Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BraveSpots schreef:En waarom zeikt men dan mensen af die het nog niet zo goed kunnen? Laat iedereen toch zijn eigen ding doen met paarden in plaats van altijd maar commentaar te leveren.
Als iemand zijn paard geen dreun wilt verkopen dan is dat zijn verantwoordelijkheid en zijn probleem. En ja, daar komen soms onopgevoede paarden vandaan.
Maare, ik ken evenveel 'oude rotten met bakken ervaring' die op een eind niet meer anders kennen dan dat een paard schop nodig heeft als ie bij wijze van spreken nog maar met zijn oor beweegd.
In hoevere iemand tips aanneemt van die oude rotten is nog altijd zijn eigen zaak. Als ik later een paard heb, dan zal ik mijn hele eigen manier uitwerken om met dat paard om te gaan. Of dat de juiste zal zijn, geen idee.

Anya schreef:En ik zeik ze niet af. Ik verbaas me. Vooral omdat ze doormodderen en dan een topic op bokt openen met een standaardprobleem.

LDRD schreef:Mond houden en doen wat je gezegd wordt is er ook al niet meer bij (althans heel weinig). Is gelijk weer datzelfde probleem.

Ess_Ramona schreef:Veel mensen hebben geen verstand van dieren, en kinderen.
Mensen zijn nu van het praten, zonder geweld op zien te lossen.
Lief vragen of ie weer terug wil staan, stilstaan tijdens op stappen.
Niet meer een knal verkopen als je een trap krijgt, onee, hij zou maar pijn krijgen.
Zo zie ik ook veel mensen met dieren omgaan.

kazary schreef:Noem eens een andere manier die ook direct duidelijk is voor een paard? Zonder er weken over te doen, zonder truucjes oefenen?

BraveSpots schreef:Ik vraag me af waarom men aanneemt dat mensen die ouder zijn ook beter zijn met paarden? Ze hebben normaal wel meer ervaring dan een jongere, maar of dat positief of negatief is valt maar nog te bezien denk ik...
kazary schreef:Dus jij wilt er weken over doen als een paard je schopt, of met uit de stal halen over je heen loopt.
Van mij mag je, maar vind je het erg dat ik dat anders zie?
Lovely schreef:Miss_Malfoy schreef:Hij doet het gewoon opeens????
Sorry, ik heb altijd een beetje moeite me te verplaatsen in een hij-doet-het gevoel als het bij wat anders is dan het springen van een wissel, maar misschien ligt dat aan mij.