Libella Ruitersport zaak telefoonnummer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Libella Ruitersport zaak telefoonnummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:11

ja, en daar staat op afgeleverd
kan dus ook dat de tnt het voor de deur gegooid heeft, maar dan nog, er is nooit een oplossing gekomen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:25

Ben met stomheid geslagen... ze heeft het teveel betaalde teruggestort!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:26

ze zit ook op bokt en zal het topic wel gelezen hebben
bij zoveel negatieve publiciteit heeft ze eieren voor haar geld gekozen denk ik

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:31

Alleen was ze toch al een tijd niet online geweest?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 15:03

Ik heb het geld ook terug gekregen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:05

@hestejente: de bewuste persoon kan ook online zijn zonder dat het bijgehouden wordt, dat kan je instellen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:43

Lynn_Nikita schreef:
ze zit ook op bokt en zal het topic wel gelezen hebben
bij zoveel negatieve publiciteit heeft ze eieren voor haar geld gekozen denk ik

Dat lijkt me wel verstandig ja! Ik (en ik denk vele andere) koop daar in ieder geval nooit meer iets.
Vreselijk toch deze 'klantvriendelijkheid'.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 15:47

Tja erg jammer inderdaad. Ze hebben leuke dingen staan en ik ben nogal koopziek :'). Ze verliezen toch wel een goede klant aan mij (Al zeg ik het zelf).

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:42

Hier even een slotje voor overleg.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:25

Moderatoropmerking:
Ik heropen dit topic, gezien ervaringen vanuit de eerste hand zijn toegestaan op Bokt. Ervaringen met de ruitersportzaak die je van 'hebt horen zeggen' mag je hier niet plaatsen, maar persoonlijke verhalen kunnen hier gewoon gedeeld worden.

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:14

Op mijn verzoek aan een mod is het topic heropend zodat ik jullie klachten cq. vragen kan behandelen en indien nodig oplossen.

Ook zal ik reageren op diverse quotes aangezien ik me ook wel kan voorstellen dat jullie de andere partij willen horen om een redelijk en rechtvaardig oordeel te hebben.

Uiteraard wil ik erkennen dat er diverse redenen zijn waardoor sommige zaken wat vertraagd zijn.

Klacht: lange levertijd

Reden: Libella Ruitersport werkt met diverse leveranciers en is hierin afhankelijk van de werkwijze van deze. We zullen te allen tijde proberen de bestelling spoedig bij de klanten te krijgen maar kunnen hierin vertraagd raken door o.a. transport*, feestdagen, (tijdelijk)uitverkocht etc. Om nog maar te spreken van vergissingen (fouten), want we zijn allemaal mensen en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.

Oplossing: Wellicht gaan we het aantal leveranciers reduceren. Voordeel is dat de meeste artikelen dan bij dezelfde leverancier vandaan komen en niets hoeven te "verzamelen" voordat het de deur uitgaat. Nadeel is dat het assortiment wellicht iets slinkt, al zijn een hoop artikelen overlappend en zal het assortiment groot genoeg blijven, want daar staat Libella om bekend!

* Er is een zending van de leverancier verkeerd geadresseerd en is hierdoor terug naar afzender gegaan i.p.v. naar Libella. De mensen die op deze spullen wachten zijn geinformeerd en kunnen uiteraard aanspraak maken op restitutie van het aankoopbedrag.

Klacht: "verdenking" van aanbieding duurder alternatief bij niet leverbaar

Reden: Op het moment dat een artikel niet leverbaar is informeren wij hierover de klant en bieden een soortgelijk artikel aan als alternatief voor de klant en uiteraard ook de mogelijkheid om het aankoopbedrag terug te storten. Dat de prijs hoger is achten wij als niet relevant aangezien het ook een goedkoper artikel had kunnen zijn mits het een soortgelijk product is.

Oplossing: niet van toepassing. Wij achten dit alleen als behulpzaamheid. Dat het toevallig duurder is betekent alleen dat de klant voor een voordeliger alternatief had gekozen.

Verbeterpunt: wij proberen de website altijd up-to-date te houden maar zullen hier nog harder aan werken.

Klacht: restitutie creditfacturen

Reden: de boekhouder voert op ons verzoek de creditfacturen uit en stort de bedragen terug naar de klanten. Ook hierin zijn we dus afhankelijk van de werkwijze van derden.

Oplossing: wij gaan de creditfacturatie zelf beheren en zullen er te allen tijde voor zorgdragen dat de restituties sneller zullen verlopen. Alle creditfacturen t/m 27/5 zijn verwerkt en alle bedragen moeten bijgeschreven zijn, ter informatie.

Klacht: diverse van forum-leden

Inzake hoofdstel: de klant is geinformeerd en was op de hoogte van de lange levertijd. De levertijd werd echter verlengd doordat de hoofdstellen nog niet binnen waren. De klant is hierover geinformeerd, wilde niet langer wachten, het geld is reeds teruggestort

Inzake de persoon die zogenaamd al een jaar op haar bestelling wacht (rijlaarzen): Deze laarzen zijn toendertijd gewoon netjes verzonden naar de klant, dit was uiteraard aantoonbaar. Ze had gekozen voor "standaard verzending" en geen "verzekerde verzending". Volgens haar is het pakket nooit gearriveerd, volgens de verzender (TNT) is het pakket afgeleverd (dit heb ik zwart op wit vernomen). Er is toen een onderzoek geweest van de TNT maar de eindconclusie is dat het pakket volgens TNT bezorgd is.

Nu wordt er schijnbaar van mij verwacht dat ik klakkeloos een paar nieuwe laarzen opstuur?! Als ze zoek zijn is het een ander verhaal. Als je ze verzekerd laat verzenden ben je gewoon gedekt tot 500 euro.
Deze mevrouw heeft deze kwestie toendertijd ook al publiekelijk gemaakt via Bokt en een jaar na dato wordt dit weer aangehaald. Wat wordt er nu verwacht van Libella Ruitersport? Dat ik nu (of toen) op het forum ga vermelden dat ik rustig een paar nieuwe laarzen opstuur zodat iedereen in het vervolg kan roepen dat spullen niet aankomen ook al kan TNT aantonen dat het wel bezorgd is? Erg zakelijk lijkt me dat niet en wij hanteren daarin de Algemene Voorwaarden op de website. Personen die nu roepen dat ik niet klantvriendelijk zou zijn mogen zich afvragen wat zij zouden doen in deze situatie?!

Mochten er naar aanleiding van bovenstaande nog kwesties zijn die opgelost moeten worden ontvang ik graag je reactie en zal ik z.s.m. hierop antwoorden.

Zoals jullie ook gelezen hebben mag Libella Ruitersport zich trotse eigenaar noemen van een hele hoop andere tevreden klanten en zullen wij ons best doen om iedereen tevreden te stellen. Wij ervaren dit topic dan ook als opbouwende kritiek en vinden het fijn middels deze weg onze kant van het verhaal te hebben mogen toelichten.

Met vriendelijke groet,

Libella Ruitersport

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:40

Libella schreef:
Inzake de persoon die zogenaamd al een jaar op haar bestelling wacht (rijlaarzen): Deze laarzen zijn toendertijd gewoon netjes verzonden naar de klant, dit was uiteraard aantoonbaar. Ze had gekozen voor "standaard verzending" en geen "verzekerde verzending". Volgens haar is het pakket nooit gearriveerd, volgens de verzender (TNT) is het pakket afgeleverd (dit heb ik zwart op wit vernomen). Er is toen een onderzoek geweest van de TNT maar de eindconclusie is dat het pakket volgens TNT bezorgd is.

Nu wordt er schijnbaar van mij verwacht dat ik klakkeloos een paar nieuwe laarzen opstuur?! Als ze zoek zijn is het een ander verhaal. Als je ze verzekerd laat verzenden ben je gewoon gedekt tot 500 euro.
Deze mevrouw heeft deze kwestie toendertijd ook al publiekelijk gemaakt via Bokt en een jaar na dato wordt dit weer aangehaald. Wat wordt er nu verwacht van Libella Ruitersport? Dat ik nu (of toen) op het forum ga vermelden dat ik rustig een paar nieuwe laarzen opstuur zodat iedereen in het vervolg kan roepen dat spullen niet aankomen ook al kan TNT aantonen dat het wel bezorgd is? Erg zakelijk lijkt me dat niet en wij hanteren daarin de Algemene Voorwaarden op de website. Personen die nu roepen dat ik niet klantvriendelijk zou zijn mogen zich afvragen wat zij zouden doen in deze situatie?!

Mochten er naar aanleiding van bovenstaande nog kwesties zijn die opgelost moeten worden ontvang ik graag je reactie en zal ik z.s.m. hierop antwoorden.

Zoals jullie ook gelezen hebben mag Libella Ruitersport zich trotse eigenaar noemen van een hele hoop andere tevreden klanten en zullen wij ons best doen om iedereen tevreden te stellen. Wij ervaren dit topic dan ook als opbouwende kritiek en vinden het fijn middels deze weg onze kant van het verhaal te hebben mogen toelichten.

Met vriendelijke groet,

Libella Ruitersport

De betreffende postbode die het pakket afgeleverd zou hebben is een week erna ontslagen, omdat zij haar werk niet naar behoren deed, kreeg ik te horen van andere medewerkers
Libella heeft niet geadviseerd om verzekerd te verzenden, ik nam aan dat als iets misging, dat de verkoper hiervoor verzekerd was. En nee, ik heb niet d ekleine lettertjes doorgelezen, mijn fout
Nadat het pakket niet aangekomen is, heb ik meteen contact opgenomen met TNT maar aangezien ik geen klant ben van TNT ( aangezien ik niet verzonden heb maar ontvanger is) kon ik geen klacht indienen maar moest de verzender dit doen

Er is gekeken naar de track and trace code, en ja, daar staat op dat het is afgeleverd, maar dit kan de postbode zelf invullen
Er is niet getekend geworden en op de betreffende dag was ik niet thuis
Daarnij heb ik als afleveradres het adres van mijn ouders doorgegeven, aangezien daar iemand thuis zou zijn op de dag van bezorgen, ik ben namelijk overdag aan het werk.
Ook dit is niet gebeurd, fout van libella

Ik had op zijn minst gehoopt op een oplossing, aangezien ik toch regelmatig wat bestelde bij jullie. Inkoopprijs van laarzen is altijd goedkoper dan de verkoopprijs, daar had toch iets mee geregeld kunnen worden aangezien je niet het hele bedrag wilde vergoeden, of nieuwe artikelen wilde opsturen

of de fout bij Libella ligt of bij de bezorger, ik vind het niet klantvriendelijk hoe het opgelost is geworden, ook niet omdat Libella erna aangaf dat er regelmatog wat mis ging bij het verzenden

Dat ik niet gekozen heb voor verzekerd verzenden, komt trouwens ook omdat Libella d everzendkosten op zich neemt als de bestelling meer dan 100- is, en dat was bij mij het geval
Ik had graag 2 euro bijbetaald, als mij dit verteld was, zodat het verzekerd verzonden werd

Maar ben blij voor TS dat ze het geld terug heeft gekregen

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:46

Maar toch na het lezen van dit topic zou ik nooit meer iets kopen bij deze ruiterzaak. Je gaat toch af van ervaringen van iemand anders. En heus, er zullen ook wel goeie ervaringen zijn...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:51

@ Libella: als een bestelling wat langer gaat duren ivm een leverancier of wat ook kun je dat toch gewoon even mailen naar de klant? Doen bijvoorbeeld Divoza en Atorka ook ;)

Over het aanbieden van een duurder artikel: ik werd netjes op de hoogte gehouden door Libella tot ik aangaf dat ik niet een duurdere singel wilde. Toen bleef het ineens stil. En toen ik na anderhalve week om een reactie vroeg werd er op zeer onbeleefde toon meegedeeld dat Libella ruitersport mij onbeleefd vindt. Toen ik nog winkelbediende was vond ik dat van zovéél klanten. Maar gelukkig werkte ik bij een goede winkel, waar ik wel heb geleerd om áltijd, wat er ook gebeurt, beleefd te blijven tegen de klant. Jij kennelijk niet, pech voor jouw klanten. Ik weet het nu van je en ik zal NOOIT meer wat bij Libella bestellen. In het begin was ik erg te spreken over de service maar door die ene mail voel ik me nogal onheus bejegend. Klantvriendelijk en professioneel was het in ieder geval niet.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 21:56

En wat is u feedback op de slechte service/bereikbaarheid? En het niet beantwoorden van telefoontjes?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 11:17

En weer word er niet gereageert op mijn vragen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:24

Uit de reactie van Libella lijkt het net of iedereen schuldig is, behalve zijzelf aan de levertijden en bereikbaarheid.
Ik snap best dat het verhaal van de rijlaarzen 2 kanten heeft, en ik weet óók dat TNT niet altijd netjes zijn werk doet/deed. Daar heb ik persoonlijk óók ervaring mee. Zoals Libella het nu stelt, zou het de fout van de klant zijn ivm verkeerd gekozen manier van verzenden. Zoals ik het van die betreffende persoon lees, wist die hier niets vanaf.... Misschien is het een idee om dit soort dingen duidelijker op de site te zetten?

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:54

ik vind t maar een gek verhaal
idd libella doet alsof de klanten schuldig zijn
maar libella ruitersport is de enige die iets doet wat niet helemaal klopt

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:48

Ik hoop dat alles wat nu verteld word waargemaakt word voor nog komende klanten.
Ik ben na mijn gedoe helemaal klaar met libella en zal er ook nooit meer wat bestellen ookal geven ze het gratis weg.
Hoop voor toekomstige klanten dat de service echt verbeterd gaat worden

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:19

Ik ben ook al twee en halve week aan het wachten op mijn spullen. Geld natuurlijk allang overgemaakt en wanneer ik mail hoe het staat met mijn bestelling krijg ik ook te horen dat het door de leveranciers komt. Er was mij beloofd dat ik het voor het afgelopen weekend verstuurd zou worden, maar heb ondertussen nog steeds niks ontvangen. Ben er echt zo zat van om telkens te mailen, want ik krijg toch geen reactie. Ik wil gewoon mijn spullen!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:32

idd, zolang je gewoon betaald en geen vragen stelt, is niks aan de hand
redleijk ruime keuze, en ik heb zelf nooit problemen gehad met de wachttijd, meestal had ik het na een paar dagen binnen

maar zoals met het verzenden, het is zo`n kleine moeite om het bij de bevestigingsmail even te vermelden, en als een artikel niet voorradig is, dit tegen de klant te zeggen en niet gewoon niet meer reageren

klachten hoor je op te lossen om je goede naam te behouden, niet denken ach, t is maar 1 ontevreden klant, heb er nog genoeg over
ik zeg in mijn geval ook niet dat ze meteen nieuwe spullen had moeten sturen, maar op zijn minst excusus aanbieden voor d eonduidelijkheid van verzenden en proberen om samen een oplossing te bedenken was wel fijn geweest. Nu schuift ze alle schuld op mij af

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 12:55

Libella bied producten aan op de site zonder er bij te zetten hoelang de levertijd is. Zei bied ze zelf aan, dus is het niet de fout van de leverancier. Ik vind dat ze de fout bij zich zelf moeten leggen of duidelijkere afspraken maken met hun leverancier.
Zei bied spullen aan, die moet ze ook kunnen leveren. Kan dat niet? Is dat haar probleem

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:19

Waarom houdt Libella op met reageren zodra je "terugstorting" in de mond neemt?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 17:11

Omdat het wel erg makkelijk geld verdienen is zo?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:14

nog steeds niks verandert dus !!!