paarden weg doen vanwege financiele problemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:49

tja mensen willen aanzien he dat werd daar ook gezed o.a.
ik herken t van mensen in mijn omgeving
maar ik wil wel mijn dochter te eten kunnen blijven geven dan is die keuze snel gemaakt
dus dit was weer een leer moment om t zover nooit te laten komen!!!!
mijn paardje heb ik nog niet zo lang maar tis een droom paardje...

Caira

Re: paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:50

het wordt mensen ook zo verdomd gemakkelijk gemaakt om te lenen. Al die domme postkrediet reclames, en al die domme mensen die daar in tuimen.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:50

Petra83 schreef:
Ik zat er net ook naar te kijken. Ik had die presentator (even zijn naam kwijt) echt neer gehoekt!

Tuurlijk als je schulden hebt is het heel moeilijk, maar zou het denk ik eerst anders proberen op te lossen bv bijrijder of goedkopere stalling.

Als het echt niet meer anders kan moeten ze natuurlijk weg

Die vrouw heeft drie kinderen,die is ze meer verschuldigd als de paarden.
Er viel op dit paard niet meer te rijden dus een bijrijdster was geen optie.
Ze stonden al op het land dus goedkoper kon haast niet.
Daarnaast was ze de tandarts al aan het uitstellen,das geenbeste zaak want dan onthoud je je paard medische zorg.
Ook de wormenkuren stelde ze zo lang mogelijk uit.
Hoe hard het ook klinkt,de paarden zijn beter af bij iemand die wel de finaciele zorg kan dragen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:51

ik heb t ook gezien en moest egt janken :P

ik kreeg t zelfde gevoel als toen mijn verzorgpaard verkocht werd.. maar je eigen paard lijkt me nog vreselijker! en ik zou egt eerst de mensen willen ontmoeten waar ze heen zou gaan

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:52

Ik vraag me dan soms oprecht af of sommige mensen geen hersenen hebben.

Ik bedoel, sommigen creëren een bijna levenslange schuld voor zichzelf onder die 'maatschappelijke druk'.

Waarom de rest van je leven de soep in laten draaien om 5 jaar lang gelukkig gezinnetje te spelen voor de buren :? ???

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:53

Vind ik niet een discussie die hier plaats hoeft te vinden.
Het is roddel en achterklap van de bovenste plank.
Ik ben niet gelovig maar vind de uitspraak altijd wel mooi,
Zij die zonder zonden zijn,gooie de eerste steen!
Laatst bijgewerkt door Marleen74 op 04-06-09 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:53

tegenwoordig helpen die dingen zoals Lenen.nl en frisia enzo ook niet hoor. Mensen denken oh lekker makkelijk even wat lenen voor een nieuwe tv, maar ze vergeten dat er ontzettend veel aan betaald om het af te betalen en volgens mij is bij sommige doorlopend krediet enzo.
Maar idd een wasdroger leasen vind ik ook een beetje overdreven. Toen ik op mezelf ging heb ik heel marktplaats afgestruind voor goedkope meubels en heb er nog een super bankstel voor 60 euro aan overgehouden. Het hoeft allemaal niet zo duur.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:54

dan moeten ze niet hun hele hebben en houwen op de tv gooien victory2000

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:55

Meetje22 schreef:
Er viel op dit paard niet meer te rijden dus een bijrijdster was geen optie.

Daar is volgens mij niet over gezegd :? Volgens mij was er niks mis met het paard behalve dat het een paard (quarter?) zonder papier is..

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:55

BraveSpots schreef:

Ik bedoel, sommigen creëren een bijna levenslange schuld voor zichzelf onder die 'maatschappelijke druk'.

Waarom de rest van je leven de soep in laten draaien om 5 jaar lang gelukkig gezinnetje te spelen voor de buren :? ???

Joh, ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen die tegen de buren hadden gezegd dat ze twee weken naar amerika gingen met het hele gezin.
In werkelijkheid hebben ze met het hele gezin twee weken op zolder vertoefd om de schijn op te houden dat ze echt in amerika waren ;)
Ken genoeg mensen die met albert heijn tassen naar de Liddl gaan zodat de buren denken dat ze alleen maar boodschappen bij de albert heijn doen,schijn ophouden ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:56

Ik denk idd dat als er bij alle mensen die een krediet hebben een bel gaat rinkelen, je de oren dicht moest gaan houden.
Ik zie het bij zoveel mensen om me heen.
Tv is eigenlijk nog wel goed maar ze willen toch wel zo'n scherm, daar ben je toch ook zo 500 euro zo niet meer, voor kwijt.
Als je dat kunt prima, wie ben ik m daar over te oordelen maar het gaat 'm om de mensen die dat eigenlijk niet kunnen en hun kop in het zand steken en hem dan via wehkamp kopen of een lening afsluiten voor die mooie bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:56

Caira schreef:
het wordt mensen ook zo verdomd gemakkelijk gemaakt om te lenen. Al die domme postkrediet reclames, en al die domme mensen die daar in tuimen.

Precies. Nog afgezien daarvan zijn er de autoverkopers die na hun verkoopverhaal voor de auto naadloos overgaan op het aanbieden van een (altijd te dure) financiering. Hetzelfde gebeurt bij al het witgoed, tv's, home cinemasets (die tegenwoordig een must zijn?), meubels en zelfs kleding. De Wehkamp verdient ook heel veel geld aan het innen van rente op spullen die op krediet gekocht zijn. Als je wilt kun je binnen een uur 100.000 euro uitgeven die je niet hebt, geen hond die je tegen houdt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:57

Ik heb altijd gezegd dat ik niet krom ga liggen voor mijn beesten, hoe hard het ook klinkt. Ik meen het nog steeds. Kan ik mijn beestenboel niet meer betalen, zal ik het eerst natuurlijk proberen met een goedkopere stal of desnoods een stuk weiland, maar als het dan nog niet gaat, gaan ze echt weg.

Wat mij trouwens wel opvalt, is dat mensen die vaak torenhoge schulden hebben, vaak ook té veel beesten hebben. Is dit toeval of is er een link? Ben het namelijk veel meer dan eens tegengekomen.

Plus inderdaad dat mensen te snel en te veel lenen en dat dat veel te makkelijk gemaakt wordt, of bijvoorbeeld de vele winkels die koop op afbetaling aanbieden. Hoevaak ik bijvoorbeeld al niet ben opgebeld door een creditcard-maatschappij met de vraag of ik er niet eentje wilde? Bedank ze graag, ik hoef dat niet, zou alleen maar slecht voor me zijn.

Meen je dat serieus Meetje?? Dat is te triest voor woorden... Ik snap dat echt niet, wat is er erg aan een jaartje geen vakantie?
Uhm, ik doe trouwens ook vaak boodschappen bij de C1000 of de AH met een Hoogvliettas hoor! Maar dat komt omdat ik aan 1 tas genoeg heb en ik het vertik om van elke winkel een boodschappentas aan te schaffen... :+
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 04-06-09 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:59

Meetje22 schreef:
BraveSpots schreef:

Joh, ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen die tegen de buren hadden gezegd dat ze twee weken naar amerika gingen met het hele gezin.
In werkelijkheid hebben ze met het hele gezin twee weken op zolder vertoefd om de schijn op te houden dat ze echt in amerika waren ;)
Ken genoeg mensen die met albert heijn tassen naar de Liddl gaan zodat de buren denken dat ze alleen maar boodschappen bij de albert heijn doen,schijn ophouden ;)

Dat is best dom, want de Lidl is hot :j. Hier in de buurt hoor je er helemaal bij als je in de AH loopt met je Lidl tas :).

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:59

Lovely schreef:
Caira schreef:

Als je wilt kun je binnen een uur 100.000 euro uitgeven die je niet hebt, geen hond die je tegen houdt.

kijk dat is nou wel een mooie discussie.....
maar ja,daar gaat dit topic niet over........!

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:00

Meetje22 schreef:
BraveSpots schreef:

_O-

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:02

Ik kreeg ook de indruk dat er niet meer op gereden kon worden.
Ze had een verleden he.

Ik snap ook niet waarom mensen die schijn zo ophouden.
Het heeft ze duidelijk niet geholpen.
Die huur wasmachine (of was het een droger) vind ik ook frappant.
Laatst bijgewerkt door xManon_ op 04-06-09 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:04

als t moet moet het, maar ik eet liever zelf minder en doe nog spaarzamer en koop maar minder kleren enc dan dat mn dier weg moet! maar, zou het ten koste van hen gaan ja dan met pijn in mn hart moet het wel (hond is ja veel duurder) miss zou ik kijken of ik iemand weet die hem dan idd wel mee rijden/betalen of voor paar dagen echt huren maar liever niet. of ik kijk of er iemand mn omgeving me tijdelijks teunt of waar ze terecht kunnen tijdelijk toevallig goed bevriend met een fokkerij en denk dat ze daar best wel tijdelijk mogen verblijven gratis (dat scheelt dan in de kosten) dan zou ik daar dagelijks gaan helpen (dan word de bus betaalt ) bedoel 1 paard op 150 doet het nu ook niet echt he ;)

ik zou iig voor een oplossing zoeken en als het echt echt echt echt niet anders kan zal zij/hij weg moeten :(

ps een paard waar niet meer op gereden kan worden doe ik nooit weg! tis mn kindje, dan zoek ik maar een paardje om te rijden erbij! of rij dan maar die tijd niet

rockwitch

Re: paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:07

ik snap alleen niet waarom er gezegd wordt dat een paard onverkoopbaar is, puur alleen omdat hij geen juiste papieren heeft???? Sorry maar dat begrijp ik niet. Het beest zag er toch prima uit. Er zijn toch genoeg manieren om zo'n paardje nog voor een bedragje te verkopen en dan echt niet alleen maar slachtprijs. Vond dat erg overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:09

rockwitch schreef:
ik snap alleen niet waarom er gezegd wordt dat een paard onverkoopbaar is, puur alleen omdat hij geen juiste papieren heeft???? Sorry maar dat begrijp ik niet. Het beest zag er toch prima uit. Er zijn toch genoeg manieren om zo'n paardje nog voor een bedragje te verkopen en dan echt niet alleen maar slachtprijs. Vond dat erg overdreven.

Waarschijnlijk was er wel meer aan de hand dan alleen geen papieren. Ik vind het juist goed dat dit paard niet als zogenaamd goed de handel in geduwd wordt, dat gebeurt al genoeg.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:10

Heb het programma niet gezien, alleen het voorstukje.
Maar het gaat toch niet alleen om die paarden in dat programma neem ik aan; dan gaan ze niet het hele hebben en houwen over zo'n paard filmen denk ik maar alleen de nodige informatie; niet alle kijkers zijn paardenfan immers?
Dus kan best zijn dat er iets met het paard was, maar dat hoeven ze er heus niet allemaal op te hebben; kijkers genoeg op deze manier ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:13

nee dat is idd wel goed, ze hadden er ook een handelaar voor kunnen zoeken, maar dat was pas echt heel naar geweest.

Pff zit het nou te kijken, maar toch zit ik hier ook met de tranen in mijn ogen. Moet er niet aan denken dat mijn kerel weg moet. Gelukkig zouden mijn ouders er alles aandoen om me te helpen hem te houden aangezien ze er zelf ook knettergek op zijn.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:16

Ik zou mijn paard nog wegdoen. :) Afgekeurd als de pest, zou niet weten wie ik er blij mee moet maken. Hij kost me de kop dan ook niet per maand.

Ik zou het ook nooit zo ver laten komen, daarvoor kan ik te goed met geld omgaan. Ik kan met weinig geld rondkomen en heb amper huur.

Verder vond ik het sneu voor die mensen, maar ze hebben ook vrij lang hun kop in het zand gestoken, gezien hun hoge schuld. Maandelijks stelselmatig te weinig geld hebben en maar doorgaan alsof er niks aan de hand is, zou ik niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:21

Het is al irritant dat wanneer je iets koopt bij de wehkamp online, automatisch 'in termijnen betalen' staat aangevinkt ipv ' in een keer'.
Men leent maar voor kleding, computers en dergelijke. Ik heb altijd geleerd dat je niet kunt uitgeven wat je niet hebt. Ik mag dan ook niet rood staan bij de bank, ik wil geen krediet, wanneer het op is, is het op.
En leasen is iets kopen wat je niet kan betalen en dan twee keer zo duur als in de normale winkel.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:23

Mindim schreef:
Het is al irritant dat wanneer je iets koopt bij de wehkamp online, automatisch 'in termijnen betalen' staat aangevinkt ipv ' in een keer'.
Men leent maar voor kleding, computers en dergelijke. Ik heb altijd geleerd dat je niet kunt uitgeven wat je niet hebt. Ik mag dan ook niet rood staan bij de bank, ik wil geen krediet, wanneer het op is, is het op.
En leasen is iets kopen wat je niet kan betalen en dan twee keer zo duur als in de normale winkel.

Precies.. en er zijn zoveel mensen die daar de fout mee ingaan.. :n