Vallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Weet jij hoe je moet vallen?

Ja
102 (44%)
Nee
116 (50%)
Eerst wel
11 (4%)

Totaal aantal stemmen: 229

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:04

je moet van je zelf een bol maken en zo ver mogelijk doorrollen!

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:44

ik denk niet echt na als ik val meestal lig ik daar te snel voor op de grond. soms denk ik idd van auw of niet ;P ligt eraaan hoe ik val maar daar denk ik later pas aan eigenlijk val ik gewoon denk nergens echt aan.:)

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:44

Ik rol (bijna) altijd uit mezelf door, ik heb op judo gezeten. Dat heeft wel geholpen.
Alleen héél afentoe, als ik op een bepaalde manier terecht wil komen (niet met m'n mooie witte rijbroek in de modder bijvoorbeeld)
dan wil ik nog wel eens een buikschuiver maken :D

Lika_

Re: Vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:06

Als ik val dan gaat het meestal zo snel dat ik er eigenlijk niet bij na denk.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 07:53

Ik weet niet hoe je precies moet vallen. Op zo'n moment denk ik eerder hoe ik kan blijven zitten ;) En als het snel gaat lig ik al op de grond voordat ik in de gaten heb dat ik ga vallen.

jurrepur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:44

ik heb het nog nooit geprobeerd maar ik denk ook niet dat ik dat durf :Y)

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:47

Je kunt toch moeilijk ineens gaan nadenken als het onverwachts gaat; oh ik moet zo gaan vallen.. of ik moet dit doen ??? Dan lig je natuurlijk al lang op de grond lijkt me ...

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:58

Hmm.. ik heb ooit eens van een vriendin gehoord, als je valt: ''ROLLEN!''
maar, ik heb dat zelf nog nooit gedaan :P

Een paar val-ervaringen:
1e keer: Toen had ik niet eens door dat ik zou gaan vallen .. paard rende weg en maakte een scherpe bocht, ik landde op m'n kont/rug.
2e keer: Toen viel ik er in één klap af door een bok, over de grond maakte ik nog een koprol .. maar dat kwam omdat ik er met zo'n vaart af ging :en niet dacht; ''ROLLEN'' :P
3e keer: Ik zat zonder beugels, pony gallopeerde en maakte een té scherpe bocht, ach ja.. ik landde op m'n kont :P
4e keer: Tsjah.. met springen ='] Pony weigerde dus toen viel ik er gewoon voorover af.. had geen tijd meer om weg te rollen ofzo :P
5e keer: Met een jonge pony gaan springen :P Door een erg hoge sprong, verloor ik mijn balans, pony gaf een bokje na de sprong, en ik bleef nog zo'n half rondje aan z'n nek hangen.
Toen had ik wel door; ''Ik ga vallen .. is het niet nu, dan is het straks wel :P :P'' Maarja, uiteindelijk rende de pony richting de muur, draaide om.. en toen lag ik tegen de muur aan.
Wel werd ik nog geraakt door een vliegend achterbeen :P

Maar ik vergeet gewoon áltijd te rollen XD

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:00

Ik val altijd op m'n zij volgens mij.. (Niet dat ik vaak val maar de keren dát ik val... :D)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:37

Ik weet wel dat ik moet rollen, maar meestal pleur ik op de grond in de houding waarin ik door de lucht vlieg. Het gaat meestal zo snel dat je niet doorhebt wat dr gaat gebeuren en dan lig je al.

tamaradd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:01

Ik heb het ook nooit door als ik val maar ik denk dat als je valt dat je dan wel een automatische reactie heb .. ik zag op een filmpje dat ik me armen uitstrekten en op me handen en knieen op de grond terecht kwam.. zo gaat het eigenlijk altijd bij mij }>

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:40

Ik ben ontelbare keren van paarden gevallen waar ik niet eens een blauwe plek van heb gehad. (heb wel een keer een Mol vermoord met een val :o)
Ik probeer idd niet met een smak terecht te komen maar door te rollen.

Helaas ben ik nu in totaal 3 keer van mijn eigen merrie gevallen, waarna ik na alle keren toch echt een paar weken stil heb gezeten ^).

Ohja en koste wat het kost de teugels vast houden. Ook dat is me áltijd gelukt maar niet bij [***].. :+
Nou ik weet niet wat het is bij haar hoor haha...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:57

tja vallen in theorie en praktijk is vaak nog net iets anders.
Van de 10 keer val ik 9 keer zonder gevolgen, en kan je vaak idd de rolbeweging maken.
Maar niet elke val komt 'goed' uit. Vb uit mijn ervaringen zijn meestal met jonge paarden. Vb paard aan de kletter, je wordt eraf getrokken door longe. Achterovergevallen, op een muur afstormen en daar los tegenbotsen(paard beslist of op het einde toch een kant te kiezen of volledig de rem op te gaan en tuimelt liever zelf) of van die schrikbewegingen, waarbij ze uit balans gaan en ofwel zelf onderuit gaan of zo goed als. En dan de echte bokkers en rodeo verhalen, waarbij je enkel denkt aan zitten blijven en hoopt op een einde, enkel gebeurt dit vaak tegen toch wel wat snelheid dat het soms ook heel snel verkeerd gaat

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:23

ik weet het wel, maar of het ook lukt is een tweede :p meestal lig ik zo snel op de grond dat ik niks in de gaten had.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:14

ik weet het niet, maar denk ook niet dat ik in die luttele seconden eraan zou denken hoe ik moet vallen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:17

Moet je dan gaan rollen ja? Voordat ik uberhaupt zou gaan denken aan doorrollen zou ik eerst even controleren of alles nog op z'n plek zit. Voor hetzelfde geld rol ik er iets af. :+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:25

Ik val gewoon goed lomp en dan het liefst zodanig dat ik ook nog een paar maanden uit de running ben.
Het is zelfs zo erg dat ik mijn beide paarden nu te koop heb gezet en gezworen nooit meer te rijden.

Lig nu thuis met gebroken schaambeen en diverse kapotte spieren en zenuwen, voor de 2e keer in 2 jaar helemaal compleet uit de running...

Dus nee, van mij hoeft het niet meer.

Overigens krijg je een goede valreflex van sporten als bijv judo, maar dan moet je het vaak jaren doen wil het goed in je systeem gaan zitten en echt een automatisme worden/

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:36

ik heb vroeger met judo valbreken geleerd.. ik merk wel dat het er nogsteeds inzit en ik ondbewust die actie nog probeer uit te voeren...dit heeft me vaak al geholpen of dat nu met gewoon vallen, skaten vroeger of met het paard was.
Echter betekent het niet dat je nooit meer iets kan breken of kneuzen of dat het nooit echt goed fout kan gaan.. nu ben ik tot nu toe pas 3x gevallen van een paard waarvan 1 x toen ik dr de 4de keer opzat en hij opzij sprong voor een ophol geslagen paard en ik op de oude plek bleef hangen, viel op mn stuitje en was even pijnlijk en schrikken natuurlijk.
Dan 1 x bewust omdat ik merkte dat ik rechts uit neigde te vallen waar scheppen, een smal muurtje en hooivorken lagen dus dat had anders heel slecht kunnen aflopen, helaas draaide het paard om en rende bewust over me heen... Daar ben ik toen gekneust van geweest, de val zelf deed gewoon veel pijn.

de keer neiging gehad voor het paard te vallen in een onwijs hoog tempo (draver) en ben toen ook bewust eraf gevallen omdat er geen mogelijkheid meer was het dier stil te krijgen en de kans te groot was dat ik voor hem viel en hij in dat tempo me niet zou kunnen ontwijken.

iig dus denk dat valbreken wel hebt maar dat je het echt geleerd moet hebben, je hebt geen tijd meer om te denken als je valt, en soms moet je dus de keuze maken te vallen om iets ergers te voorkomen. ;) iig echt een manier zodat het altijd goed gaat is er niet vrees ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 02:03

Ik ben slechts 2 keer gevallen in de 14 jaar dat ik rijd, en beide keren had ik geen inloed op hoe ik terecht kwam..
Wat ik wel altijd erg knap vind is als mensen op hun voeten terecht komen.. Wordt je dan zover gelanceert?! En ben je niet bang voor je enkels?!!!

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:59

Voor ik het weet lig ik op de grond, ik heb nee gestemd

Pessoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:44

als ik val denk ik niet snel aan hoe ik moet vallen x'D