Nu misschien wel.
Maar dat zien we dan wel weer

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sjuimpje schreef:Die opmerking over de keukentafel van Wouter ben ik het niet mee eens,
ik snap echt NIET waarom ik daarop aangevallen wordt!
Notabene terwijl ik UITLEG waarom je van AdB geen beenhulpen hoeft/mag gebruiken, tenminste, ik mocht tijdens mijn les geen been geven.
Als je goed LEEST zie je ook dat ik alleen die alinea van Wouter heb gecopy/paste.
runningkawa schreef:Sjuim, wouter, suzanne,...
Ik heb AdB nog nooit life gezien en of dat ooit gaat gebeuren weet ik niet.
Maar als jullie hem niet mogen en zijn rijden niet mogen, waarom dan toch zoveel intresse in de topics zelfs deelname aan de clinics.![]()
Vele, ik ook, hier op bokt hebben de centen niet voor het oprapen om van Sonja of wie ook les te halen.
ook hebben de meeste "simpele" paarden onder de kont die niet van nature al een geweldig achterbeen, voorbeen en rug gebruik hebben.
Die vanzelf al in tact lopen al steek je er een bom naast af.
Fijn voor jullie dat jullie pappie en mammie wel geld hadden om op jonge leeftijd al goede ponys voor jullie te kunnen kopen, maar vele van ons reden op die leeftijd met geluk een beginners lesje op de manege .
Om eerlijk te zijn walgik van jullie reacties en laat anderen zo vrij zijn om te gaan lessen waar hun in denken dat ze het goed doen, goed voelen
en ga fijn jullie "gp" paardjes rijden, en laat andere met rust
Sjuimpje"]
Die opmerking over de keukentafel van Wouter ben ik het niet mee eens,
ik snap echt NIET waarom ik daarop aangevallen wordt!
Notabene terwijl ik UITLEG waarom je van AdB geen beenhulpen hoeft/mag gebruiken, tenminste, ik mocht tijdens mijn les geen been geven.
Als je goed LEEST zie je ook dat ik alleen die alinea van Wouter heb gecopy/paste.
[/quote]
Ik voelde me wel heel aangesproken door die keukentafel opmerking van Wouter. Zijn opmerking volgde immers direct na een reactie van mij. Maar daar heb jij niets mee te maken.
[quote="Miran schreef:En even over de opmerking dat elke instructeur moet doorgeven dat de buitenhand zo belangrijk is, helaas wordt dat dus absoluut niet gedaan.
Eleonoor schreef:Eerst onvoorwaarlijke reactie op het been. Dan pas naar de hand rijden en dan pas kan er worden nagegeven. Zoals jij het omschrijft Pipo lijkt het meer op 'trek hem in de krul en trap hem vooruit' principe. De druk kan het paard pas aannemen als hij daadwerkelijk voorwaarts is aan je been, dat moet je dus eerst voor elkaar hebben.
Je zou het eens moeten proberen Pipo, al zal je dat niet doen omdat je een te sterke aversie hebt tegen deze methode. Juist door die contrastelling, kan je trouwens dus pas doen als je paard voorwaarts is, zal je merken dat je paard sneller na gaat geven. Pas als die nageeft sta je in je lichaam toe dat hij weer recht kan lopen. Niet je teugels vrij geven, maar je lichaam in een onspannen houding zetten, schouders, nek en rug los. Benen onstpannen laten hangen en pas weer been geven als het nodig is, dus niet verkrampt zitten en de knieen tegen je zadel aandrukken. Dan zal ook je paard los onder je beweging in een goede aanleuning. Je zult verbaasd staan hoe makkelijk en soepel je paard zo na gaat nageven ipv de 'trek maar in de krul en trap hem na' methode.
Ik spreek nu alleen Pipo aan omdat haar reactie lekker dichtbij staat. Ik denk dat mijn opmerkingen wel voor meerdere bokker zijn bedoeld. Verder heb ik de andere discussie over tafels niet gevolgd. Wel merk ik weer op dat diegene die bij AdB maar debiel zijn en de anderen die tegen AdB zijn het ultieme rijden hebben gevonden en daardoor veel slimmer en beter zijn dan wij die wel hebben (of nog steeds) lessen bij AdB. Laten we met zijn allen gewoon kunnen discusseren over het onderwerp rijden en laat iedereen in zijn waarde waar en bij wie die les heeft. Dat je toevallig de persoon niet aan staat hoeft nog niet te betekenen dat een ander daar niet heel veel baat bij heeft.
Eleonoor schreef:Ik veroordeel niet, als je goed had gelezen had ik eerst gezegd dat ik Pipo haar omschrijving zo had vertaald. Ik heb hierbij niet gezegd dat iemand zo rijdt, toch? Want dat weet ik niet, ga uit van haar omschrijving. Of bedoel jij dat 'trek hem in de krul en trap hem na' een goede methode is? Kon me dat nl niet voorstellen, ,maar zal wel mijn gebrek aan rijkennis zijn.....
En als ik aangeef dat de ene methode makkelijker gaat dan de andere mag dat toch? Ik veroordeel met mijn eerste (door jou in zwart gezette) opmerking toch niet? Of ben ik weer blond.....
En daarbij komt, het is aan ieder om te rijden zoals hij/zij dat wil. Wat ik bedoel te zeggen dat het zo makkelijk is mensen te veroordelen nav een gevolgde clinic en daarmee de klanten van AdB in een hoekje te duwen. Als de klanten van AdB goede resultaten behalen is dat toch mooi en als jullie dat hebben met jullie eigen methode is dat toch ook perfect? Er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan. Probeer alleen beter uit te leggen wat werd bedoeld met de buitenteugel. Zeg daarmee niet dat dit de enige heilige methode is, maar bevalt mij tot nu toe wel erg goed.
essie79 schreef:[
Ik weet niet of je blond bentEn vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen methode en mening. Ik vind "trek hem in de krul en trap hem na" geen goede methode. Alleen vond ik het nogal een grote sprong om de omschrijving te vertalen in deze methode. En de omschrijving van Pipo vond ik wel goed.
[/quote]
Lovely"]
Desiree, waar lees jij dan dat Pipo dat vindt van AdB zijn methode??? Volgens mij valt dat wel mee hoor.
[/quote]
Het valt ook wel mee, maar ik vond het zelf ook niet geheel stroken met de werkelijkheid.
[quote="Pipo schreef:Daarnaast is mij altijd verteld, eerst laten nageven ( in nek en kaak gewricht) dan met je been naar de hand rijden, en dan kan je over buiging gaan praten. Maar daar moet je die druk voor hebben. En die moet het paard aannemen, en niet de ruiter.
.
essie79 schreef:Dat weet ik nog steeds niet wie hier nu blond is.
Zoals ik het las sloeg het "trek hem in de krul" op haar eigen methode en niet op AdB methode maar dat kan Eleonoor het beste zelf zeggen.
Lovely schreef:De methode begrijp ik wel onderhand, daar ligt het heus niet aan. Als ik het lange stuk van Eleonoor lees, dan komt me dat ook wel bekend voor, maar ik begrijp niet zo heel erg goed wie zij (sorry Eleonoor jij dus) probeert te overtuigen? Het is namelijk niet zo dat als iemand van zijn leven nog geen fatsoenlijke instructeur heeft gehad en daarbij ook nooit geprikkeld of gemotiveerd is om zelfstandig "de materie" te "bestuderen"; dat dat dan maar meteen moet gelden voor iedereen. Er zijn genoeg ruiters die wel goede begeleiding hebben gehad en die dus best wel kennis in huis hebben gehaald, door te rijden, te lezen en te luisteren en vooral ook door kritisch te zijn.