hoe duur was je paard en hoe ver in de sport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ESSIE70

Re: hoe duur was je paard en hoe ver in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:58

Ik heb mijn 3 jarige voor 8.000 euro gekocht en is nu 7 jaar en M2 met winstpunten.

Mijn 28 jarige N.R.P.S E-pony heb ik toen hij 10 jaar was voor 5.000 GULDEN gekocht met toebehoren.Hij kon nog helemaal niks(was alleen rekreatief mee gereden) en daar heb ik Z2 meegereden tussen de paarden.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:00

ik heb 1,5 jaar geleden 15.000 euro voor Fairlane betaald. Ze was toen 3 weken onder het zadel en al helemaal goed gekeurt. ze loopt nu nog L2 maar we gaan binnen kort wel het M1 in. oja ze was 4 toen ik haar kocht.

Anoek had ik voor 3000 euro gekocht en voor 7500 verkocht moest haar alleen paar dagen van te voren in laten slapen.

het is gewoon hoeveel de gek er voor geeft en waar je paarden gaat kijken. ik heb de mijne bij Reesink horses vandaan dan zijn ze meestal al duurder dan dat je ze particulier koopt.

@maritime Laat ze gewoon lekker praten ze zullen gewoon jaloers zijn op je. je bent wie je bent en daar kunnen ze verder niks van zeggen.!!!!!!!!!!!!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:07

bokjebok schreef:
Ik zie echt lage prijsklasses hier tussen
waar hebben jullie je paard gezocht?
geen sporthorses.nl neem ik aan Tong uitsteken?
want ik moet dus wel een paard kopen van me eigen geld
Boos! en al die leuke kosten zoooo veeeel dan ben ik over 3 jaar nog bezig

die van mij heb ik van marktplaats en heeft zelfs op bokt gestaan volgensmij.
Ik was juist opzoek naar een jaarling hengst/ruin en had daar op geselecteerd. Toen kwam mijn topper te voorschijn.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:08

ik heb teveel voor mijn merrie betaald. Oke is een stermerrie, maar qua ryden . DRAMATISCH. ze is nu 8 & ze kon nog geen flikker. * heb haar nog maar net dus we zyn druk aan het oefenen*. We zijn nu 3x een een F proef gestart op B/L niveau , waarvan 3x wel een winstpunt! (apetrots op mn beestje Bloos ). Maar ik betaalde liever meer voor haar, dan dat ik een ander paard zou gaan zoeken , want ze is myn grote liefde Bloos !

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:10

bokjebok schreef:
Ik zie echt lage prijsklasses hier tussen
waar hebben jullie je paard gezocht?
geen sporthorses.nl neem ik aan Tong uitsteken?
want ik moet dus wel een paard kopen van me eigen geld
Boos! en al die leuke kosten zoooo veeeel dan ben ik over 3 jaar nog bezig

Ligt eraan wat je koopt. Ik heb een jong (groen) paard gekocht en zij is goedgekeurd als sportpaard met als opmerking: mooi tallentvol jong sportpaard. Voor een hele redelijke prijs..en een site als sporthorses heeft hier niks mee te maken hoor, diezelfde paarden worden ook aangeboden op marktplaats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:16

Mijn 12 jarige merrie heb ik dit jaar helemaal groen voor de spotprijs van €2500,- gekocht. Als ze over een half jaartje helemaal goed is doorgereden zal ze ongeveer €10.000,- waard zijn. Maar ik ben veel te gek met mn gangenpaardje dus ze gaat niet meer weg Bloos .

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:23

De eigenaar van mijn paard Queen voor mij, wilde een goed paard kopen. Maar die mocht dat paard niet kopen, als hij Queen er niet bij nam. Queen was als het ware over. Dus die mensen moesten Queen dus er maar bij nemen. Queen sprong en dressuurde super. Z dressuur en Z springen. Dat goede paard was al lang weer verkocht, maar Queen mocht niet zomaar weg, omdat het echt iets aparts was. Maar bij die mensen hield hij uiteindelijk ook de stal bezet, en toen kreeg ik hem. Ze wilden hem niet op een manege. Dat was hij niet waard. Ik heb er ook heel veel plezier mee gehad. Hij is inmiddels 23 nu. Hij wordt niet meer bereden, en geniet van zijn pensioen. En hij wordt noooit meer verkocht.

Waarom Queen over was? Eerst had hij ooit in een hindernis gesprongen. In een oxer blijkbaar. En daar had hij zijn kies uitgebroken gehad. Met een stuk kaak. Daarnaa at hij niets meer, en werd hij helemaal mager. Werken wilde hij ook niet meer. Hij protesteerde als het ware. Er werd gedacht dat hij verpest was, en dat het toch niets meer werd. Maar dat was uiteindelijk toch fout gedacht.

Verder heb ik een ZZ internationaal springpaard. In een nogal héle hoge prijsklasse. Het is ook echt het beste paard dat ik ooit heb gehad. In het begin waren er problemen. Hij heeft ook in een stop gezeten, maar nu is hij erover heen, en nu zie je wat hij waard is. Ik heb echt suuuper veel plezier van hem.
Niet iedereen zomaar kan hem de baas. Hij is echt irritant met rijden als je er geen gevoel voor hebt. Maar als je eenmaal een team bent, kan het niet meer stuk Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:30

horsemagic schreef:
Maar als je eenmaal een team bent, kan het niet meer stuk Knipoog

Dat is het gedeelte dat veel mensen vergeten! En onbetaalbaar!
Duur of goedkoop paard!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:37

Sjolvir schreef:
horsemagic schreef:
Maar als je eenmaal een team bent, kan het niet meer stuk Knipoog

Dat is het gedeelte dat veel mensen vergeten! En onbetaalbaar!
Duur of goedkoop paard!

Idd Lachen mijn pony presteerd niet echt super in de sport ofzo
en tuurlijk denk ik soms goh had ik maar een fijn paard die geschikt is
voor de sport, dan zegt me vader nou we kunnen dr verkopen
en dan word ik boos
Want hoe DURFT hij dat over mijn vriendinnetje te zeggen haha

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:37

Helemaal mee eens, over dat 'team' zyn! Mijn paard is lang geen miljoenen waard, maar al was ze het , dan ging ze er nog niet voor weg! Want ze is mn beste maatje!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:45

De prijs zeg ik niet hahahaha xD

Maar ze was 3jaar niet bereden een dikkertje:p en had lange manen(Fjord heaa xD). En ik kon er zo opstappen ze deed helemaal niks. Ze had nog nooit wedstrijden gereden ze deed altijd dagtochten en buitenritten. Ze stond ook voor de kar:p. Hoofdstel kreeg ik er bij maar heb zaterdag(20dec) een nieuwe gekocht. Die andere was nogal oud:p xD.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:57

Ilard was 13 jaar, had M2 gelopen en ZZ-gesprongen en we hebben er voor hem 4000,- moeten betalen Lachen
verder geen toebehoren alleen winterdeken met halster Knipoog

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:23

Omdat het tijd was voor een grotere pony dan de kleine B die ik toen had, gingen we een 7 jaartjes terug eens uitkijken voor een grotere pony.
Komen we bij een boer aan die een vosschimmel d merrie met veulen in de wei had lopen.
We wouden eigenlijk alleen de merrie kopen (voor 1000euro), maar de boer zei dat als we het veulen er niet zouden bij nemen hij er ook niks mee was en dat hij het naar de slacht zou doen. Hiermee ik tegen mijn ouders beginnen zagen dat ze dit veulen moésten kopen.
Gelukkig kregen we hem er toen gewoon bij.

En met geweldig resultaat want op op 7jarige leeftijd liep hij de hoogste klasses van de LRV in belgie. En deze winter hebben we hem verkocht (omdat ik over moest naar de paarden) en loopt ie nu op nationaal springniveau, er zaten ook geweldige gangen op en het was gewon mijn allerbeste maatje.

je moet gewoon geluk hebben met het paard dat je tegenkomt en op je hart vertrouwen om er eentje te kiezen.

x

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:25

Ik heb mijn 20 jarige pony gratis gekregen, en ga met hem in 2009 wedstrijden starten Knipoog

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:29

Maritime schreef:
Bistro Maritime is nu 9 jaar en 1m71. Ik heb hem getraint tot in Zz-licht. Mijn ouders hebben hem gekocht voor mijn 14de verjaardag dus toen was hij 6 jaar. Hij reed toen L2 + WP. Hij kostte toen 38.000 euro.

Markant is mijn Pony. Hij is 11 jaar en 1m56. Ik kreeg heb voor mijn 12de verjaardag. Hij was toen 6 jaar. Hij sprong in de B-klasse en reed L1 dressuur toen mijn ouders hem kochten voor mij. Het is een pony met veel potentieel. Wij hebben hem toen gekocht voor 9.000 euro. Ik heb met hem 1m30 gesprongen en wij waren Z2 bij de pony's. Ondertussen rijdt mijn nichtje er voornamelijk op en zij rijdt hem in de M2.

Alexandro is mijn veulentje. Hij is nu 9 maanden oud. Hij is bedoeld voor de dressuur. Wij hebben hem 6.000 euro betaald.

Dan kan ik alleen maar concluderen dat jou ouders behoorlijk dom zijn, no offense verder maar 9.000 euro voor een 6-jarige e pony die L1 is?
Om nog maar te zwijgen over 38.000 euro.....dat die mensen nog bestaan Haha!

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:33

Maritime schreef:
Bistro Maritime is nu 9 jaar en 1m71. Ik heb hem getraint tot in Zz-licht. Mijn ouders hebben hem gekocht voor mijn 14de verjaardag dus toen was hij 6 jaar. Hij reed toen L2 + WP. Hij kostte toen 38.000 euro.

Markant is mijn Pony. Hij is 11 jaar en 1m56. Ik kreeg heb voor mijn 12de verjaardag. Hij was toen 6 jaar. Hij sprong in de B-klasse en reed L1 dressuur toen mijn ouders hem kochten voor mij. Het is een pony met veel potentieel. Wij hebben hem toen gekocht voor 9.000 euro. Ik heb met hem 1m30 gesprongen en wij waren Z2 bij de pony's. Ondertussen rijdt mijn nichtje er voornamelijk op en zij rijdt hem in de M2.

Alexandro is mijn veulentje. Hij is nu 9 maanden oud. Hij is bedoeld voor de dressuur. Wij hebben hem 6.000 euro betaald.

Je woont in België hé?
Dan kun je toch geen Z2 bij de pony's starten met een E-pony, aangezien er geen E-pony's in België 'bestaan'.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:18

Wadi_ schreef:
Maritime schreef:

Je woont in België hé?
Dan kun je toch geen Z2 bij de pony's starten met een E-pony, aangezien er geen E-pony's in België 'bestaan'.

Hatsikiedeee en betrapt Haha! dankje wadi voor de scherpzinnigheid Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:03

Ik vond het al een beetje een rijkeluispenny bericht

Mijn pony's waren beide rond de 400 gulden in aanschaf en naast de entingen en tandarts trouwens nooit geen cent naar de dierenarts hoeven te brengen. Ze liepen aangespannen op M niveau maar inmiddels niet meer zo met dressuur bezig. Ze mogen klasse 2 mendurance starten.
Het feit dat ze me altijd het gevoel geven door het vuur voor me willen gaan is onbetaalbaar.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:04

22 jarig fjord was 1250 euro, wat we lopen uhmm geen idee we rijden heerlijk recreatief Haha!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:09

Ik heb o.a. een 8 jarige merrie die ik als veulen voor 445 euro heb gekocht. Ze is papierloos. Ze wordt nu 1 jaar op wedstrijd uitgebracht en binnenkort hopen we dat ze over gaat naar het M1.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:13

Mijn D-pony zonder papier was omgerekend zo'n 750 euro als groene 5-jarige. (Geen mooie pony, te iel en te kort op de hoeven, nauwelijks in staat te galopperen.)

Uiteindelijk reden we Z1 dressuur en L springen.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 23-12-08 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:15

in 2001 heb een kwpn merrie gekocht (toen 6 jaar) m2 dressuur L springen en L sgw met goede papieren voor 3250 euro.
een super lief paard waar ik veel van heb geleerd.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:26

Leuk te zien hoe de prijzen enorm uiteen lopen. Ik heb mijn nu 12 jarige KWPN er 2,5 jaar geleden gekocht voor 4.000 euro. Springgefokt (Burggraaf x Nimmeror) Liep L2 met WP en springen L startgerechtigd. Zelf rijd ik er eigenlijk voornamelijk recreatief mee, lekker door het bos crossen. Hij gaat voor geen miljoen meer weg.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:29

Wadi_ schreef:
Maritime schreef:

Je woont in België hé?

Als je in België woont kun je toch ook gewoon in Nederland starten Pling

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:06

Mijne toen 5 jarige bijna 6, was 2 maanden onder het zadel ongeveer, dus licht aangereden, wel super verkeersmak, maar dat is denk meer z'n karakter, neem aan dat ze er niet veel mee naar buiten zijn geweest.

Hij was €2.300,-