Uit de gratie geraakte ruitersportartikelen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:42

Dat is geen ribfluwelen broek, maar zo eentje met kleine ribbeltjes.
Die heb ik ook nog van eurostar. Helaas is hij gekrompen in de breedte. Of ik gegroeid. Nee dat laatse niet. dat gebeurd niet als je ouder wordt. :)

Mijn maat is helaas wat groter ondertussen, maar broeken van 150,- heb ik geen.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:42

Ik rijd nog maar vier jaar :+ En aangezien ik net uit de groeispurt kom en daardoor al uit een paar broeken ben gegroeid die ik nog maar net had. Ik pas die ribbroek nog steeds, die is tenminste lekker elastisch! Die gladde rijdbroeken vind ik een stuk minder comfortabel. Wel had ik bij die ribbroeken in de zomer wel eens dat het nogal kon gaan schuren :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:43

Wat je ook steeds minder ziet, zijn gewone, no-nonsens halsters. Met een musketonnetje, zonder bont of andere 'zachte' dingen op oren en neus, met onderaan gewoon zo'n ring waar de neusriem en de band onderdoor aan vast zitten... Ik weet nog wel dat ik me vroeger (en nu nogsteeds) me er gigantisch aan ergerde als iemand het musketon van het touw ergens er scheef tussen deed, dan trek je dat hele halster van zijn plek. Die hoort gewoon netjes recht van voren. Tegenwoordig heb ik een eigen paard, en dus die ergenis veel minder, want k doe het zelf wel goed :P.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:45

Wat ook uit de gratie is geraakt:
Bandages met slierten eraan om ze op te knopen. Altijd in de war. }> Ik was al blij met de eerste klittebandsluiting.

Bandages waren natuurlijk voor op transport. Als je al wat om deed...

Inderdaad die nylon halsters die meer dan 20 jaar meegingen. Tegenwoordig roesten de ijzeren dingetjes als je er naar kijkt. :=
Laatst bijgewerkt door HippoLogic op 22-02-09 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:45

Vjestagirl, bij mijn verzorgpony's en op de manege hebben ze eigenlijk alleen maar van die simpele halsters. Ik vind ze zelf ook veel praktischer. Het is gewoon duidelijk: Zo doe je ze aan, zo doe je ze af. Geen moeilijke dingen er bij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:46

Vjestagirl schreef:
Wat je ook steeds minder ziet, zijn gewone, no-nonsens halsters. Met een musketonnetje, zonder bont of andere 'zachte' dingen op oren en neus, met onderaan gewoon zo'n ring waar de neusriem en de band onderdoor aan vast zitten... Ik weet nog wel dat ik me vroeger (en nu nogsteeds) me er gigantisch aan ergerde als iemand het musketon van het touw ergens er scheef tussen deed, dan trek je dat hele halster van zijn plek. Die hoort gewoon netjes recht van voren. Tegenwoordig heb ik een eigen paard, en dus die ergenis veel minder, want k doe het zelf wel goed :P.

zo eentje heb ik er gewoon hoor

HippoLogic

Re: Uit de gratie geraakte ruitersportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:48

Wollen dekens.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:48

Afbeelding
ik dacht dat deze ook niet meer bestonden, maar toch nog wel

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:50

Wat met opvalt is dat die caps van horka (Ik noem ze paddocaps) steeds minder worden verkocht. Het zijn van die simpele zwarte waardoor je hoofd er 3 keer groter door lijkt. Ik heb hem zelf ook en vind hem fijn, want je kunt hem ook verstellen. Maar ik ga ook weer een nieuwe kopen.. Ook meer zo eentje waarvan je hoofd niet tig keer zo groot lijkt :+ Maar dat is niet omdat ik mijn paddocap niet meer mooi vind. Ik ben afgelopen zomer gevallen en toen was er een pony op mijn cap gaan staan. Ben er sinds kort achter gekomen dat ie toch niet meer echt helemaal goed is, er zit namelijk een deuk in xD Eigenlijk niet echt slim dat ik dan nu pas een andere cap ga kopen. Maarja, beter ooit dan nooit :P

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:51

Jaah, plastic peesbeschermers, daar had ik bruine van.... en mooi dat ik ze toen vond....
Overigens had ik die dubbelgevouwen dekens ook onder het -ouderwets bruine- zadel liggen. Vond het prima toen.
Leuk topic, mooi om weer eens te denken aan vervlogen tijden toen het er allemaal nog wat meer primair aan toe ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:54

Wat een ontzettend leuk topic dit!

Zwartwitje schreef:
Inderdaad, volgens mij waren die ouderwetse caps zo onveilig dat je beter zonder kon rijden dan met. Je had ze trouwens ook met driepuntssluiting en zo'n plastic kinkapje.

Oh ja, die kinbakjes! Dat was altijd het eerste wat mijn instructrice er destijds af sloopte als iemand een nieuwe cap had gekocht :') Maar die caps waren al wel een stukje lomper (meer vullingsmateriaal rondom) dan de échte onveiligheidscaps :+

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:56

Weet je wat ook uit de gratie is geraakt? Van die lampjes rood-wit voor om je been. Onderin gingen twee van die dikke batterijen in (heul duur!!) en van voren wit licht en van achter schenen ze rood. Ze zakten altijd af. Gelukkig zijn die er niet meer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:01

HippoLogic schreef:
Weet je wat ook uit de gratie is geraakt? Van die lampjes rood-wit voor om je been. Onderin gingen twee van die dikke batterijen in (heul duur!!) en van voren wit licht en van achter schenen ze rood. Ze zakten altijd af. Gelukkig zijn die er niet meer.

Nee, tegenwoordig heb je daar bij de hema van die hele handige fietslampjes van een paar euro voor. De rode knoop je in zijn staart en de witte ergens aan de voorkant, op je jas ofzo, dan ben je allebei verlicht :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:01

hestejente: das toch anders dan die lompe schijndingen waar HL op doelt geloof ik. Maar die lompe dingen waren best gaaf, stiekem :D

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:03

breezy302 schreef:
Ik had vroeger ook zon cap en toen er eindelijk eens een beetje op de veiligheid werd gelet moest je er zo'n raar tuigje om heen doen

Juist dat tuigje met kinbakje vonden mijn nichtje en ik toen (100 jaar geleden...) erg stoer. Dus dat werd meteen gekocht en in gebruik genomen :+

Unoo

Haha, die lampjes gebruikt mijn vader ook altijd voor het hardlopen :+

Koper

Ja, dat klopt, daarom heb ik het ook over tegenwoordig Nouks, die handige kleine lampjes zijn errug modern. Zo'n grote met voor wit en achter rood had ik vroeger op de fiets, was inderdaad retestoer :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:06

De led's (dat zijn die kleine lampjes) zijn wel echt een gave uitvinding, eerlijk is eerlijk. Daar heb ik toch al ontzettend veel plezier van gehad.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:11

Ik ook, in de winter heb ik ze standaard bij me nadat de bus bijna een keer voorbij was gezoefd zonder mij mee te nemen. Komt ervan als je 's avonds in een zwarte jas bij een dorpje gaat staan. Dus tegenwoordig zend ik knipperlichtsignalen naar buschauffeurs }:0

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:12

Wat is er mis met mijn redelijk antieke, oncomfortabele bruine zadel? Heb heel lang moeten zoeken naar mijn bejaarde Kiefer Bavaria zonder kniewrong en diepe zit en ben er erg blij mee. Reed vroeger altijd op een oud Daaleman ponyzadeltje, maar om een zeer vreemde reden past mijn achterste daar niet meer in :o .
Een cap ben ik ook pas gaan dragen toen er nieuwe uitvoeringen met ventilatie kwamen. Ik zag het nut niet van het dragen van die ouderwetse dunne cap. Kon me niet voorstellen dat het mijn hoofd enige bescherming bood. Moet zeggen dat ik nu zweer bij de Casco-cap. Heb net mijn tweede aangeschaft.
Ik kan me nog herinneren dat mijn verzorgpony een blauw vilten dekje had en ik apetrots was toen de eigenaresse zelf van de omtrek een nep-teddydekje had gemaakt.
Ik merk wel aan mezelf dat ik toen minder materialistisch ingesteld was dan nu... (en dat zegt iemand met twee dekjes per paard). Ik was toen gewoon tevreden met de middelen die ik had.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:14

breezy302 schreef:
Unoo schreef:
150 euro aan een broek? Ik heb gewoon een stoffen broek met leren beenstukken voor 30,- :+

ik kan echt alleen maar hele dure vinden, en heb ook maat 40/42 dat zal er ook mee te maken hebben

ik kan ook echt alleen maar duure vinden? ben ik nou zo kies keurig of kijk ik gewoon bij de verkeerde winkels? :o
heb altijd broeken van 130 euro ofzo.. :P

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:18

Laatst bijgewerkt door _helga_ op 22-02-09 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:24

Je link gaat naar de algemene site van Divoza... :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:26

HippoLogic schreef:
Je link gaat naar de algemene site van Divoza... :)

heb het al aangepast ;)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:28

Weet iemand nog echt van die 'oude' dingen? En wat vinden jullie nou van die paddocap? (Niet dat die zo uit de gratie is, en ik wil er niemand mee beledigen ofzo, ik heb hem zelf ook :+)