Met of zonder cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:48

ik rij eigenlijk altijd met cap,
officieel mag je boven de 18 zonder cap rijden.
op mijn vorige pony ging ik wel eens naar buiten zonder cap
enz maar die kon ik blind vertrouwen en ik kende hem
door en door, toch is het beter om met cap te rijden :P

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:51

Ik rijd altijd met cap :). Het is al lang een gewoonte!

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:52

Ik rij Altijd zonder cap.Ik rij dan wel op een shetlander maar oke.
Een cap zit niet fijn, kan verschrikkelijk warm zijn en is ook nog eens niet mooi , ook al maakt dat laatste mij niet zo heel veel uit.
Meeste mensen zeggen dan van : ooh jij bent gevaarlijk bezig, jij bent dom en al dat soort dingen. maar als je geen risico's wil nemen. blijf dan lekker heel je leven in je huis ofzo?

Haha, okee dit was mij mening

Phoebe_

Re: Met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:53

Ik rij altijd zonder cap. Enkel tijdens springles en wedstrijden niet.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:54

Zonder! Er gaat niks boven de wind door je haren! Maar...op wedstrijden of tijdens de les wordt het wel verplicht gesteld; en daar hou ik me dan ook aan. En de risico's; die zijn voor mij...

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:56

yildiz schreef:
Zonder! Er gaat niks boven de wind door je haren! Maar...op wedstrijden of tijdens de les wordt het wel verplicht gesteld; en daar hou ik me dan ook aan. En de risico's; die zijn voor mij...

helemaaal met jou eens.
al die mensen die altijd trouw zijn aan hun cap die voelen nooit die echte vrijheid van de wind die door je haren gaat als jij heerlijk galopeerd op je lieveling

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:06

Leinearthur schreef:
yildiz schreef:

helemaaal met jou eens.
al die mensen die altijd trouw zijn aan hun cap die voelen nooit die echte vrijheid van de wind die door je haren gaat als jij heerlijk galopeerd op je lieveling

helemaal mee eens :Y)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:13

94ninitjuh94 schreef:
officieel mag je boven de 18 zonder cap rijden.

Officieel mag je altijd zonder cap rijden, want daar zijn helemaal geen wettelijke regels over.
Alleen als jij op een paard van een ander rijdt en/of op zijn terrein en/of onder zijn verantwoordelijkheid, kan diegene je verplichten om een cap te dragen. In dat geval doet het er echter niet toe hoe oud je bent.

kimXlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:57

met cap

Iris_Lab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:59

Als ik rijd, dan rijd ik zonder cap op het paardje van me stalgenoot of het paard van me beste vriendin. Voor de rest onbekende paarden rijd ik altijd met cap. Al is het natuurlijk geen smoes want zelfs het liefste paard kan ergens van schrikken .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:00

Leinearthur schreef:
yildiz schreef:

helemaaal met jou eens.

Jullie hebben mijn stukje een pagina terug niet gelezen zeker?

Wat een vrijheid voelde ik toen ik 4 dagen aangekabeld lag aan de EEG-monitor met 3 camera's op mn gezicht, kwijlend in een bakje :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:04

[/quote]

Wat een vrijheid voelde ik toen ik 4 dagen aangekabeld lag aan de EEG-monitor met 3 camera's op mn gezicht, kwijlend in een bakje :+[/quote]

Er staat toch; risico's zijn voor mij. Begrijp me goed, ik vind het heel vervelend voor je (en dat is voor jou waarschijnlijk een understatement) dat je een ongeluk hebt gehad. Vergelijk het maar met een roker wijzen op de risico's; is ie ook blind voor...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:05

Capperdecap :+ Ik draag um altijd.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:07

Altijd met cap.
Denk er nu toch anders over dan 15 jaar geleden. De risico's zijn me te groot. Vroeger reed ik eigenlijk altijd zonder cap (behalve op concours), maar dat doe ik niet meer.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:40

yildiz schreef:

Wat een vrijheid voelde ik toen ik 4 dagen aangekabeld lag aan de EEG-monitor met 3 camera's op mn gezicht, kwijlend in een bakje :+[/quote]

Er staat toch; risico's zijn voor mij. Begrijp me goed, ik vind het heel vervelend voor je (en dat is voor jou waarschijnlijk een understatement) dat je een ongeluk hebt gehad. Vergelijk het maar met een roker wijzen op de risico's; is ie ook blind voor...[/quote]

Ik bedoel het niet boos ofzo... maar besef je feitelijk wel dat de risico's weliswaar voor "jou" zijn, maar dat de gevolgen voor iedereen behalve voor jezelf zijn? Dacht er net zo over als jij hoor, begrijp me niet verkeerd.... Maar feitelijk - even keihard en kort door de bocht - ben jij nu aan het betalen voor het feit dat ik destijds zo stom was.... Snap je? Te denken valt aan de steeds stijgende ziektekostenverzekeringen, wachttijden in ziekenhuizen (want ja, ik ga voor), sociale verzekeringen, noem maar op.... Dingen waar ik mij nu voor schaam af en toe dat ik er gebruik van moet maken (maar wel dankbaar voor ben).

Dat maakt ook dat het mij af en toe erger aan het feit dat mensen zo ruckzichtlos zeggen: risico's zijn voor mij ;)

Maar goed, ben er niet om te prediken, enkel en alleen om wat duidelijk te willen maken. Feit is en blijft dat je dit pas door hebt als je zelf zo ver bent... net als die roker inderdaad :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:42

Ben ook gestopt met roken, dus wie weet!! :D

jerommeke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:28

Altijd met cap.

maurice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:35

Standaard met cap, waar ik ook rijd of naartoe ga.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:02

Ikzelf, vind altijd met cap,
ookal is het mooi/warm weer, het is voor je eigen veiligheid.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:05

Ik rij altijd met cap, buiten en in de bak.
Maar tijdens het uitstappen in de bak doe ik hem als het heel warm is af.
Of als ik er gauw even opspring zonder zadel, alleen stappen doe ik hem ook niet op :P

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:06

Altijd met cap, sinds de Z2 tijdens wedstrijden met hoedje, maar dan losrijden met cap...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:10

Leinearthur schreef:
yildiz schreef:

helemaaal met jou eens.

Hmm, dan gaat er toch iets niet goed met je. als je je pas vrij voelt zonder cap. Zoek eens een passende cap, die voel je niet eens. Ik ben overigens niet trouw aan mijn cap, maar aan wat eronder zit. Ik gebruik die inhoud wel regelmatig, diezelfde inhoud verteld mij ook dat ik een cap opmoet.... Vroeger ook zonder gereden, maar in real life gezien wat er kan gebeuren, en vooral wat er niet had hoeven gebeuren als er een cap in het spel was geweest.....

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:27

een vriendin van mij reed laatst zonder cap langs de weg, toen kwam ze de politie tegen en die gaf een waarschuwing, dus volgens mij is langs de weg een cap op wel verplicht. :P ikzelf heb op de weg altijd een cap op, maar als ik in het weiland ga rijden meestal niet. :o

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:05

GinaloveRoos schreef:
een vriendin van mij reed laatst zonder cap langs de weg, toen kwam ze de politie tegen en die gaf een waarschuwing, dus volgens mij is langs de weg een cap op wel verplicht. :P ikzelf heb op de weg altijd een cap op, maar als ik in het weiland ga rijden meestal niet. :o

Die cap daar mag de politie helemaal geen waarschuwing voor geven, want daarover is niets voorgeschreven.

Die waarschuwing zal wel geweest zijn omdat ze op een plek reden waar dat óf niet mocht, óf gevaar of onnodige hinder opleverde voor het overige verkeer.

Karinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:36

Met......Zonder ben je niet verzekerd als je iets overkomt!!!! ;)