Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rocamor schreef:Tjonge, ik geloof dat ik helemaal buiten de boot val. Als ik op onbekend terrein ben, dan hoef ik echt niet te proberen om los te stappen. Dan zou ik een onberekenbaar projectiel onder me hebben. Dan komt ie omhoog en klapt achterover of gaat me finaal over in telgang.
Om dit te voorkomen, draaf ik zo gauw mogelijk aan. Niet streng in de krul, maar wel lekker naar beneden. Als ie helemaal voor stuiterbal speelt, dan galoppeer ik hem los, uiteraard met lange lijnen. Anders is het echt niet te doen. En ik het vertik het om mijn en zijn nek of andere delen te laten breken omdat we nu eenmaal los moeten stappen. Daarnaast, als ik hem in de wei zet, sprint ie ook geregeld weg zonder zich om die instaptijd te bekommeren.
Als ik thuis of bekend terrein ben en hij is kalm, dan stap ik hem wel los, tenzij hij in de telgang gaat (aanwijzing dat 1 van ons zich niet kan ontspannen).
Uitstappen doe ik natuurlijk wel. Ik begin met hals strekken in draf, op beide handen. Daarna overgang naar stap en lekker uitstappen. Maar ik let dan niet op de klok. Ik ga op mijn gevoel af, hoe zwaar is het werk geweest, hoe nat is ie, hoe voelt ie vandaag aan.