocht er iets tussen komen).

Ik heb het nu puur over de advertenties die slecht geschreven zijn, of niet de geweldig mooiste foto's hebben. Niet over de advertenties met slechte ruiters, of paarden die in houdingen gedwongen worden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:47

Brainless schreef:
Rede verkoop: Geen klik.

Als eerste dit kan natuurlijk!!
Maar ik heb 1x meegemaakt:
Ik: wat gaat er mis dan?
Zij: nou ja, als ik opstap lig ik er gelijk weer naast.
Ik: en als iemand anders rijdt?
Zij: ... niemand durft er meer op...

Laat maar.....!

_O- geen klik.. :')

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:50

JaneJansen schreef:
Brainless schreef:
Rede verkoop: Geen klik.

Als eerste dit kan natuurlijk!!
Maar ik heb 1x meegemaakt:
Ik: wat gaat er mis dan?
Zij: nou ja, als ik opstap lig ik er gelijk weer naast.
Ik: en als iemand anders rijdt?
Zij: ... niemand durft er meer op...

Laat maar.....!

_O- geen klik.. :')

:D wel eerlijk

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:01

Het valt mij vaak op dat er bij schimmels word gezegd dat ze 'wit' zijn.
En dat de kleuren er vaak niet goed in worden gezet. isabel is blond... Palomino is...?

Als ik paardjes kijk op mp, kijk ik meteen naar de foto's. Als er geen foto bij de advertentie staat,
neem ik eigenlijk niet eens de moeite om te kijken!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:57

Equidea schreef:
Tja niet iedereen kan overal getalenteerd in zijn, maar dan kun jij als koper bij interesse toch je communicatieve talenten gebruiken...? ;)
Als het paard niet verkocht word, zal de verkoper vaak wel inzien dat de advertentie niks is...
En zo niet, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden, of in dit geval een paard verkopen. (bijv. via via).

En wat nou als je analfabeet bent, of niet uit de computertijd komt, mag je dan geen paardje hebben? (of verkopen mocht er iets tussen komen).

Ik heb het nu puur over de advertenties die slecht geschreven zijn, of niet de geweldig mooiste foto's hebben. Niet over de advertenties met slechte ruiters, of paarden die in houdingen gedwongen worden.

je kan altijd hulp inschakelen en een advertentie na laten lezen door een kennis of familie lid

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:04

Weet je wat ik ook altijd zo raar vind.
dat mensen een advertentie plaatsen, paard te koop, en er dan onder zetten, foto's volgen nog..

Het is geen beslissing die je zomaar maakt, dus dan heb je ook de tijd om een paar fatsoenlijke foto's maken..
Het is toch niet zo dat je achter je computer zit, en spontaan besluit je knol in de verkoop te gooien..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:25

De foto die bij de verkoopadvertentie van mijn paard stond deed hem ook geen recht, en toch was ik op slag verliefd :o :D Ik denk dat dat een soort anti-grootheidswaanzin van een verkoper is, het paard niet te veel willen ophemelen ofzo. Andersom kan natuurlijk ook. Kennisje had een leuke advertentie gezien, met op zich aardige foto's. Bleek het een draak van een paard te zijn :=

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:30

Lynn_Nikita schreef:
Equidea schreef:

je kan altijd hulp inschakelen en een advertentie na laten lezen door een kennis of familie lid

Niet altijd ;)
En dat betekend toch ook niet dat dat perse moet...?
Sommigen zijn te trots, of hebben het niet door, of willen het eerst zelf proberen. Wat let ze?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:35

Toen ik mijn pony ging verkopen heb ik erg veel moeite gedaan op de advertentie + foto's. Is ook fijner voor jezelf, al had ik dan ook wel een geweldige pony. ;)

Maar ik stoor me er vaak niet aan, ik schenk sowieso al geen aandacht aan advertenties met slechte foto's of slecht geschreven advertenties, die hebben zichzelf er dus meer mee dan mij. :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:54

Als je een tijdje op zoek bent naar een paard, word je door schade en schande helaas wel wijs. Ik ben ook weleens naar ver gereden, voor een zg. Z2 paard, dat dan eigenlijk al drie jaar als bosklosvoorloper dienst doet op een manege voor Centre Parcs.

Nu ben ik gelukkig weer voorzien, maar ik vraag tegenwoordig, voor het afreizen, om een recente film van het paard onder de man.

En ik snap ook niet goed waarom iemand van die oliebol foto's bij zijn advertentie plaatst, daar krijg je toch alleen maar een hele hoop gezeur van, en je wilt toch gewoon serieuze kopers voor je dier?

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:58

Zo was ik op zoek naar een Quarterveulen, merrie. Dit was de foto die op internet stond:

Afbeelding

Ik ben gaan kijken en daar stond dit paardje. Foto was met telefoon genomen:

Afbeelding

Heb haar wel gekocht, ook al konden we haar nog niet tot op 5mtr. naderen. En nog geen moment spijt van gehad.

Deze foto is afgelopen september genomen:

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:25

Vond vandaag weer een grappige.. had ik wel vaker gezien.

"Paard wordt verkocht omdat ik er niet uit kan rijden wat erin zit. "

Nou geloof me, dat kan ik zelfs bij mijn fjord niet... (:) :D
Om alles uit een paard te rijden, moet je best stukje kunnen sturen...

Overings van de week bij paard wezen kijken, waar GEEN foto's in de adv. stonden.
Echter ik had de adv. gezien en iemand die ik vroeg of ze nog leuke wisten raden me dat paard aan.
Eigenaar was nog niet helemaal overtuigd of ze hem echt weg wou doen, vandaar nog geen foto's.
Was een schat van een dier en nog leuk ook! (eigenlijk alleen een jaar te jong..
en daarom heb ik geen idee of ie groot genoeg wordt voor me, snert...)
Kreeg overigens keurig toen ik had gebeld hele berg leuke foto's over de mail!!!!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:02

Ik ben een tijd opzoek geweest naar een leuke "kinderpony", omdat ik dus ook bij 9 van de 10 foto's afhaak i.v.m hele grote kinderen op een A-pony die denken Anky te zijn met kinderlogica (touwtjes tussen de benen etc) of volwassenen met kinderlogica ;) met nogal knullige omschrijvingen, had ik een advertentie geplaatst op MP.
Ik kreeg op 1 dag behoorlijk wat reactie's, maar veelal pony's die (nog)niet geschikt waren voor mijn beginnende dochter al beweerde de verkopende partij van wel....denk aan hengstje van net 3,heeft wel eens een zadeltje gevoeld,gek op kinderen maar wel erg pittig etc etc.
Na 3 dagen kreeg ik een mailtje die ik wel 5x gelezen heb, zo ontzettend kinds geschreven dat ik het niet serieus kon nemen en een mail terug heb gestuurd. Weer een week later werd ik gebeld door een vader die kennelijk de mailbox van zijn dochter had geopend, dochterlief was namelijk bezig haar pony incl alle toebehoren aan mij te verkopen voor 450 euro en pa en ma wisten nergens vanaf.
Meisje was boos op haar pony en had paps en mams al verzocht het beestje te verkopen,geen resultaat en dus was ze zelf aan de slag gegaan. :D

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:13

Weetje wat mij opvalt?

dat vaak de haflingers er juist wel heel mooi op staan.
maar eigenlijk vind ik het dan ook niet te vertrouwen, dan is het wel een mooie foto maar dan weet je niet echt wat je gaat zien als je er komt kijken!

Chamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:06

mimeslosydy schreef:
nou vroegah (tjah jaartje geleden ofoz) keek ik heel vaak op marktplaats voor pony's :o
maar ik heb het opgegeven :P daar stonden soms foto's bij dat ik dacht... zo verkoop je toch niks! slechte kwaliteit, ongepoetste paarden van achteren, of je ziet hem nauwelijks etc etc
nu kyk ik nooit meer ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:29

Ach ja, ik ben toen ook opzoek geweest naar een paard.
#1: Leuke merrie. Ik liep op krukken op dat moment, dus ik gaf 1 kruk aan mijn moeder en leg mijn hand bij de schoft van het paard, om eventjes te steunen (op de super dikke winterdeken). Roept het kleine verzorgstertje wat erbij staat 'pas op, ze heeft een wond!'. Blijkt het paard dus inderdaad een ontzettende open schoft te hebben. 'Ja, verkeerde deken er een nachtje op gehad'. Amehoela, dat komt niet van een nachtje.

#2: leuk dier, zwaaaaare 'overconditie'. Mocht best rijden. Op het stukje blubber van 10x10 naast het weiland. Waren ook vergeten te vertellen dat ze al een jaar stilstond, en dat ze een scheur in d'r hoef had van de grond tot in de kroonrand. 'heeft ze al d'r hele leven' Nonsens, gewoon slecht onderhoud. Waren nog verbaasd ook toen k d'r daarom liet staan.

#3: Leuk dier. Licht aangereden. Bleek dat zijn zoontje er weleens een rondje op gestapt had. Voor de rest had ze altijd voor de kar gestaan. Heb k toen zelfs nog op gezeten en rondje mee gestapt. Super braaf. Te braaf voor mij.

#4: Gave ruin, helemaal verliefd op. Maar de eigenaar kon zijn papier nergens vinden, en ze had andere kopers die hem mee wilden nemen naar Engeland. En na 2 weken kon ze het papier nog niet vinden. En bij het stamboek was er niets bekend van aanvragen van het exporteren van een paard. Toen mocht ik bieden, en die andere mensen ook, en dan zou zij wel kiezen aan wie ze hem verkocht. Niet dus, ben geen aap!

Ondertussen advertenties gezien, en dan bel je om stokmaat en afstamming enzo te vragen 'ja, als je dát soort dingen gaat vragen, moet je vanavond maar terug bellen'. Laat maar.

En toen bij mijn huidige merrie wezen kijken, en dat was liefde op t eerste gezicht. Bij een bekende fokker, mooie merrie, en direct besloten haar te willen kopen (na het proefrijden). Uiteindelijk nogsteeds n boel gezeur mee gehad, maar god wat hou ik van dat beest.

Maar goed, mijn stalhouder fokt en verkoopt miniatuur paarden. En die schrijft ook niet zulke hele geweldige advertenties, weinig foto's etc. Maar die diertjes zijn leuk... Zo leuk... En ook gewoon goed. Dus ja, het kan wel.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:40

Citaat:
Paard loopt niet echt lekker hierboven!

dat vond ik ook niet, en nu staat ze hier op stal :+ .
Ben weer bij 0 begonnen en de basis erin aan het krijgen.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:43

Als je sommige advertentie's ziet.
Eerst een keer zag de stalhoudster een advertentie op marktplaats, oeh die foto's. De pony zag er op de foto's echt niet leuk uit.
Kwamen we daar, waren het echt super leuke beestjes. Vooral die jaarling kon gruwelijk lopen en de driejarige merrie zag er ook veel leuker uit. Allebei nog direkt meegenomen en een paar dagen later werd een andere nog gebracht.

Wat ik pas echt vervelend vind is onvolledige informatie. Stokmaat en leeftijd ontbreken nog al eens.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:39

Van de zomer trouwens ook een leuke: ik ging kijken bij een tweejarige ponyhengst, 'die ook leuk was om op te fokken voor de hengstenkeuring'. Nou, leek me leuk, mocht het met de goedkeuring niet lukken heb je iig een mooi dier voor de sport en castreren kon altijd nog. Het was echt nog een jaarling om te zien, heel iel nog en echt veulenachtig gebouwd. De bewegingen waren heel normaal, niet extreem goed maar ook niet slecht. Gewoon een leuk basispaardje, maar totaal niet wat ik zocht dus. Verkoopster was heel sympathiek dus heb ook uitgelegd dat men hier niet naar op zoek is als ze dekhengsten gaan selecteren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:40

Vjestagirl schreef:
Ondertussen advertenties gezien, en dan bel je om stokmaat en afstamming enzo te vragen 'ja, als je dát soort dingen gaat vragen, moet je vanavond maar terug bellen'. Laat maar.

Mijn vriend en ik delen de GSM, als je hem aan de telefoon krijgt is het ook totale paniek als je naar iets over de paarden vraagt, zelfs als hij het zelf ook echt wel weet :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:50

Urielle schreef:
Vjestagirl schreef:

Mijn vriend en ik delen de GSM, als je hem aan de telefoon krijgt is het ook totale paniek als je naar iets over de paarden vraagt, zelfs als hij het zelf ook echt wel weet :Y)

Maar dan zegt hij dat toch gewoon 'ik deel de gsm met mijn vriendin en die gaat over de paarden, ik weet er niet zoveel vanaf'? Zoals deze man het bracht was het net als 'ja, tis een paard, en verder kan t me niets schelen'.

Mers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:27

Leuk topic, nuja...leuk... :D

Ik mocht vier jaar geleden van mijn moeder een paard kopen. Budget was niet veel, 1500 euro excl toebehoren. Maar was dan ook een verjaardagscadeau voor de komende tien jaar. Wat ik allemaal niet tegen ben gekomen, ben er gewoon van in een dip geraakt.

1e paard stond heel weinig van in de advertentie, maar foto's spraken me erg aan. Kansje gegeven en gemaild met vragen en meer informatie, werd netjes gereageerd en nog wat foto's gekregen, leuk ding had er echt zin in om op bezoek te komen. Afspraak gemaakt, 40 kilometer gereden met de auto en bij aankomst bleek dat het paard de dag ervoor was verkocht.

2e paard was wél een heel leuk verhaal. Netjes geschreven wat het paard kon en nog niet kon. Wat hij leuk vond en niet graag deed en hoe zijn karakter was. Maar verkoper kon geen foto's maken, dus op basis van wat zij erover beschreef ben ik gaan kijken. Ging om een paard van 1.73. Bij aankomst bleek het paard nog geen 1.50 te zijn! Leuk ding hoor, maar ik wilde echt een paard.

Tussendoor nog wat paarden bekeken die het niet werden.

Daarna een paard gevonden dichtbij in de buurt. Hartstikke leuk ding, echt een pittige vent. Toen ik eenmaal aan kwam hebben we hem uit stal gehaald en opgezadeld. Bij opzadelen werd er een emmer voer neergezet, ik gevraagd of ze dat niet wilde doen wilde kijken hoe hij zonder voer was. Werd al gezegt dat dat niet mogelijk was. Ik gezegt dat ik dan niet verder wilde kijken en toen mocht het toch. Paard werd wild, sloeg door vanwege de singel. Goed, daar valt nog wat aan te doen. Eigenaresse ging eerst rijden, bleef maar zeer kleine voltes rijden in het midden van de bak omdat ze zelf te bang was om het paard haar gang te laten gaan. Mijn moeder keek zelfs weg omdat ze het niet aan kon zien hoe sneu dat eruit zag. Paard kreeg totaal geen ruimte, in advertentie stond ze als super braaf omschreven. Ik toch erop, moest ik van eigenaresse aan de longe diezelfde kleine rot voltes rijden. Heb het paard niet lekker kunnen rijden. Mocht niet. Toch aangedrongen, maar moest constant teveel contact op de teugels leggen en blijven drijven, dat is totaal mijn manier van rijden niet. Gek genoeg had ik een bepaald gevoel bij dit paard, en toen ik weer naar huis ging had ik verwacht dat mijn moeder zou zeggen dat ik het niet moest doen. Maar het eerste wat ze zei was dit wordt hem, ik heb wat met dit paard..en dat had ik ook. Laten keuren en gekocht, en ben er de eerste paar maanden heel druk mee geweest. Paar keer gevallen, maar moeders had er echt wat mee dus toch proberen en proberen.. Rust opgezocht en nu een aantal jaar later heb ik er zoveel plezier mee. Maar een braaf paard? Super mak? Nee dat was het voor geen meter.

Krijg soms nog te horen van verkoper dat ik niet kon rijden toen ik daar kwam. Verbaas me erover hoe het paard daar was en nu bij mij, en hoe jaloers mensen erover kunnen zijn. Heeft me zoveel moeite gekost, ik zou juist blij zijn voor het paard..