R0oszs schreef:het ligt er vooral of je op je paard hobbelt of je paard ook echt traint.
en het is echt wel een sport hoor omdat je hard moet werken om je paard lekker ontspannen te laten lopen enzo. en dan bedoel ik niet lopen zagen in z'n mond!
Hard werken? Dan doe je toch iets verkeerd, hoor. Ik train mijn paarden binnen hun mogelijkheden, dat is bij de ene vrij zware dressuur en bij de andere is dat nogal basis, maar ik kom er echt niet druipend van het zweet vanaf, tenzij ik een dikke jas aanhou met dit zachte weer

En spierpijn betekent ook duidelijk dat je iets niet goed doet, dat geeft aan dat je spieren overbelast hebt. Niet verstandig in de sport en ook niet daarbuiten.
En als fysieke inspanning het criterium zou moeten zijn om iets "sport" te noemen, waarom is tuinspitten dan geen sport? En waarom is een patient tillen geen sport? Reken maar dat je daar van gaat zweten en reken maar dat je daar spierpijn van zou kunnen krijgen.
En waarom is schaken dan wel een sport? De fysieke inspanning daarvoor is minimaal..... Oja, ze kunnen natuurlijk het zweet op de rug krijgen van spanning

Lepeltje schreef:Ohja het kan me dus verder ook niks schelen hoe mensen mijn bezigheid noemen.
Precies! En daar zit ik me dus af te vragen waarom het voor al die gefrustreerde bokkertjes zo'n punt is of een ander het sport vindt of niet. Je gaat toch niet paardrijden omdat het sport is? Dat doe je toch omdat het LEUK is? Of zie ik dat helemaal verkeerd?