Heel goed plan. Ik ging gelijk nadenken over paardenboeken die ook leuk voor mensen ouder dan 12 zijn en ik kwam ook op weinig titels. ik vind zelf de Horse Whisperer inderdaad mooi. Sommige kinderboeken over paarden vind ik ook nog steeds mooi zoals Black Beauty en Follyfoot serie (Monica Dickens) maar het zijn natuurlijk wel echte kinderboeken.
Tips? Ik zou er voor kiezen om niet al te veel verschillende verhalen in een boek te stoppen dus niet en paardenmishandeling en enge ziektes en inrijden van paarden en liefdesverhalen en de spanning tussen verschillende rijstijlen enzovoorts. Ik zou proberen om een mensen hoofdlijn en een paarden hoofdlijn te houden en dan daarnaast wat kleinere zij avonturen. Andere dingen kan je weer in een vervolg boek verwerken Paardenmishandeling lijkt me heel lastig om in een boek te schrijven. Aan de ene kant moet het boek natuurlijk niet alleen daarover gaan want dan wordt het wel heel depressief. Aan de andere kant is het ook geen onderwerp wat in twee regels afgedaan moet worden. Moeilijk om die balans te vinden.
Het is echt een goed plan en ik vind de verhaal lijn heel leuk klinken, gevarieerd, luchtig en drama door elkaar en verschillende perspectieven.
Verder zou ik inderdaad niet voor een typisch happy end gaan maar een bitter sweet einde hebben wat hier ook al genoemd is.
Hopelijk gaat te helemaal lukken met dit boek!
Ik zou graag testlezer willen zijn maar weet niet of ik helemaal in de doelgroep val. Ik ben al iets over de 30 (31) en heb vier kinderen. Ik hou echter wel heel veel van lezen en paarden dus het lijkt me wel heel gaaf!
Hey allemaal leuk jullie reacties weer. Dank voor aanmelden testlezers. En jodieee, ik ga teveel verraden als ik alles vertel at ik erin heb gezet of ga zetten of niet. Laat dat maar een verrassing blijven dan.
HET voorbeeld vind ik natuurlijk ook 'The horse whisperer' , daar kan je niet onderuit vrees ik ! Als het boek uit is , ben ik de eerste om het aan te schaffen.. Ik lees niet veel omdat ik vrij kritisch ben in boeken.. ze boeien me niet snel. Maar als ze eenmaal boeien , dan zijn ze zo uit ! Ik denk dat je rond een paar (niet teveel) thema's moet gaan werken , 1 thema kan misschien wat moeilijk worden om een heel boek rond te schrijven. Maar het mag ook weer geen allegaartje woren van thema's (mishandeling én dit én dat én zus ...) Kies thema's waar je zelf denkt mee aan de slag te kunnen , die je boeien en het boek vloeit hopelijk uit je Pen. Succes !! (Indien testleze nog nodig , ben bereid)
shananr10
Geplaatst: 03-05-09 19:40
bv iets waardoor het heel spannend maakt , een ontvoering of een verhaal van liefde en vriendschap of een soort heartland verhaal maar met andere fantasie of juist heel anders
Ik ben benieuwd wat voor verhaal het wordt. Ik lees erg veel, maar inderdaad, nooit meer iets over paarden, op de Paardenfluisteraar na dan.. Dus ik ben zeer benieuwd. En als je nog testlezers nodig hebt dan meld ik me bij deze aan, lijkt me leuk.
Ik ben het helemaal met je eens. Er zijn te weinig paardenboeken, en de boeken die er zijn gaan meestal over kinderen of jongeren. Een volwassener boek zou super zijn!
Ik heb Laatmemaar gelezen, vond ik een erg goed boek. Het ging eigelijk om de hoofdrolspeeltster (een mens dus) en als achtergrond haar liefde voor paarden en haar eigen paarden. Het speelde een belangrijke rol in het boek maar omdat niet alles om de paarden ging was het niet zo kinderlijk.
Ik zou ook graag testlezer willen zijn, ben 19 trouwens.
Ik ga het ook lezen als het uit komt! Ben dol op lezen van allerlei genres, van trillers, tot harry potter tot chicklit. Dus als je nog een testlezer zoekt
Ik zit er zelf ook aan te denken om eens een keer wat te gaan schrijven. Sinds ik journalistiek studeer, begint schrijven me te interesseren
Birdie60
Geplaatst: 03-05-09 21:46
woow ik wist niet dat valse salie van jou was. wat heb ik genoten van dat boek. erg hoor als je zo'n moeder hebt ik heb hem in 1 ruk uitgelezen
als je boek uitkomt, ga ik hem natuurlijk lezen. ik ben echt verslaafd aan lezen, en heb hier zo'n 400 boeken hier liggen, en koop nog steeds. een dag niet gelezen, is een dag niet geleefd
Hallo mensen dank allemaal weer voor jullie berichten en suggesties en aanbiedingen tot testlezen. Het boek vordert gestaag, maar zoals ik al zei het is een proces van een jaar dus nog even geduld... Voor liefhebbers van mijn boeken, is er wel het laatste boek zie http://vindupaindupindakaas.hyves.nl
Ik hou jullie op de hoogte en leuk dat jullie nog steeds reageren, een hartelijke groet Roos
Wat leuk om hier van jou te lezen. Omdat wij al jaren in onze boekwinkel veel paardenboeken verkopen zijn we speciaal voor paardenboeken onze website www.paardenboekhandel.nl begonnen. En het grappige is dat we naast allerlei leerzame en kinderboeken enzovoort ook een rubriek wilde starten met romans e.d. waar paarden de hoofdrol in spelen. Maar we kwamen eigenlijk niet verder dan alleen maar "de paardenfluisteraar". Een titel die in dit draadje toch wel enkele malen genoemd is.
Wij zouden het ook heel leuk vinden om jouw boek een plekje in onze webshop te geven. Misschien kan je rond het verschijnen zelfs een keer in onze boekhandel komen signeren ?
Ook voor het testlezen en maken en plaatsen van recensie houden wij ons aanbevolen.
vraagje: Bij "valse salie" heb je een gedeelte van de opbrengst aan No-Kidding geschonken, heb je nu weer zo iets in gedachte? Zowel "valse salie" als "doodziek/springlevend" zijn beide boeken voor een specifiek publiek, ik zou het leuk vinden als je nieuwe (paarden-)boek voor een groot publiek geschikt is. Succes met het schrijven !
_1Guusje1_
Geplaatst: 04-05-09 23:51
sooow wel interessant! heel veel succes met het schrijven!
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 04-05-09 23:56
Ik herinner me dat ik hetzelfde probleem had als jou. Ik lees heel graag en houd van paarden maar vanaf 15 houd het zo'n beetje op met boeiende boeken. Je hebt dan nog wel heartland maar dat is ook zo mierzoet en onrealistisch als mogelijk...
Het mooiste aan een boek zou ik vinden als je het, ondanks dat het verzonnen is, toch zo realistisch mogelijk kan maken, dat het écht kan. Dat je de paardenwereld neerzet zoals hij is. Ik snap dat het een fijn boek moet zijn om te lezen, maar laat zowel de goede als de slechte kanten zien van paarden, paardrijden en het leven tussen paardenmensen (en mensen met paarden)
Ik krijg vaak het idee dat paardengekken het veel te zoet willen voorstellen, alsof het allemaal rozegeur en manenschijn is maar in feite is de paardenwereld keihard... En het zou wel mooi zijn om eens een boek te lezen geschreven door iemand die zo realistisch is om dat te weten.
Om maar even een voorbeeld te geven: Heartland is HET voorbeeld van onrealistisch beeld over de paardenwereld: een 15-jarige die met twee vrienden, haar zus en grootvader een stal met getraumatiseerde paarden runt... Dat is niet realistisch. Je mag het best mooi maken, wie met paarden om gaat weet heel goed dat je met deze dieren hele mooie, intense momenten kan meemaken... Maar Heartland bv geeft het weer alsof elke idioot met twee benen en handen op een paard kan gaan zitten en zulke momenten kan beleven... En dat is niet zo. Werken met paarden is een constant leerproces en het duurt lang voor je enigszins door hebt hoe het moet. De gemiddelde 25-jarige kan misschien wel goed met paarden om, maar om echt van ervaring te spreken ga je toch al snel richting de 30-35... Nog een mooier voorbeeld van hoe het voor mij "niet" zou moeten zijn is Bianca boeken
Haal het mooie naar voren, de band, de beweging, de kracht, de souplesse en de elegantie van de dieren. Maar laat ook de conflicten naar boven komen, de conflicten die je hebt omdat twee totaal verschillende "diersoorten" met elkaar proberen te communiceren. En dat verloopt nu eenmaal niet altijd van een leie dakje. Wil je over competitie schrijven, ga dan ook eens kijken naar hoe mensen hun paarden soms behandelen in de sport, hoe mensen elkaar behandelen in de sport, zelfs voor die 10 euro prijzengeld.
En wat ik nog het liefst zou zien is dat er verschillende stromingen in voor komen, niet enkel traditioneel of natural maar gewoon van beide groepen. En ook die conflicten mogen gerust naar boven komen. En om te weten welke conflicten hoef je enkel maar te kijken naar "nieuwe berichten" hier op bokt Niet alleen de schoonheid dus, maar gewoon een realistisch beeld.
Ik wil me overigens heel graag aanbieden als testlezer maar gezien het aantal pagina's vrees ik dat ik al te laat ga zijn?
Klinkt interessant . Ik ben 17 en lees erg veel, ben zelf ook bezig met een boek en heb al een uitgeverij gevonden(gaat niet over paarden). Ik bied mij aan om testlezer te worden.
___Anouk
Geplaatst: 06-05-09 10:09
Tof idee!
Het is al vaker gezegd, maar het boek moet niet alleen maar over paarden gaan (dit geef je zelf ook aan) er moet wel nog meer gebeuren dan alleen maar dingen met paarden. Hoe je het beschrijft klinkt het echt super en ik sluit met aan bij de mening van andere posters.
ik ben ook benieuwd naar het boek ik lees ook wel is graag een boek, maar boeken met paarden erin voor jong volwassenen of volwassen mensen vind je bijna niet ik zou ook graag willen testlezen
Zo te lezen, wordt het een heel mooi boek, na het lezen van het verhaal op pagina 1. ben helemaal niet zo;n lezer, maar als het om paardenboeken gaat als de horsewhisperer. Dan lees ik zo'n boek in ene uit. ben benieuwd, hoop dat ik je boek als ie klaar is ooit kan lezen.