Clinic bij Sjuimpje...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:39

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel eens ben met hoe Von het omschrijft.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:41

Mayo schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel eens ben met hoe Von het omschrijft.

ja, van die kant had ik het nog niet bekeken en ik kan het wel invoelen. Maar ik ben ook niet degene die aanvalt. Ik val niemand aan. Niet de mensen die gegaan zijn en ook niet de mensen die niet gegaan zijn. Ik betwijfel ook of het verhaal van Manic wel echt gericht was naar die mensen toe, of dat haar kritiek eerder de regels gold. Ja, ik vind dat je stil mag staan bij bepaalde regels, het nut ervan en je mag er ook kritiek op hebben. Dat wil nog niet zeggen dat je dan ook kritiek hebt op mensen die die regels naleven.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:44

Von schreef:
Na dit topic een paar dagen van afstand gevolgd te hebben, en mezelf de tijd heb gegeven om de emoties (om het maar even zwaar uit te drukken) aan de kant te zetten, mijn reactie:
De meeste mensen gaan nu in op het feit of de vogelpest nu wel of niet via mens, auto, hond, paard of wat dan ook verspreid kunnen worden en of de opgelegde regels nu wel of geen nut hebben. Naar mijn idee heeft dit helemaal niets met de gehouden clinic, les of demonstratie te maken. Het gaat erom dat er regels gemaakt zijn, en of je je daaraan wilt houden ja of nee.
In mijn geval heb ik dus besloten om me te houden aan de regels PUNT. Of ik het nou eens ben met die regels heeft hier niets mee te maken. In principe hetzelfde als het maken van een snelheidsovertreding, de ene groep heeft lak aan deze regel en neemt het risico van een boete, terwijl een andere groep dit niet doet.
Ik denk dat de grootste reden van het emotioneel en heftig reageren van de groep die niet is gekomen ligt in het feit dat ze zich aangevallen voelen omdat ze stomweg de regels hebben gevolgd die zijn opgelegd. Bekijk het eens van deze kant: je geeft je op voor een clinic, leeft er naar toe, hebt er ontzettend veel zin in, en dan gooien die regels de hele boel in de war. Je besluit je af te melden, waarover je je toch al een beetje schuldig voelt omdat er inderdaad voor diegene die het organiseert heel veel werk aanzit, je baalt omdat je er zo’n zin in had, en dan krijg je op bokt ook nog een verhaal te lezen waarin iedereen die zich aan die regels houdt belachelijk wordt gemaakt (tenminste dat was mijn reactie toen ik dit topic opende).

Zo hier ben ik het mee eens en daar heb ik verder niets aan toe te voegen!
Laatst bijgewerkt door obsession op 22-04-03 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:44

Desiree schreef:
Ik betwijfel ook of het verhaal van Manic wel echt gericht was naar die mensen toe, of dat haar kritiek eerder de regels gold.

Ik zeg ook dat dit mijn eerste reactie was toen ik dit topic opende, het voelde als het belachelijk maken van de groep die niet was gegaan.
Later in dit topic is er ook uitleg gekomen dat het meer een aanval was op de regels zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:46

Ieder heeft zo zijn eigen verhaal hierover. Want als je nog probeert om grip te krijgen op de situatie, dan nog word je voor van alles uitgemaakt en dat is ook niet leuk.

Misschien is dit wel aardig:
[KH] Allemaal, Iemand, Iedereen en Niemand

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:48

mensen aanvallen is gemakkelijk, goed lezen wat ze bedoelen is een 2e. En dingen verkeerd opvatten is nog gemakkelijker. Moeilijker is terug te komen op je aanvallende woorden. Gelukkig ben jij een stuk gematigerder von. Zoals jij schrijft begrijp ik meteen wat je bedoelt zonder dat jij er iemand direct op aanspreekt. Je reageert tenminste objectief.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 13:55

Margreet schreef:
Manic had natuurlijk best een andere bewoording kunnen kiezen.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik moet zeggen dat ik de volgende discussie machtig interessant vind...

Ik denk dat de komers, ganers, afzeggers en iedereen zich nu zo langzamerhand aangevallen voelt en dat is absoluut niet de bedoeling... Als er iets is wat dit topic/deze discussie wel duidelijk naar voren brengt is dat er zeker iets schort aan de manier waarop de regelgeving ingevoerd, nageleefd en onder de mensen gebracht wordt, alsmede een gigantisch gebrek aan informatievoorziening van de overheid. Wellicht is dit iets wat we in ons achterhoofd moeten houden als we met zijn allen weer naar de stembus gaan (zoals het nu gaat met de non-coalitie is dat waarschijnlijk over een maand of wat).

Natuurlijk is het diep droevig dat deze industrie -wederom- geraakt wordt door zoiets als de kippenpest, na de varkenspest en mkz enzovoort enzovoort. Wat iemand inderdaad een paard bladzijden terug al zei over het houden van dieren op deze manier ben ik het absoluut mee eens. Zoveel dieren op zo een kleine oppervlakte kan bijna niet gezond zijn... Dat geldt overigens niet alleen voor kippen, maar bvb ook voor de paarden op grote stallen zoals waar mijn paard staat, maar wat dacht je van mensen? Kijk maar eens naar bijvoorbeeld SARS.

Soms vraag ik me wel eens af of het de overheid mischien wel goed uitkomt, dat ze op deze manier van de bioindustrie afkomen en de boeren met hun subsidies en dergelijke.... volgens mij is de landbouwsector nog nooit een grote favoriet van de overheid geweest... Ik zeg niet dat dat zo is, maar toch wel iets waar ik zo nu en dan vraagtekens bij zet.

In ieder geval, bij deze mijn verontschuldigingen voor diegenen die zich tegen de borst gestoten voelen door mijn stukje... en alle mensen die persoonlijk getroffen zijn door de kippenpest wens ik echt alle sterkte toe... hopelijk kan het nog enigszins binnen de perken gehouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:01

Wat betreft de onduidelijke regelgeven, ik vind dat we best een vingertje naar de Knhs kunnen wijzen. Destijds ( mkz) is er gezegd dat er een draaiboek zou komen, een soort van rampenplan. Van horen zeggen heb ik gehoord dat er vrij veel geld voor uitgetrokken is. En nu is het wederom zo ver, en weet niemand wat wel of niet mag. Op de site van de Knhs staat een link naar de site van ministerie van landbouw. Naar mijn weten is dat geen draaiboek, dus zijn we er niets mee opgeschoten!

Dus dat is iets waar we misschien eens met zijn alle over na kunnen denken, hoe krijgen we het voorelkaar dat er in het vervolg ( wat ik overigens niet hoop) niet weer zoveel onduidelijkheid is?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:09

Pipo schreef:
Dus dat is iets waar we misschien eens met zijn alle over na kunnen denken, hoe krijgen we het voorelkaar dat er in het vervolg ( wat ik overigens niet hoop) niet weer zoveel onduidelijkheid is?

\O, het zal weer gebeuren, let maar op! volgende keer weer een virus bij varkens, koeien of kippen, zolang we een hoop dieren op elkaars lip froppen zal dat zich blijven herhalen.

En khns kan niets, want die moet verhaal en regels halen bij het ministerie en DAAR ligt de oorzaak van alle ellende want die weten OOK van niets.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 14:15

Ik denk inderdaad ook niet dat het probleem bij de KNHS ligt, alhoewel het voor hen, als grote organisatie, wel makkelijker zou zijn om duidelijkheid te verkrijgen als voor individuele mensen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor rhino en dergelijke. In deze tijd van internet en communicatie moet zoiets toch niet al te moeilijk zijn, maar kennelijk is het voor overheidsinstellingen toch nog heel erg moeilijk om snel en adequaat op te treden, vooral tijdens een paasweekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:25

Daar lopen we toch weer tegen een stuk bureaucratie aan, maar destijds is er niet voor niets gezegd dat er een draaiboek gemaakt zou worden. En dat is dus niet gebeurd, maar wel veel geld aan uit gegeven!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:25

Pipo schreef:
Daar lopen we toch weer tegen een stuk bureaucratie aan, maar destijds is er niet voor niets gezegd dat er een draaiboek gemaakt zou worden. En dat is dus niet gebeurd, maar wel veel geld aan uit gegeven!

Dat lijkt de overheid wel! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:28

Desiree"]
[quote="Pipo schreef:

Dat lijkt de overheid wel! Haha!
[/quote]

Haha! Haha! Dacht al, waar lijkt het toch op. Maar even serieus er moet toch iets mogelijk zijn om dit soort dingen concreet en duidelijk te communiceren. Als ik hier hoor dat Sjuimpje dus eigenlijk niet zeker wist of ze nou wel of niet in het gebied zat. En dat Katja en Belker pas na het paasweekend erachter kwamen dat ze ook in gebied A zaten?

Waar gaat het dan mis?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:29

Pipo schreef:
Waar gaat het dan mis?

bij het ministerie van Landbouw en veeteelt. Ik ken iemand die met haar paard een weekje naar Belgie wilde voor training. Ze heeft 8 uur aan de lijn gehangen van landbouw en ministerie, kwam niets te weten en is toen maar op goed geluk gegaan. Afgelopen zondag kwam ze terug uit belgie. je kunt voor duidelijkheid bellen totdat je een ons weegt maar die krijg je niet!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:34

manic schreef:
PS. Overigens wel een beetje flauw dat al die mensen die het niet moreel verantwoord vonden om naar Sjuimpje te komen kennelijk helemaal geen problemen hadden om Sjuimpje met de broodjes/frisdrank/koffie en kosten te laten zitten.

Ik denk dat voor MIJ de bovenstaande zin me het meest dwars heeft gezeten, misschien voor anderen ook. Hieruit spreekt wel een beschuldiging richting de groep die niet gekomen is. Het suggereert een heleboel, wat ik een beetje "gevaarlijk" vind.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:36

Mause"]
[quote="manic schreef:
PS. Overigens wel een beetje flauw dat al die mensen die het niet moreel verantwoord vonden om naar Sjuimpje te komen kennelijk helemaal geen problemen hadden om Sjuimpje met de broodjes/frisdrank/koffie en kosten te laten zitten.

Ik denk dat voor MIJ de bovenstaande zin me het meest dwars heeft gezeten, misschien voor anderen ook. Hieruit spreekt wel een beschuldiging richting de groep die niet gekomen is. Het suggereert een heleboel, wat ik een beetje "gevaarlijk" vind.
[/quote]

Ze biedt achteraf haar verontschuldigingen aan. Kan ik niet van iedereen zeggen. (en sommigen werden ietwat grover vond ik) (bedoel ik jou niet mee hoor)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 14:39

Helemaal gelijk in en ontzettend fout onder woorden gebracht. De mensen die afgezegd hebben heb ik geen problemen mee, omdat er inderdaad reden genoeg was om af te zeggen. Waar ik problemen mee heb is de mensen die niet de moeite hebben genomen om af te zeggen, contact op te nemen, of uberhaupt niet zouden komen zo groots over moraal, normen en waarden kunnen praten op dit forum, maar dat daarbij het kosten plaatje kennelijk niet bij die normen of waarden hoorde.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:08

Desiree"]
Ze biedt achteraf haar verontschuldigingen aan. Kan ik niet van iedereen zeggen. (en sommigen werden ietwat grover vond ik) (bedoel ik jou niet mee hoor)
[/quote]

gelukkig maar, was me van geen kwaad bewust.... Knipoog

ik las alleen dit:
[quote="Desiree schreef:
Ik betwijfel ook of het verhaal van Manic wel echt gericht was naar die mensen toe, of dat haar kritiek eerder de regels gold.

En dat laatste zinnetje van Manic, was weldegelijk gericht op mensen die niet kwam opdagen, vandaar mijn reactie.

Maar goed, inmiddels zijn we weer een stuk verder in de discussie en heeft Manic ook aangegeven dat ze het niet zo bedoeld heeft. Wat mij betreft is het dan: zand erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:09

manic schreef:
Helemaal gelijk in en ontzettend fout onder woorden gebracht. De mensen die afgezegd hebben heb ik geen problemen mee, omdat er inderdaad reden genoeg was om af te zeggen. Waar ik problemen mee heb is de mensen die niet de moeite hebben genomen om af te zeggen, contact op te nemen, of uberhaupt niet zouden komen zo groots over moraal, normen en waarden kunnen praten op dit forum, maar dat daarbij het kosten plaatje kennelijk niet bij die normen of waarden hoorde.

De reden dat ik niet over het kostenplaatje gepraat heb, is omdat ik het vrij normaal vind dat dit onderling opgelost word. De rest heb ik inmiddels allemaal gezegd, en daar blijf ik bij!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 15:12

RAWR! Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:14

Laten we nu de zaak rusten. Het is nu eenmaal gebeurd en we hebben daar allemaal een eigen mening over.

1 ding is zeker, we hebben er allemaal van geleerd...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:15

Amen

Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:22

Inderdaad Tyrza......Amen! Ieder heeft zijn mening gegeven, het is een flinke discussie geweest.

Laten we nu maar hopen met zijn allen dat alles snel voorbij is, zodat we snel weer clinics kunnen organiseren, en weer op wedstrijd kunnen!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:37

manic schreef:
RAWR! Knipoog

oerkreet?? Haha! (of mis ik de betekenis van een afkorting... Tong uitsteken )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:38

Amen Haha!

(hoewel ik zo'n donkerbruin vermoeden heb dat Kevin het helemaal niet erg vond dat hij niet is meegesleept in de trailer)