Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nee dan verdien je geen respect. malloesje schreef:Tita; maar als jij geen respect krijgt hoeft dat niet direct te beteken dat je daarom ook geen respect voor andere mensen opbrengt
caspar2007 schreef:@malloesje ik vind dat je gelijk heb.
de rest van je leven krom liggen is geen optie natuurlijk.
je moetinderdaad tegen elkaar afwegen of het haalbaar is.
ik zelf zou nooit mijn paard met koliek laten opereren.
maar laten inslapen.
want het schijnt dat het herstel vaak nog pijnlijk is dan de koliek zelf
en het ook nog eens lang duurt.
dat doe ik mijn paard niet aan
Alabaster schreef:caspar2007 schreef:@malloesje ik vind dat je gelijk heb.
de rest van je leven krom liggen is geen optie natuurlijk.
je moetinderdaad tegen elkaar afwegen of het haalbaar is.
ik zelf zou nooit mijn paard met koliek laten opereren.
maar laten inslapen.
want het schijnt dat het herstel vaak nog pijnlijk is dan de koliek zelf
en het ook nog eens lang duurt.
dat doe ik mijn paard niet aan
Dat zeg je nu..

menselijk brein werkt niet zo goed meer als in een noodsituatie terecht komt tita schreef:malloesje schreef:Tita; maar als jij geen respect krijgt hoeft dat niet direct te beteken dat je daarom ook geen respect voor andere mensen opbrengt
Staat er los van, maar we zijn allemaal verschillend en willen allemaal dat onze paarden het goed hebben.
Dat doen we zo goed als we kunnen.
Maar een goede buffer blijft in mijn ogen noodzakelijk maar dat is mijn mening ik wil NOOIT voor de keuze staan of ik mijn paard wel kan laten helpen financieel gezien
tita schreef:Je kunt hier helemaal niet zeggen, wat je wel of niet zou doen.
Ik doe geen operatie meer want mijn paard is al 20...het moment van de waarheid is het moment daarbij.
Mensen veranderen als ze een bepaalde beslissing moeten nemen en oooo wat zal het zuur zijn als je dus echt geen geld heb, maar wel je paard laat behandelen.
Als het paard beter is begint de ellende weer want hoe kom je aan het geld, en een paard wat ernstig ziek is geweest, daar ben je voorzichtig mee want het kan weer terug komen en dan............... je hebt nog steeds geen geld
Lotje02 schreef:Hebben jullie dan allemaal een grote spaarpot met geld voor als er iets met je dieren gebeurd?
Ik heb zo'n €4000 spaargeld, voor als er iets met mijn (toekomstige) paard gebeurd. Maar wat nou als zo'n operatie of behandeling meer kost?

Lotje02 schreef:Hebben jullie dan allemaal een grote spaarpot met geld voor als er iets met je dieren gebeurd?
Ik heb zo'n €4000 spaargeld, voor als er iets met mijn (toekomstige) paard gebeurd. Maar wat nou als zo'n operatie of behandeling meer kost?
opala schreef:Mensen calculeren een bepaald risico in of niet. Niemand heeft te bepalen wat een ander moet.