Op Little vic heb er 2 of 3jaar op gerede. kei lief paard 7 of 8 keer van afgevallen! het was een pony maar verder weet niet meer ta lnge gelede!
Laui!
Geplaatst: 15-04-03 19:56
Op shetten, elke week een andere. Kan me alleen Evelien en Rosa herinneren. Evelien omdat ze zo oud was en toch nog veulens kreeg (beestje was al 20) en Rosa omdat die jong was en ik daar een keer afkletterde (eerste keer) toen ik de slappe lach kreeg. Lag ik daar op de grond te krioelen en keek ik zo tegen die shettenkop aan. Dat was nou echt lollig! Ik was 5 toen ik begon met rijden, dat heb ik tot mijn 9e op shetten gedaan, daarna ben ik naar een manege gegaan en toen ik 12 was kreeg ik mijn allerliefste Jopeledook en die heb ik nog steeds. Daar heb ik overigens écht op leren rijden, man wat een knol was dat (3,5 destijds)...
Sjaan
Geplaatst: 15-04-03 22:10
Skoekie... sja daar heb ik op leren rijden... geweldig beest was het.. het was een oude ijslander waar zo ongeveer de hele buurt op had leren rijden.. ik weet het nog heel goed als ik een buitenrit wilde maken, dan wilde het oude beestje niet van huis af.. en dan zit je er als klein kindje op, zonder enige kracht om het beest van huis af te krijgen.. sja echt komisch als ik eraan terug denk.. helaas lag Skoekie op een dag dood in de wei, hij had een hartaanval gehad..
wenny
Geplaatst: 15-04-03 23:39
tara een manege pony leek toen aardig groot dus dat was ff huilen geblazen
Chantalll
Geplaatst: 16-04-03 09:48
Ik heb echt leren rijden op Apple Annie Wit nrpsje van de manege Was ik echt helemaal verliefd op
cicero
Geplaatst: 16-04-03 09:56
Het eerste paard waar ik op gezeten heb is Toeska...... En ik heb pas leren rijden toen ik plato kreeg
LadyMadonna
Geplaatst: 16-04-03 10:33
HUMMEL! Een toen 16 jarige shetland merrie, was gelijk mijn 1e verzorgpony. Hij was van de dochter van de fysio van mijn vader. Toen mijn vader daar eens liet vallen dat ik zo gek op paarden was, zei hij gelijk, owh, dan komt ze maar even langs! Heb "alles" daar geleerd (van de dochter) aangezien ik 9 was ofzo, en nog niet eens wist hoe je een paard moest poetsen
sjaslique
Geplaatst: 16-04-03 17:03
Ik heb ook leren rijden op polly en rusty die waren kei lief haha.
Dorien
Geplaatst: 16-04-03 17:10
Op een manègepaard; een heel grote (ik schat ongeveer 1m70 à 1m75) vosse merrie die Boy heette. Ze was zo genoemd toen ze op de manège aankwam; ze was er heel verwaarloosd aangekocht! Een schat van een paard, maar eerlijk gezegd, heb ik er nooit graag op gereden!
Spikkel
Geplaatst: 16-04-03 17:27
Op een manegepony Misty , echt een schatje .Heb daar dan ook 1,5 jaar op gereden.1x moest ik op de lieveling van mijn zus ; Pjotter en ik toen huilen want ik wou op Misty .
Nathalie
Geplaatst: 16-04-03 17:38
Voordat ik naar de manege ging op Vestar, een fjord, en Strupy, een kruising van van alles. Was echt leuk toen. Ik had een vriendin met een shetlander en ik ging iedere dag mee daar naartoe. Nou toen wilde ik ook wel rijden natuurlijk, mocht soms stappen op Vestar en toen zijn ze me les gaan geven, en mn allereerste galopje was op Strupy. Dat meisje van Strupy had ook nog een haflinger; Jules. Ik ging aan de longeerlijn en daar kwam mn allereerste galop. Op een kleine volte dus ik hing errug scheef maargoed. Kort daarna kwam mijn eerste buitenrit op Strupy, ik mocht niet in galop en durfde dat ook neit. Maar de vader van dat meisje zat op Jules, zij op Vestar en ik dus op Strupy. Zij bleef met vestar bij mij, en haar vader ging galoperen met Jules. Maar Strupy dacht er wat anders over en begon al te dribbelen, ik hield hem in maar zoeffff daar ging ie. En leuk dat ik het vond! Haha. Ik wilde toen een eigen rijpony maar moest eerst nog op de manege gaan rijden van mn ouders, omdat ze niet zeker wisten of ik wel de goede manier aangeleerd had en dan waren ze bang dat ik een pony flink zou verpesten ofzo. Daar heb ik mn eerste les gehad op Sunflower, een oude schimmel.
Ziolette
Geplaatst: 16-04-03 18:36
Ik heb leren rijden op Tinka (allereerste les), Sonja (mijn eerste galop) en Fanny (mijn eerste bok, eerste buitenrit, eerste sprongetje en eerste rodeo ). Fanny was mijn lievelingspony, ik mocht haar van en naar de manege brengen/rijden voor de lessen (ze was van een particulier, maar werd gebruikt voor de lessen).
_Lola_
Geplaatst: 16-04-03 18:50
Dat was een hele bokkige fjord die alles deed behalve wat jij wou haha de eerste keer zat ik op hem en daarna heb ik er nooit meer opgezeten!!!! Dat was trouwens een manege paard! groetjes Laurie...
Finesse
Geplaatst: 17-04-03 11:42
Op een manegepony, Mouse, dat was een vreselijk lief beestje. Steeds als er weer een nieuwe beginner op de manege kwam ging die op Mouse. Hihi, wel grappig, er was ook een pony'tje die heette Micky, dus als die achter elkaar aan liepen werd het Micky Mouse
samantha5
Geplaatst: 17-04-03 15:42
mijn eerste les had ik op sonja een witte pony op de vosseburch. ze was ook de eerste pony waar ik van afviel met een koprol over haar nek (dit is niet de zelfde les gebeurd maar een jaar daarna)
Volgens mij is ze al een tijdje geleden overleden... heb er nog wel foto's van.
Miss_Petit
Geplaatst: 18-04-03 15:22
Na 10 jaar te hebben geturned, mocht ik eens een lesje ponyrijden nemen van mn mams.
De eerste 10 lessen heb ik toen gehad op Ringo (new forest of welsh). bruin met witte voetje, kol en snebje). Super braaf! Luisterde super, galopeerde als enige altijd gelijk aan, als ie dan maar wel hier en daar n hoekje mocht afsnijden
Deze lieve pony heeft gezorgd voor mijn besmetting met het paardenvirus
Het "echte" rijden heb ik geleerd en ben ik nog aan het leren op Cerutti En ik leer iedere dag dankzij deze grote vriendelijke vriend
blaffie
Geplaatst: 18-04-03 15:45
de pony waar ik voor het eerst op gezeten heb, heet dribble en stond op een camping. ze was een zwarte shetlander en stond met nog meer shetlanders. daarna ben ik meteen op een manege begonnen, waar ik elke week op een ander paard reed. op wie ik daar het eerst heb gereden was viktor, een grote shetlander.
x_eva_x
Geplaatst: 18-04-03 15:55
op een manegepony: brenda(= een klein wit pony'tje). echt een superlief paardje!
rebati
Geplaatst: 18-04-03 16:14
Op Rebel, de haflinger van mijn instructriese. Ik rijd er nu nog op.
Fabienne1
Geplaatst: 18-04-03 16:29
De eerste manegeles had ik op Mieke. Echt zo'n brave. Daarna reed ik meestal op Flash, een leuke gevlekte pony. Toen leek ie heel groot, maar volgens mij was het een maar c of d pony.
_Charlotte
Geplaatst: 18-04-03 17:09
Op Carolien toen kregen ik en me broer(rijd nu niet meer) les van Marieke(van Kelly) en nog iemand(Suzanne)
STELLAlover
Geplaatst: 18-04-03 17:36
Dosje!! Een bruine merrie van 20 jaar, waarop ik alleen maar durfde te stappen want ik was doodsbang! Ik viel er gemiddeld 2x per les af. Maar ja, van vallen leer je he?
Suzan
Geplaatst: 18-04-03 21:06
Kirna, de pony waar hele generaties op hebben leren rijden bij de manege waar ik 17 jaar geleden ben begonnen. De pony was toen al 19 en vorig jaar leefde ze nog! (ze was toen dus al 35 jaar oud!) ben al een tijdje niet meer bij die manege langs geweest, dus ik weet niet zeker of ze nog leeft. Die pony verdiend echt een lintje, ze is haar gewicht in goud waard. Nooit ziek, kreupel, harde werker, je kon er iedereen opzetten en was (bijna) altijd super braaf.
iloveyou
Geplaatst: 18-04-03 22:13
Ik rijdt op:Ashley,Fallon,Mistral,James,Speedy,Robin dat was het zo wel natuurlijk niet allemaal op één dag en ze zijn ook niet allemaal van mij!!allemaal ponys van anderem James is nieuw Hele leuke pony een palimanimo kleurtje kruising tussen een arabier x haflinger egt een onwijs leuk beestje
Elles
Geplaatst: 18-04-03 22:38
Eerste les op Tijger, volgens mijn startkaart die ik later voor hem aanvroeg om in de B te kunnen starten, was hij een kruising van een fjord en een arabier. Nou, meer fjord als arabier hoor! Wildstrepen op de benen en een beeeetje lomp. Maar toch altijd leuk dressuur met hem gereden bij de ponyclub. Mijn eerste sprongetje maakte ik bij een vriendinnetje thuis. Die had een schimmeltje, dat in mijn ogen enorm groot was. Ik sprak haar laatst weer, en toen zei ze dat het beest nauwelijks 1.20 hoog was... hahahahaa!