ZIELIG!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mies

Re: ZIELIG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:09

WAAROM DOEN JULLIE ZO KINDERACHTIG?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:11

_Miesje_ schreef:

Wie doet kinderachtig?

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:17

[quote="Eva1993"]jeeezus bokkers wat zijn we weer lekker bezig, sorry maar ik maak ook wel eens een foutje als het verschil tussen nagels en hoeven, en hoefslag en hoefsmidt. dat hoeft echt niet te liggen aan op welk niveau je bent, iedereen maakt wel eens een fout en al helemaal als je niet al 30 jaar dagelijks met paarden bezig bent.. kom op zeg Nagelbijten / Gniffelen
quote]

Dat had ook weer niet gehoeven hoor!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:17

suleilitha schreef:
_Miesje_ schreef:

Wie doet kinderachtig?

Eerste bladzijden....

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:19

Staan ze eigenlijk dag en nacht buiten, of weet je dat niet? Want bij ons zien de jaarlingen er ook niet super verzorgd uit, staan 's nachts binnen en krijgen daar hun biks en kuil. Buiten hebben ze een waterbakje, wat overigens ook niet erg opvalt.. Kuil of hooi bijvoeren in een wei, als ze 24/7 buiten staan, vind ik nu wel noodzakelijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:21

ik vind knopen in de manen niet zo erg...waren ze mager?
en bij mager bedoel ik dat de ruggengraat uitsteekt op de rug,en flink....

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:42

kIJK DAT ZE HET HIER OP BOKT ZET IS WAARSCHIJNLIJK OMDAT ZE EEN TOPIC WILDE PLAATSEN!!
ze is sinds gisteren een lid en nu al een GOEIE indruk van de MEESTE hier :S
Lekker gezellig als zij het zielig vindt ze het zielig dat is haar mening en haar gedachten!
Misschien heeft ze een keer naar animal planet gekeken daar kunne ze soms ook wel over drijven hoor en dan reageren jullie ook niet zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:43

Bokt is het de grote boze wereld in het klein, Livanna Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:49

grappig dat deze topics het altijd het beste doen. Ik weet nog dat ik vroeger ook snel paarden zielig vond, en vaak was dat ook niet geheel zonder reden. Ik vind het nog steeds sneu als paarden dagen in de blubber staan, opgekropt, met prikkeldraad eromheen met lange hoeven en knopen in hen manen. Mjah.. met dit topic bereik je weinig, behalve veel gezeik van bokkers die TS een klein kind vinden, en zichzelf beter voelen door "volwassen" dingen te zeggen tegen TS. Dus ts, ik stel voor dat je of gaat achterhalen wie de eigenaar is, of het laat zoals het is.. want hier op bokt hebben we namelijk geen idee zonder bewijsmateriaal:)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:01

Citaat:
Oew knopen.. Ik heb ook wel eens knopen in men haar, en ik ren ook nie naar alle mensen toe.. Ga k nu ook dood? Benk nu ook zielig?
Damn.. Ga eerst iets leren ^^

Och typisch bokt weer.
Mensen iedereen maakt wel eens een fout, en ik vind het juist wel goed van haar. Dit is misschien loos alarm, maar het is toch goed bedoeld?

Ik vind dat sommige van jullie echt belachelijk reageren. Maar er zitten gelukkig ook goede reacties bij.
Dit is waarschijnlijk geen dierenmishandeling ofzo.
Maar zoals fouten over nagels en hoefslag, wat maakt het uit?
Ik had het niet eens door dat er wat verkeerd stond.

Mensen als je alleen maar belachelijk kan reageren, hou dan gewoon je mond en laat mensen die de TS niet afzeuren, en goede adviezen geven reageren.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:59

Maureenn schreef:
lees een wat meer boekjes, kijk op internet of vraag een hoefsmid Clown

Weet niet tegen we je het zegt en wat je nou precies bedoeld maar dit vond ik:

'Wat bij jou de nagel is, is bij het paard de hoefwand'.

En dit staat in Wiki hier op bokt:

Bekappen
Bekappen van de hoeven is vergelijkbaar met het knippen van nagels. Een paard in de natuur loopt langere afstanden over verschillende bodemsoorten, waardoor de hoeven op natuurlijke wijze zullen afslijten. Dit gebeurt met paarden die in gevangenschap gehouden worden niet of in mindere mate. Een paard zal daardoor ongeveer om de acht weken moeten gebeuren. Doordat de hoeven in de juiste vorm staan, zal dit leiden tot een goede stand, gangen en beengezondheid.

Beslaan
Wanneer een paard veel wordt bereden over de weg of de hoeven te hard slijten kan het noodzakelijk zijn om het paard te laten beslaan. De hoefsmid zet de hoefijzers met behulp van nagels vast aan de hoef van het paard. Als ijzers niet noodzakelijk zijn voor het paard is het voldoende om het paard blootsvoets te laten en alleen maar goed te laten bekappen.

___

Je kunt het dus vergelijken met de nagels van een mens, maar heet NIET zo. Knipoog

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 18:07

Ik weet niet of ze dag en nacht buiten staan in elk geval over dag maar snacht's ga ik er niet heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:11

's Nachts buiten staan kan geen kwaad.

hubbie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:14

af en toe is bok een groote penny zooi.
Kinderachtige mensen hier.

Doe tog is een keer normaal tegen elkaar

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:16

Paarden 's nachts buiten is inderdaad geen probleem, die van mij staan al jaren 24/7 buiten en ik heb ze nog nooit gelukkiger gezien Ja

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:16

Lottexxx schreef:
Ik wil best wel normaal antwoord geven als hun normaal reageren als je gaat zeggen ooh wat schattig en zo is het logisch dat ik dat niet leuk vind dacht ik toch.
en ik wil wel wat fotos plaatsen alleen moet ik die eerst maken. De paarden staan in Nieuw roden in Drenthe. En nagels dat was gewoon ff een fout.

nou vertel maar waar, dan ga ik morgen ff kijken, ben toch in nieuw roden Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:17

Lottexxx.... ik denk dat je gewoon rustig kan gaan slapen hoor!
Deze dieren hebben het vast niet slecht en ze zullen ook niet zomaar dood gaan.
Mocht je je nu toch zorgen blijven maken over de toestand van de paarden, dan zou ik dit weekend eens een paar foto's maken met je mobiel en die plaatsen.
De mensen die al veel langer in de paarden zitten kunnen jou dan misschien gerust stellen dat het niet zo erg is als jij denkt.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:21

Die foto's kan ze dan beter per pb naar iemand toe sturen. Ik vind het idee van jolliegirl eigenlijk nog veel beter.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:29

MandyR schreef:
Die foto's kan ze dan beter per pb naar iemand toe sturen. Ik vind het idee van jolliegirl eigenlijk nog veel beter.

tsja.. ik kan zo ff richting die kant,en gezien ik daar morgenmiddag toch ff moet zijn Knipoog

Want ik denk dat het allemaal wel meevalt..

maar als ik eigenaar zou zijn, en ik zou dit lezen he... dan zou ik echt pisneidig worden.. zomaar verkondigen dat er paarden verwaarloosd worden Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:34

Dat proberen meerdere mensen al duidelijk te stellen Jolliegirl, en dat wordt ons niet in dank afgenomen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:36

suleilitha schreef:
Dat proberen meerdere mensen al duidelijk te stellen Jolliegirl, en dat wordt ons niet in dank afgenomen.

ach.. ik kan wel wat hebben.
Zeg gewoon dat ik ook een van de vele zou zijn die boos zou worden als dit verkondigd zou worden over mijn paard.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:36

Foto's van andermans paarden publiceren zou ik niet doen. Dat zou ik iig niet leuk vinden als het mijn paarden zijn.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:38

Wat versta jij onder verwaarloosd, als ik vragen mag? Lachen Waren ze bijvoorbeeld mager, hadden ze (open) wonden oid? Want van knopen in hun manen gaan ze niet dood Lachen

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:47

Hallo? waarom zit iedereen haar zo af te kraken?
zij wil ook alleen maar helpen hoor! Boos!
doe even lekker kinderachtig zeg! jeetje.
iedereen maakt wel eens een fout ..
en als ze een paar foto's neemt dan kunnen we zien of die paarden verwaarloosd zijn, en dan denken die kinderachtige mensen er misschien wel heel anders over!
dus doe normaal, en wacht nou eerst eens op de foto's

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:50

enniee: doe ook even rustig, de laatste paar pagina's is wél normaal hoor, even beter het topic lezen voordat je zo losbarst.
En wacht op de foto's? Niet echt verstandig om zomaar foto's te plaatsen. (Dat was trouwens ook al gezegt). Voortaan eerst lezen!!