Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
3 jaar, net zadel mak, 1,65
14 jaar, m2, 1.63
Maritdegroot schreef:dus dan moet ik ook maar overwegen om te gaan mennen???
Ik vind het echt belachelijk hoor hoe sommige mensen reageren! (sorry hiervoor)
Dus als je wat zwaarder bent dan moet je eigenlijk niet gaan rijden, mooie boel zou dat zijn zeg!
naja, het is voor mij ook geen excuus, ik ga op dit moment lekker wandelen zodat ik zelf lekker met haar bezig ben en daar wordt ik zelf ook weer dunner van uiteindelijk, maar sommigen kunnen er helemaal niks aan doen.
Ze willen wel, maar kunnen niet, en dan??? zouden die dan maar beter niet kunnen gaan paardrijden?? Iets waar ze helemaal vol van zijn gewoon maar laten schieten??
er zijn zat paarden waar je nog op kunt rijden dus vind het een beetje onzin om te vooroordelen.

Mallow schreef:Maritdegroot schreef:dus dan moet ik ook maar overwegen om te gaan mennen???
Ik vind het echt belachelijk hoor hoe sommige mensen reageren! (sorry hiervoor)
Dus als je wat zwaarder bent dan moet je eigenlijk niet gaan rijden, mooie boel zou dat zijn zeg!
naja, het is voor mij ook geen excuus, ik ga op dit moment lekker wandelen zodat ik zelf lekker met haar bezig ben en daar wordt ik zelf ook weer dunner van uiteindelijk, maar sommigen kunnen er helemaal niks aan doen.
Ze willen wel, maar kunnen niet, en dan??? zouden die dan maar beter niet kunnen gaan paardrijden?? Iets waar ze helemaal vol van zijn gewoon maar laten schieten??
er zijn zat paarden waar je nog op kunt rijden dus vind het een beetje onzin om te vooroordelen.
Lees jij nou eens terug wat je zegt en denk dan nog een keer na. Dus omdat jij zo ontzettend nodig wil paardrijden, moeten de paardjes er maar onder 'lijden' omdat jij het zo graag wil? 100 kg is niet een beetje teveel, maar gewoon teveel. En wat je in de post daarboven zegt, slanke mensen zijn lekker mooi. Sorry hor maar hier kan ik dus boos om worden? Niemand zegt dat dikke mensen niet mooi kunnen zijn, maar wel dat ze beter niet op een paard kunnen stappen. Omdat deze helemaal niet gebouwd zijn om zware mensen te dragen. Maar als je dan toch wil rijden, vind ik je erg echoistisch. Omdat je nu rijd uit puur eigenbelang, omdat jij het zo leuk vind! En omdat je paardje soms niet te houden is betekend niet dat ze je makkelijk kan houden, maar dan rent ze weg voor de druk op haar rug. Als je een veel te groot kind op een shetlander ziet , die shetlander rennen ook altijd weg, en dan echt niet omdat ze dan zo lekker lopen
jarco schreef:maar wanneer je gewicht drie keer zo zwaar wordt ....
dan kan iedereen maar beter stoppen met rijden, toch ?
volgens mij als je 60 kilo weegt doe dat maar maal drie ....
mag jij dan nog rijden ?
wat een onzin allemaal, kijk wat die beesten vroeger deden !
zoek een paard , geschrikt maatje en lekker stevig gebouwd.
Maritdegroot schreef:Ik zei te dunne mensen zijn niet mooi! Niet dat slanke mensen niet mooi zijn, poeh.. Ik wou dat ik zo was, maar dat doet er verder niet toe!
Ze is overenthousiast in het bos, en loopt heus niet weg omdat ik te zwaar ben, maar wat jij wilt denken dat moet je zelf weten.
Ik vind ook dat jij nu wederom erg hard bent, maar dat geeft niks, ieder zijn eigen mening. Paardlief loopt verder ook wel rustig hoor, maar goed, ik ga me verder niet verlagen, ik vind het gewoon onterecht over hoe jij mensen beoordeeld!
Maar ik wil niet zonodig rijden hoor, ik hou me daarin erg beperkt en rij nu op dit moment helemaal niet, want ben nu lekker met haar aan de wandel, dus ben me erzelf heus van bewust hoor, maar goed, ieder zijn mening!!!
mick75 schreef:100 kilo klinkt als heel veel, en is een psychologische grens, maar ten opzichte van een paard dat groot en stevig is van bouw is het niet zo gek hoor! Zal jullie verbazen hoeveel mensen daarboven zitten, en waarvan je het in veel gevallen niet eens verwacht! Paarden zijn niet van suiker en als je goed kan rijden is een ruiter van 100 kilo minder belastend dan een spriet van 50 kilo die maar blijft bonken in het zadel...
Zolang de manege niet zegt dat ze te zwaar is valt het echt wel mee. De meeste maneges letten daar namelijk wel op bij beginners (hoewel niemand met een gewicht van onder de grofweg 80 kilo daar wat van merkt).
En kapotrijden van paarden heeft niet bepaald alleen met gewicht te maken. Dat kan op ontelbaar veel manieren zonder dat je een grammetje teveel hebt...
NatasjaECA schreef:Wie weet,
over 50 jaar,
rijd er niemand meer paard omdat zoals al eerder gezegd, paarden niet zijn gemaakt om op te rijden.
Wie weet.....
plutolover schreef:ikvind het wel kunnen vroeger wogen de soldaten ook ruim 120 kilo. en die paarden liepen dan hele dagen met ruiter op de rug
Mallow schreef:Paarden zijn niet gemaakt om op te rijden, anders had de heer er wel een zadeltje opgelegd meteen bij de geboorte. Dit zegt mijn stal eigenaresse altijd, en dat is helemaal waar vind ik.
Ninx schreef:En man van 80 a 90 kilo met een atletisch figuur die goed kan rijden, is iets anders dan iemand met veel vetmassa... dan gaan er hele andere zaken spelen.... zoals het niet voldoende mee kunnen komen in de beweging.