Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Petra83 schreef:Ik zat er net ook naar te kijken. Ik had die presentator (even zijn naam kwijt) echt neer gehoekt!
Tuurlijk als je schulden hebt is het heel moeilijk, maar zou het denk ik eerst anders proberen op te lossen bv bijrijder of goedkopere stalling.
Als het echt niet meer anders kan moeten ze natuurlijk weg
BraveSpots schreef:Ik vraag me dan soms oprecht af of sommige mensen geen hersenen hebben.
Ik bedoel, sommigen creëren een bijna levenslange schuld voor zichzelf onder die 'maatschappelijke druk'.
Waarom de rest van je leven de soep in laten draaien om 5 jaar lang gelukkig gezinnetje te spelen voor de buren???
Caira schreef:het wordt mensen ook zo verdomd gemakkelijk gemaakt om te lenen. Al die domme postkrediet reclames, en al die domme mensen die daar in tuimen.
Meetje22 schreef:BraveSpots schreef:Ik vraag me dan soms oprecht af of sommige mensen geen hersenen hebben.
Ik bedoel, sommigen creëren een bijna levenslange schuld voor zichzelf onder die 'maatschappelijke druk'.
Waarom de rest van je leven de soep in laten draaien om 5 jaar lang gelukkig gezinnetje te spelen voor de buren???
Joh, ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen die tegen de buren hadden gezegd dat ze twee weken naar amerika gingen met het hele gezin.
In werkelijkheid hebben ze met het hele gezin twee weken op zolder vertoefd om de schijn op te houden dat ze echt in amerika waren![]()
Ken genoeg mensen die met albert heijn tassen naar de Liddl gaan zodat de buren denken dat ze alleen maar boodschappen bij de albert heijn doen,schijn ophouden
Lovely schreef:Caira schreef:het wordt mensen ook zo verdomd gemakkelijk gemaakt om te lenen. Al die domme postkrediet reclames, en al die domme mensen die daar in tuimen.
Als je wilt kun je binnen een uur 100.000 euro uitgeven die je niet hebt, geen hond die je tegen houdt.
Meetje22 schreef:BraveSpots schreef:Ik vraag me dan soms oprecht af of sommige mensen geen hersenen hebben.
Joh, ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen die tegen de buren hadden gezegd dat ze twee weken naar amerika gingen met het hele gezin.
In werkelijkheid hebben ze met het hele gezin twee weken op zolder vertoefd om de schijn op te houden dat ze echt in amerika waren![]()
Ken genoeg mensen die met albert heijn tassen naar de Liddl gaan zodat de buren denken dat ze alleen maar boodschappen bij de albert heijn doen,schijn ophouden
rockwitch schreef:ik snap alleen niet waarom er gezegd wordt dat een paard onverkoopbaar is, puur alleen omdat hij geen juiste papieren heeft???? Sorry maar dat begrijp ik niet. Het beest zag er toch prima uit. Er zijn toch genoeg manieren om zo'n paardje nog voor een bedragje te verkopen en dan echt niet alleen maar slachtprijs. Vond dat erg overdreven.
Mindim schreef:Het is al irritant dat wanneer je iets koopt bij de wehkamp online, automatisch 'in termijnen betalen' staat aangevinkt ipv ' in een keer'.
Men leent maar voor kleding, computers en dergelijke. Ik heb altijd geleerd dat je niet kunt uitgeven wat je niet hebt. Ik mag dan ook niet rood staan bij de bank, ik wil geen krediet, wanneer het op is, is het op.
En leasen is iets kopen wat je niet kan betalen en dan twee keer zo duur als in de normale winkel.