pony van 20 jaar aanschaffen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Re: pony van 20 jaar aanschaffen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:46

Afgezien van de hoge prijs zou ik zeggen waarom niet? Als ie gezond is kun je er nog lang plezier van hebben hoor Tong uitsteken
Mijn 1e pony was een jaar of 27 en ik heb daar nog 13jaar plezier van mogen hebben. Ze had echt nooit wat en was zo ondeugent als wat. Dit was een kruising Wels x shetlander. Ja, de laatste paar maanden begon het wat minder te worden.
Een jaar of 6 terug kocht ik een Fries merrieveulentje. Ze kon gaaaaaan... Ik verheugde me echt om met haar aan het werk te gaan. Ik heb zo`n anderhalf jaar van haar mogen genieten kwa werken. Ze werd ziek. Ik ben een dik half jaar met haar aan het klooien geweest, had een abonnement op de v.a. "het zou wel goedkomen"Een virusje...Ze moest het gewoon even overwinnen. Na een half jaar had ik een beestje wat graatmager en nog doodziek was. De veearts zou die dag weer komen en toen kwam het verlossende woord dat ze het niet redden zou. De tong, het tandvlees, haar oogleden, ze waren hartstikke geel.... Ze had ook overal gezwellen zitten. Diagnose: Waarschijnlijk leverkanker....Ze was anderhalve maand later 5 geworden. Dit even als voorbeeld he?
Dus als het een "oude taaie"is waarom niet????

Succes ! Haha!

vagebondlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 21:59

Lieve bokkers Haha! , ik ben nog wezen kijken en heb nog gereden en ik weet zeker dat hij het voor mij gaat worden, het klikt gewoon zo goed !!! ik ben echt helemaal blij en ik ben echt helemaal verliefd! hij is dan idd wat ouder kwa leeftijd maar dat valt niet aan hem af te zien , ik vind hem te vergelijken met mijn zusje's pony van 15 en zo een lief karakter , echt 1 top pony ik kan niet wachten totdat we hem kunnen halen .
Heel erg bedankt voor jullie mening ,tips en adviezen het heeft me echt geholpen ! ik heb er een heel goed gevoel over .Snel plaats ik Foto's hier op bokt! Lachen

Heel erg bedankt ..

vagebondlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 22:06

foxy80 schreef:
en wat is de beslissing?

ook ik heb onder heel wat gefronste wenkbrauwen mijn pony gekocht voor 2500 euro (wel met zadel en hoofdstel bij) toen ze 22,5 was. ik reed haar toen al 2 jaar en was helemaal gek op haar.
Is nu 24,5 en 2 jaar geweldig veel plezier van gehad, nu heeft ze hoefkatrol maar we trachten het te behandelen met aangepast beslag etc
Kost een hoop geld, maar elke cent is ze waard!
Heerlijk koppie, bomproof, wil altijd werken, honderd procent betrouwbaar, super springen (doen we nu niet meer hoor!).
En ja, ze zal sneller bij me weg gaan dan gemiddeld ivm een jong dier
Maar ik ben erop voorbereid en geniet dubbel van elke dag.
Ik denk als je je 5-jarige dood in de wei vind, dat goed is voor een levenslang trauma.
Als mijn Candy sterft, dan weet ik dat we er alles hebben uitgehaald en dat het goed was.
(foto' s in mijn profiel)

Wat een bloedmooie pony , het is een beetje hetzelfde type paard
Ze ziet er ook nog erg goed uit
Pling

vagebondlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 22:07

foxy80 schreef:
en wat is de beslissing?

ook ik heb onder heel wat gefronste wenkbrauwen mijn pony gekocht voor 2500 euro (wel met zadel en hoofdstel bij) toen ze 22,5 was. ik reed haar toen al 2 jaar en was helemaal gek op haar.
Is nu 24,5 en 2 jaar geweldig veel plezier van gehad, nu heeft ze hoefkatrol maar we trachten het te behandelen met aangepast beslag etc
Heerlijk koppie, bomproof, wil altijd werken, honderd procent betrouwbaar, super springen (doen we nu niet meer hoor!).
Ik denk als je je 5-jarige dood in de wei vind, dat goed is voor een levenslang trauma.
Als mijn Candy sterft, dan weet ik dat we er alles hebben uitgehaald en dat het goed was.

Pling

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:10

Nou, een meisje waar ik mee rijd heeft een pony van 19 die nog de streken heeft van een 3 jarige,, Maar loopt nog helemaal super!
Een andere vriendin van me heeft een pony van 21 (D) waar ze nog 1.10 mee springt. Hoger kan die niet meer maar is nog ondanks haar ietwat doorgezakte rug een supper paardje!!

Zelf denk ik dat je het gewoon moet doen als je er een goed gevoel bij hebt.. Natuurlijk gaat hij niet zo lang mee als een 3-jarige.. Maar dat weet je maar nooit..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:11

heb je nog wat van de prijs af gekregen?

vagebondlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 22:13

__Nathalie__ schreef:
heb je nog wat van de prijs af gekregen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:31

vagebondlove schreef:
foxy80 schreef:
en wat is de beslissing?

Pling

Ik zal het haar vertellen Haha!
Dit compliment hebben we nog niet gehad!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 08:53

Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:11

Vrouwtje van wie ik het paard nu rijd,
Heeft net voor haar dochter een ponytje van 21 gekocht.
Geweldig ding! onder het zadel en los in de bak loopt die echt gewéldig! *LOL*

Charly05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:30

Ik zou het wel doen. Als je het nou over een paard van 35 had. Maar 20 is nog niet zo oud. Als je het treft kan hij wel 35 worden. Kijk wel goed naar de leefomstandigheden en de conditie van het paard voordat je het koopt.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:34

Ik heb ook een 13-jarige gekocht,... leeftijd zegt niet zoveel, wel wat er mee gedaan is en hoe hij gereden is,... Als dit correct is geweest kun je nog jaren plezier van hm hebben. Wel vind ik de prijs behoorlijk,....

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:37

Als het klikt, klikt het. Joris was ook 15 toen ik hem kocht. En veel mensen zeiden ook: wat moet je met zo'n oude knol.
Maar je kan er nog zo lang plezier van hebben en er zoveel van leren.
Ik zou de uitdaging aan gaan denk ik

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:39

Ik vind 15 niet echt oud...

Ik heb mijne gekocht toen hij een jaar of 25 was... heb er alleen maar van geleerd.
Hij is nu ongeveer 5 jaar bij mij en heb er nog steeds erg veel plezier van Lachen

Met een 20 jarig paard kun je ook nog heel veel Ja En als je je er ook prettig bij voelt.. das dan toch helemaal geweldig Lachen

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:46

Ik heb vorig jaar mn eerste paardje gekocht, ze was toen 13 (nu 14). Ik wou eigenlijk een paardje tussen 6 en 10 jaar, maar was gelijk verliefd toen ze op mp stond. Ik merk bij mijn hafje dus echt niet dat ze 14 is, ze loopt nog zo te hyperen. Laatst vroeg iemand hoe oud ze is, ik liet haar raden. Ze zei hooguit 8, maar denk 6! Supercompliment! Dus als je een klik hebt met t paardje en hij word goedgekeurd, DOEN!

wijdeweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:52

ik heb mijn pony gekocht toen ze 20 jaar was en heb er nu al 4 jaar zeer veel lol mee! Zo als ze het nu doet gaat ze zekers de 30 halen,in goede gezondheid.
Wel waarschuw ik je dat leeftijd niet altijd zegt dat ze rustig of sloom worden,want die van mij is in het bos altijd nog een hitte-pe-tit. Heerlijk geen rit is het zelfde en ik geniet altijd weer na in de auto gewoon schakelen en gas geven hoe makkelijk is dat niet (als je eenmaal je rijbewijs hebt haha)
Maar de prijs phoe ik zou zekers tussen de 750-1100 euro gaan zitten.
Je wilt je paard een oude leuke dag bezorgen en hier lijkt het op gauw rijk worden...
Succes

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:52

Ik heb mijn pony gekregen toen ze 18 was. Reed toen al 7jr op haar, dus is niet helemaal vergelijkbaar met de TS. Maargoed, mijn pony heeft in haar 18jr nog nooit een DA gezien (alleen voor inentingen enzo, verder nooit wat gehad), terwijl mijn vriendins pony op haar 8e ofzo een blijvende peesblessure bleek te hebben. Dus ja, het is ook een kwestie van 'mazzel' hebben met je paard qua gezondheid enzo. Overigens gedraagt mijn oudje zich ook alsof ze een jaar of 4 is soms, dus zoals al vaker gezegd, leeftijd zegt eigenlijk heel weinig! Veel plezier met je paardje!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:00

Laatst stond er op bokt dat een halfarabier op z'n 37e nog een endurance wedstrijd had gewonnen en niet zomaar eentje, een hele zware. Dus wat dat betreft kan een pony van 20 nog 17 jaar mee Knipoog

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:03

vagebondlove schreef:
ja , maar ook betaalbaar of alleen vanaf 15000 euro ? Knipoog
mijn ambities zijn reacreatief en af en toe een wedstrijd .
maarja en komt dan ergens een twijfel of het wel verstandig is , zijn er bokkers die dit kennen en wel een ouder paard hebben gekocht ?
Ja ik realiseer dat hij 20 is , daarom vraag ik advies hier op bokt
En hij is nu wel fit maarja idd er kan snel wat aan hem mankeren...

ik, ze was toen 30 Lachen
ze is heleaas op haar 32 ste getroffen door koliek, en zo ook daar aan overleden. maar ze kon prima mee draaien, bomproof, .. dus ik zeg, als ze helemaal goedegekeurd is, gewoon doen Lachen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:06

Bij ons op stal zegen ze altijd dat dat soort beestjes goud waard zijn!
We hebben er eentje echt een super diertje, 22 maar nog ooh zo fit en heeft nog best wel wat pit! Een super springer en loopt nog harstikke graag echt een geweldig beestje als je nauwlijks kan rijden maar ik rijd er ook met groot plezier op.

Dus ik zou zeggen gewoon doen!

bokt_laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:08

Zelf weten toch Haha!
ik had het gedaan,
maarjaaa Knipoog

JordyMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:35

misschien eerst even het topic goed doorlezen..
er staat dat ze hem gekocht heeft..

Heel veel plezier er nog van..Knipoog

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:39

Hoi,

Ik vroeg me af of je de pony uiteindelijk gekocht heb? En zo ja hoe gaat het?

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:46

Ik heb het topic helemaal doorgelezen. Als ik het goed begrepen heb heb je de pony wel gekocht. Ik vond de prijs wat aan de hoge kant. Er zijn veel E pony´s te koop die toch goedkoper en iets jonger zijn. En ook nog eens alles hebben wat jij zoekt.

Aan de andere kant gaat het erom wat jij nog van de pony kunt leren. ALs het je eerste pony is dan is het zeker een goede keuze. Wil je de sport in dan had ik een jongere gekocht. Ben zeer benieuwd hoe hij je bevalt en naar de foto´s natuurlijk.

vagebondlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:42

hallo ... ja ik ben toch heel erg blij met hem.
het is zo een lieve en betrouwbare pony en zeker nog geen spijt van hem ... ik wil heel graag foto's plaatsen maar ik weet niet hoe en of ik dat in dit topic moet doen .. of in mijn profiel of in een nieuw topic ... ik zal ze zowiezo proberen in mijn profiel te plaatsen als ik heb uitgevogeld hoe ;)