Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je liever?

Merrie
243 (33%)
Ruin
306 (41%)
Hengst
78 (10%)
Maakt weinig uit
109 (14%)

Totaal aantal stemmen: 736

Chrisssy

Re: Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:57

merrie's :)

Gaan ze eenmaal voor je, dan gaan ze ook echt 100% door het vuur voor je. Heerlijk die aanhankelijkheid en nooit hetzelfde.

Ik ben trouwens ook buiig als ik mijn maandelijkse periode heb, dus ik vind dat vrouwen 'merrie' gedrag als geen ander zouden moeten begrijpen :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:58

ik heb een merrie, maar denk dat ik toch meer ruinmens ben. Voor mijn gevoel zijn ruinen makkelijker, rustiger, gelijkmatiger qua karakter. (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:59

ruinen! niet dat zeikerige mutserige gedoe!
maar in me prive leven heb ik ook bijna alleen
maar VRIENDEN gehad geen vriendinnen!
ben 1 x een merrie tegen gekomen waarmee het
echt klikte maar daar blijft het ook echt wel bij
dus geef mij maar gewoon me ruintje!(A)

sjaakiekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:01

Een hengst of een merrie :o , in iedergeval iets met karakter :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:02

Nou ik heb zelf een ruin en een hengst (Haflinger en Shet) en daar is 't toch wel 2 handen.. nee wacht.. twee.. vier.. vier hoeven en 2 handen op één buik mee! :+ Hou wel van die stoere binken met een slim karakter! :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:05

Ruin. Heb weinig ervaring met hengsten, en niet zo leuke ervaring met meerdere merries. :D Nee, ik ben van de ruinen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:09

Mmm, ben toch meer een ruinenmens.
Vooral met rijden. Dan vind ik merries echt zeikers soms hoor. Pfff, dat gekrenkte gedoe.
Als je gewoon een beetje been geeft om een pasje te wijken, krijg je gelijk zo'n huppeltje en een zwiepende staart. :P Geef mij maar een ruin, gewoon lekker chill. :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:11

Citaat:
Als je gewoon een beetje been geeft om een pasje te wijken, krijg je gelijk zo'n huppeltje en een zwiepende staart.

_O-

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:17

Mij maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit, maar als ik zo moeten kiezen zou ik voor de merrie gaan. Een echte reden heb ik daar niet echt voor, maar ik heb daar 'gewoon' een beter gevoel bij. :) Hengsten heb ik absoluut niet graag. Natuurlijk heb je ook brave hengsten, maar het is er altijd mee opletten en ze bijvoorbeeld lekker in het weiland bij een ander paard in zetten is er niet echt bij.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:21

merries. :j

ik vind ruinen vaak saai, geef mij maar een wisselvallige, humeurige, chagrijnige merrie. _O-

edit: al moet ik wel bekennen, dat er in Nederland een hengstje rondloopt, dat mij zonder moeite rond zijn hoefjes heeft gewonden en dat ik zó in de koffer zou meenemen, mocht ik kunnen. :+:
Laatst bijgewerkt door jokari op 23-10-09 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:23

natuurlijk is het per paard verschillend en generaliseren is nooit goed.. maar.... in het algemeen vind ik ruinen te vlak, dozig in karakter en daardoor een beetje saai. merrie's en hengsten zijn imo wat meer paard (verwacht nu..#) ) maar goed..eerlijk is eerlijk...ruinen missen wel wat... :+

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:29

In principe maakt het natuurlijk weinig uit, maar mocht ik ooit een paard kopen, is het geen merrie...Ruin of hengst maakt me niet zoveel uit.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:32

ik merk eigenlijk weinig verschil tussen mijn pony's (2 ruinen en een merrie)
ja de merrie is wat minder knuffelig dan de 2 ruinen maar voorderest eigenlijk niks.
merk eigelijk ook weinig aan der als ze hengstig is

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:34

Jantine_ schreef:
Een ruin, echt bij mij komt er geen merrie in :o

Bij mij ook niet. Er zijn er maar 2 die mijn hart veroverd hebben. voor de rest zijn t allemaal ruintjes. Eén vna de merries rijdt ik nog steeds, en dat is echt een pismerrie en heel 1-kennig. ALs ze hengstig is, is ze niet te genieten!!

Geef mij maar ruintjes!

wintepint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:35

Mijn ruin vind ik een mannetje met humor en mijn merrie is een Mevrouw met een hoofdletter haha meent ze :(:)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:51

Ze hebben allemaal wat, ieder paard heeft zijn eigen persoonlijkheid. Je moet je als ruiter daaraan aanpassen. Mijn merrie is echt een prinsessekind. Schrikt van de stomste dingen (streepje zonlicht, emmer op zijn kop) maar niet van dingen die echt eng zijn (vrachtwagens, sproeisysteem).
Ruinen zijn stabiel, minder uitgesproken karakter. Vaak wel speels met bijv een halstertouw.
Mijn hengst kan in het werk wat lui zijn. Die moet je dan even flink achter de broek zitten en dan is het goed. Onder het zadel zeer braaf, aan de hand gaat hij wel eens met mij wandelen. Maar totaal niet schrikkerig en een rustig en stabiel karakter.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:33

Het maakt mij niet uit wat voor geslacht het is,
als hij of zij maar lief is in omgang,!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:36

Maakt me eigenlijk niet zoveel uit ... :D Heb thuis drie merries staan en twee hengsten.

Ze moeten me wel liggen.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:37

Doe mij maar een ruin, dat gemutst van merries, bleh.. :+

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:38

Ik heb zelf 2 merrie's en rij 2 merrie's voor anderen. Geef mij die onvervalste 'ik ben chagie want ik ben hengstig'' dagen maar. En k heb 2 hele lieve merrie's op stal. Echte troetelpaarden die er helemaal voor gaan staan om zich even lekker te laten borstelen

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:42

het liefst een hengst lekker mannelijk.. helaas is dit niet overal mogelijk. een ruin of merrie maakt me niet zoveel uit :)

heb nu een hengste veulen staan en een merrie van 13 :)

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:49

Maakt me eigenlijk niet zo veel uit.. Maar heb tot nu toe wel altijd merrie's gereden :D Mijn merrie wordt 'in haar periode' juist vreselijk klef :')

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:51

Ik kan het beste omgaan met een ruin of een hengst. Vind dat ze net wat meer uitstraling hebben vooral als ze pas laat gecastreerd zijn. Kan niet zo goed omgaan met merries zeker als ze hengstig zijn mogen ze van mij wel even 10 km ergens anders heen gaan. Maar dat kan ook wel komen doordat we nooit merries hebben gehad.

Roos94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 09:00

een Ruin !(L)

Waarom? Mmm... geen idee ik heb gewoon het liefst dat:D

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 09:05

Ik ben absoluut geen ruinen fan, leuk voor 2 maanden, maar dan ben ik er klaar mee.

Hengsten vind ik al beter, de term 'geen gelul in de krul' is ook echt voor hengsten gemaakt, want als je ze er echt eraan hebt, doen ze het ook zonder gelul. Ze kunnen uit elkaar spatten en toch nog bij je blijven mits je ze op een eerlijke manier rijd.

Merries, ondanks dat ik mezelf er voor vervloek, hebben echt mijn voorkeur. Ik heb op het moment ook een enorm zeikerige pismerrie. Men wat een kreng :') Ik hou het maar op een haat-liefde verhouding :+