Paard gekocht op een paardenmarkt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Glitter_

Re: Paard gekocht op een paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:17

ikk heb geen idee hoe het zit met de herfstvakantie maar dat vind ik prima!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:32

Mijn pony is ook van de paardenmarkt.
Is verkocht aan mijn zus als beleerde pony, bereden onder het zadel en voor de kar.
Pony kon gewoon weg niets. Was overal bang van.
Nu is ze al drie jaar van mij, en ben ik erachter gekomen dat ze niet voor de kar kan vanwege een trauma. Ze kan geen bit in omdat er een litteken op haar tong zit. Ze kan geen veulentjes krijgen omdat ze maar 1 uier heeft die het doet.
Ze is verschrikkelijk eenkennig, dat komt waarschijnlijk door haar verleden.

Maar voor mij gaat ze door het vuur. Ze vertrouwd me blindelinks, is super lief voor kinderen. Het is echt mijn tuttel/troetel/knuffel pony. :+:
En ondanks ze gekocht is op de ponymarkt is het een pracht van een beestje! Zelfs een 1e premie met haar gehaald en ik mocht meedoen met de dagkampioenschappen maar daar is het helaas niets geworden.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:56

Wow nassie wat heb je het mooi getypt.
Het gaat om het paardje, karkater. Vind het super dat je haar niet weg hebt gedaan door alles wat ze met haar mee draagt en dat zij niet gevaarlijk is geworden door haar verleden.
Dit moet je koesteren, erg mooi.!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:04

Onze Muis (zie profiel) is in aug 2005 in Bemmel op de paardenmarkt gekocht als veulen van 4 maanden en is de liefste shet die je je kunt voorstellen, nooit getrapt, gebeten, meteen met 3 jaar zadelmak kunnen maken en nu (als haar veulentje eraf is) gaan we haar inspannen! Ik ben inderdaad in oude paardenklof gegaan en heb staan handjeklappen en afdingen!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:20

amies100 schreef:
dat zeggen we niet want dan weet je ook wat er aan verdiend wordt :D

Kom op zeg, voor een shetje, die wil ze zelf houden en niet een sportpaard van maken en door verkopen. De prijs van een shetje kan je toch wel zeggen? Kinderachtig! :(

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:49

Dankjewel juudii5 :)
Ze heeft wel een karakter waar je u tegen zegt.
Is erg snel beledigd en laat dat ook goed merken. Door niet meer te hinneken als je aankomt, je de kont te keren, niet voor je willen werken.
Het heeft lang geduurd totdat we op een lijn zaten. Het is zo'n heerlijk ding :+:

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:52

Maar dat is dan wel alle moeite waard!!
Geweldig hoor.. De band tussen mens en dier...die kan echt geweldig zijn! :) om trots op te zijn :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:58

Ik vind echt dat we een leuke band hebben samen.
Maar aan de andere kant ook irritant, want als mijn bijrijdertje erop rijd loopt ze alleen maar achter mij aan. Ook buiten is ze niet van mijn kant af te sturen.

Ik las net dat jullie de prijzen ook wilde weten.
Mijn zus had toen 350,- euro betaald aan Tinkerbell. Wat ze achteraf lang en breed niet waard was omdat ze niets kon. Eigenlijk hebben ze zoveel betaald voor het kleurtje :+
Ik ga zelf nooit naar paardenmarkten, vind het verschrikkelijk zielig allemaal. Maar mijn zus belde me toen op; "Je moet echt komen er staat hier echt iets leuks!". Ben toen gaan kijken en toen stond ze met Tinkerbell in der hand. Die had ze dus gewoon in een impuls gekocht, was me papa heel erg blij mee :')
Anderhalf jaar later stond ze versierd in de achtertuin voor mijn verjaardag.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:05

Wat een leuke verhalen hier, ik zou er haast erom eentje te gaan kopen voormezelf.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:09

ook hier een shettenbeest van de paardenmarkt gekocht :+:

kwam hier als klein, enorm dun en bang dier wat nu is uitgegroeid tot noggal stoere hengst met zn 80 cm :D
Hij is overegins ook 100% gezond, tot hij een klap kreeg van een paard van 170 met ijzers..
Hij mag niet meer bereden worden (wat hij erg leuk vond) maar verder issie nog steeds onze kleine man die nooit meer weggaat :D
Laatst bijgewerkt door Corellaa op 20-09-09 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:16

ik heb zelf 2 pony's die van de markt komen

Bij mijn D pony bonte ruin werd er gezegt dat hij 3 was en ingereden. En later bleek hij 2 jaar te zijn en ingereden.
Het is wel een super lieve en goeie pony hij is nu 10 :D
En mijn C pony merrie (rond de 3 jaar) bleek later drachtig te zijn en ze was heel erg bang nu helemaal niet en ze doet het goed in de dressuur ze is nu 5 jaar :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:18

Mijn droompaard komt van de paardenmarkt. :+:

Before: de eerste dag dat ik haar had, oktober 2007
Afbeelding

Now!!!: dit was in mei 2009, dus ze is nu alweer wat wolliger, maar zo heb je even een beeld van het grooote verschil!
Afbeelding

pluspunten;
- geweldig karakter
- ontzettend mooi paardje geworden
- super super lief!

minpunten;
- kwamen er later achter dat ze zomereczeem heeft
- vorige week is artrose bij haar geconstateerd, dat is het nadeel van geen rontgenologische keuring laten doen. (het kan ook best zijn dat ze het nog niet had hoor, toen ik haar kocht maar het is erfelijk..)

Heb er geen moment spijt van gehad dat ik haar heb gekocht.

Ohja, aankoopprijs 1000 euro.
Ze was onbeleerd toen ik haar kreeg, had nog niks op haar rug gehad. Was toen 3,5. Nu 5,5 (heb haar bijna 2 jaar!)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:20

So Sodeletuut die is idd helemaal veranderd zeg!
Prachtig hoor! :j

Corella wat zonde dat er niet meer op gereden kan worden na die klap. Maar wel mooi dat je hem houd.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:22

ja joh, waarom niet, mn paarden staan aan huis en hij heeft een heel leuk vriendje van zn zelfde maat en soort :D
Af en toe, alsie een goede dag heeft mag hij heeeel licht werk doen, maar dat gebeurt niet vaak.

Tis mn kindje, wat er ook gebeurt, hij blijft hier tot hij naar de eeuwige groene weides mag :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:25

Bedankt Nassie! :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:25

Heb zelf nog nooit paard gekocht, maar weet wel dan de eigenaar van de stal waar ik vroeger reed eens een beestje heeft aangeboden op de markt, was echt een leukertje (alleen beetje laat geruint en daarna pas ingereden) maar paste gewoon helemaal niet daarzo, weet dat hij er een belachelijk hoog bedrag voor vroeg en de geintereseerde hem dus ook niet gekocht hebben, is uiteindelijk naar een handelaar gegaan geloof ik. Maar was echt niets mis met dat paardje, dus kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel een leuk paardje vinden op de markt :D

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 20:28

@ Sodeletuut

Toen ik de eerste foto zag van je paardje daacht ik gelijk: Eczeem...
Ze had immaers alle manan afgeschuurd....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:37

Klopt wereld, maar ze vertelden ons dat de manen waren afgeknipt.. Stom dat we dat hebben geloofd, maarja..

Ik lees trouwens dat er gepraat wordt over de zuidlaardermarkt, ik wil even zeggen dat dat écht niet leuk is.
Lopen alléen maar mensen met stokken rond om de (veels te magere) paarden klappen te verkopen, heb zelfs meerdere mensen rond zien lopen met electrische stokken die de paarden daarmee schokken gaven. :oo
De paarden zagen er stuk voor stuk ontzettend ongelukkig uit, en elke handelaar die er bijstond was vreselijk tegen de paarden. (uitzonderingen daar gelaten).
Mijn paardje komt van de markt in vries, er stonden daar ook maar een stuk of 15 paarden, en de reden dat wij naar deze verkoper toe liepen was ten eerste dat hij zijn paarden knuffelde, wat je normaal een handelaar niet snel ziet doen. En ten tweede vielen we meteen voor het heerlijke koppie van Misty. :+:

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:41

Blehh!
En daarom heb ik zo'n hekel aan paardenmarkten! :=

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:42

Ja inderdaad.. Ik vond het ook vreselijk op de zuidlaardermarkt. Ik wilde ieder zielig paardje wel meenemen. :(:)

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:42

is dat echt zo erg op de zuidlaardermarkt? Ik hoorde dat het leuk en sfeervol was...wilde er zelfs heen gaan in oktober...maar ben bang dat ik dan niet voor mezelf insta en thuiskom met een heel zielig paard

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:44

Ja dat is echt zo erg.. Ik wil je niet afschrikken ofzo maar ik vond het echt niet leuk om daar te zijn..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:47

Leuke verhalen hier.

Ik heb in 2004 een 2 jarige ruin gekocht op de markt in Lingen Duitsland.
Paard stond op de trailer, zwaar verkouden en zat onder de schurft en was erg mager, toen ze hem uit de trailer haalden stapte ie wel een meter over, deze moest ik hebben. :Y)

De koop rond gekregen en de trailer thuis opgehaald en geld en hem daarna opgeladen.
Ik had een ingeving dat er iets niet klopte en ja hoor, na nog een keer in de trailer te hebben gekeken met het papier erbij, bleek dit niet het paard te zijn wat volgens het papier afgetekend is.
De vos in de trailer had 4 witte benen en op papier maar twee.
De verkoper wist dit niet en een heleboel telefoontjes over en weer, bleek dat er "vroeger" iets fout is gegaan......

Opeens na een paar uur, ik was op weg naar huis met trailer en paard, werd ik vanuit het niets opgebeld dat mijn paard blind was aan 1 oog, dus direct door de DA klinisch laten keuren, maar deze kon zo niks vinden, ik was al helemaal verliefd op hem, dus heb hem gehouden.

Een bult rompslomp later bleek dat 2 paarden als jaarling op de weide zijn verwisseld, vandaar andere papieren.

Maar wat nog veel erger is, de ruin die ik kocht is in 10 dagen wel 100 kilo afgevallen en gecastreerd op een niet zo vriendelijke manier, hij heeft vanaf de koker tot aan de anus een litteken. :oo
Dit alles zijn we pas achter gekomen nadat ik een jaar later wel de juiste papieren in handen kreeg, ik ben persoonlijk naar de vorige eigenaar gereden en kreeg een heel verhaal t ehoren over oplichting en zo......

De vos is nu al 6 jaar in mijn eigendom en gaat ook nooit meer weg. :Y)
Hij is mijn maatje geworden. :j

Toen ik hem net een paar uur had
Afbeelding
En nu:
Afbeelding
Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:52

Hier was vorige week een paardenmarkt.
Markt was van 6 uur s'ochtends tot een uur of 12.
Meeste pony's zagen er goed uit en er stonden emmers water en er lag hooi.
Ik zag 1 paard wat gewoon te mager was en slechte hoeben had.
1 shetlander was zo strak vastgebonden dat ie amper kon bewegen en niet kon drinken of eten.
Iemand zei dr wat van en die 'handelaar' begon gelijk te schelden en te schreeuwen..
Meeste merrie's met veulens of veulens stonden bij elkaar in een soort van stalletje.
Die hadden ze met hekken gemaakt en bij 1 lag er een dikke laag stro in.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:57

Heb het topic gelezen, en jeuh wat hebben jullie allemaal leuke beestjes gevonden :D
Zou er haast zelf nog op zoek gaan naar n paard :o
Ben altijd zo bang dat ik precies die pechvogel ben die dr geld kwijt is aan een ziek paard.. maar aan de andere kant, als je iemand meeneemt die echt veel verstand van paarden heeft verklein je die kans wel denk?
Blijft zo aantrekkelijk he... :o