Wat laat jij omdat je een eigen paard hebt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:54

vaak gun ik mijzelf geen rust, voor het werk eten geven ,werken, na het werk rijden mesten verzorgen enz. dan eten daarna paardje binnen zetten en eten geven.
ik vind het super om te doen alleen als je dan in je bed ligt ben je wel moe, hahah , maar ja je hebt het er allemaal voor over. :D

19LindA83

Re: Wat laat jij omdat je een eigen paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:57

Idd das wel herkenbaar, geen rust gunnen. Ik heb 2 paarden, staan op verschillende locaties.. dus mijn dag bestaat voornamelijk uit werk en paarden!!!
Verder doe ik gewoon alles nog, kleding kopen, vakantie, enz. Gewoon een kwestie van goed budgeteren!

jennifer89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:23

heb gelukkig een superrrr goede verzorgster voor die dikke van mij zo kan ik gewoon op vak gaan en bijna elk weekend naar me mannetje in fryslan.
verder altijd kijken of king nog iets moet hebben en dan kan ik dingen voor mezelf kopen.

als je het zo gaat bekijken bij sommige, moet je er echt te veel voor laten soms

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:30

Tja, wat is 'te veel'? Als je het ervoor over hebt, dan is het toch geen probleem? :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:58

Lotje02 schreef:
Kunnen jullie nog wel iets sparen of gaat al je geld op aan paarden en andere dingen?

Ja ik kan wel redelijk sparen, al gaat het op het moment niet bepaald hard. Net een nieuwe auto gekocht, en wat andere grote uitgaven gedaan, en dan is het natuurlijk wel eens gewoon op. Maar goed, ik kan wel rondkomen, en sparen komt wel weer.

Pablo_x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:05

mana1987 schreef:
hey,

De titel zegt het eigelijk al.
Wat ik graag wil weten is wat de gemiddelde paardeneigenaar
niet doet of niet kan doen omdat je een eigen paard hebt. Dan bedoel ik ga je bijvoorbeeld niet op vakantie, koop je voor jezelf
goedkope kleding zodat je je paard in het nieuw kan steken, enz enz.
alvast bedankt

ik ga nie op reis ik ga ook niet zo veel meer uit en shop ook niet , het gaat allemaal naar men paardje x : :P

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:19

ik ben vorig jaar niet op vakantie geweest omdat in de zomer mijn nieuw paard heb gekregen van mijn ouders en kon hem echt niet achterlaten thuis :P
ik ga ook niet zoveel naar fuiven i.v.m. wedstrijden in het weekend.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:00

Op vakantie gaan, hele dag weg gaan, nachten op blijven (lang uitgaan dus) rust. Er is een hoop dat je op geeft als je een paard hebt, maar krijgt er ook een hoop voor terug.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:30

Ik hoef er eigenlijk weinig voor te laten, maar hierbij dank ik vriendlief.. wel heb ik gemerkt dat ik niet meer elk weekend tot diep in de nacht ga stappen.. ik vind het zo zonde van mijn zondag, want dan ben ik te gaar om iets productiefs te doen bij de paarden.

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:41

Hwmm, als ik eerlijk ben laat ik er niet voor..
Ik deel mij tijd goed in > Thuis komen school > Huiswerk en gelijk eten > naar paarden > En zelfs nog tijd over :D

In vakanties.. heb ik eingelijk alle tijd voor mijn diertjes en ik ga niet op vakanties.. dus aandacht komen ze niet tekort! :D

MamaGabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:43

Vooral de vakanties moeten eraan geloven bij ons.

ZarankaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:58

ik ga bijna nooit meer winkelen en mijn kledingkast word kleiner en kleiner hahaha.
stappen doe ik vrij weinig ben eigenlijk altijd bij mijn paard
groetjes angela

Kavena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:43

Ik krijg binnenkort ook eigen pony en ik ga dan denk ik minder met vriendinnen naar de stad, van de voetbal af. Minder geld uit geven aan kleren (alleen als het echt noodzakelijk is) sneller m'n huiswerk afmaken. En tja meer weet ik eingelijk niet.

In de zomer gaan we wel op vakantie 2 weken maar dan zoek ik een bijrijdster.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:52

Wij gaan ook minder vaak op vakantie. En nartuurlijk minder uitgaan, want de volgende dag vroeg op concour! verder heb ik super lieve ouders die heel veel voor mij doen en de paardjes..

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:55

Ik ga eigenlijk nooit op vakantie, misschien 1 x per 2 jr ofzo.
Verder geef ik weinig geld uit aan kleding.
Niet omdat ik moet bezuinigen omdat ik paarden heb maar omdat het me gewoon niet zo boeit eigenlijk.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:03

Ga ook een eigen paard kopen, maar laat er ook wel veel voor... En ik heb ook veel minder tijd dan, als ik niet bij mijn paard ben, ben ik aan het werken om geld te verdienen en anders inderdaad naar mijn paard. Ga (als ik een eigen paard heb) 2 avonden werken en de hele zaterdag. Op die dagen rijd mijn zusje het paard. De andere dagen rijd ik m!

PaardenLeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:09

Eigelijk nog geen eens veel :)
tot heel laat stappen, enne natuulijk mn huiswerk, deed ik zoiezo al weinig aan& nu al helemaal weinig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:03

Ik ga minder uit...ook omdat ik regelmatig weekenden moet werken hoor,maar als ik ook zie wat een avondje stappen kost..
verder koop ik minder makkelijk iets impulsief,deed ik vroeger wel.
dan as ik jarig en wist ik niks te vragen,want ik had alles al gekocht. Nu spaar ik langer voor dingen en bedenk ik of ik het wel echt nodig heb.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:31

Hoi
Leuk topic :)
Ik heb er alleen wel even voor moeten nadenken hoor, want na een tijdje wen je er natuurlijk aan en het is niet zo van nou dit of dat doe ik echt niet meer want daar is geen geld voor..
In elk geval koop ik bijna nooit nieuwe kleren, dat is eigenlijk niet iets wat ik niet kán maar ik heb er gewoon ook niet zo zeer behoefte aan. Zowiezo koop ik nóóit dure kleren dat vind ik zonde van me geld maar het gaat me heel makkelijk af om bijv. een nieuwe deken of nieuwe spullen voor me paard te kopen. En dan loop ik in een kleding zaak en dan denk ik "oh wat erg, ik vind die broek van 50 euro eigenlijk te duur maar een nieuw dekje van 30 euro vind ik dan weer minder zonde".
En bijv laatst leren vrijetijds rijlaarzen van 189 euro gekocht, terwijl ik NOOIT zomaar schoenen zou kopen van die prijs!!

Ik denk dus ook dat mijn paard een beetje vóór mezelf gaat (klinkt best erg).

Verder ga ik ook niet zo vaak uit en nooit op vakantie zijn ook allemaal dingen waarvan ik het ook niet mis en ik vind het ook niet erg.. En het is niet zo dat ik het ook nooit kan, maar als ik geen paard had dan zou het sparen voor een vakantie natuurlijk veel gemakkelijker kunnen en zou ik ook gewoon elke maand kunnen shoppen. Dat doe ik nu gewoon af en toe :)
Maar ja het is maar net wat je belangrijker vind :) Ik denk er eigenlijk ook gewoon nooit over na en dat moet je ook niet doen, gewoon leven :P

BTW ga ik dit jaar wél op vakantie :P

Ik heb trouwens nu ongeveer 4 jaar eigen pony's gehad en mijn ouders hebben nooit een cent mee geholpen, alles zelf moeten op hoesten:P

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:39

Ik ben meer gaan werken om mijn paardjes te kunnen betalen naast het gezin dat we hebben (we werken beiden). Het gezin mag er niet onder lijden, ik ben de enigste die het leuk vind. Ik heb een apart "potje" voor de paarden, en meer mogen ze ook niet kosten. Hier zit ook een deel van dieranartskosten etc. bij. Als het de spuigaten uit zou lopen, dan wordt het een ander verhaal en kan ik altijd terugvallen op "ons" geld.

Wat ik laat: Geen overbodige kleding kopen, geen prullen, geen overbodige luxe voor de paarden (setjes etc), niet elke 6 weken naar de kapper (makkelijk kapsel nemen).

Wat ik niet laat: vakantie (1 x per jaar), eten, kleding en verzorging voor man en kids, auto's, motoren en zo af en toe een aanvulling op m'n sieraden :D

Gelukkig zijn wij in deze positie, ik denk dat het als aleen verdiener veel moeilijker.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:03

*Ik ga nooit op vakantie..
*Ik koop alleen nieuwe kleding als er wat versleten is..
*Ik ga nooit naar de kapper (heb lang haar tot op m'n kont)
*Ik ga hooguit 1x per maand uit
*Ik ga ook nooit meer naar de bios of concerten/festivals
*Ik woon nog thuis (Paard en eigen huis in je eentje gaat niet samen)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:35

Ik laat best wel wat voor mijn paarden, maar dit is omdat ik deze keuze heel bewust heb gemaakt :)

Financieel is het met 3 paarden héél anders dan met 1 paard die er voorheen alleen was..maar ook wat tijd betreft.
Alles moet nu perfect geplanned worden dagelijks.
Nu ben ik nooit echt een persoon geweest wat elk weekend wilde stappen (ja tot mn 22e ofzo, maar toen had ik ook nog niet die 3 paarden en een stal), dus daar hoef ik geen tijd voor te maken én geld voor apart te leggen..:p
Kleding..ja daar baal ik wel eens van, omdat ik erg in gewicht jojo en elk jaar echt nieuwe dingen nodig heb en soms dat geld er echt gewoon niet is..je raakt nl erg gewend/gehecht aan je oude stalkloffie, maar dat kun je niet aan naar een etentje, feestje of tijdens weet ik veel wat :) dus leuke kleding zou wel eens leuk zijn, haha.
Vakantie gaat eigenlijk ook haast niet, financieel, maar ook qua tijd of verzorging van mijn katten aan huis en verzorging voor de paarden..ga toevallig nu eind mei wel 2 weken naar Turkije weer :) kwam ik voor die 3 paarden en eigen stal nl wel eens 2 keer per jaar :P

Sja, en mn beste vriendin woont een uur rijden bij me vandaan..haar mis ik wel eens en zou haar graag vaker zien, maar even spontaan een paar daagjes logeren gaat niet..want heb mn paarden én katten waar dan weer wat voor geregeld moet worden..en sjá, ik wilde die dieren, dus wil er anderen niet mee 'opzadelen'..

En ik woon klein, maar wel erg leuk..lage huur en wel mn eigen stekkie én nog eens de paarden om de hoek..dus eigenlijk heb ik gewoon een érg fijn leven :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:46

hmmz wat ik laat...
Vrij weinig opzich.
Kleding koop ik nog steeds, enkel geen broeken meer van € 100 / 150 .. vind ik nu te duur haha

Ja ik denk enkel de Spontane dingen , Ik krijg soms ineens ( dag van tevoren ) in mijn hoofd dat ik zin heb om het weekend weg te gaan ofzo .. maar die dingen stop ik ook snel weer weg.

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:46

Als ik geen eigenpaard zal hebben zal ik nu een bijbaantje gaan zoeken. Maar ik heb gewoon geen tijd.
Ik zit lange dagen op school en na school naar m'n paard en dan ok natuurlijk nog in het weekend..
Ik vind het niet erg dat ik niet kan werken hierdoor, maar het zal wel lekker zijn als ik wat geld zal verdienen. Kan ik nieuwe setjes kopen :=
Ik heb hierdoor gewoon veel minder vrije tijd maar dat komt ook grotendeels door school..

Maar als je dan eenmaal bij je paardje bent aangekomen, maakt dat alles weer goed :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:16

Ik ga niet mee met mn ouders op vakantie, ik blijf met mijn zus thuis voor de paarden, maar ook deels omdat ik het toch niks aan vind die verre reis en beetje niks doen de hele dag :+
Nee, liever thuis lekker paarden rijden, lange buitenritten en af en toe een duik in het zwembadje. :')

Verder spreek ik nooit af na school, alleen dan met 1 vriendin, maar dan zijn we met de paarden bezig.
In het weekend wedstrijden, dus ook geen afspraken.

Verder valt het allemaal wel mee. Ja, ik geef niet veel geld uit aan kleding, maar meer aan de paarden.