Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mayo schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel eens ben met hoe Von het omschrijft.
Von schreef:Na dit topic een paar dagen van afstand gevolgd te hebben, en mezelf de tijd heb gegeven om de emoties (om het maar even zwaar uit te drukken) aan de kant te zetten, mijn reactie:
De meeste mensen gaan nu in op het feit of de vogelpest nu wel of niet via mens, auto, hond, paard of wat dan ook verspreid kunnen worden en of de opgelegde regels nu wel of geen nut hebben. Naar mijn idee heeft dit helemaal niets met de gehouden clinic, les of demonstratie te maken. Het gaat erom dat er regels gemaakt zijn, en of je je daaraan wilt houden ja of nee.
In mijn geval heb ik dus besloten om me te houden aan de regels PUNT. Of ik het nou eens ben met die regels heeft hier niets mee te maken. In principe hetzelfde als het maken van een snelheidsovertreding, de ene groep heeft lak aan deze regel en neemt het risico van een boete, terwijl een andere groep dit niet doet.
Ik denk dat de grootste reden van het emotioneel en heftig reageren van de groep die niet is gekomen ligt in het feit dat ze zich aangevallen voelen omdat ze stomweg de regels hebben gevolgd die zijn opgelegd. Bekijk het eens van deze kant: je geeft je op voor een clinic, leeft er naar toe, hebt er ontzettend veel zin in, en dan gooien die regels de hele boel in de war. Je besluit je af te melden, waarover je je toch al een beetje schuldig voelt omdat er inderdaad voor diegene die het organiseert heel veel werk aanzit, je baalt omdat je er zo’n zin in had, en dan krijg je op bokt ook nog een verhaal te lezen waarin iedereen die zich aan die regels houdt belachelijk wordt gemaakt (tenminste dat was mijn reactie toen ik dit topic opende).
Desiree schreef:Ik betwijfel ook of het verhaal van Manic wel echt gericht was naar die mensen toe, of dat haar kritiek eerder de regels gold.
Margreet schreef:Manic had natuurlijk best een andere bewoording kunnen kiezen.
Pipo schreef:Dus dat is iets waar we misschien eens met zijn alle over na kunnen denken, hoe krijgen we het voorelkaar dat er in het vervolg ( wat ik overigens niet hoop) niet weer zoveel onduidelijkheid is?
Desiree"]
[quote="Pipo schreef:Daar lopen we toch weer tegen een stuk bureaucratie aan, maar destijds is er niet voor niets gezegd dat er een draaiboek gemaakt zou worden. En dat is dus niet gebeurd, maar wel veel geld aan uit gegeven!
Pipo schreef:Waar gaat het dan mis?
manic schreef:PS. Overigens wel een beetje flauw dat al die mensen die het niet moreel verantwoord vonden om naar Sjuimpje te komen kennelijk helemaal geen problemen hadden om Sjuimpje met de broodjes/frisdrank/koffie en kosten te laten zitten.
Mause"]
[quote="manic schreef:PS. Overigens wel een beetje flauw dat al die mensen die het niet moreel verantwoord vonden om naar Sjuimpje te komen kennelijk helemaal geen problemen hadden om Sjuimpje met de broodjes/frisdrank/koffie en kosten te laten zitten.
Desiree"]
Ze biedt achteraf haar verontschuldigingen aan. Kan ik niet van iedereen zeggen. (en sommigen werden ietwat grover vond ik) (bedoel ik jou niet mee hoor)
[/quote]
gelukkig maar, was me van geen kwaad bewust....
ik las alleen dit:
[quote="Desiree schreef:Ik betwijfel ook of het verhaal van Manic wel echt gericht was naar die mensen toe, of dat haar kritiek eerder de regels gold.
manic schreef:Helemaal gelijk in en ontzettend fout onder woorden gebracht. De mensen die afgezegd hebben heb ik geen problemen mee, omdat er inderdaad reden genoeg was om af te zeggen. Waar ik problemen mee heb is de mensen die niet de moeite hebben genomen om af te zeggen, contact op te nemen, of uberhaupt niet zouden komen zo groots over moraal, normen en waarden kunnen praten op dit forum, maar dat daarbij het kosten plaatje kennelijk niet bij die normen of waarden hoorde.