Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Verder las ik van iemand een reactie waarin stond dat zij haar paard best lang binnen wou laten staan omdat er altijd paarden zijn die het slechter hebben.... wat is dat nou voor een raar excuus?
Lovely schreef:Carnuti, dat is helemaal schandalig en ik vind de mensen die het maar een dagje overslaan omdat ze wat beters te doen hebben ook niet oke als ze geen bijrijder/verzorger hebben om het van ze over te nemen.
dondeyne schreef:Toch denk ik dat sommige mensen hier wat overdreven op reageren, alhoewel er zeker ook teveel mensen zijn die te weinig naar hun paard gaan!
Carnuti schreef:Lovely schreef:Carnuti, dat is helemaal schandalig en ik vind de mensen die het maar een dagje overslaan omdat ze wat beters te doen hebben ook niet oke als ze geen bijrijder/verzorger hebben om het van ze over te nemen.
Vind je mij schandalig?
Welshcobfan schreef:dondeyne schreef:Toch denk ik dat sommige mensen hier wat overdreven op reageren, alhoewel er zeker ook teveel mensen zijn die te weinig naar hun paard gaan!
Ik kom ook maar 1 a 2 keer per week bij het paard en dan ga ik ook lekker rijden. Maar de overige dagen zijn er andere mensen die de controle doen. Zijn vriendje zorgt voor het sociale contact en 24-7 in de wei zorgt voor voldoende beweging. Dus hoewel ik zelf weinig kom, heeft hij het wel goed voor elkaar zo! Hij vindt het ook niet erg dat ik niet zo vaak kom, want zijn vriendje is voor hem het belangrijkste (logisch, want hun zijn altijd samen!)
Mando schreef:Citaat:Verder las ik van iemand een reactie waarin stond dat zij haar paard best lang binnen wou laten staan omdat er altijd paarden zijn die het slechter hebben.... wat is dat nou voor een raar excuus?
ja dat was ik.... (moeilijk he namen onthouden xxappiexx)
Ik zeg niet dat zij haar paard best lang binnen mag houden, lezen is ook een vak.. toch.
Als hij per dag 4 uur naar buiten komt en er komt 5x per week iemand naar dat paard toe..er wordt mee gement, gereden, getut.... waarom is dat verkeerd.
Dus ik ben een hele slechte eigenaar van mijn pony.. ik ga 5 a 6x per week naar hem toe.(minimaal 2,5-3 uur) Hij komt per dag minimaal 4 uur buiten in het paddock met nog 6 andere vriendjes. Hij krijgt hooi, hij krijgt granenmix die ik speciaal voor hem bestel, hij krijgt een strobed, wordt lekker uitgemest....werkt 5x per week aan de longe, aan de hand of onder de man. Moet mee op wedstrijden, boscrossen, weekendjes weg.....
De DA komt iedere 9 maanden enten, de hoefsmit komt iedere 2,5/3 maanden...
Toen hij na een val onregelmatig was is er een ostreo bij geweest, heeft hij ruim 3 maanden in een trainings/revalidatiestal gestaan... maar..... omdat ik soms 1 of 2 dagen per week niet naar mijn paard wil ben ik geen paard waard, ben ik slecht en moet ik maar een andere stalling gaan zoeken....
Krom he...
Want zij gaan echt niet betalen voor een ander.
Ze betalen gewoon en papa gaat rustig een keer naar het paard om te controleren en om natuurlijk een snoepje te geven 
Dus aan aandacht geen gebrek!