woeliej schreef:Ik weet niet zo goed waar ik het plaatsen moet, maar omdat mij dit met name om de omgang met je paard gaat maar hier neer gezet.
Pensionstallen. Paardlief mooi volpension ergens stallen, niks geen omkijken meer naar. Toch nemen sommige mensen dit naar mijn mening iets te letterlijk... 'ik heb weinig tijd dankzij mijn werk, woon mischien ook erg ver weg van mijn paard (lees, andere kant van het land), maar hij staat volpension dus het is prima'. En beest word dan serieus maanden niet naar om gekeken..
Naar mijn mening heb je hier geen paard voor... Geen tijd dan toch ook niet eerlijk tegenover het paard om er 1 aan te houden? Dan wel gesproken over gezonde paarden natuurlijk. Dier heeft toch ook zijn aandacht nodig? Verzorging verder nog. (bijv. smid, die dus vaak vergeten word) Ik snap best dat niet iedereen elke dag trouw wat met zijn paard gaat doen, maar maanden/weken lang niet naar het beest omkijken..?
Hoe denken jullie hier over? Heeft een paard genoeg aan de verzorging die een vol pension bied? Aan de aandacht die hij van de andere paarden krijgt op de wei en op stal? Of heeft het ook die extra aandacht en zorg nodig die alleen een eigenaar het dier bieden kan?
( sorry maar moest even m'n verhaal kwijt! )
Heb jij zo'n soort gelijke situatie van dichtbij mee gemaakt?
Vaak wordt er namelijk te snel geoordeeld over dit soort dingen.
Het is een beetje een tegenstrijdige situatie wat hier boven wordt vermeldt.
Want stel diegene heeft tijdelijk even geen tijd voor het paard? En het wordt
gewoon verzorgd, komt (genoeg!) buiten, stal wordt gedaan.. dan kan ik er
wel mee leven. En vaak zoeken dat soort mensen dan ook nog een verzorgster/
bijrijder die het paard de nodige beweging kan geven.
Maar, je hebt ook mensen die er helemaal niet naar om kijken en een pony/paard gewoon voor de 'heb' willen hebben.. En tsja, die kijken
er dan niet (voldoende) naar om.. Ik vind altijd als je geen voldoende
tijd hebt voor een dier, neem er dan ook geen. (even offtopic: Wij willen
ook graag een hond maar hebben er niet voldoende tijd nu voor dus dat
is ook de reden waarom we het nu niet doen. Het niet eerlijk om dat beest
dan de beweging te ontnemen die hij/zij nodig heeft)