Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pmarena schreef:KiWiKo : dan zitten we dus weer met verschillende mensen die verschillende betekenissen geven aan woorden.
Voor mij is wat een mens of dier nodig heeft om te overleven , heel wat anders dan basis-behoeftes in het leven.
Overleven daarvoor heb je lucht , eten , water nodig.
Maar om te LEVEN zoveel meer.
Iemand die een paard tot de knieën in de stront in een donker fietsenschuurtje zet en er net genoeg hooi en water bij gooit om het in leven te houden , kan voor mij NOOIT een echt paardenmens zijn in de betekenis die ik eraan geef.
Paardenmens zijn gaat over aanvoelen van paarden , en daar ook naar handelen.
Als je een paard op zo'n manier behandelt dan voel je het dier OF niet aan , OF je handelt er niet naar.
En dan kwalificeer je i.m.o. niet als "paardenmens"
Cassidy schreef:Eens met KiWiKo.
Dit mens met paard gaat nu lekker naar haar paarden toe.
Ben benieuwd hoe de poll eruit ziet als ik vanavond terugkom.
Op dit moment: 37 paardenmensen tegen 30 mensen met paarden.
Zouden mensen echt zo weinig zelfkennis hebben?
marrlinde schreef:een mens met een paard vind ik van die mensen die een paard hebben, en alleen maar opscheppen over hoe goed ze kunnen rijden en blablabla.. op wedstrijden de andere niks gunnen enzo..
een paardenmens vind ik als je er alles voor doen om naar paarden te kunnen en bij paarden te zijn... ook echt alles voor hun paard willen doen, en niet als ze er eens geen zin in hebben en dat ze niet gaan naar hun paard enzo..
Citaat:Maar voor een echt paardenmens behoort er nog een stukje aangeboren intuitie, talent, feeling noem het zweverig "paragnostische gave", dat maar heel weinig mensen hebben.
Citaat:Perro, vind je het met bijvoorbeeld de uitleg van mij en van Kim nog steeds een dooddoener die de wereld uit moet?
Citaat:het verschil komt altijd boven in topics met problemen, mensen met paarden denken dat zo een probleem "makkelijk" of met koekjes aangepakt kan worden omdat dit bij hun enigste eigenste goed werkt. paardenmensen weten dat er geen standaard is, en dat er dus voor alles een creatieve oplossing is, die over het algemeen niet in boeken staat.
Cassidy schreef:En Perrokai (en andere al dan niet stille meelezers), heb je ook de andere topics doorgelezen die met link in dit topic zijn vermeld?
suleilitha schreef:Hihi, here the opposite..... ik geloof dat ik beter met paarden door 1 deurtje kan dan met veel mensen... maar goed, ik weet het van mezelf
Citaat:Ik doe veel dingen niet uit "weten" met paarden, maar die gaan automatisch.
suleilitha schreef:Hihi, here the opposite..... ik geloof dat ik beter met paarden door 1 deurtje kan dan met veel mensen... maar goed, ik weet het van mezelf
crossmonster schreef:Mensen met paarden vind ik mensen die een of hooguit twee paarden hebben , hun rondje rijden, en verder hooguit een grote mond, maar niet meer dan algemene kennis hebben.