wat vinden jullie van stands?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:32

Mallow schreef:
Laura_ schreef:
Bij mij op de mange hebben ze ook stands. Vind het niet zielig als ze er maar wel voldoende uit komen!

Vind jij 3 uur per dag voor 3 lessen 'er genoeg uitkomen' :P?

nee, maar in de ochtend staan ze vaak ook nog in de paddock.

bfsunshine

Re: wat vinden jullie van stands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:33

Ik vind het zielig, ze kunnen niet draaien wanneer ze willen, niet rollen als ze dat willen en vaak staan ze er de hele dag in, behalve dan als ze een manegeles moeten lopen.

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 20:28

wow veel verschillende meningen en reden van wel niet goed stands horen in ene meseum thuis( die vond ik loeuk!)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:35

Ik ben er absoluut geen voorstander van en hoop dat het heel snel verboden wordt.
Je ziet dit vooral nog bij oudere maneges, snap eigenlijk niet dat er bij het verstrekken van het veiligheidcertificaat niet meer aandacht aan gegeven is, volgens mij is het omgaan met paarden in een stand nu niet echt veilig te noemen, je vluchtweg is lang de achterbenen.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:40

Amarie schreef:
Ik ben er absoluut geen voorstander van en hoop dat het heel snel verboden wordt.
Je ziet dit vooral nog bij oudere maneges, snap eigenlijk niet dat er bij het verstrekken van het veiligheidcertificaat niet meer aandacht aan gegeven is, volgens mij is het omgaan met paarden in een stand nu niet echt veilig te noemen, je vluchtweg is lang de achterbenen.

vertel mij wat.. op de manege waar ik heb leren rijden ben ik vaak geplet tussen de wand en de kont van t paard, of kon niet aan de benen/tanden ontsnappen...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:50

Inderdaad dat bedoel ik, nu moet ik zeggen dat het veiligheidcertificaat maar zo zo is, er wordt aan zaken voorbij gegaan die van groot belang zijn, neem nu stands....

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:14

Een paar manegepony's bij ons op de manege staan ook in stands, maar ze komen er genoeg uit(wandelen of in de paddock, buitenpoetsen, 's zomers buiten de lessen om in de wei)
Ook kunnen ze gewoon liggen, vind het hier dus niet zielig.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:32

de paarden en grotere pony's (de hafjes enzo) staan trouwens wel in boxen. ;)

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:27

Ligt eraan wat voor stands.
Als je er eentje hebt uit de vorige eeuw of een nieuwe, ruime, veilige stand dat is toch een heel verschil.
Sommige paarden moeten in een stand. Bijv. omdat ze zich anders dooddraaien in een box/stal.
Maar mijn voorkeur gaat natuurlijk wel uit naar een ruime, mooie stal.

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:44

Ik vind het neit zo erg ÁLS. Het halstertouw lang genoeg is zodat het paard zijn hoofd kan keren. De wanden ertussen neit geplet kunnen worden en als de stands breed zijn.

Zo'n mooie stal is wel mooi. Maar veel manege's hebben de plaats er niet voor? Mooie stands zijn dan toch ook goed? Bij de manege waar ik op zit kunnen ze hun hoofd nog gewoon draaien en ze kunnen gewoon liggen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 06:47

dus als de manege de plek er niet voor heeft,dan geeft het niet?
en paard kan in een gemiddelde stand zijn kont niet keren,liggen zal wel gaan,maar dat is dan ook het enige.

als de paarden nou alleen tussen de lessen door in stands staan......maar nee niet de hele dag!met het hoofd vaak naar de muur......

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 06:55

Ik ben ook niet zo'n fan van stands. Onze manegepaarden stonden er vroeger ook in.
Nu hebben ze allemaal een eigen, ruime stal en gaan ze zowat elke dag met zn allen lekker op de wei. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:06

Maartje_M schreef:
Ik ben geen voorstander van paarden die vast staan. Als het, zoals Arabesk zegt, voor even tussen de lessen door is, kan ik er best mee leven. Maar als vaste huisvesting ben ik er geen fan van. Een paard moet kunnen bewegen in zijn stal, ook als hij verder elke dag buiten komt.

Helemaal mee eens.!