waarom zijn dekje zo duur geworden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:45

Succubi schreef:
Ja, bij sommige paarden kunnen Anky pads het onder het zadel verfrommelen.
Ik heb het dus meegemaakt (een paard van iemand anders) echt heel jammer want de kleuren zijn wel erg mooi.
Maar dat je alle Anky (of ander duur merk) zal verzamelen voor de kleurtjes... Pfff... Dan ga ik liever voor dat geld met mijn poownie op vakantie naar de Veluwe =)

Als een dek verschuift onder een zadel, dan past het zadel niet goed.....
Waarom zitten er lussen aan het dekje? Omdat men vroegah niet altijd perfect passende zadel had... de lussen moesten voorkomen dat het dekje onderweg verloren ging....

En er zijn mensen die beide kunnen, en dekjes verzamelen en met de pownie op vakantie :P

Iedere keer weer doen we een poging en kopen een goedkoop dekje.... resultaat, hond heeft weer een 'dekentje' in de mand liggen en wij komen weer uit op de duurdere soort...
Met een rubber borstel af te borstelen of de tuinslang erop en ze zijn weer als nieuw... pasvorm blijft goed, ze worden niet stijf, model blijft behouden en de kleur blijft mooi...
En niet alle dure dekjes vind ik prettig....
de eerste van Scapa, die met die enveloppes erop... die vind ik de beste...
De Anky's ook wel, maar onder een springzadel net iets te lang (ze steken te ver onder het zadel uit)
De eurostar stripe in... ook fijne dekjes... de rest weer iets minder...
BR helemaal niet zo over te spreken en die eerste pads (geen idee of die veranders zijn) vond ik helemaal verschrikkelijk...
Eskadron, ook de goedkopere van de economy blijven mooi (allen niet in de zon of voor de verwarming drogen, dan worden ze erg stijf) maar de brillant en de semileather uber super.... en die laaste is erg prijzig, maar die blijven echt super mooi... en worden niet zwart van het zadel....
Passier pads... ook een aanrader, lijken erg dik, maar liggen super en doen de pasvorm van het zadel niets te kort...
Scapa eerste collectie, blijven mooi, de 2e collectie was hier drama... rest niet geprobeerd....
HH, niet mijn ding...
PK te synthetisch ...

Cemlys

Re: waarom zijn dekje zo duur geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:55

Ik denk dat die van Stubben ook vermeld mogen worden, onverslijtbaar, goede pasvorm. Heel goeie dekjes eigelijk.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:06

Ik vind de wat luxere dekjes van HH en BR prettig. Goede prijs kwaliteit verhouding.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:12

Ik was van de week bij de ruitersportzaak om van Robby's een pad te bestellen, zag ik vanuit mijn ooghoek de inkoopprijs -O- €18,10. Ik weet dat ik van de week €42 moet afrekenen, dus veel geld blijft hangen bij de tussenpersoon...
Ik had het liever niet willen zien :\

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:12

ik ben dus totaal niet van de dure dekjes!
Ik heb eigenlijk altijd dekjes van HH. heb er ook nog eentje van HKM (randen zijn ervan iets gekrompen in de wasmachine) en voor de rest simpele en goedkope dekjes. Vind het dus echt zonde geld om verschrikkelijk dure dekjes te gaan kopen. Als ik bij mijn verzameling kijk (zijn er maar ongeveer 10) zijn het dekjes niet duurder dan €25,- en grotendeels gaan ze minimaal een jaar of 3 mee. De oudste die ik heb, heb ik gekocht toen ik net aan het rijden was, als eerste dekje voor Bell. Nou dat dekje is natuurlijk wel redelijk versleten (6 jaar oud) maar is nog prima te gebruiken, zitten alleen wat zwarte stepen onder het zadel.
Mijn mening is trouwens dat iedereen vrolijk meedoet met de gigantisch dure dekjes omdat het natuurlijk heel goed staat als je zelf allemaal anky & scapa dekjes hebt. Nou ik ben heel tevrede met de goedkopere merken, die netjes liggen en lang mee gaan!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:16

de goedkoopste dekjes bij ons in de winkel (horse plaza, dus het hypo concern) zijn 14,95, heb je in een paar basic kleuren en zijn nog best fijn hoor! heb er zelf altijd 1 gehad voor de wedstrijden, een witte, met naam erop! zijn heel makkelijk te borduren (voor 12,50 heb je aan 2 kanten een naam)

ik heb ook een paar HV polo setjes en één ES dekje sinds kort :D

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:22

ik vindt de prijzen ook adnormaal hoog hoor, alleen maar omdat er anky op staat of scapa. en tevens liggen die dekjes niet lekker bij ons op het paard maar ook anky vind ik echt veelste dik.

vindt de prijzen van de normale dekjes van eskadron leuke prijzen 28 nog wat en die zijn niet dik. ik zou minimaal 40 euro ofz betalen voor chabrakje.
Laatst bijgewerkt door bietjuhh op 16-06-09 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:26

Ik heb altijd dekjes van PK Kosten 50 euro ook wel aan de dure kant, maar zijn echt super fijn!! Droger snel en blijven heel mooi!!

Wel belachelijk dat alles zo duur word ja dat klopt! maar dat is met alles zo.

Xx

Lornaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:13

Het is wel Scapa hè, dat is normaal al niet echt goedkoop :P

Maar idd, ze zijn duur geworden.. Maar kijk eens op www.pourcheval.nl , goede dekjes voor ong. 20 euries :p

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:19

Lornaaa schreef:
Het is wel Scapa hè, dat is normaal al niet echt goedkoop :P

Maar idd, ze zijn duur geworden.. Maar kijk eens op http://www.pourcheval.nl , goede dekjes voor ong. 20 euries :p

niet goed dat je me daar op wees.....
kheb gelijk wat dingen besteld hahahaha
ook die aanbieding, 3 dekjes voor 30 euro!!!!

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:49

Ik ben echt helemaal weg van de PK pads! Dat vind ik echt geweldige dekjes en nog mooie kleurtjes ook!
Qua prijs vallen ze ook nog wel mee.

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:52

Dat ligt allemaal aan de kwaliteit.
Dat zie je bijvoorbeeld heel goed aan broeken. Een Cavallo of Horka broek is duur, maar gaan héél lang mee.
Een Harry's Horse broek is veel goedkoper maar zijn vaak na een halfjaartje al kapot

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:22

Heb gister toevallig net een dekjes test gelezen. :D
Het was wel uit een oud nummer van de Bit, dus Scapa enzo was toen nog niet zo en zal door de tijd vast wel het eea verander zijn aan de dekjes. Maar toen kwam Stübben het beste eruit en daarna geloof ik Eskradon.
Weet de rest niet meer echt, Harry's Horse deed ook mee (was niet zo goed) en BR en nog wat meer.
Dus die duurdere dekjes hebben wel nut. :P Bij de test werd trouwens gekeken naar hoeveel % van het eigen gewicht het zweet opnam, hoe het eruit zag na wat wasbeurten, of het afgaf, goed op de rug lag, hoe sterk het was, hoe snel het dekje weer droog was etc.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:33

Degene die ik heb gekocht vallen wel mee. Global is niet zo'n heel duur merk en vind de kwaliteit wel goed.
Bestel ook liever op internet, daar zijn ze vaak goedkoper :)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:11

gewoon een aanbieding afwachten!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:44

Loose schreef:
Heb gister toevallig net een dekjes test gelezen. :D
Het was wel uit een oud nummer van de Bit, dus Scapa enzo was toen nog niet zo en zal door de tijd vast wel het eea verander zijn aan de dekjes. Maar toen kwam Stübben het beste eruit en daarna geloof ik Eskradon.
Weet de rest niet meer echt, Harry's Horse deed ook mee (was niet zo goed) en BR en nog wat meer.
Dus die duurdere dekjes hebben wel nut. :P Bij de test werd trouwens gekeken naar hoeveel % van het eigen gewicht het zweet opnam, hoe het eruit zag na wat wasbeurten, of het afgaf, goed op de rug lag, hoe sterk het was, hoe snel het dekje weer droog was etc.

Deze test heb ik ook nog gelezen. Idd de stubben springt er gewoon uit. Hij is duur, maar verslijt dan ook amper. zo eentje zou ik zo weer willen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:27

De meeste van mijn dekjes koop ik tweedehands, van meiden die altijd de laatste mode willen hebben en spullen van het jaar daarvoor voor een prikkie wegdoen. Heb dus allerlei merken liggen, maar ben zelf prima tevreden met Harry's Horse. Daarvan heb ik er een paar al zeker 8 jaar en ze zijn wel iets verkleurd en zien er niet meer uit als nieuw, maar de pasvorm is nog steeds even goed als toen ik ze kocht en ze zijn zeker niet kapot. Ik was ze vrijwel wekelijks trouwens. Aanschafprijs zou ik echt niet meer weten.

OdeSsaA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:17

Ben het met jou eens :)
geen woorden voor vind het ongelooflijk ik ga daarom maar een keer per jaar naar de paardenwinkel voor dekjes ,wanneer?: uitverkoop ! dan gaan die prijzen (hier in België ) sterk naar beneden hoor !
grts

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:50

Alane schreef:
Succubi schreef:
Ja, bij sommige paarden kunnen Anky pads het onder het zadel verfrommelen.
Ik heb het dus meegemaakt (een paard van iemand anders) echt heel jammer want de kleuren zijn wel erg mooi.
Maar dat je alle Anky (of ander duur merk) zal verzamelen voor de kleurtjes... Pfff... Dan ga ik liever voor dat geld met mijn poownie op vakantie naar de Veluwe =)

Als een dek verschuift onder een zadel, dan past het zadel niet goed.....
Waarom zitten er lussen aan het dekje? Omdat men vroegah niet altijd perfect passende zadel had... de lussen moesten voorkomen dat het dekje onderweg verloren ging....

En er zijn mensen die beide kunnen, en dekjes verzamelen en met de pownie op vakantie :P

Iedere keer weer doen we een poging en kopen een goedkoop dekje.... resultaat, hond heeft weer een 'dekentje' in de mand liggen en wij komen weer uit op de duurdere soort...
Met een rubber borstel af te borstelen of de tuinslang erop en ze zijn weer als nieuw... pasvorm blijft goed, ze worden niet stijf, model blijft behouden en de kleur blijft mooi...
En niet alle dure dekjes vind ik prettig....
de eerste van Scapa, die met die enveloppes erop... die vind ik de beste...
De Anky's ook wel, maar onder een springzadel net iets te lang (ze steken te ver onder het zadel uit)
De eurostar stripe in... ook fijne dekjes... de rest weer iets minder...
BR helemaal niet zo over te spreken en die eerste pads (geen idee of die veranders zijn) vond ik helemaal verschrikkelijk...
Eskadron, ook de goedkopere van de economy blijven mooi (allen niet in de zon of voor de verwarming drogen, dan worden ze erg stijf) maar de brillant en de semileather uber super.... en die laaste is erg prijzig, maar die blijven echt super mooi... en worden niet zwart van het zadel....
Passier pads... ook een aanrader, lijken erg dik, maar liggen super en doen de pasvorm van het zadel niets te kort...
Scapa eerste collectie, blijven mooi, de 2e collectie was hier drama... rest niet geprobeerd....
HH, wel mijn ding...
PK te synthetisch ...

klopt!!

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:11

Ik koop meestal gewoon Pads of gewone dekjes bij mijn ruiterwinkel voor rond de €15. Gaan jaren mee.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:21

toen ik nog engelse dekjes gebruikte nam ik de everlines
die zijn niet uber byzonder maar blijven ondanks wekelijks wassen mooi en goed en qua prijs zijn ze niet mega over dreven

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 07:30

Gelukkig deze ch hoofddorp en nu maar hopen op veel aanbiedingen.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:31

bij Pourcheval nu,
3 hh dekjes , voor 30 euro ;)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:36

Tsja ik heb duurdere en goedkopere dekjes.
De twee anky's die ik heb heb ik goedkoper via bokt gekocht. En daardoor vind ik dat nog best te doen. De anky's liggen gewoon het fijnst op mijn paard, maar ook m'n es stripe in doet het niet slecht :n . Andere dekjes worden zeiknat bij mij en blijven daardoor jusit niet netjes? Wordt er ook niet altijd vrolijk van.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:43

Maar nu met dit weer gooi ik sowieso die dure (dus dikke) dekjes er niet op :n
Ik rij nu met dunne katoenen BR dekjes, die werken het beste, kan me niet indenken dat je met dit weer er een dikke ES pad op gaat leggen eigenlijk :=