wanneer ben je een pennymeisje en wanneer niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:30

boemel schreef:
Penny-meisjes zijn meisjes die niet realistisch over een paard denken.

"Niet realistisch denken" noem ik dromen Verward
Kan aan mij liggen...

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:33

Kyralovertje"]
[quote="boemel schreef:
Penny-meisjes zijn meisjes die niet realistisch over een paard denken.

"Niet realistisch denken" noem ik dromen Verward
Kan aan mij liggen...
[/quote]

ligt niet aan jou (of ik heb er ook last van Haha!)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 07:48

Ik vind dat je je kamer vol mag hangen met posters... (tegenb de tijd dat ik foto;s heb haal ik AL die posters eraf)
Ik vind een pennymeisje een meisje die alles machtig stoer en eng vind aan een paard. En dus nog zelf niet kan opzadelen, altijd op hetzelfde liefste paard van stal rijdt enzo. Echt zo'n paard waar bijn iedereen gek van is...
(ik ben gek van de pony waar niet iedereen gek van is, de helfd van de manege durft er niet op... Haha!

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:35

AmyII schreef:
altijd op hetzelfde liefste paard van stal rijdt enzo. Echt zo'n paard waar bijn iedereen gek van is...
(ik ben gek van de pony waar niet iedereen gek van is, de helfd van de manege durft er niet op... Haha!

Hmm, dan vraag ik me af, is Bresco dan een pennypaard ja of nee Haha! Alle kinderen (en bijna alle volwassenen) zijn altijd helemaal weg van Bresco omdat ie zo lief is en zo'n leuk koppie heeft. Maar als je er een volwassene op zet, dan kan hij laag vliegen Haha!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:38

Arno24"]
[quote="AmyII schreef:
altijd op hetzelfde liefste paard van stal rijdt enzo. Echt zo'n paard waar bijn iedereen gek van is...

Hmm, dan vraag ik me af, is Bresco dan een pennypaard ja of nee Haha! Alle kinderen (en bijna alle volwassenen) zijn altijd helemaal weg van Bresco omdat ie zo lief is en zo'n leuk koppie heeft. Maar als je er een volwassene op zet, dan kan hij laag vliegen Haha!
[/quote]

leuk toch, scheelt de kosten van een vliegreis

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:11

Mikju schreef:
_/-\o_ Mensenmensenmensen jullie zijn GEWELDIG... Ik heb hier compleet onder tafel gelegen van het lachen om jullie verhalen. Tong uitsteken
Werelds zo'n topic... mogen dr van mij VEEL meer van komen *LOL*
Whoei.. ff afkoelen

Me tooooo... *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Mijn humeur is gelijk weer oppietoppie.
Ik was vroeger ook pennymeisje, dan gingen we met die buurtkinders paardje spelen en dan deden we zon springtouw om, etc. Heeeel dreug.
Maar goed, het prototype Pennymeisje (of jongen hehe) is iemand die denkt wel stiekem een pony in de schuur te kunnen houden en hem te voeren met soep, want ze hebben in de penny gelezen dat dat kan.. *LOL* (weetjewel die wonderlijke stripjes van pennymeisjes die zomaar !! een pony in het wild vinden en toevallig ook een schuur, jaja...) *LOL* *LOL*

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:18

Hmm leuke verhaaltjes hier. Ik ben 26 en kan het nog steeds niet laten om de Penny te lezen. Schijnheilig
Ik was vroeger ook een Pennymeisje, speelde ook paardje op het schoolplein. Ik kreeg zelfs met sinterklaas van de leraar een zelfgemaakt stokpaardje, die ik natuurlijk even moest showen aan de hele klas. Frusty Zat de hele dag op de manege en vermaakte me prima met de manegepony's daar. Viel dus niemand lastig met mijn hulp. Ik heb alleen nooit mijn fiets omgetoverd tot paard, en ben ook niet met rijkleren naar school gegaan. Mijn kamer hing idd helemaal vol met posters, kwam ook omdat ik een behang had met poesjes erop hoor... Schijnheilig
Maar goed, ik denk dat iedereen die vroeger gek was van paarden zulk soort dingen heeft gedaan, en vind dus ook dat we ze nu niet moeten gaan afkraken omdat je nu zelf ondervindt dat het heel irri is.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:10

Och griebels(leuke naam trouwens Haha!), we kraken ze niet af, we halen eerder herinneringen op Knipoog. Maar soms zijn ze gewoon verschrikkelijk irritant, maar langs de andere kant weer verschrikkelijk schattig(sommigen dan!).
Maar heel je kamer volhangen met paardenposters vind ik echt wél penny, op die leeftijd bestaat je leven toch niet puur uit paarden? Je kan ook best nog aan íets anders denken(misschien heb je 1% kans dat je later echt iets met paarden doet), want later bestaat niet alles uit paarden, en dan sta je daar wereldvreemd....

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:29

Nu snap ik niet meer wat nou een pennymeisje is...
Ik d8 altijd zo'n iemand die de hele klas meeneemt naar haar les en zegt dat ze superrijdt. Terwijl er nog iemand naast loopt... Of zegt dat ze een verzorgpony heeft terwijl ze 1 keer in de 2 weken bij een manegepony komt.... Maar dat je paardje speelt en de paardenfan koopt....(doe ik ook..ben al 11 skaaam) Dat doen toch alle jonge paardrijmeisjes??? En je kamer volplakken met posters is toch ook niet verkeerd???

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:48

Cassidy schreef:
Maar heel duidelijk Pennymeisjesgedrag is het als ze met de zweep de fiets gaan bewerken....*LOL*

Hahahaha, heb ik ook gedaan Todat een vriendin met der zweep aan een tuinhekje bleef haken en frontaal op der bek ging Ach gut Gelukkig hadden we allebei onze cap op Haha! Maar toen zijn we er maar mee gestopt Pling

Ojah en op de manege een grote longeerzweep maken, eentje hield die dan vast...De anderen liepen op de hoefslag en de 'instructrice' gaf aanwijzingen en als je niet luisterde ..... Had je iemand met een longeerzweep achter je aan rennen
Laatst bijgewerkt door SuzieQ op 07-05-03 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:52

AmyII schreef:
Ik vind een pennymeisje een meisje die alles machtig stoer en eng vind aan een paard. En dus nog zelf niet kan opzadelen, altijd op hetzelfde liefste paard van stal rijdt enzo. Echt zo'n paard waar bijn iedereen gek van is...

*grijns* en dan vervolgens heel hard roept dat ze op de allerwildste van de manege heeft gereden en m goed getemd heeft Haha!

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:32

Ik heb vroeger eigenlijk niet zoveel gekke dingen gedaan als het om paarden ging. Ik reed alleen paard op de vuilnisbak, waaraan we touwen hadden vastgemaakt die de teugels waren. Het mocht trouwens alleen als de vuilnisbak helemaal vol was, anders viel ie om Haha! Het was btw niet zelfbedacht Schijnheilig

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:18

Kais schreef:
Ik heb vroeger eigenlijk niet zoveel gekke dingen gedaan als het om paarden ging. Ik reed alleen paard op de vuilnisbak, waaraan we touwen hadden vastgemaakt die de teugels waren. Het mocht trouwens alleen als de vuilnisbak helemaal vol was, anders viel ie om Haha! Het was btw niet zelfbedacht Schijnheilig

Ow ik moet toegeven nu je het zeg dat deed ik ook met mijn vriendin Haha!
ik deed het met krukjes en zij kwma met het idee om een container om te toveren tot paard Knipoog

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:25

collendoorn"]
[quote="Kais schreef:

Ow ik moet toegeven nu je het zeg dat deed ik ook met mijn vriendin Haha!
ik deed het met krukjes en zij kwma met het idee om een container om te toveren tot paard Knipoog
[/quote]

Ben blij dat we niet de enige waren Haha!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:29

Ik nam vroeger mijn speelgoedpaardjes mee naar school als ik een nieuwe had Bloos , dat is wel heel erg
Ik kwam een keer in Collendoorn een rasecht pennymeisje tegen !
Was zo'n klein kind die dacht dat ze alles wist over paarden en die zei over de fjord waar mn zusje op reed dat het geen echte fjord was, omdat zn manen niet rechtop stonden

Lolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:17

haha ja volgens mij zijn veel mensen hier pennymeisjes geweest, tenminste als het gaat om de lieve meisjes, die veel paardje spelen, hele kamer vol hebben hangen met paardenposters enz.? Had ik vroeger ook! en ik speelde ook altijd paardje!! hihi heb ik soms nog wel zin in Bloos Maar ja, ziet er ook een beetje raar uit, bovendien heb ik nu mijn eigen paarden om mee door het bos te hobbelen. en mijn posters hangen in de stallen nu Clown .

Hebben we ook een naam voor hele irritante meiden die denken dat ze alles weten maar dat dus ff niet doen? (zoals hierboven met de fjord die ineens geen fjord meer is omdat z'n manen niet recht overeind staan Haha!) Daar kan ik me zo dood aan ergeren!!!!! Extreme duivel

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:59

Nog typisch penny-gedrag is van die meisjes die lid zijn van een stuk of 20 "paardenspellen" zoiets op internet waarbij je dus net doet of je een manege of zoiets hebt,en dan paarden kan "kopen" door op ze te bieden.Ze mogen dan ook altijd een beginpaard kiezen.Die noemt dan black beauty of bliksem en is een pekzwarte arabische hengst die ZZ springen én dressuur loopt (jaja,droom maar verder...)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:02

als je elke dag pennys leest

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:23

guanacotje schreef:
.....Ze mogen dan ook altijd een beginpaard kiezen. Die noemt dan black beauty of bliksem en is een pekzwarte arabische hengst die ZZ springen én dressuur loopt (jaja,droom maar verder...)

Kan best hoor Schijnheilig Schijnheilig Ik ken er zóveel Schijnheilig *LOL*
Haha! Lips are sealed

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 01:19

denk dat ik zelf ook wel een beetje een penny meisje ben Haha!
want lees 1 keer in de 6 maanden eens de penny Tong uitsteken
verder heb ik ook overal advertenties geplaats voor verzorgpaarden en ik heb er nu 4

IK heb een hengst getemt }>
hehe nee hoor. maar had alleen een hengsten vriendje, Magic.
Een jaarling van in een natuur reservaat. Hij was uitgestoten door de groep en voligde mij overal waar ik heen ging echt cute Lovers
ging er bijna elke dag heen. was mijn knuffelmaatje.
toen in de winter ben ik niet kunnen gaan omdat de maas overstroomd was en dan staan ze op stal want het rservaat overstroomd dan.
Toen ik een jaar later terug kwam was hij al een echt stoere hengst Lachen
hij had al zijn eigen merrie en ze was ook nog zwanger van hem :d
en hel liefste van al was hij herkende me nog Lovers kwam hinikend op me af gegalopeerd :d alleen de merrie moest niks van mij hebben Haha!
en daarna kreegen ze nog een pracht van een veulen ook Haha!
maar toen werd het druk met school en werd weer winter.
Maar dit is toch al 3 jaar geleden nu was toen 11 jaar Haha!

nu ik dit lees heb ik zin om nog eens er naar toe tegaan kijken of Magic er nog altijd staat, en hoe het met hem gaat enz (zal me nu wel niet meer kenen denk ik )

hehe ben echt een penny meisje als ik jullie verhalen zo hoor Clown
alleen ik ben nooit met rijkleren naar school geweest of ben nooit overdreven zacht voor paarden geweest. Als ze mogen niet met mijn voeten spelen hoor. Maar soms verwen ik zet toch te veel maarja ze zijn ook ze schattig he *LOL* Lovers

maar ik speeld ook graag paardje vooral springen Haha!
en ja ik droomde over hengsten en op het strand rijden, maar ik was en ben nog steeds een echte dromer.

trouwens wat is er mis met een pony meisje zijn :d ik was en ben gewoon onstend paarden gek *LOL*

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:39

Okeey dan kom ik er nu ook niet meer onderuit om mijn penny-leven van vroeger te vertellen Lips are sealed

Ik had allemaal stokpaarden, ik denk een stuk of 15 als ik het goed heb Bloos Allemaal gemaakt door mijn vader, met manen en staart. Ze hadden allemaal van die penny-namen, zoals Ivanhoe, Lucky Star, Spotty en ga zo maar door. Ik had ze in alle kleuren en maten. De schuur was een stal, ze hadden allemaal een eigen 'box', opgehangen aan de muur dus Haha! Hoofdstellen maakte ik altijd zelf van wol en een ijzerdraadje als bit Schijnheilig Mijn vriendin en ik hadden een pony-club opgericht: PC de Bokkesprong, hahaha. Dan gingen wel lessen houden, ik denk dat heel de buurt wel mee deed. Ik had allemaal 'springmateriaal', van die mayo-emmers van de snackbar en stokken, daar bouwden we altijd hele parcoursen mee op. Cool Natuurlijk reed ik altijd op een 3-jarige hengst, die elke week opnieuw beleerd moest worden. En dan sprongen we parcoursjes of reden proefjes, en natuurlijk kon mijn 3-jarige alles want ik was Z: Hij kon dan piaffe, passaga en de levade Frusty En ik sprong dan echt met dat stokpeerd tussen m'n r**t over hindernissen van een meter, compleet gestoord! Natuurlijk niet vergeten al die rozetten die we keer op keer maakten, bekers en staanders van aluminium folie. En die stonden dan in de schuur te prijken in de gereedschapskast. In elke houten kast zaten spijkers en schroeven, met naambordjes erbij. En mijn vader weer vloeken als hij de 'stal' weer in kwam, dan donderden al die stokpaarden weer om, tja ze waren losgebroken Haha! Nog een detail, iedereen die ging rijden moest eerst de hoeven uitkrabben, en dan stond iedereen daar aan de muur, met zijn voet omhoog en een hoevekrabber of een takje alles er onder weg te schrapen haha. Koe
Het was dus vroeger heel erg bij mij.
Toen werd er in de buurt door een andere vriendin van mij ook een ponyclub opgericht. En natuurlijk hadden wij daar ook lessen en wedstrijden. Mijn fiets diende als paardenvervoer, er konder 4! stokpaarden mee. *LOL* 2 aan de hand en 2 met plakband op de bagagedrager. Nouja ik ben denk ik de ergste tot nu toe Bloos

Volgens mij had ik nog veel meer penny-actie maar kan er zo niet opkomen.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:29

Tessake schreef:
en hel liefste van al was hij herkende me nog Lovers kwam hinikend op me af gegalopeerd :d alleen de merrie moest niks van mij hebben Haha!

nu ik dit lees heb ik zin om nog eens er naar toe tegaan kijken of Magic er nog altijd staat, en hoe het met hem gaat enz (zal me nu wel niet meer kenen denk ik )

Pas maar op met dat niet herkennen, 2 jaar terug verzorgde ik Greg van loolapelooza en ze had ook juist een veulen gekocht. Toen heb ik daar denk ik 1 tot 2 weken naar gekeken en wat geaaid en gespeeld etc. Nu, 2 jaar later ben ik terug bij Loolapelooza langsgeweest, en Vanta die normaal heel eenkennig was, herkende mij precies toch wel een beetje, ze beet ook niet direct ofzo, maar ze was wel lief(zolang ik buiten haar stal stond Knipoog).

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:16

guanacotje schreef:
Nog typisch penny-gedrag is van die meisjes die lid zijn van een stuk of 20 "paardenspellen" zoiets op internet waarbij je dus net doet of je een manege of zoiets hebt,en dan paarden kan "kopen" door op ze te bieden.Ze mogen dan ook altijd een beginpaard kiezen.Die noemt dan black beauty of bliksem en is een pekzwarte arabische hengst die ZZ springen én dressuur loopt (jaja,droom maar verder...)

Jah haha...ook zo'n spel gezien (weet de link niet meer) en daar kon je een Fjord kopen...stond erbij: Hij heeft thiedeman en martingaal en hoefijzers en kan 1,50 springen.....(die Fjord was 1,48 maar okeej)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:31

angelke schreef:
Maar heel je kamer volhangen met paardenposters vind ik echt wél penny, op die leeftijd bestaat je leven toch niet puur uit paarden? Je kan ook best nog aan íets anders denken(misschien heb je 1% kans dat je later echt iets met paarden doet), want later bestaat niet alles uit paarden, en dan sta je daar wereldvreemd....

Tsja, mijn leven bestond toen dus wel alleen uit paarden. Haha! Dat hield pas op toen ik op de middelbare school kwam. Toen kreeg ik nog wat hobby's naast mijn paardjes.
Maar ik heb dus wel tot een paar jaar geleden met paarden gewerkt. Dus ik hoorde bij 1% die later iets met paarden ging doen. Pling Helaas gaat dat nu niet meer ivm mijn rug. Huilen Maar wereldvreemd was ik niet...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 11:09

haha geweldig om te lezen, ik lag echt dubbel van het lachen *LOL*

volgens mij was ik ook wel een beetje een penny meisje.
ik deed altijd met mijn beste vriendin lesje spelen. dan moest 1 persoon op een skippybal (lees: paard) en daar bonden we een lang touw aan vast (lees:longeerlijn) en dan hadden we ook nog een echte!!! longeerzweep en dan rondspringen met die skippybal. en lesgeven in allemaal moeilijke woorden waar we de betekenis helemaal nie van wisten, maar we moesten toch interessant doen en laten merken dat je meer van paardrijden wist als die ander Bloos *LOL*