Paard niet goed verzorgen? in beslag nemen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Re: Paard niet goed verzorgen? in beslag nemen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:41

Pelryo schreef:
Maar wat vind jij goede verzorging dan? Elke dag in een warme stal met een deken en 1 uurtje beweging? of 24/7 in een land en zonder schuilstal etc. Er zijn 2 kanten en iedereen heeft een andere kijk op wat goede verzorging is. daarom kun je moeilijk zeggen of iemand zijn paard verwaarloost. Daarbij zal het teveel geld/tijd kosten om iedereen in Nederland af te gaan en hun verhaal aan te horen .

Klopt iedereen heeft een andere mening daarover wat ik prima vind vind een ander zielig. Ik vind dat je ervoor moet zorgen dat er iemand iedere dag je paard goed controleerd op eventeule problemen of afwijkingen.

We moeten uitkijken voor betutteling vanuit de overheid alles moet aan regels wanneer we iets mogen straks ook nog HOE we het mogen.
Sorry als dat gebeurt gaat de lol er vanaf en vertrek ik uit NL.

Mensen maken fouten doen nooit iets goed in andermans ogen soms moet je dingen gewoon eens laten en niet over zeuren.

Van mij mag paardrijden weer een elite sport worden beter voor de paarden en daar gaat het om.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:42

lindake schreef:
KiWiKo schreef:
[ITP] Toronto met teddyberenvacht, Beatlecoupe en modderwangen

hier mijn paard waar ik een keer of 4 per jaar heen ga.................. echt, echt zooooooooooo verwaarloosd!!!

Hij ziet er geweldig uit Haha!!
Echt een blij paard Ja.

en toch zou het dier volgens TS in beslag genomen moeten worden............... alternatief is slachthuis voor dit dier Lachen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:23

KiWiKo schreef:
en toch zou het dier volgens TS in beslag genomen moeten worden............... alternatief is slachthuis voor dit dier Lachen

Neeee en dan weer volgens de bokt mentaliteit redden van de slacht om te gaan proberen of we toch wat mee kunnen (rijden, spelen enz..). Dan later toch weer verkopen omdat het financieel niet haalbaar is liefst aan iemand die hem zijn heeeele leven houdt en die gooit hem zonder deken op het weiland......dan moet hij volgens de naturals 24/7 lekker paard zijn..

Heee de cirkel is weer rond hiihih.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 22:00

Citaat:
en toch zou het dier volgens TS in beslag genomen moeten worden............... alternatief is slachthuis voor dit dier Lachen[/

even voor de duidelijkheid!
IK vindt niet dat die overheid die regel in moet stellen hé! we hadden die discussie in de klas en ik vroeg me gewoon af wat jullie daar van vonden.
En ik vindt dat jou paard er gewoon goed uit ziet hoor, en er is een verschil als dat hij met vriendjes op het land staat of in een stal hé!
Ik bedoel meer zo'n voorbeeld als dat meisje met die tinker van klomp op bokt, die ook een paar berichtjes hiervoor wat had geplaatst.
als een paard gewoon op land staat en van zijn oude dag aan het genieten is zie ik het probleem niet hoor..... Verward

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:30

Tja heb een hengst van 19 staan. Die staat niet 24/7 buiten. Gezien zijn hengst zijn is contact niet meer dan wat snuffen. Wit is die al lang niet meer want aan wassen doe ik niet, zijn manen? Dikke krullende welshmanen dus lekker in de knoop, staart hangt hij liefst zo vol mogelijk... En weet je wat? Hij voelt zich heerlijk. Als 19-jarige oude knook is hij actiever en speelser dan toen hij als 14-jarige jonge man bij me kwam. Lachen Als je die nu op stal ziet staan, zweer je ook dat ik hem verwaarloos, maar dat ding ligt me nauwer aan het hart dan eender wat...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:11

Even een andere vraag Lizzy... Denk je dat een paard moet gereden worden om gelukkig te zijn?

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:14

lindake schreef:
Even een andere vraag Lizzy... Denk je dat een paard moet gereden worden om gelukkig te zijn?

nee dat denk ik niet, als hij gewoon elke dag kan bewegen enzo en met andere paarden in de wei staat.
of elke dag even in de paddoc of iets mag.
maar ik denk niet dat een paard er echt gelukkig van wordt als hij de hele dag op stal maar voor zich uit zit te staren.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:17

Dus in principe maakt het voor jou niet uit of de eigenaar het dier zelf beweging geeft of iemand anders het doet... Jij vindt gewoon dat het dier dagelijks uit de stal moet komen?
In dat geval heb je zich volgens mij verkeerd verwoord in de begin post Nagelbijten / Gniffelen.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:24

lindake schreef:
Dus in principe maakt het voor jou niet uit of de eigenaar het dier zelf beweging geeft of iemand anders het doet... Jij vindt gewoon dat het dier dagelijks uit de stal moet komen?

jaa klopt!!
Ik zij ook al, ik vindt gewoon dat een paard aandacht verdient, wie hem er ook uithaald.
En dit geld voor een paard op stal hé, niet voor in de wei dat is een heel ander verhaal.
Als een meisje een paard koopt en die kijkt er zelf nooit naar om, maar ze huurt een verzorger in, dan zie ik het probleem er niet van in.
het kost haar alleen veel geld, maar dat is haar eigen probleem. het paard krijgt gewoon Normaal beweging.
maar als zij een paard koopt en die zet ze in een stal neer, en ze gaat er één keer in de week heen en verder staat dat beest maar voor zich uit te staren in de stal, dan vindt ik dat aardig banketstaaf voor hem ja!
En over zo'n situatie ging het topic eigenlijk. Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:31

Dat vind ik inderdaad erg voor de paarden. Dag in dag uit in de stal staan zonder dat iemand ze los laat. En zo zijn er jammer genoeg heel wat paarden die wekelijks toch wat dagen binnen blijven staan zonder er uit te komen (denk ik).

Wat hier aan gedaan kan worden weet ik niet... Het is namelijk moeilijk te achterhalen en te controleren denk ik...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 00:43

Je zal nooit alle uitwassen kunnen bestrijden. Dat geldt voor alles, niet alleen voor dierenmishandeling.

Wel kan je, als overheid zijnde en serieus begaan bent met zaken, de bestaande wetgeving op dat gebied beter naleven, en eventueel de strafnormen aanpassen. Dan zijn we al een heel stuk in de goede richting zonder allemaal extra geboden en vooral verboden. Die zijn er echt al genoeg.

Probleem is dat het de overheden feitelijk een rotzorg zal zijn hoe dieren gehouden worden, en dergelijke discussies inclusief ad-hoc regelgeving (vooral veel verboden) die in de praktijk onmogelijk blijkt te zijn alleen maar bedoeld zijn om het klootjesvolk (ons, brave burgers) te laten denken dat er iets gebeurt...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 00:55

zolang het dier dus elke dag je 1 uur ziet en er 1 uur uitkomt ben je wel "paardwaardig"

maar kom je 1 keer per 2 weken.. maar gaat je paard elke dag 4 uur de weide op vervolgend 1,5 uur in de stapmolen ben je niet "paardwaardig"

nee vind ik niet waar Knipoog gaat erom of het paard goed verzorgt word, niet door wie Knipoog!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 00:58

_Lizzy_ schreef:
Pelryo schreef:
Maar wat vind jij goede verzorging dan? Elke dag in een warme stal met een deken en 1 uurtje beweging? of 24/7 in een land en zonder schuilstal etc. Er zijn 2 kanten en iedereen heeft een andere kijk op wat goede verzorging is. daarom kun je moeilijk zeggen of iemand zijn paard verwaarloost. Daarbij zal het teveel geld/tijd kosten om iedereen in Nederland af te gaan en hun verhaal aan te horen .

Ik vindt een goede verzorging als een paard gewoon veel liefde krijgt van de eigenaar.
Of hij nou op stal staat of lekker in het land.
Hij/zij moet niet alleen bedoelt zijn voor het rijden.
Je moet gewoon een paard hebben omdat je het super graag wilt en super leuk vindt, niet omdat het "cool" is om tegen vriendinnetjes te zeggen

En HOE precies zou de overheid gaan controleren dat het paard veel liefde krijgt van de eigenaar?!