Denk niet dat het nog erg lang gaat duren....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 17:23

Ze stodn net hier voor het raam en toen zag ik ineens haar kont omhoog gaan..... Verward Ze bokte niet, maar wipte omhoog. Net alsof de babe bokte. het kan gewoon niet lang meer duren, maar dat duurt het wel *zucht*.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 22:46

Ik begin me steeds drukker te maken dat er een tweeling inzit en dat er al eentje dood is, ik vind de buik zo stil geworden. Aaagh geen spookverhalen in mijn hoofd bitte!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:52

Geen stresssssss.............zoveel bewegingsruimte heeft een veulen niet meer als ie met zijn neus op zijn voorbenen klem in het bekken van zijn moeder wordt geperst, hihiihiiiiiii.......Het zal niet lang meer duren, elk uur is te lang. Maarrrrr in die tijd, dan kan ze nog mooi even werken aan een vakkundige afwerking van je veulen......hou ons op de hoogte he!!! Sterkte met de wacht! Lachen

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 22:55

Thnx FlyingHigh! Ik wil niet meer wachten, dit is niet goed voor mijn stemming en mijn nachtrust.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:58

Wat duurt wachten lang he? Haha! Als ze maar geen grap met je uit gaat halen en bevalt als je net even weg bent (of je zo moe bent dat je doorslaapt Extreme duivel)

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:03

Hihihihihi.............mijn 2 merries hebben mij 3 weken langer laten wachten dan de uitgerekende datum!!!! Vertoonden al die weken de symptomen dat de veulens elk moment geboren zouden worden dus wij maar waken, Verward . Vervolgens knalden de dames binnen 24 uur alletwee hun veulens eruit.....grrrrrrrr......ik was werkelijk gebroken na die 3 weken!!! ............sterkte Extreme duivel .

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:38

Iloon, ga je hier nou niet ook nog druk voor maken, ze is pas begin April uitgerekend, en dan kan je wel zeggen: "ja maar dat is volgende week". Precies! Het is volgende week en niet vandaag, wacht nou gewoon af en je zult zien dat alles goed gaat Lachen

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 01:07

hihi, echt Ilo weer. Komt goed meid Haha!

Nu kan je vast sparen voor beschuit en muisjes, van dat lange wachten en steeds heen en weer klikken naar dit topic krijg ik honger *LOL*

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 08:24

Haha,wat denk je van mij? Ik moet steeds hetzelfde zinnetje typen: er is nog niets! Ben benieuwd of mijn moeder dit jaar weer gekleurde ballonnetjes ophangt haha.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:25

OOOOOOhhhhhh, neeeeeeeeee he.......merries, grrrrrrrr!!! En het is nu nog wel zoooo mooi weer!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:31

nog even geduld hebben, en je zeker geen zorgen maken! Bij Raimaer zag ik de laatste weken ook niets meer, en ze heeft nu een wolk van een zoon.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 09:55

AAAGH Lielle, ik wil het woord 'weken' helemaal niet horen! Gemenerd! *LOL* Ik zie het pas een halve week niet meer.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 12:36

Okee update van vandaag. Was nog niet op stal geweest, maar Jurga's uier ziet er heel mooi vol uit. Nog geen harsdoppen. Scheve mond Haar kont was erg vies, misschien wat aan de schijt? Schijnheilig

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:53

Hmm. Dan is ze toch het verkeerde er aan het uitpoepen hoor!! Schijnheilig

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 21:17

Ja, ze staat ook elke dag trots haar enorme buik te showen ipv haar veulen... Boos! Vannacht komt er ook niets.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:20

Jeetje, duurt al lang he? Wanneer was ze uitgeteld?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 21:28

Hihi ze is eind maart/begin april pas uitgeteld. Ze heeft alleen vals alarm gegeven (een keer echt en een keer leek het erop)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:43

Jurga, een merrie die een tweeling heeft, en waar er eentje al dood van is, komt het alla minute eruit hoor!! Binnen een paar uur gaan ze bevallen als er eentje overleden is. ALs dat langer duurt, dan is het einde oefening voor de merrie. Dus daar zou ik me niet druk om maken.

Je hebt altijd ong 2 weken speling, tussen 2 weken ervoor, en twee weken na de uitrekeningdatum kan het komen.

Sit back and relax zou ik zeggen.........................weet dat het moelijk is, maar het kan beter langer zitten dan korter, is veel beter voor het veulen. ( En ik kan het weten, zelfs de duurste cremepjes werken mijn wallen niet meer weg, en redbull en koffie houd me niet meer wakker)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:48

Jurga schreef:
Hihi ze is eind maart/begin april pas uitgeteld. Ze heeft alleen vals alarm gegeven (een keer echt en een keer leek het erop)

wij hebben er nu een die ook gaat veulenen, die was pas in mei uitgeteld, maar ik denk dat ik een vergissing heb gemaakt Bloos Maar ja, het andere veulen van ons was ook 4 weken te vroeg.

Succes ermee!

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:27

Nog even geduld! Het komt er vanzelf een keertje uit *LOL* Ik ben wel erg benieuwd hoe het veulen eruit ziet, maar jij natuurlijk ook! Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 16:01

Dank je dat je me dat even verteld Pipo...! Haha! Kan ik idd weer ademhalen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:19

Pipo schreef:
Jurga, een merrie die een tweeling heeft, en waar er eentje al dood van is, komt het alla minute eruit hoor!! Binnen een paar uur gaan ze bevallen als er eentje overleden is. ALs dat langer duurt, dan is het einde oefening voor de merrie. Dus daar zou ik me niet druk om maken.

Dat is niet altijd zo.
Ik ken een merrie die met 8 maanden flinke koliek had en waar we toen ook bang voor waren dat het veulen eraf zou komen.
De dag na die koliekaanval werd de merrie opgevoeld en volgens de DA was alles met het veulen goed.
Toen het veulen (1 week te vroeg) geboren werd, was het een heel klein veulentje. En daarna kwam er nog een "ding". Het was de andere helft van de tweeling, helemaal verdroogd en op het 1e gezicht ook niet te herkennen als een dood veulen.
De merrie en het levende veulen hebben het beide overleefd, alleen het veulen is wel erg klein gebleven.
Volgens de DA was het heel bijzonder dat het veulen het wel overleefd heeft.

Overigens was de merrie met 21 dagen wel gescand en was daar niets op te zien van een tweelingdracht.

Maar hier zou ik niet zo bang voor zijn hoor. Een veulen wordt pas geboren als zowel de merrie als het veulen klaar zijn voor de geboorte en daar kan je geen peil op trekken.
Dit jaar had ik erg onverwacht een veulen. Vorig jaar stond de merrie netjes volgens het boekje 1 dag te kegelen en dit jaar was er niets te zien. Alleen een vol uier en geen volle spenen of kegelen.
Een andere merrie stond de eerste keer 3 weken te kegelen (en 17 nachten om de 2 uur gaan kijken Slapen ) en bij haar 2e veulen was ze 11 dagen te vroeg en heeft ze een paar uur staan kegelen.

Je kan niet meer doen dan wachten en Jurga lief aankijken en smeken om een heel lief en gezond veulentje.
Uit ervaring weet ik dat dreigen en chanteren (geen veulen -> geen voer }> ) niet werkt Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 12:26

Haha, zover wilde ik niet gaan Marije Tong uitsteken. Maar ja, ik zit nu twee weken verplicht thuis, dus kan het eruit kijken....

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:16

Spannend! volg al het hele topic.. had nu weleens na 10 dagen (valsalarm) een veulie verwacht *LOL*

Zo gaat het nu ook al een hele tijd bij onze dikke tuiger op stal Haha! eiedere dag denken we vandaag is het er hoor Knipoog
Veel sterkte en ik hou je topic goed in de gaten hoor Knipoog

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:24

Nog even en dan wordt dit het langste Bokttopic! Haha!