monsterina schreef:Animo_Italia schreef:Als we moeten afgaan op Coby en 'r hele gang wel ja...
sorry heb niet het hele topic gelezen maar mag ik weten waar jij deze woorden vandaan haalt?
Nee, dat mag jij niet weten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Dan blijf ik bij de woorden van ons Coby van Baalen: een dressuurruiter hoort gewoon slank te zijn. Zo niet...dan heb je in ieder geval nog 5 vingers aan iedere hand de je kunnen helpen om je eten op een andere manier uit je lichaam te krijgen.
barbar schreef:mijn voorstel zou bijv zijn paarden vanaf 1.50m tot 100kg.
pony's tussen de 1.30m en de 1.50 tot 80kg.
pony's tussen de 1.10m en de 1.30 tot 60kg.
en pony's tot 1.10m tot 40kg.
dit zou inclusief tuig en kleding zijn, en natuurlijk heb je paarden en pony's die deze gewichten niet halen maar dan zou je je gezonde verstand moeten gebruiken vind ik en de gewichten lager houden.
100kg incl vind ik wel het absolute maxiem.
Citaat:Ik ben een groot voorstander van de 20% regeling; max. gewicht = 20% van het gewicht van het paard in kwestie, en dat max. gewicht is dan incl. tuig, zadel etc.
Er van uit gaande dat je met een paard te maken hebt wat in goede conditie verkeerd en geen over- of ondergewicht heeft.
caspar2007 schreef:dan nog vind ik niet dat andere mensen er wat over te zeggen hebben of iemand te zwaar is voor zijn paard.
sommige mensen met maatje anorexia praten de ''dikke'' mensen hier gewoon een
schultgevoel aan en dat is niet leuk.
je mag best een mening hebben maar dat kan ook op een normale manier natuurlijk
Citaat:dan nog vind ik niet dat andere mensen er wat over te zeggen hebben of iemand te zwaar is voor zijn paard.
sommige mensen met maatje anorexia praten de ''dikke'' mensen hier gewoon een
schultgevoel aan en dat is niet leuk. je mag best een mening hebben maar dat kan ook op een normale manier natuurlijk
barbar schreef:ik wou dat ik maat 40 had.
en je hoeft niet alleen door ziekte of veel eten met weinig beweging te zwaar te zijn hoor.
ik bijv eet gezond, snoep weinig, beweeg veel (eigelijk de hele dag) en ben te zwaar.
MarielleB schreef:Wat betreft het paardenwelzijn. Sommige mensen hebben het wel over uitersten. Wat betreft kilo's. Een paard kan niet kiezen en ik geef jessix wel gelijk in dat sommige mensen (hiermee wil ik niemand aanvallen) redelijk zwaar zijn en dan op een relatief "licht" (om het zo maar even te noemen) paardje rijden.
Zelf ken ik iemand die ongeveer 120 kilo weegt en aan voltige doet. Dit vind ik regel rechte dierenmishandeling, aangezien er dan nog 2 mensen bij op zitten dus een dier wel 200 kilo moet dragen.
Volgens mij kijken de meesten van jullie wel heel erg naar de voeding van je paard, je wilt dat ze het beste binnen krijgen niet te dik worden, een goede conditie hebben etc. Zo ga ik ook met mijn eigen lichaam om.
Maar om door te gaan op het onderwerp, als iemand meer dan 140 kilo weegt is dat prima en als iemand zich daar prettig bij voelt... mooi:) niets aan doen dan. Maar wat betreft paardrijden vind ik het te zwaar. Een paard is al niet gemaakt om op de rug te zitten dus moeten we het wel zo "licht" mogelijk maken.
Persoonlijk wil ik niet zwaar worden, want mijn paard kan niet kiezen wie er op zijn rug gaat zitten. Ik kan er wel voor zorgen dat hij zo weinig mogelijk hoeft te dragen door er bijv. nooit twee personen gelijk op te laten.