Succubi schreef:Ja, bij sommige paarden kunnen Anky pads het onder het zadel verfrommelen.
Ik heb het dus meegemaakt (een paard van iemand anders) echt heel jammer want de kleuren zijn wel erg mooi.
Maar dat je alle Anky (of ander duur merk) zal verzamelen voor de kleurtjes... Pfff... Dan ga ik liever voor dat geld met mijn poownie op vakantie naar de Veluwe =)
Als een dek verschuift onder een zadel, dan past het zadel niet goed.....
Waarom zitten er lussen aan het dekje? Omdat men vroegah niet altijd perfect passende zadel had... de lussen moesten voorkomen dat het dekje onderweg verloren ging....
En er zijn mensen die beide kunnen, en dekjes verzamelen en met de pownie op vakantie

Iedere keer weer doen we een poging en kopen een goedkoop dekje.... resultaat, hond heeft weer een 'dekentje' in de mand liggen en wij komen weer uit op de duurdere soort...
Met een rubber borstel af te borstelen of de tuinslang erop en ze zijn weer als nieuw... pasvorm blijft goed, ze worden niet stijf, model blijft behouden en de kleur blijft mooi...
En niet alle dure dekjes vind ik prettig....
de eerste van Scapa, die met die enveloppes erop... die vind ik de beste...
De Anky's ook wel, maar onder een springzadel net iets te lang (ze steken te ver onder het zadel uit)
De eurostar stripe in... ook fijne dekjes... de rest weer iets minder...
BR helemaal niet zo over te spreken en die eerste pads (geen idee of die veranders zijn) vond ik helemaal verschrikkelijk...
Eskadron, ook de goedkopere van de economy blijven mooi (allen niet in de zon of voor de verwarming drogen, dan worden ze erg stijf) maar de brillant en de semileather uber super.... en die laaste is erg prijzig, maar die blijven echt super mooi... en worden niet zwart van het zadel....
Passier pads... ook een aanrader, lijken erg dik, maar liggen super en doen de pasvorm van het zadel niets te kort...
Scapa eerste collectie, blijven mooi, de 2e collectie was hier drama... rest niet geprobeerd....
HH, niet mijn ding...
PK te synthetisch ...
€18,10. Ik weet dat ik van de week €42 moet afrekenen, dus veel geld blijft hangen bij de tussenpersoon...

. Andere dekjes worden zeiknat bij mij en blijven daardoor jusit niet netjes? Wordt er ook niet altijd vrolijk van.