Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:11

Mijn hele slaapkamer hing vol met posters uit de penny, ik speelde altijd paardje op het schoolplein, ik had my litle pony's en ook een paard voor mijn barbie (inclusief veulentje) en als ik samen met mijn broertje met de lego speelde gebruikte ik de paardjes van het kasteel voor mijn eigen manege.

De boekjes van Bianca heb ik ook stukgelezen, inclusief de penny zelf natuurlijk. Ik was wel realistisch genoeg om te begrijpen dat de verhalen uit de penny ed niet geheel op waarheid gebaseerd waren maar stiekem droom je toch dat je ook zomaar een weggelopen pony tegenkomt die je mag houden en die natuurlijk best in de achtertuin kan staan. Wat ik ook altijd graag wilde, op de pony naar school gaan en hem dan gewoon in het fietsenhok zetten. Kon je in de pauze ook nog even lekker over het grasveld galopperen.

Anoniem

Re: Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:19

Ik was ook heel erg, hele dagboeken vol en ik heb nog steeds alle boeken van Romana en Ragebol haha

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:23

Haha ik was ook een echte penny :)) . Alle posters uit de penny op de muren,
verhalen schrijven, ponynamen bedenken de hele dag, plattegronden van zelf gemaakte maneges.
Ik had van playmobil de manege, nou heb daar vele uren mee gespeeld :+: .

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:31

helemaal, alle muren zaten vol met posters van de Penny en Madonna :+
elk paard wat we tegenkwamen moest gewoon geaaid worden en ik zat elke woensdag en zaterdag de hele dag op stal met mijn poetskoffer :o

edit: boekjes vanBianca had ik ook allemaal en tig keren gelezen.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:29

ik ben nog een Penny. :')

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:30

Vroeger had ik een stokpaard en was ik gek op Malle. Kent iemand Malle nog?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:09

Malle, dat is die pony uit de penny toch? :')
Net als die Rakker?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:43

Die maat van Rakker die witte heette Kobus :')

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:52

Maar van vroeger toch ? :P xd

En dag uit mijn dagboek :')

8-2-2006
Woensdag

Hallo dagboek ik ben vandaag eerst naar school geweest toen gingen ik en mijn moeder naar openhuis Liudger(school dus :P ) we zijn eerst naar de Splitting geweest het lijkt me wel leuk toen ging ik naar paardrijden. We hadden dressuur en spelletjes gedaan het was hééééééééééééél (alsof er nog meer bij kunnen :') ) En in de stallen waren we wat aan het gek doen en ik stond bij Lucky en kwam (naam) met een hoevenkrabber in haar handen naar me toe en toen dacht Lucky dat ze me zou aanvallen dus ging ze me beschermen en met de kont naar (naam) dat vond ik heel leuk en later gingen we naar open huis Raai dit vond ik toch de leukste school ik hoop zo dat ik er heen mag maar ik denk dat het GT splitting wordt.

:')

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:56

:= ik zap straks ook een op zoek gaan naar m'n oude dagboek :+

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:02

Nog 1 gevonden :')

5 dec 2002

Vandaag hebben we pakjes avond gehouden met de vamilie ons gesin een ik heb een penny klok gekregen en een zadel met een cabrakje en albert-melle(mijn broer) heeft computerspeletjes gekregen monipoli met monipoli en een thisj (wilde natuurlijk t-shirt schrijven :') ) trui en we hebben nog even monipoli gedaan.

We hebben vandaag fluber gezien op school en het was heel grapig.

Tijdje later:

14 jan 2003

Toen ik op sinterklaas een zadel kreeg hadt ik ergeen singel bij gekregen dus ik kreegn een singel en die was veel te groot voor odieneke de pony dus ik kreegn een nieuwe en die paste bijna niet en die was vee een beetje te klein maar gelukig paste hij net en we hebben verder nog Heel lang gereeden
en we hebben ook nog een zak vol wortels gekregen

:')

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:09

Zozo, een zadel gekregen :p
Ik kreeg met Sinterklaas altijd een houten stal voor m'n speelgoedpaarden, kreeg er elk jaar weer zoveel bij dat ze niet meer in de oude stal paste :')

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:10

Haha, pinokkio zadeltje en ik was booooosss!!! :')

Omdat er zo'n handvatje voorop zat, en ik wilde een écht zadel :P

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:50

Haha :+

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:29

Lauriedropje schreef:
Maar eigenlijk zijn we stiekem nog steeds best wel "Penny" met z'n allen.... we zitten namelijk massaal de hele dag op een paardenforum te koekeloeren! :D

:= klopt inderdaad ik ga altijd bij de foto's zitten kijken :+

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:52

Idd hoe ernstig!!

Vanalles misschien wel 2 dozen vol!

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:04

Ja! Malle ken ik ook nog, geweldige strip en zoo leuk getekend :D vond er laatst een terug.. Oeh. jeugdherrinering :+ Maar die stond volgens mij niet in de Penny... het was een ander boekje maar dat zal later wel penny zijn geworden.

ik had samen met een vriendinnetje een fanclub opgericht voor mijn favoriete manegepony Aphrodite (die verder bij niemand favoriet was in die tijd dus veel aanhang hadden we niet) Vond laatst nog een petje terug die we voor alle "leden" hadden (lees: mijn moeder en onze instructeur :') ) met bezinestift AVRO-FANCLUB op geschreven..

Heb laatst stápels Penny's inclusief armbandjes en kettinkjes aan mijn buurmeisje gegeven.. die mag het penny-virus overnemen :D

Zucht. Leuke tijd

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:03

Malle was van het blad "Ponyclub" maar had ook zijn eigen stripuitgave :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:30

breezy302 schreef:
Ik was ook heel erg, hele dagboeken vol en ik heb nog steeds alle boeken van Romana en Ragebol haha

Die boeken heb ik ook nog steeds^^
Ik heb ze niet allemaal maar heb er toch aardig wat, als ik me verveel lees ik ze zo weer :x

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:34

Hier nog één die vroeger erg penny was....
ook hele verhalen geschreven en dagboeken bijgehouden en plaatjes uitgeknipt en ga zo maar door :')
*edit: oja, m'n hele slaapkamer hing vol met paardenposters (het behang kon je nog niet meer zien :+ )

breezy302 schreef:

Die boeken heb ik ook nog steeds ergens, maar volgens mij liggen die nog bij m'n ouders.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:43

Ik was net zo erg _O-
Hele kamer vol met posters, stickers, boekjes, speelgoedpaarden! En nog veel meer :')

Stapels hoge penny verzamelingen, galop en nog een paar van die tijdschriften.

Inmiddels is mijn kamer weer normaal geworden, en hebben al mijn penny's een heel leuk nieuw tehuis bij een meisje van 6 jaar. Die begint nu ook echt zo'n pennykindje te worden!

Geweldig :')

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:51

Ooh wat herkenbaar :=.. Ik ging vroeger ook altijd in verlichte zit over verkeersdrempels, in volle "galop" door de straten, wedstrijdjes met m'n zusje. Verschrikkelijk :=.. Ik had zeker 20 van die grand champion paarden en ik speelde uren met die dingen.
En ook het ieder paard zielig vinden :=. Ik herinner me nog heel goed dat ik in een paardenboekje had gelezen wat mok was, alleen had ik de uitleg een beetje verkeerd opgevat, dus ieder paard waar ik de huid door de haren kon zin in de koten ( dus waar een rozige gloed hing ) werd meteen bestempeld als een paard met mok :D
En naar springwedstrijden kijken, ik was altijd voor de witte, alle andere paarden waren stom, maar de witte stond ik altijd gillend aan te moedigen en als ze een balk lieten vallen waren ze meteen slecht en wilde ik natuurlijk ook meteen niet meer hebben, wat moet je ook met een paard dat een balk laat vallen, tss :+.
Kon ook uren verhaaltjes schrijven over paarden, paard was natuurlijk altijd mishandeld en had een hele gemene ex-eigenaar.. Verschrikkelijk :D.
En de dagboeken herinner ik me ook, ik maakte altijd tekeningen van alle paarden en vertelde wat ik had gedaan.. Ik had zelfs een speciaal manege dagboekje met wat er goed ging en wat er slecht ging.. Maar ik vond mezelf ook heel wat vroeger, ik mocht altijd als eerste op de nieuwe paarden en ik kon natuurlijk als beste rijden ( dat heb ik zelfs iemand een keer recht in d'r gezicht gezegd := ).. Ik schaam me dood als ik terug denk aan die tijd :P.

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:55

ow ja heel erg!!! heel mn slaapkamer hing vol met penny posters, had stapels penny's en alle varianten erop in een kast liggen... heb alle paardenboeken (yep romana en ragebol, bianca etc.) gelezen.... ik was geloof ik met recht een penny-meisje :P

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:08

Volgensmij ben ik nog steeds penny.. :+

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:09

celticpony schreef:
Jaa! Die fiets, wat ben ik blij dat ik niet de enige was.... Als we in de auto zaten had ik een witte arabier bedacht, die altijd met me mee rende

_O-
Hier precies hetzelfde!!

Verder ben ik ook schuldig. Ik had geen paardenkamer maar wel een minie manege. (Wat heb ik daar veel me gespeeld).
Achteraf hier wel handige tips om de namen op te schrijven, ik hield het altijd uit mijn hoofd bij. (Ik moet zeggen dat
de namen wel wat minder penny waren haha. Ik had een colt, ginger, Viola enz.. ).
Mijn fiets is een superpaard. Samen springen we ontzettend hoog. En naar de stad fietsen = endurance :P
En inderdaad hoofd op de borst en de achtertuin door. Of met mijn broertje een hindernisparcour in de tuin bouwen.
Lid van de penny. Verhaaltjes insturen naar de penny.
Ik was wel verontwaarigd over de gemene manier waarop Anky reed.